Polonia, voievodatul Varmia-Mazury, din nord-estul ţării. Reşedinţa administrativă este municipiul Olsztyn. Este primul oraş din Polonia care va construi o reţea de tramvai, de la zero, în ultimii 60 de ani. Contractul este semnat pe 21 septembrie 2012, fiind în valoare de 30 milioane euro, cuprinzând şi achiziţionarea tramvaielor. Deschiderea reţelei era prevăzută pentru anul 2014. Dar, administraţia oraşului denunţă contractul cu constructorul infrastructurii, FCC. (Parcă am mai auzit de FCC şi prin Bucureşti, nu-i aşa? Trebuia, împreună cu ASTALDI, să aducă 6 TBM-uri, au ajuns la un compromis că aduc 4, au venit doar cu 2, acestea lucrând pe rând la interstaţii şi nu amândouă în acelaşi timp, la un interval de 200 m, cum ar fi normal din punct de vedere tehnologic. Dar asta e o altă poveste, tipic MADE IN ROMANIA, ori nu sunt bani, ori nu se lucrează, de vină este ENEL-ul, etc. Cred că ştiţi despre ce este vorba şi îmi cer scuze pentru off-topic.)
Revenind la "oile" noastre, adică tramvaiele despre care vorbeam, noua reţea, ce în contextul actual se speră să fie finalizată în 2016, optimist, către 2018, pesimist, va fi dotată cu tramvaie SOLARIS TRAMINO. Au fost contractate 15 tramvaie bidirecţionale cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, vor avea trei module, fiecare pe câte un boghiu pivotant. Ecartamentul va fi normal, 1435 mm. Lungimea unui tramvai este de 29300 mm, capacitatea 224 pasageri în picioare (5 pasageri/mp) şi 36 locuri pe scaune. SOLARIS nu a demarat încă contractul, de comun acord cu administraţia oraşului Olsztyn, aşteptând în acest moment noua licitaţie pentru infrastructură.
Sursă şi fotografii: infotram.pl.