TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 12:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Sep 2013 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Radu Mazăre, despre greva RATC: ,,Şoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale"

Referitor la greva RATC care a paralizat traficul constănţean astăzi, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a declarat:

"Mi se se pare intolerabil! Greva de astăzi este un şantaj atât pentru mine cât şi pentru locuitorii Constanţei. RATC a semnat un contract colectiv de muncă, iar legea spune clar că atâta timp cât ai un astfel de contract de muncă nu ai voie să faci grevă. Discuţia s-a încheiat conform legilor în vigoare. Aceasta grevă nu este legală, iar pierderile vor fi suportate de şoferii care au făcut grevă. În esenţă ştiu ce se întâmplă, şoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale. Din această cauză sunt ei supăraţi".

Până când şoferii RATC îşi vor relua activitatea, primarul Constanţei, Radu Mazăre, spune că a adunat toţi operatorii privaţi de transport persoane, iar conform Legii 92 s-a consultat cu ei în vederea suplimentării numărului de microbuze pe liniile RATC. Edilul a precizat şi faptul că se gândeşte să scoată traseele RATC la licitaţie.

„Mi-e clar că soluţia este privatizarea. Nu putem privatiza tot RATC-ul, ci doar traseele. Dacă vor operatorii le dăm şi autobuze”, a spus Mazăre. Pentru cei cu abonamente gratuite încă nu s-a găsit o soluţie.

„Ei nu pot circula cu microbuze maxi-taxi. Vom găsi o soluţie”, a declarat edilul.

RATC a depus o plângere împotriva şoferilor la Tribunal pentru a se verifica legalitatea sau ilegalitatea grevei de astăzi. Instanţa se va pronunţa cel târziu mâine.


http://www.cugetliber.ro/stiri-social-r ... ale-190797


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Sep 2013 20:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
MICROBUZELE private AU PRELUAT traseele RATC

În urmă puțin timp, microbuze ale firmelor private au ieșit pe teren înlocuind traseele 40 și 43 ale autobuzelor RATC, urmând și restul. Acestea au afișe lipite pe parbrize cu numărul autobuzelor pe care le înlocuiesc. Microbuzele vor ieși pe trasee și mâine dimineață, începând cu ora 06.30, iar biletele vor costa 1,5 lei.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... atc-190851


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Sep 2013 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
S-A ÎNCHEIAT GREVA RATC. Autobuzele au început să iasă pe traseu

Directorul general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, Ovidiu Tănase a anunţat că autobuzele îşi reiau, la această oră, traseele normale. „Şoferii din tura a doua au decis să se întoarcă la lucru şi să înceteze greva. Probabil că s-au gândit mai bine ce pierd prin acest gen de protest. Oricum noi îi vom acţiona în judecată şi vom cere să li se oprească din salariu prejudiciul adus societăţii. Se ajunge la o sumă în jur de 300 de lei pe zi, de angajat!”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul Ovidiu Tănase.

Microbuzele şi autocarele celorlalte companii de transport din oraş, care preluaseră traseele încă de astăzi de dimineaţă, se vor retrage pe măsură ce încheie ruta.


http://www.cugetliber.ro/stiri-social-s ... seu-190934


Attachments:
ratc.jpg
ratc.jpg [ 483.75 KiB | Viewed 9045 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 12:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Probabil ca desfiintarea RATC-ului era demult planuita. Mazarinenii, prin coicii si ibramtimurii sai, au distrus tramvaiele si troleele, au piratat traseele RATC cu duboaie evazioniste, au cumparat autobuze prin firma amantelor, si asteptau momentul prielnic. Iata-l.

MAZĂRE a hotărât soarta RATC: "Urmează licitaţia şi un contract deştept"

Greva declanşată de şoferii de la RATC la începutul acestei săptămâni, îi va ustura la portofele pe grevişti deoarece aceştia ar putea plăti prejudiciile din propriul buzunar.

Primarul Radu Mazăre a anunţat, ieri, la şedinţa ordinară a Consiliului Local Constanţa că este supărat pe juriştii RATC. El a spus că aceştia nu trebuia să ceară despăgubiri sindicatelor, ci şoferilor.

Mai mult, edilul l-a sunat pe directorul RATC, Ovidiu Cristian Tănase, pe care l-a mustrat pentru că nu a solicitat în instanţă ceea ce trebuia, cu alte cuvinte că nu a întocmit în mod corespunzător cererea pentru declararea ilegală a grevei.

În cadrul convorbirii telefonice, primarul i-a cerut lui Tănase să formuleze nominal cererea pentru recuperarea pierderilor suferite de RATC în cele două zile de grevă. Mai exact, Mazăre vrea ca pierderile să fie imputate şoferilor RATC care au făcut greva.

În cursul zilei de ieri, magistraţii de la Tribunalul Constanţa au admis cererea formulată de conducerea RATC în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Trans-portatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa pentru constatarea caracterului ilegal al grevei.

Magistraţii Tribunalului Constanţa au constatat caracterul ilegal al grevei salariaţilor RATC Constanţa. Judecătorii de la Tribunal au respins cererea de încetare a grevei formulată de reclamanta RATC Constanţa în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa, constatând încetată greva. Tribunalul a respins cererea pentru despăgubiri formulată de RATC Constanţa în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa. Decizia instanţei nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicare.

În altă ordine de idei, primarul Radu Mazăre insistă cu ideea de privatizare a RATC-ului. El a anunţat, ieri, după şedinţa Consiliului Local Municipal Constanţa că, în curând, va începe delegarea de gestiune a RATC.

„Urmează să fie organizată o licitaţie, dar pentru acest lucru se lucrează la un contract deştept. Vor fi scoase la pachet câte două, trei, patru linii. Trebuie să facem un contract deştept, să rămână gratuităţile, dar Primăria Constanţa să plăteas-că mai puţin, să rămână preţul la fel”, a explicat Mazăre.


http://www.cugetliber.ro/stiri-politica ... riu-207929


Attachments:
coici.jpg
coici.jpg [ 407.57 KiB | Viewed 9005 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 20:09 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 52
Location: Constanta
De foarte mult timp era in plan privatizarea. Mai exact de vreo 2 ani. In alta ordine de idei urmeaza ca autobaza de pe Str. Eliberarii sa se inchida, iar Mazare sa puna mana pe ea. Motivul inlocuirii directorului general in luna martie este legat de aceasta autobaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 20:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Asa a pus laba pe cladirile si pe terenurile statiilor de redresare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Feb 2014 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Sper sa-l intrebe si de reteaua de troleibuz, de instrainarea terenurilor aferente substatiilor de redresare, de dubele ce pirateaza traseele RATC, de afacerea amantei lui Mazare cu autobuzele MAZ, de afacerea Mazare-Nicusor C. cu benzinariile lor, din care se alimenteaza autobuzele coico-mazarinene, de afacerile lui Timur Ibram sindicalistul (sic!)... Apoi DNA sa treaca pe la Sibiu, pe la Slatina, pe la Brasov, pe la Nichita-Stoica-Unistil...

Quote:
Dumitru Coiciu, chemat la D.N.A.

Fostul director general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, Dumitru Coiciu, actual director adjunct al regiei, a fost chemat, ieri, de către procurorii Anticorupţie, la sediul D.N.A. Constanţa. Coiciu nu a vrut să facă niciun fel de declaraţie cu privire la prezenţa sa, ba chiar a glumit pe marginea subiectului, spunând că este prieten vechi cu procurorii. Potrivit unor surse, Coiciu ar trebui să explice modul în care s-a dezafectat şi, apoi, s-a înstrăinat calea de rulare a tramvaielor din municipiul Constanţa. Tramvaiele au fost înlocuite de autobuze treptat, încă din 2008, însă şinele au fost scoase începând din 2009.

http://observator.ro/238902/dumitru-coi ... 38902.html


Attachments:
Dumitru-Coiciu-(29).jpg
Dumitru-Coiciu-(29).jpg [ 61.7 KiB | Viewed 8795 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Mar 2014 11:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Quote:
R.A.T.C. Constanta anunta publicul calator ca, incepand cu data de 01.04.2014 , introduce experimental doua linii de autobuze (prin comasarea liniilor 5 cu 40 si 2 cu 43) care fac legatura intre cartierele KM.5 - GARA C.F.R. - FALEZA NORD(Pescarie) respectiv POARTA 6 PORT - GARA C.F.R. - TOMIS NORD (CIRESICA) dupa cum urmeaza:

Linia 5 - 40: CL.5 -Str .Virful cu Dor - Str. Democratiei - Str.Mesterul Manole - Str. Hatman Arbore - Sos. Mangaliei - Bif. Cumpana - Sos. Mangaliei - Bd. 1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Garii - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Batran - Bd. Mamaia - CL.Pescarie - Bd. Mamaia - Str. Rascoalei din 1907 - Bd. Ferdinand - Str. Garii - Str. Th. Burada - Bd. 1 Mai - Sos. Mangaliei - Str. Pandurului - Str. Democratiei - Str. Virful cu Dor - CL.5

Linia 2 - 43: CL43 CIRESICA - Str.Cpt.Dobrila Eugeniu - Str.Sucevei - Bd.Tomis - Bd. Mamaia - Str. Rascoala din 1907 - Bd. Ferdinand - Str.Garii - Str. Th.Burada - Bd.1 Mai - Str. Petru Cercel - Str. Brizei - Poarta 6 Port - Str. Viorelelor-Str. Pajurei-Bd.1 Mai Vechi - Bd.1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Garii - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Batran - Str.Ion Ratiu - Bd.Tomis- Str. Suceava - Str.Cismelei - CL.Ciresica

Tarif /calatorie = 1.50 lei

Abonament 1 linie = 55 lei

Incepand cu aceeasi data, transportul intre Poarta 2 Port - Poarta 1 Port si retur se face fara validare bilet iar pe portiunea de traseu a liniei 101C cuprinsa intre CL. 101C - str. Celulozei - Bd. Aurel Vlaicu pana la str. Cumpenei se poate circula cu bilet validat in ultima ora pe linia 101C.

www.ratc.ro


Attachments:
RATC.jpg
RATC.jpg [ 4.1 KiB | Viewed 8688 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 Jul 2014 09:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Am avut (ne)plăcerea să mă aflu câteva ore în Constanţa acum câteva zile. Şi, ca tot omul care ajunge la Constanţa în interes de serviciu şi îi rămân vreo 2 ore libere, am zis să mă duc să văd marea. Uşor de spus...

Am ieşit în faţa gării, cu gând să mă îmbarc într-un 2 sau 5 spre Poarta 2 sau ceva autobuz spre Modern. Numai că 2 şi 5 nu mai există, s-au transformat în 2-43 şi 5-40 (şi trec pe lângă plaja Modern). Prin urmare, ca să mergi spre centru de la gară, poţi folosi 101C, 43C sau 2-43/5-40. Evident, toate acestea au staţii diferite! 101C are staţie lângă taxiuri, 43C lângă etajate, comun cu 100 şi cu 101M (Maritimo... care nu ştiu ce dracu' caută lângă 100 şi de ce nu opreşte comun cu 101C pe sensul spre Zona Industrială...), iar 2-43 şi 5-40 nu intră în terminalul de la gară, oprind lângă parc, staţie care, evident, este sărită de 101C şi 43C!
MAZurile arată obscen de-a dreptul, inclusiv MAZurile 203...vibraţii, cutii de viteze care schimbă în şocuri, finisaje proaste. Cel mai bine se ţin MAZ-urile albastre (cele cu motor Mercedes), dar şi alea, în afară de motor, sunt tot hârburi.
În Constanţa, ca şi prin alte oraşe, 75% din călători sunt pensionari, din categoria ,,închide geamu' că trage curentu'". La 35 de grade afară, e super plăcut să mergi cu MAZul, cu geamurile închise şi cu încălzirea pornită ca să nu fiarbă motorul... la uşa 3, întotdeauna, veţi întâlni o mini-şatră de rromi (că dacă zic ţigani ziceţi că fac discriminare), după modelul liniilor 32 şi 32b din Ploieşti. Localnicii ştiu ,,înţelegerea" asta, însă turiştii nu... fiind mai mare plăcerea să nimereşti între pirande.

Informarea în staţii şi vehicule e nulă. Nu sunt afişate programele de circulaţie, staţiile sunt aiurea, la gară în continuare urlă (de fapt, te hărţuiesc de-a dreptul) dubarii şi taximetriştii.

Există şi nişte aspecte pozitive... biletele de 2 călătorii şi cele de 24 de ore (!) se găsesc la toate chioşcurile de ziare, iar în autobuze benficiezi de internet Wireless gratuit de la RDS/Digi Mobil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 05 Jun 2015 10:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
"Sunt nostalgici care tot sunt de părere că nu trebuia să scoatem troleibuzele şi tramvaiele, pentru că erau ecologice" spuse sandramaua stalinista numita coiciu.

Ai naibii "nostalgici" sunt primarii oraselor cu troleibuze (Geneva, Zurich, Luzern, Szeged, Arnhem, Budapesta, Bratislava, Salzburg, Linz, Bergen, Roma, Milano, etc) si cu tramvaie.

http://www.cugetliber.ro/stiri-social-c ... ice-258266


Attachments:
autobuzelectric-1433429482.jpg
autobuzelectric-1433429482.jpg [ 43.41 KiB | Viewed 8153 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jun 2015 06:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jul 2015 06:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Vești bune pentru călătorii care vor să ajungă în stațiunea Mamaia! Dacă până acum aveau la dispoziție doar linia ”Delfinul” (de la Pescărie până la hotelul Caraiman și retur), precum și linia ”Sirena” (de la Cireșica până la hotelul Caraiman), de acum înainte ei vor putea ajunge în Mamaia direct de la Gară.

RATC Constanța va introduce, începând de vineri, 31 iulie, linia 100 Mamaia, pe traseul - Gară, strada Gării, Bulevardul 1 decembrie 1918, Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, Bulevardul Mamaia, până la hotel Caraiman și retur. Autobuzele vor circula de luni până duminică, între orele 08.00 și 20.00, la un interval cuprins între 25 și 35 de minute.

Potrivit reprezentanților RATC, tariful pentru o călătorie este de 1,5 lei. Abonamentele pe liniile 100, 100C, precum și abonamentele pe toate liniile și gratuitățile sunt valabile și pe linia 100 Mamaia. Tot de la 31 iulie, din cauza cerinței scăzute din partea călătorilor, se suspendă linia Sirena, care lega Cireșica de Mamaia.

Inițiativa este binevenită, mai ales că cititorii cotidianului ”Telegraf” s-au plâns, încă de la începutul lui iulie, că nu există niciun transport direct al Regiei spre Mamaia, fiind nevoiți să schimbe două autobuze. ”Stațiunea trebuie legată de gară din respect și pentru turiștii care vin la mare. În ultimii 100 de ani, între Gară și Mamaia legătura a fost asigurată cu trenuri, autobuze și troleibuze. Nu se poate să fie mai rău ca acum 100 de ani”, a spus Ovidiu, unul din cititori, pe 2 iulie. El a mai adăugat și faptul că pe timpul verii, 48 de trenuri asigură legătura între marile orașe și Constanța, iar turiștii care au geamantane și bagaje voluminoase sunt nevoiți să se înghesuie în microbuze supraaglomerate sau călătoresc cu taxiuri, la prețuri piperate.


http://www.telegrafonline.ro/1438030800 ... _gara.html



Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jul 2015 18:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
va introduce, incepand de vineri, 31 iulie, linia 100 Mamaia
Mda, toate indicativele alfanumerice simple posibile pentru linii constantene au fost deja atribuite si nu le-a ramas decat "100 Mamaia".

Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara (sfarsitul anuilor 70), ce i-ar fi costat sa o numeasca simplu 32, ca sa nu mai fie confuzii? Sau oricum altcumva, distinct de liniile existente! De exemplu 6, care a fost un traseu de autobuz tot foarte asemanator la inceputul anilor 70 (doar ca trecea cred si pe langa centru). Constanta a avut cea mai dezvoltata retea electrica din tara si nu mai are nimic, Constanta a avut cea mai riguroasa numerotare a traseelor si nu mai are nimic altceva decat un amalgam de indicative aberante si confuze. Probabil daca nu-l saltau pe Mazare, nu aveau voie nici anul asta sa bage transport in Mamaia. Uite asa ajungem sa laudam din prostie fosta Directie de cercetari penale a securitatii, azi DNA.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Aug 2015 13:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara


Care a fost indicativul acestei linii în perioada în care se ţinea cont de punctele cardinale? Logic ar fi fost 22, că are capătul exterior la nord. Numerele de tipul 3x au fost rezervate - probabil - pentru eventuale trasee (preluate de la ITA, alias Tomiscar) al căror capăt exterior se afla la vest.

Dacă am înţeles bine, în prezent, circulă vehicule şi pe fostul 47. Evident, nu vehicule electrice.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Aug 2015 14:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Quote:
Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara
Care a fost indicativul acestei linii în perioada în care se ţinea cont de punctele cardinale? Logic ar fi fost 22, că are capătul exterior la nord. Numerele de tipul 3x au fost rezervate - probabil - pentru eventuale trasee (preluate de la ITA, alias Tomiscar) al căror capăt exterior se afla la vest.
Liniile de autobuze 32 (Gara - Lapusneanu - Mamaia) si 32b (Tomis Nord - Mamaia) au circulat in a doua parte a anilor 70, servite de Karosa SM-11, fiind urmasele fostei linii de autobuze 6 (Gara - I. G. Duca - Lapusneanu - Mamaia) din anii 60, servita de Skoda-Karosa 706 RTO-MEX. Nu au mai prins "renumerotarea dupa directii", fiind inlocuite la inceputul anilor 80 (din cauza crizei carburantilor) cu linia de troleibuze 32 (Centru - Lenin - Mamaia), servita de DAC 112EM, scurtata apoi ca 47 (Pescarie - Mamaia), si cu linia scurtata de autobuze 50 (Gara - Lapusneanu - Sat Vacanta), servita de Ikarus 280 si inlocuita apoi, la randu-i, cu linia de tramvaie 100. Dupa unii, inainte de inlocuirea cu tramvaie, ar fi fiintat si o linie troleibuze pe Lapusneanu.

Acum nu mai putem vorbi despre vreun principiu de numerotare a liniilor din Constanta, decat poate doar acela al adaugarii penibile de tot felul de litere si combinatii la cele cateva indicative scapate de urgia mascariciului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Linia (să-i spunem turistică) deservite de autobuzele etajate "decapotabile" are vreun indicativ? După cum am văzut, iniţial, ori dubla, ori avea un traseu similar cu 41 după care s-a extins. La un moment dat, nu excludeam posibilitatea să se reactualizeze fostul 2 din perioada anterioară "punctelor cardinale", 2 care, din câte văd era 12+23 al anilor '90. Mă refer la acea linie de 65 km.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 13:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Linia (să-i spunem turistică) deservite de autobuzele etajate "decapotabile" are vreun indicativ? După cum am văzut, iniţial, ori dubla, ori avea un traseu similar cu 41 după care s-a extins. La un moment dat, nu excludeam posibilitatea să se reactualizeze fostul 2 din perioada anterioară "punctelor cardinale", 2 care, din câte văd era 12+23 al anilor '90. Mă refer la acea linie de 65 km.
Invers: 12-estival din anii '60 era traseul de zeci de km care ingloba si vechea linie 2 (devenita 12 in anii 80). Nu stiu pe ce ruta traversa Constanta acel traseu, eu vazandu-l doar in Mangalia in 1968. Dar exista in extrasezon un traseu 12 scurt (Constanta-Navodari), care a devenit in anii '80 linia 22 noua. Deci 12-le vechi circula prin Ovidiu, nu prin Mamaia, ca 23. A mai existat in anii 70 o linie 16, care facea un fel de circuit in jurul Lacului Siutghiol.

Liniile de etajate nu aveau indicative numerice. A mai circulat scurt, pe la mijlocul anilor 2000, o linie 32E, de la Gara pe Lapusneanu, dar cred ca traversa Mamaia si ajungea pana la Navodari.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Oct 2015 11:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Esenta de... mazare :twisted:



Attachments:
mazare-coiciu.jpg
mazare-coiciu.jpg [ 84.41 KiB | Viewed 7453 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Oct 2015 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
noul preşedinte PSD Constanţa, Felix Stroe wrote:
Îmi doresc, de pildă, reintroducerea transportului electric în Constanţa.


Quote:
a spus că vrea să reintroducă transportul electric (trimitere evidentă la decizia fostului edil de a renunţa la tramvaie şi troleibuze)


Quote:
„Constanţa este un oraş absolut mizerabil”.


http://www.replicaonline.ro/candideaza- ... ui-245278/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Dec 2015 10:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Trei imobile şi 20 de autobuze, ipotecate la bănci. Primăria Constanţa a „sabotat“ RATC Constanţa?!

Site-ul Primăriei Constanţa găzduieşte, de o săptămână, rapoartele de activitate ale regiilor subordonate. Până în prezent, au fost postate Raportul de activitate al Regiei Autonome Exploatarea Domeniului Public şi Privat (RAEDPP) Constanţa, al SC Ecosal SRL - fosta Regie Autonomă de Gospodărire Comunală Constanţa, al Confort Urban şi al Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC). După prezentarea unui bilanţ al activităţii RAEDPP Constanţa pe ultimii trei ani, această regie fiind singura care a postat rapoartele din perioada 2012-2014, astăzi analizăm eficienţa de care a dat dovadă Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa anul precedent. Încă de la început, am sesizat că este cel mai consistent raport, activitatea regiei pe 2014 fiind sintetizată în 19 pagini.

Conform informaţiilor furnizate de „notele explicative la situaţiile financiare anuale întocmite la 31.12.2014“ de conducerea RATC Constanţa, regia deţine 40% din capitalul social al SC Clean Control ITC SRL, care a încheiat anul precedent cu o pierdere de 30.722 de lei. De asemenea, pe parcursul anului trecut, RATC Constanţa a încheiat două contracte de creditare cu două bănci. Primul credit, în valoare de 1.500.000 de lei, era „pentru nevoi curente“, iar celălalt contract de creditare a fost tot de 1.500.000 de lei. Interesant este că acest împrumut a fost garantat cu ipotecă pe diverse active ale regiei (o hală de întreţinere autovehicule, o staţie spălătorie-vopsitorie şi un grup social cantine, toate situate pe strada Industrială nr. 8, dar şi 15 autobuze MAZ 203 şi zece autobuze turistice AYATS).

Pierderi de milioane de lei… motivate

Potrivit raportului, veniturile societăţii provin din transport călători, publicitate, reparaţii auto, închirieri de spaţii şi vânzări de mărfuri. Sursele sunt multiple, iar despre unele servicii menţionate anterior se ştie că sunt destul de costisitoare. Şi totuşi, la finele anului trecut, RATC Constanţa a înregistrat o pierdere de 6.934.366,02 lei.

Directorul general al regiei, Ovidiu Cristian Tănase, are o explicaţie. „Pierderea a fost generată, în principal, de înregistrarea dobânzilor şi penalităţilor aferente obligaţiilor restante la bugetul de stat, la bugetul contribuţiilor sociale, dar şi de faptul că nu s-a putut accesa în totalitate de la Primăria Constanţa suma prevăzută în buget pentru plata facilităţilor şi gratuităţilor la transportul în comun, astfel încât veniturile au fost mai mici cu aproximativ trei milioane de lei“, se precizează în document. Nici la capitolul cifră de afaceri, RATC Constanţa nu a stat bine. Aceasta a fost de 43.374.864 de lei, cu 1.873.106 lei mai mică faţă de anul 2013.

Pe acest fond, regia a avut parte şi de o scădere a veniturilor totale cu 18,66% şi, implicit, a cheltuielilor, cu 11,86%, comparativ cu anul precedent. În acest context, la finele anului 2014, datoriile RATC Constanţa erau de 17.418.864 de lei, iar patrimoniul regiei era estimat la 4.514.641 de lei.

Cifră de afaceri în scădere

Conducerea RATC Constanţa a fost asigurată de un consiliu de administraţie format din şapte persoane, structura acestuia nefiind schimbată în 2014. Personalul regiei include 745 de persoane, dintre care patru au funcţii de conducere, 74 formează personalul TESA, iar 667 sunt muncitori. Cheltuielile salariale s-au ridicat la 22.240.265 de lei, sumă din care peste 14 milioane reprezintă salariile muncitorilor, aproximativ două milioane au fost alocate salariilor personalului TESA, aproape 400 mii de lei au fost veniturile celor patru angajaţi cu funcţii de conducere (director general, director adjunct, director economic şi director tehnic), iar 108.288 de lei s-au dus pe salariile colaboratorilor.

Comparativ cu anul 2013, RATC Constanţa a înregistrat anul trecut şi o scădere a cifrei de afaceri - de la 45.247.970 de lei, la 43.374.864 de lei (cu 4,14% mai puţin).

Motivaţii de final

Nu în ultimul rând, trebuie spus că regia are acţiuni în instanţă care includ revendicări ale drepturilor de personal şi comerciale (suma este de aproximativ 2.205.132 de lei - RATC reclamant şi de 563.535 de lei - RATC pârât).

Pentru a avea o imagine completă a activităţii RATC Constanţa, trebuie să menţionăm faptul că mijloacele de transport ale regiei au „plimbat“ anul trecut 50.913.000 de persoane (o medie de 4.242.750 de persoane/lunar, cu 43.435 de persoane lunar mai puţin decât în 2013).

Pe final de raport, directorul general al RATC Constanţa, Ovidiu Cristian Tănase, subliniază faptul că pierderea înregistrată la finalul anului 2014 a fost cauzată de „înregistrarea accesoriilor aferente obligaţiilor neachitate către bugetul statului, al fondurilor speciale, dar şi de scăderea cu aproximativ 8.500.000 de lei a veniturilor din alte activităţi de exploatare (dintre care cea mai mare parte o reprezintă veniturile din subvenţii pentru investiţii)“.


http://m.ziuaconstanta.ro/stiri/adminis ... nUJbvm3zIU


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 May 2016 06:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
La famiglia a acaparat RATC-ul. Increngatura mafiota e aproape imposibil de eradicat din municipiul tomitan. Cititi si va cruciti ce spune coiciul junior!!!

Quote:
Coiciu Dumitru Radu este un tanar de 28 de ani care candideaza independent pentru postul de consilier local sub sloganul "Vocea ta in consiliul local".

A terminat Facultatea de Inginerie mecanica, industriala si maritima, sectia Autovehicule Rutiere, in cadrul Universitatii Ovidiu. A urmat un master in drept, specializarea Legislatia privind siguranta transporturilor.

Coiciu Dumitru Radu lucreaza in cadrul RATC ca inginer auto, in functia de inspector ITP. De asemenea reprezinta sindicatul RATC, aparand drepturile colegilor sai.

1.Pentru inceput ne poti face o prezentare a situatiei tramvaielor si a caii de rulare la data in care ai venit la RATC?

Bună ziua. Ma bucur că am ocazia să iau parte la acest interviu și consider blogul dumneavoastră unul foarte bine documentat.

Referitor la întrebare, tramvaiele şi calea de rulare a acestora erau deja scoase în momentul venirii mele la RATC. Povestea renunțării la acest mijloc de transport o știu bine, însă consider ca a fost cea mai buna soluție la momentul respectiv.

De ce spun asta? Pentru ca tramvaiele respective erau foarte vechi, nu mai corespundeau normelor de transport public urban, având calea de acces foarte înaltă și greu accesibilă persoanelor vârstnice sau celor cu dizabilități.

Ele prezentau un pericol pentru circulație, se defectau des, deraiau și erau zgomotoase.

2.Aceeasi intrebare insa de data aceasta referitoare la troleibuze. Si daca tot suntem la capitolul asta ne poti spune mai multe despre momentul ROCAR pentru ca foarte putina lume cunoaste ce s-a intamplat cu adevarat.

La începutul anilor 2000 Regia împreună cu Primăria au intenționat să cumpere 50 de troleibuze ROCAR. Numai ca până la livrarea primelor 15 troleibuze compania ROCAR a dat faliment. În această situație, în anii ce au urmat s-a impus scoaterea troleibuzelor de pe trasee, nemaiexistând piese de schimb pentru acestea. De aici şi decizia conducerii orașului de la acea vreme de a achiziționa autobuze.

3.Profitand de avantajele unei retele stradale de tip grila, retea stradala existenta din fericire si in Constanta, orasele americane, inca din anii ‘70 au renuntat la tramvaie in folosul autobuzelor. Care consideri ca sunt mai fiabile prin prisma raportului eficienta/costuri?

În mod sigur autobuzele electrice.

4.Spune-ne parerea ta sincera legata de transportul de tip maxi taxi.

Sunt total împotriva actualului sistem de transport urban cu mijloace maxi-taxi din motive de siguranță a călătorilor și a celorlalți participanți la trafic. Acestea fac într-un mod fraudulos transport public încălcând orice regulă a legislației rutiere. În primul rând aceste mașini nu au voie să transporte mai multe persoane decât numărul scaunelor cu care maşina a fost omologată. Nu de puține ori le-am văzut transportând mult mai mulți călători decât ar fi fost legal. În altă ordine de idei, cred că RATC și MAXI-TAXI pot coexista, atâta timp cât microbuzele maxi-taxi călătoresc pe rutele în care RATC nu poate pătrunde.

5.Ce parere ai de intentia autoritatilor locale de a inlocui autobuze cu midibuses?

În ceea ce privește minibus-urile, acestea nu pot înlocui întru totul autobuzele convenționale, ci doar să le completeze, intrând pe traseu la orele în care traficul de călători este scăzut, acesta consumând mult mai puțin decât autobuzele convenționale. Și bineînțeles intrarea acestor minibus-uri pe zonele în care un autobuz convențional nu poate pătrunde.

6.Care este situatia actuala a parcului RATC si cat de eficiente sunt liniile actuale? Consideri ca este necesara o redesenare a traseelor?

Situația actuală a parcului RATC este una foarte bună din punct de vedere tehnic. În ceea ce privește liniile de transport ale RATC, acestea acoperă eficient nevoile orașului. Consider că se pot face îmbunătățiri cum ar fi de exemplu unirea altor două linii.

7.Oamenii vor extinderea liniilor RATC catre suburbii: Ovidiu, Lumina, Navodari, Cumpana si Agigea. Cum comentezi?

În momentul de față nu poate fi vorba de extinderea liniilor RATC către exteriorul orașului pentru că legea transportului public nu permite acest lucru.

8.Am vazut ca ai postat recent pe facebook o serie de imagini cu autobuze electrice. Ne poti da mai multe detalii legate de modul de functionare, eficienta. Care ar fi costul de achizitie al unui astfel de autobuz. Costurile de intretinere sunt mai ridicate decat cele ale unui autobuz obisnuit?

Sunt un adept al transportului public realizat cu autobuze electrice. Într-adevăr costul de achiziție al unui astfel de autobuz este mai ridicat, dar eficienţa acestora în exploatare este net superioară autobuzelor convenționale, cu motor termic. În ceea ce privește costurile de întreținere, un autobuz electric este foarte ieftin de întreținut în primul rând datorită faptului că acesta nu mai are motor termic, astfel reducându-se mult din problemele uzuale ale unui autobuz convențional.


http://urban-constanta.blogspot.ro/2016 ... didat.html


Attachments:
Coiciu Dumitru Radu.jpg
Coiciu Dumitru Radu.jpg [ 66.68 KiB | Viewed 6978 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Nov 2017 11:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Obiectivul Regiei Autonome de Transport în Comun este creșterea eficienței și a confortului pentru transportul public din municipiul Constanța.

Începând de luni, 30.10.2017, comasăm traseul 5-40 și traseul 40 C. Astfel, aceasta noua rută va lega zona Km 5 de campusul Universității Ovidius. Timpul total de parcurgere a traseului va fi de 55 de minute pe sens, iar frecvența autobuzelor la ora de vârf, de 5 minute.

Stații: Cap Linie 5 - Str. Virful cu Dor - Str. Democrației - Str.Mesterul Manole - Str. Hatman Arbore - Șos. Mangaliei - Bif. Cumpăna - Șos. Mangaliei - Bd. 1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Gării - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Bătrân - Bd. Mamaia - Pescărie – Campus Ovidius - Pescărie- Bd. Mamaia - Str. Rascoalei din 1907 - Bd. Ferdinand - Str. Gării - Str. Th. Burada - Bd. 1 Mai - Șos. Mangaliei - Str. Pandurului - Str. Democrației - Str. Virful cu Dor - Cap Linie 5.

Abonamentele eliberate pentru cele două linii rămân valabile.


RATC


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Jun 2018 18:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Pt. orasul ce a distrus troleibuzele si tramvaiele, inlocuindu-le cu autobuze belaruse, Isuzu e in varful lantului trofic (Mazare-Fagadau).

În câteva luni, ne-am putea plimba cu autobuze nou-nouţe prin Constanţa. Primăria Constanţa a finalizat procedurile de achiziţie a unui nou parc auto şi, în scurt timp, va fi semnat contractul pentru livrarea autobuzelor noi.

„Vom avea 104 autobuze noi, cu 14 mai multe decât calculasem iniţial, pentru că, în urma licitaţiei şi a preţului propus, am putut suplimenta numărul autovehiculelor noi. Firma care a câştigat licitaţia este Isuzu”, a precizat, în cursul zilei de ieri, primarul Decebal Făgădău.

Anunţul a fost făcut după ce Consiliul Local a aprobat proiectul privind suplimentarea numărului de autobuze urbane adjudecate în cadrul procedurii de atribuire organizate în baza contractului de finanţare rambursabilă externă încheiat cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

„Autobuzele noi vor reconstrui coloana vertebrală a companiei de transport. În prezent, avem autobuze vechi, care creează din ce în ce mai multe probleme. Însă, în curând, flota va cuprinde două treimi autobuze Diesel Euro 6, care, ne place nu ne place, reprezintă soluţia cea mai rentabilă din punct de vedere economic, pentru a avea un preţ de călătorie scăzut, şi o treime flotă verde, adică autobuze electrice sau hibrid sau cu hidrogen. Vom vedea ce soluţii vom găsi în perioada următoare. Astfel, compania de transport va redeveni principalul pilon de încredere în ceea ce priveşte transportul public din Constanţa”, a mai spus Decebal Făgădău.


https://www.cugetliber.ro/stiri-social- ... tei-352016


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 00:35 
Offline

Joined: Thu 30 Mar 2017 21:00
Posts: 3
A fost in probe un astfel de autobuz in urma cu un an daca nu ma insel...am apucat sa merg cu el...pe linia 42...si am aflat de la sofer ca este fabricat in Turcia.
Este in genul celor albe care faceau traseul Constanta-Navodari in urma cu cativa ani.Mici,urate si inghesuite.Sunt autobuze pentru navetisti,in nici un caz pentru transportul din oras unde este necesar un spatiu mai mare inauntru,in salon.
Mult mai inghesuite ca MAZ-urile si mai scurte.
Iar ca orice lucru turcesc, sa nu ne asteptam sa aibe viata prea lunga.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Dec 2018 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
Turcismele au fost prezentate cu fast de catre actualul primar al Constantei, fostul primar de pe vremea autobuzelor belaruse. La ce sa te astepti de la asemenea personaje co(m)ice?

Quote:
Știm deja, de la ziaristul Cristian Hagi, că noile ISUZU consumă mai mult cu 25% decât bătrânele MAZ-uri aflate azi în circulație. Dintr-un motiv sau altul, aceste noi mijloace de transport par a fi bugetofage. Un document scurs din RATC dezvăluie fără dubii că regia de transport a orașului nostru și-a bugetat pentru 2019 costuri în creștere la consumul de motorină, și nu puțin, cu 25% în plus.


http://constanta.ro/2018/12/10/cata-mot ... erceteaza/


Attachments:
Isuzu Constanta.jpg
Isuzu Constanta.jpg [ 111.7 KiB | Viewed 5615 times ]
mapa tehnica Isuzu Constanta.pdf [84.35 KiB]
Downloaded 118 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Dec 2018 22:55 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Din experienta empirica, motor 2 litri Diesel, VAG: EURO 6 consuma cu 15% mai mult decit EURO 5 in conditii similare de exploatare.

Daca regula se aplica si la motoare de cilindree mai mare, asta nu pot sa spun.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 Jan 2019 14:12 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
Noile autobuze RATC au intrat în această dimineaţă în circulaţie, în municipiul Constanța.

Este vorba de 20 de autobuze, noi cu motoare diesel convenţionale, cumpărate la sfârşitul anului trecut din Turcia.

Autorităţile locale spun că până la jumătatea anului, se va completa flota RATC cu toate cele 104 autobuze comandate de Primăria Constanţa.

Reprezentanţii primăriei susţin că vor continua completarea parcului auto şi cu autobuze electrice, achiziţionate prin programul Rabla Plus.

În luna decembrie, la momentul prezentării noilor autobuze, primarul Decebal Făgădău anunţa că preţul călătoriei va rămâne acelaşi şi după ce vor intra în circulaţie noile autobuze.

Cele 104 autobuze urbane sunt produse de Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş, iar licitația internațională a fost organizată de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare în cadrul proiectului Smart Transport Public Constanța.

Pentru achiziționarea noilor autobuze Primăria Constanța a cheltuit 100 de milioane de lei.

Autobuzele au o lungime de 12 metri, câte trei uși cu pliuri duble, aer condiționat, acces pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru fotoliu rulant și vor putea transporta maximum 90 de persoane.


http://www.radioconstanta.ro

Unul dintre autobuzele Isuzu Citiport a intrat pe linia 101C.


Attachments:
IMG_20190107_125456.jpg
IMG_20190107_125456.jpg [ 1.4 MiB | Viewed 5085 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 Jan 2019 18:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56059
bancila83 wrote:
Smart Transport Public Constanța.


Nu poti asocia cuvantul "smart" cu fagadau, coiciu, timuri :evil: De la MAZ la Isuzu prin indatorarea populatiei... asa ceva nu e deloc "smart".

Fotografii de pe facebook (Decebal Fagadau).


Attachments:
49533919_2173738692687200_1129690443114610688_o.jpg
49533919_2173738692687200_1129690443114610688_o.jpg [ 448.5 KiB | Viewed 5028 times ]
49948466_2173738619353874_6319168108246335488_o.jpg
49948466_2173738619353874_6319168108246335488_o.jpg [ 503.94 KiB | Viewed 5028 times ]
49718037_2173738612687208_809273655061118976_o.jpg
49718037_2173738612687208_809273655061118976_o.jpg [ 564.88 KiB | Viewed 5028 times ]
49686394_2173738702687199_4856123512164712448_o.jpg
49686394_2173738702687199_4856123512164712448_o.jpg [ 464.13 KiB | Viewed 5028 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Feb 2019 00:20 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
Au început să fie vandalizate de unii dintre călători ... Au desenat în ele, au aruncat cu pietre, cu ouă...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 Mar 2019 02:05 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
Din această lună, la anumite intervale orare, traseul liniei de autobuz 42 va fi prelungit de la Poarta 2 până în port, la Cuibul Reginei.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group