TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 02:33

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 04 May 2011 23:21 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Proiectul.

Hotărârea nr. 643/2011 pentru aprobarea Condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. - S.A. a unor părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora.


Attachments:
File comment: Varianta 03.05.2011
Proiect HG neinteroperabile _1_.doc 03.05.2011 forma pe circuitul extern.pdf [297.36 KiB]
Downloaded 334 times
HG nr. 643 din 2011 - include anexele.pdf [411.69 KiB]
Downloaded 212 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Nov 2011 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Dupa cum se vede, s-au scos la licitatie "pachete", pe sectii.

In atasament, pretul de pornire pt. licitarea sectiilor amintite.


Attachments:
Sectii-licitate.pdf [54.69 KiB]
Downloaded 309 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Feb 2012 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Inca un pachet scos la licitatie. Pt. 6 martie 2012.


Attachments:
sectii_neinteroperabile_2012.png
sectii_neinteroperabile_2012.png [ 10.47 KiB | Viewed 10163 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Mar 2012 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu Sintea wrote:
Inca un pachet scos la licitatie. Pt. 6 martie 2012.


Licitatia se amana pt. 15 martie.


Attachments:
Act_382_la_BRM.pdf [26.25 KiB]
Downloaded 269 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2012 09:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Etapa a VI-a.


Attachments:
in.pdf [257.4 KiB]
Downloaded 258 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Aug 2013 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Inca o licitatie. Apare tronsonul Chileni - Voslobeni, ce stiu ca era folosit doar de marfarele din zona.


Attachments:
invitatie_licitatie_22_august_Page_1.jpg
invitatie_licitatie_22_august_Page_1.jpg [ 352.86 KiB | Viewed 8469 times ]
invitatie_licitatie_22_august_Page_2.jpg
invitatie_licitatie_22_august_Page_2.jpg [ 256.99 KiB | Viewed 8472 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Feb 2014 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Statul renunţă la 738 km de cale ferată, care vor fi închiriaţi privaţilor

In lipsă de soluţii pentru eficientizarea activităţii la companiile feroviare, Ministerul Transporturilor oferă operatorilor privaţi, în vederea închirierii, încă 738 km de cale ferată, unele rute propuse a fi înstrăinate fiind, în mod paradoxal, dintre cele foarte circulate. Această măsură va fi luată prin trecerea a opt secţii de cale ferată din infrastructura feroviară interoperabilă în cea neinteroperabilă, care poate fi scoasă astfel la mezat.

Ministerul Transporturilor a întocmit un proiect de Hotărâre de Guvern privind închirierea, de către CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, a opt secţii de circulaţie care însumează o lungime totală de 491 km exploatare, respectiv 738,28 km lungime desfăşurată. Potrivit proiectului, scopul închirierii infrastructurii feroviare neinteroperabile îl constituie eliminarea pierderilor înregistrate de CFR SA şi atragerea de capital privat pentru întreţinerea şi exploatarea acesteia. Totodată, Ministerul Transporturilor motivează măsura prin angajamentele asumate de România faţă de FMI care, prin acordul de împrumut, la capitolul infrastructură feroviară, stabileşte ca măsură, cu termen 31.03.2014, „închirierea a încă 1.500 km de cale ferată neinteroperabilă”. Nu în ultimul rând, în nota de motivare se menţionează „rezultatele obţinute până la această dată (n.r.- de către CFR SA) şi interesul manifestat de către operatorii economici pentru închirierea în continuare a altor secţii feroviare neinteroperabile”. Prin închirierea secţiilor respective, se speră că CFR SA va fi degrevată de o serie de cheltuieli pentru reparaţii şi întreţinere. În realitate însă, lucrurile nu sunt atât de simple.

Rutele cedate, cu potenţial

Conform proiectului de HG, cele opt secţii de circulaţie care vor trece din infrastructura feroviară interoperabilă în cea neinteroperabilă sunt următoarele:

- Slobozia Veche -Ţăndărei

- Zorleni - Fălciu Nord

- Medgidia - Negru Vodă

- Urziceni - Făurei

- Medgidia -Tulcea Oraş

- Ploieşti Sud - Armăşeşti

- Sibiu - Copşa Mică

- Titu - Târgovişte - Aninoasa


Pierderile statului, profitul privaţilor

Surse din CFR au declarat, pentru PUTEREA, că pe majoritatea secţiilor la care se renunţă circulă de regulă trenuri personale de navetişti (Regio), foarte dorite de către operatorii feroviari privaţi. Criteriile în baza cărora AGA CFR SA a socotit că cele opt secţii sunt neprofitabile rămâne un mister, având în vedere că unele dintre ele se află pe linii principale de circulaţie (ex: Urziceni-Făurei sau Medgidia-Tulcea). Practic, situaţia seamănă ca două picături de apă cu cea a rutei Bucureşti-Olteniţa, pe care CFR Călători întregistra pierderi uriaşe din cauza blatiştilor şi care a devenit extrem de rentabilă după ce a fost preluată de operatorii privaţi. De menţionat că firmele private practică tarife de călătorie mai mici decât CFR Călători (cheltuielile acestora fiind mult mai reduse) şi beneficiază de subvenţii de stat la fel ca şi operatorul naţional feroviar de călători.

Potrivit analizelor CFR SA, 93 secţii de circulaţie interoperabile sunt nerentabile. Această concluzie survine unei analize care a luat în calcul traficul zilnic, veniturile realizate şi eficienţa economică, coroborate cu criterii referitoare la numărul de personal, pierderile pe km de linie şi existenţa unor proiecte europene în curs de derulare pe aceste secţii (reabilitare staţii).

Urmează ca şi alte secţii de circulaţie să fie soase la mezat în acest an. „Astfel, efortul statului va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri, iar pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă se va încuraja în continuare atragerea de capital privat”, se arată în proiectul de HG.

• Infrastructura feroviară interoperabilă este acea parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentă traficului naţional şi internaţional, administrată în concordanţă cu prevederile legislaţiei privind liberul acces al operatorilor de transport feroviar şi care se dezvoltă în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european şi preluate în legislaţia din România.

• Infrastructura feroviară neinteroperabilă este acea parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentă traficului local, conectată sau nu la infrastructura feroviară interoperabilă şi care este administrată şi se dezvoltă pe baza unor reglementări specifice interne.

http://www.puterea.ro/economie/statul-r ... 86758.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Feb 2014 22:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Feroviarii sibieni se pregătesc de protest

În jur de 100 de angajaţi ai CFR, unii dintre ei membri ai Uniunii Sindicatelor Libere Marfă Comercial Infrastructură (USLMCI) Braşov şi-au anunţat participarea la un miting ce se va desfăşura vineri, 28 februarie, la Sibiu. Angajaţii Companiei Naţionale Căile Ferate Române sunt supăraţi de intenţia companiei de a trece din mediul de stat în mediul privat cei 47 de kilometri de cale ferată cuprinşi pe ruta Sibiu-Copşa Mică, după cum a precizat Ovidiu Dâmbean, vicepreşedintele USLMCI Braşov.

"În acest moment se află în dezbatere, pe site-ul CNCFR, numărul de linii propuse să treacă din infrastructura naţională la privat. Ei (n.r. CNCFR) spun că linia este nerentabilă", a declarat Ovidiu Dâmbean, subliniind faptul că cei 47 de kilometri de cale ferată sunt de fapt modernizaţi, trecând prin reparaţii capitale în toamna anului trecut. "Este o cale ferată cu trei staţii, este o linie modernizată, cu o afluenţă foarte mare de trafic, având peste 600 de abonamente", a mai declarat, pentru Tribuna liderul de sindicat. Ovidiu Dâmbean a mai precizat faptul că linia nu are cum să fie nerentabilă, pentru că pe ea circulă trenuri cu şase vagoane, care sunt pline, deservind localităţi precum Ocna Sibiului sau Mândra.

Mitingul care este programat să ia startul vineri la ora 13, se va desfăşura în Piaţa Gării, protestatarii urmând să pornească, apoi, în marş, spre Primăria Sibiu, Prefectură şi, poate, pe la sediul PSD Sibiu. La protest vor participa atât membri de sindicat cât şi angajaţi care nu au statut de sindicalist, oamenii fiind speriaţi că şi-ar putea pierde locul de muncă. "În mod categoric vor fi concedieri dacă linia va trece la privat. Vor fi afectate mai mult de 40 de persoane, de la conductori, şefi de tren, mecanici, casieri", mai spune Ovidiu Dâmbean.

http://www.tribuna.ro/stiri/stirile-de- ... 94572.html


Attachments:
2014_02_25_0_3_feroviarii-sibieni-se-pregatesc-de-protest_32863.jpg
2014_02_25_0_3_feroviarii-sibieni-se-pregatesc-de-protest_32863.jpg [ 80.33 KiB | Viewed 8069 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Jul 2014 08:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Infrastructura feroviară neinteroperabilă conform HG 643/2011 modif. de HG177/2014, cu valabilitate de la 13.04.2014.


Attachments:
Anexa 8 Lista sectii neinteroperabile.pdf [222.92 KiB]
Downloaded 232 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jul 2014 07:39 
Offline

Joined: Mon 25 Nov 2013 15:18
Posts: 4
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, la licitaţia publică, încheiată miercuri, 23 iulie 2014, la Bursa Română de Mărfuri, au fost adjudecate 3 secţii de cale ferată neinteroperabilă, de pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timişoara.

Operatorul economic SC RC-CF TRANS SRL, în calitate de gestionar de infrastructură feroviară, a adjudecat secţiile de circulaţie Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia şi Timişoara Nord – Timişoara Vest. Preluarea secţiilor adjudecate, inclusiv a serviciilor de transport feroviar public, se va face în maximum 3 luni de la adjudecare.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate- ... 23-07-2014


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 23 Oct 2014 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, la licitaţia publică, încheiată joi, 23 octombrie 2014, la Bursa Română de Mărfuri, au fost adjudecate 2 secţii de cale ferată neinteroperabilă, de pe raza de activitate a sucursalelor regionale Bucureşti şi Galaţi.

Operatorul economic SC RC-CF TRANS SRL, în calitate de gestionar de infrastructură feroviară, a adjudecat secţiile de circulaţie Ploieşti-Armăşeşti (SRCF Bucureşti) şi Făurei – Urziceni (SRCF Galaţi). Preluarea secţiilor adjudecate, inclusiv a serviciilor de transport feroviar public, se va face în maximum 29 de zile de la semnarea contractului.

Secţie CF

Pret preluare (lei/an)

Durata

(zile)

Personal existent

Lungime

(km)

Ploieşti - Armăşeşti

591.500

29

40

48,1

Făurei -Urziceni

166.500

29

44

67.6

Gestionarii de infrastructură desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, conform legii. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani.

Pentru grupele de secţii neadjudecate, licitaţia pentru închiriere se va repeta pe 25 noiembrie 2014, dată limită şi pentru depunerea ofertelor.


http://www.cfr.ro/index.php/comunicate- ... 23-10-2014


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Dec 2016 19:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
După ce o parte dintre secțiile închiriate anterior au fost predate înainte de termen către CFR SA (a se vedea cazul RC-CF Trans Brașov, care a renunțat la multe secții pe care le avea închiriate), CFR SA are în vedere organizarea unei noi licitații pentru a încerca să scape de aceste secții.

Această licitație va avea loc pe 20 decembrie 2016, la ora 10:00, la sediul Bursei Române de Marfuri.

În acest sens, a fost postat următorul anunț pe site-ul Bursei Române de Mărfuri:

Licitatie deschisa, cu calificare si admitere din punct de vedere tehnic, urmata de strigare libera, pentru inchiriere Sectii de circulatie neinteroperabile, individual sau grupate, in scopul realizarii activitatilor de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile si asigurarii serviciilor de transport public de calatori si/sau marfa - ordonator CNCF CFR SA.
Durata contractului de închiriere este de 4 ani.

Se pot depune oferte pentru una sau mai multe grupe de secții de circulație.

Documentația costă 200 lei (fără TVA) pe caiet-secție.

Criteriul de atribuire: oferta cu cel mai mare preț pentru chirie.

Numărul de secții scoase la licitație pe fiecare Sucursală Regională (total - 59 de secții):

București: 5
Craiova: 11
Timișoara: 17
Cluj: 7
Brașov: 4
Iași: 9
Galați: 3
Constanța: 3

Invitația de participare la licitație, precum și lista completă a secțiilor neinteroperabile oferite spre închiriere la licitația din 20 decembrie 2016 sunt atașate acestui articol și pot fi descărcate pentru consultare.


Attachments:
Invitatie-participare-licitatie-sectii-neinteroperabile-20_12_2016.pdf [963.3 KiB]
Downloaded 172 times
Lista-sectiilor-neinteroperabile_20.12.2016.pdf [1.86 MiB]
Downloaded 176 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 May 2017 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Licitatie deschisa cu calificare si admitere din punct de vedere tehnic urmata de strigare libera pentru inchiriere Sectii de circulatie neinteroperabile individual sau grupate in scopul realizarii activitatilor de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile si asigurarii serviciilor de transport public de calatori si/sau marfa - ordonator CNCF CFR SA. Data: 25.05.2017.

De ce naiba se tot repeta aceste licitatii, daca nu se modifica pretul inchirierii sectiei neinteroperabile?


Attachments:
invitatie de participare 25-05-17.pdf [776.14 KiB]
Downloaded 172 times
Lista sectiilor de circulatie neinteroperabile neinchiriate 04-2017.pdf [1.28 MiB]
Downloaded 173 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 May 2017 15:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Preţul e calculat pe baza valorii de inventar.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 May 2017 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Dr2005 wrote:
Preţul e calculat pe baza valorii de inventar.


Asta stim. Insa, revin: De ce naiba se tot repeta aceste licitatii, daca nu se modifica pretul inchirierii sectiei neinteroperabile?

Valoarea de inventar ramane constanta, insa pretul inchirierii ar trebui sa scada, altfel sunt licitatii facute inutil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Jul 2017 14:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Licitatie deschisa cu calificare si admitere din punct de vedere tehnic urmata de strigare libera pentru inchiriere Sectii de circulatie neinteroperabile individual sau grupate in scopul realizarii activitatilor de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile si asigurarii serviciilor de transport public de calatori si/sau marfa - ordonator CNCF CFR SA. Data: 01.08.2017.


Attachments:
Invitatie participare licitatie sectii de circulatie neinteroperabile in data de 01.08.2017.pdf [362.06 KiB]
Downloaded 188 times
Lista sectiilor _ 58 sectii + 1 grup _ introducere sectia Urziceni Faurei _ pentru licitatia din 01.08.2017.pdf [92.95 KiB]
Downloaded 151 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Feb 2020 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
O noua licitatie. De ce apar tronsoane de cale ferata ce nu mai exista in teren???


Attachments:
IP nr.333 din 28.01.2020 pentru data de 25.02.2020 la procedura nr.1 din 2020.pdf [1.4 MiB]
Downloaded 109 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group