TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 22 Jul 2019 09:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
In atasament, documentul consultativ, pt. fondurile europene de postaderare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
Am selectat cateva posibile directii de actiune:

- Achizitionarea de material rulant electric/vehicule ecologice pentru unitățile
administrativ teritoriale. Dezvoltarea parcului de mijloace de transport cu vehicule noi,
nepoluante, cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă și sisteme de
supraveghere video (pentru creșterea gradului de siguranță al pasagerilor) va oferi
oportunități îmbunătățite potențialilor pasageri noi, oferind o alternativă viabilă și
confortabilă utilizării autoturismelor personale.

- Modernizarea/ reabilitarea/ extinderea traseelor de transport electric
(tramvai/troleu/autobuz electric sau hibrid), incluzând calea de rulare și spatiile conexe
(rețeaua de străzi pe care operează mijlocul de transport, inclusiv trotuare/refugii/stații) și
infrastructura tehnică aferentă. Transportul urban electric reprezintă o variantă nepoluantă
și eficientă din punct de vedere al utilizării resurselor pentru a asigura tranzitul zilnic al
populației, iar îmbunătățire infrastructurii va crește gradul de confort, viteza de deplasare,
siguranța traficului și alte beneficii adiacente in special asigurarea accesibilităţii pentru
persoane cu dizabilităţi. Astfel, se va asigura dezvoltarea unei structuri de transport
public durabile din punct de vedere tehnic şi eficiente din punct de vedere financiar.

- Modernizarea materialului rulant electric existent (tramvaie) pentru unitățile
administrativ teritoriale. Modernizarea parcului de material rulant existent, prin
îmbunătățirea sistemelor existente la bordul acestora, realizarea echipamentelor pentru
accesul persoanelor cu dizabilități etc va asigura un transport civilizat și eficient din punct
de vedere energetic, încurajând utilizarea transportului public de către locuitorii marilor
aglomerări urbane. Cele două măsuri, achiziția și modernizarea materialului rulant (dar
în special cea de a doua) vor stimula și alte municipalități în (re)introducerea
transportului public electric pe șină. O atenție deosebită se va acorda
inlocuiri/modernizării tramvaielor învechite, zgomotoase și care oferă o accesibilitate
slabă cu material rulant modern, fără trepte (cu podea joasă) și echipate cu aer
condiționat;

- Modernizarea/ reabilitarea depourilor aferente transportului public si
infrastructura tehnică aferentă. Modernizarea/reabilitarea energetică clădirilor care
deservesc atât transportul electric cât și cel auto clasic, aflate in proprietate publică,
inclusiv sediile administrative, cu mari pierderi energetice va duce la o creștere a
eficienței operatorilor de transport și va permite o diversificare a activităților de producție
sau intreținere a materialulul rulant. Modernizarea/înlocuirea stațiilor și substațiilor de
redresare și a rețelelor electrice va contribui la creșterea eficienței energetice.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
programareregionala@mdrap.ro
19 martie 2014

Quote:
Buna ziua,

Doresc sa aduc modificari/completari la pag. 33 a documentului, referitoare la sustinerea transportului ecologic.

Consideratii:
1. Fondurile de preaderare 2007-2013 s-au referit la infrastructura de transport electric, tramvai si troleibuz. Deci, firesc, sa se continue in acest sens;

2. Finantarile UE sunt disponibile doar pt. tramvaie si troleibuze, NU si pt. autobuze, indiferent ca acestea se numesc electrice, hibrid, cu biodiesel, CNG, etc.;

3. Asa-numitele "autobuze electrice" se afla doar la faza de prototipuri, de testari, fara a exista, dupa cum am amintit, finantare pt. ele.

Astfel:

1. "Achizitionarea de material rulant electric/vehicule ecologice pentru unitățile
administrativ teritoriale. Dezvoltarea parcului de mijloace de transport cu vehicule noi,
nepoluante, cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă și sisteme de
supraveghere video (pentru creșterea gradului de siguranță al pasagerilor) va oferi
oportunități îmbunătățite potențialilor pasageri noi, oferind o alternativă viabilă și
confortabilă utilizării autoturismelor personale". Este o formulare generala, redundanta, pe care va rog sa o inlaturati;

2. "Modernizarea/ reabilitarea/ extinderea traseelor de transport electric
(tramvai/troleu/autobuz electric sau hibrid), incluzând calea de rulare și spatiile conexe
(rețeaua de străzi pe care operează mijlocul de transport, inclusiv trotuare/refugii/stații) și
infrastructura tehnică aferentă. Transportul urban electric reprezintă o variantă nepoluantă
și eficientă din punct de vedere al utilizării resurselor pentru a asigura tranzitul zilnic al
populației, iar îmbunătățire infrastructurii va crește gradul de confort, viteza de deplasare,
siguranța traficului și alte beneficii adiacente in special asigurarea accesibilităţii pentru
persoane cu dizabilităţi. Astfel, se va asigura dezvoltarea unei structuri de transport
public durabile din punct de vedere tehnic şi eficiente din punct de vedere financiar". Avand in vedere cele amintite anterior, consider ca trebuie sa ne referim doar la tramvai si troleibuz (nu "troleu" -acesta este dispozitiv de captare al curentului electric);

3. "Modernizarea materialului rulant electric existent (tramvaie) pentru unitățile
administrativ teritoriale. Modernizarea parcului de material rulant existent, prin
îmbunătățirea sistemelor existente la bordul acestora, realizarea echipamentelor pentru
accesul persoanelor cu dizabilități etc va asigura un transport civilizat și eficient din punct
de vedere energetic, încurajând utilizarea transportului public de către locuitorii marilor
aglomerări urbane. Cele două măsuri, achiziția și modernizarea materialului rulant (dar
în special cea de a doua) vor stimula și alte municipalități în (re)introducerea
transportului public electric pe șină. O atenție deosebită se va acorda
inlocuiri/modernizării tramvaielor învechite, zgomotoase și care oferă o accesibilitate
slabă cu material rulant modern, fără trepte (cu podea joasă) și echipate cu aer
condiționat". Dorim, in lumina celor amintite mai sus, sa va referiti la tramvaie SI troleibuze, pt. stimularea reintroducerii atat a tramvaiului cat si a troleibuzului.

Va multumesc pt. atentie. Astept confirmare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 15:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
20 martie 2014

Quote:
Stimate dle Sintea
Va multumim pentru interesul acordat primului document consultativ privind Programul Operational Regional. Observațiile Dvs. au fost notate, și vor fi dezbătute în cadrul grupului de lucru care analizează potențialele modificări și îmbunătățiri. Cu siguranța vom modifica expresia troleu, și vom utiliza troleibuz. În ce privește modernizarea troleibuzelor (neexistand inca un precedent vizand o astfel de operatiune) subiectul ramane in dezbatere. Referințele Dvs. la autobuze electrice sunt relativ inexacte, in condițiile în care există orașe în UE care utilizează flote de acest tip (Viena, Gotheneburg etc).
Cu stimă

Sava Chiser
consilier
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
Directia Generala Programe Europene
Directia AM POR
Serviciul Planificare
tel .037211 1590
fax 037211 1636
mobil 0721217217
e-mail: sava.chiser@mdrap.ro
http://www.mdrap.ro, http://www.inforegio.ro , http://www.infocooperare.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
21 martie 2014

Quote:
Multumesc pt. mesaj.

"Modernizarea" tramvaielor s-a practicat in Romania, in Cluj Napoca, Iasi, Ploiesti, Craiova, Bucuresti; urmeaza Timisoara. Modernizarea parcului de tramvaie/troleibuze suna mai realist si e logica, avand in vedere ca in perioada 2007-2013 s-a inveestit in reabilitarea infrastructurii acestora. "Modernizarea" flotei de troleibuze s-a practicat la Cluj Napoca, prin transformarea unor autobuze second-hand Renault Agora in troleibuze (Astra Bus Arad/ICPE SAERP Bucuresti) si este o practica ce capata consistenta in Europa (Lublin, Szeged, etc.).

Cu tot respectul, cunosc cu exactitate situatia autobuzelor electrice din Europa. Goteborg e inca un caz izolat (sigur, trebuie incurajat). Viena-sunt midibuze nu autobuze (in Codul Rutier sunt explicate diferentele), Rampini, ce au fost testate si in cateva orase din Cehia (Praga, Brno, Ceske Budejovice). Cazul cel mai cunoscut este cel al autobuzelor electrice din Shanghai (alimentarea se face cu ajutorul unui pantograf, "biberonaj" in fiecare statie) ce sunt transformate in troleibuze (datorita vietii scurte si ineficientei bateriilor). Sistemul TOSA este testat in Geneva, deci tot in faza incipienta. Leipzig-ul va testa autobuze cu pantograf, ce se vor alimenta din reteaua tramvaielor, pt. a putea lua decizia optima, vizand eliminarea autobuzelor diesel. Barcelona, testeaza autobuze electrice biarticulate.

Inca o data subliniez ca fondurile UE sunt alocate doar pt. dezvoltarea sistemelor de transport cu troleibuzul si tramvaiul. Troleibuzul modern este numit e-bus (electrobuz; troleibuz ce se poate deplasa si cu motor auxiliar) si sunt proiecte de extindere a retelelor si in orase conservatoare precum Osnabruck, Leeds, Montreal, Verona... Toate datele sunt disponibile pe pagina noastra de internet, sectiunea Forum.

Astept dezbaterile si varianta finala.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Apr 2014 20:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Pe POS-T 2007-2013 a fost inclusă şi construirea unui tronson dintr-o linie de metrou. S-a creat astfel un precedent, ar putea fi incluse şi tramvaiele în POS-T.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Jan 2016 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
La pag. 32-33 sunt raspunsurile ce le-am primit de la AMPOR. Merita citit tot documentul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Jan 2016 14:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47836
Silviu wrote:
programareregionala@mdrap.ro
19 martie 2014

Quote:
Buna ziua,

Doresc sa aduc modificari/completari la pag. 33 a documentului, referitoare la sustinerea transportului ecologic.

Consideratii:
1. Fondurile de preaderare 2007-2013 s-au referit la infrastructura de transport electric, tramvai si troleibuz. Deci, firesc, sa se continue in acest sens;

2. Finantarile UE sunt disponibile doar pt. tramvaie si troleibuze, NU si pt. autobuze, indiferent ca acestea se numesc electrice, hibrid, cu biodiesel, CNG, etc.;

3. Asa-numitele "autobuze electrice" se afla doar la faza de prototipuri, de testari, fara a exista, dupa cum am amintit, finantare pt. ele.

Astfel:

1. "Achizitionarea de material rulant electric/vehicule ecologice pentru unitățile
administrativ teritoriale. Dezvoltarea parcului de mijloace de transport cu vehicule noi,
nepoluante, cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă și sisteme de
supraveghere video (pentru creșterea gradului de siguranță al pasagerilor) va oferi
oportunități îmbunătățite potențialilor pasageri noi, oferind o alternativă viabilă și
confortabilă utilizării autoturismelor personale". Este o formulare generala, redundanta, pe care va rog sa o inlaturati;

2. "Modernizarea/ reabilitarea/ extinderea traseelor de transport electric
(tramvai/troleu/autobuz electric sau hibrid), incluzând calea de rulare și spatiile conexe
(rețeaua de străzi pe care operează mijlocul de transport, inclusiv trotuare/refugii/stații) și
infrastructura tehnică aferentă. Transportul urban electric reprezintă o variantă nepoluantă
și eficientă din punct de vedere al utilizării resurselor pentru a asigura tranzitul zilnic al
populației, iar îmbunătățire infrastructurii va crește gradul de confort, viteza de deplasare,
siguranța traficului și alte beneficii adiacente in special asigurarea accesibilităţii pentru
persoane cu dizabilităţi. Astfel, se va asigura dezvoltarea unei structuri de transport
public durabile din punct de vedere tehnic şi eficiente din punct de vedere financiar". Avand in vedere cele amintite anterior, consider ca trebuie sa ne referim doar la tramvai si troleibuz (nu "troleu" -acesta este dispozitiv de captare al curentului electric);

3. "Modernizarea materialului rulant electric existent (tramvaie) pentru unitățile
administrativ teritoriale. Modernizarea parcului de material rulant existent, prin
îmbunătățirea sistemelor existente la bordul acestora, realizarea echipamentelor pentru
accesul persoanelor cu dizabilități etc va asigura un transport civilizat și eficient din punct
de vedere energetic, încurajând utilizarea transportului public de către locuitorii marilor
aglomerări urbane. Cele două măsuri, achiziția și modernizarea materialului rulant (dar
în special cea de a doua) vor stimula și alte municipalități în (re)introducerea
transportului public electric pe șină. O atenție deosebită se va acorda
inlocuiri/modernizării tramvaielor învechite, zgomotoase și care oferă o accesibilitate
slabă cu material rulant modern, fără trepte (cu podea joasă) și echipate cu aer
condiționat". Dorim, in lumina celor amintite mai sus, sa va referiti la tramvaie SI troleibuze, pt. stimularea reintroducerii atat a tramvaiului cat si a troleibuzului.

Va multumesc pt. atentie. Astept confirmare.


Raspuns preliminar, nesatisfacator.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group