TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 14:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next
Author Message
PostPosted: Wed 05 Mar 2014 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
7132 pe bul. Metalurgiei in anul 1991.

Foto: Andre Knoerr, flickr.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Mar 2014 16:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Piata Romana.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Mar 2014 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Piata Kogalniceanu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 May 2014 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
ZIS.

http://www.simplybucharest.ro/?p=17096


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 May 2014 17:05 
Silviu wrote:
ZIS.

Nu, nu este ZiS, este MTB-82D, montat la Uzinele 23 August din Bucureşti, în număr de două bucăţi, acestea fiind întotdeauna confundate pe forumuri cu originalele ruseşti.
    Am mai scris, pe undeva pe aici, nu aveau ornamentul caracteristic MTB-ului în partea de jos, între uşa faţă şi axa a doua, era numai o dungă crem pe fondul culorii roşii şi, de asemenea, în stânga uşii din faţă, sub dunga crem, avea o plăcuţă pe care scria "Fabricat la Uzinele 23 August - Bucureşti".
      Nu mai ştiu sigur, dar cred că aveau numerele de parc ITB 4007 şi ITB 4008.
        Pentru comparaţie, un troleibuz original MTB-82D, la Moscova.


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
          
         
        PostPosted: Fri 30 May 2014 18:17 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3297
        bucsan wrote:
        Silviu wrote:
        ZIS.

        Nu, nu este ZiS, este MTB-82D, montat la Uzinele 23 August din Bucureşti, în număr de două bucăţi, acestea fiind întotdeauna confundate pe forumuri cu originalele ruseşti.

        Doar 2 - nu 3 - din cele 8 troleibuze MTB din Bucuresti au fost fabricate in Romania (1953)? Primele 5 sosite in 1949 ar fi fost original sovietice. Cele din Timisoara erau tot de la "23 August"?

        Deci, daca am inteles bine, MTB (importate plus montate la noi) au avut numere 4001-4008, apoi a urmat prototipul de troleibuz romanesc ITB, cu numarul 4009, apoi 11 troleibuze rezultate din transformarea electrobuzelor ZIS-154, de unde si confuzia de care vorbeati (4010...4020) si abia apoi, incepand cu 4021, cele "70" (?) de troleibuze Renault/ITB T-12, mai degraba doar 59 (= 70 Renault - 11 ZIS...), caci primul TV 2E imi pare din ce in ce mai clar ca ar fi fost 4080...


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Fri 30 May 2014 18:35 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3297
        demonseye, in topicul Amintiri... wrote:
        Mentionez ca primele troleibuze din seria celor cu faruri ingropate si semnalizatoare spate dintr-o bucata aveau, atunci cand le-am vazut eu prima oara, modelul de vopsire precum troleibuzul de mai sus, dar cu o culoare gen mov-roz deschis.
        Puteti cumva preciza de care nuanta din cele 3 ar fi mai apropiata acea culoare a respectivelor troleibuze TV 2E bucurestene, achizitionate in 1963?


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Fri 30 May 2014 18:42 
        Eu aşa îmă aduc aminte, că numai două troleibuze MTB-82D au fost montate la 23 August. Dar, cum am spus, nu le mai ştiu sigur numerele de parc.
          Nu cred că la Timişoara ar fi putut ajunge troleibuze montate în ţară, cred că erau originale sovietice.


          Top
            
           
          PostPosted: Fri 30 May 2014 23:39 
          Offline

          Joined: Sat 17 May 2014 07:02
          Posts: 21
          A trecut multa vreme de atunci, dar as tinde sa spun B. N-am vazut pe nicaieri vreo fotografie cu troleibuze din acelea.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 31 May 2014 00:28 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          demonseye wrote:
          A trecut multa vreme de atunci, dar as tinde sa spun B. N-am vazut pe nicaieri vreo fotografie cu troleibuze din acelea.
          Multumesc.

          Eram si eu tare curios, fiindca poze color intr-adevar nu s-au vazut. Pana acum... :roll:

          Am avut si eu totusi banuiala cu varianta B, parca undeva sau candva as fi vazut ceva asemanator. In Bucuresti nu am fost la vremea cand inca ar mai fi putut avea vopsea originala aceste troleibuze, insa a existat in mod sigur cel putin unul roz si la Brasov, mi s-a intiparit in subconstient (avea nr. 68, urmand dupa o serie de troleibuze care au fost verzi si cu faruri de tip vechi, 63-67).

          Desi existase o lege severa privind schimbarea culorii unui vehicul, din ratiuni de identificare usoara la parasirea locului accidentului (schimbarea trebuia aprobata de Militie si banuiesc ca trebuiau si ceva justificari), vehiculele de transport in comun erau deseori revopsite diferit, uneori la nici doi ani de la punerea in circulatie. De aceea este extrem de dificila reconstituirea aspectului original pentru vehiculele produse in Romania. In mod paradoxal, vehiculele din import erau in cea mai mare parte revopsite identic sau foarte aproape de schema originala - n-as putea sa precizez de ce, probabil acestea impuneau un anumit respect prin calitatea evident superioara a caroseriei si nu numai.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 31 May 2014 20:24 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 56062
          4491


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 01 Jun 2014 00:01 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          Primul TV 20E achizitionat de ITB...

          ... si unul din ultimele serii.

          Imaginea cu 4740 este la Lacul Tei? Troleibuzul pare destul de nou, probabil datarea este candva in 1975.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 01 Jun 2014 12:07 
          Offline

          Joined: Sat 17 May 2014 07:02
          Posts: 21
          Referitor la fotografia de mai sus a lui 4740 si la o postare anterioara a mea in care mentionam folosirea imbinarilor in relief ale tablei sub geamuri, atat la TV2E cat si la TV20E. Asa cum se vede la 4740, din fabrica existau imbinari doar la primul geam (intre parbriz si geamul soferului si intre acesta si al doilea geam), la jumatate (intre geamul al treilea si al patrulea) si la ultimul geam (intre geamul al cincilea si la sfarsitul geamului al saselea). De asemenea, din fabrica, tabla de deasupra rotilor era decupata ca un dreptunghi cu colturi rotunjite. Dupa cateva RK-uri, s-a trecut la folosirea imbinarilor in relief sub toate zonele de intalnire ale geamurilor, iar decupajul dreptunghiular al rotilor, care arata ceva mai modern, a fost inlocuit cu clasicul decupaj in semicerc. Anexez o fotografie cu un TV20E trecut prin cine stie cate RK-uri care ilustreaza afirmatiile mele. (Imi cer scuze pentru ca nu imi mai amintesc de pe ce forum este luata fotografia.)
          Attachment:
          2012-12-14_153236.jpg

          Un lucru interesant este de asemenea acela ca genul acesta de imbinari in relief ale tablei nu a mai fost folosit ulterior nici la ROMAN 112UE (sper ca am scris corect) si nici la DAC-uri, lungi sau scurte, in toate versiunile.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 01 Jun 2014 14:41 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          demonseye wrote:
          Un lucru interesant este de asemenea acela ca genul acesta de imbinari in relief ale tablei nu a mai fost folosit ulterior nici la ROMAN 112UE (sper ca am scris corect).
          Denumirea oficiala a fost "DAC - ROMANIA 112 E".


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 01 Jun 2014 15:41 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          Repostez o imagine, in varianta cu culori mai bune.
          Se observa in prim plan troleibuze TV 20 E noi, fabricate in 1973, dar si unul deja revopsit rosu. In mod surprinzator, in parcul depoului mai rezista eroic troleibuzul TV 2 E #4145, fabricat in 1960, din seria celor fara caseta de linie, probabil ca vehicul de scoala. Rezistentele inca nu se mutasera pe acoperisuri...

          Apropo de RK, la cele mai multe (sau poate chiar la toate) TV 20 nu s-a facut decat una singura, in timp ce TV 2 au avut doua RK (la intervale de aproximativ 4 ani intre ele). Daca TV 2 au circulat 10-13 ani, TV 20 au fost retrase doar dupa 8-9 ani. Explicatia se afla probabil in aparitia vehiculelor de mare capacitate, combinata cu limitarea cresterii efectivelor personalului de bord.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 07 Jun 2014 10:03 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 56062
          Inca doua vederi alb-negru.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 08 Jun 2014 20:08 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          Troleibuzul TV 2 articulat.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 08 Jun 2014 21:53 
          Offline

          Joined: Sat 17 May 2014 07:02
          Posts: 21
          Ce grozav ar fi fost daca s-ar fi putut mari imaginea fara a se pierde rezolutia. Poate ne ajuta cei de la FBI? :P De observat faptul ca ultimul geam, cel mic si triunghiular, nu mai exista la aceste troleibuze. Pacat ca nu au fost fiabile, am impresia ca s-a muncit destul la ele ca sa se rezolve problemele aparute in decursul transformarii. Un lucru n-am inteles niciodata: rostul acelui "radiator"din fata. Poate incerca o explicatie cineva mai in cunostinta de cauza?


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 08 Jun 2014 22:55 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3297
          demonseye wrote:
          Ce grozav ar fi fost daca s-ar fi putut mari imaginea fara a se pierde rezolutia. Poate ne ajuta cei de la FBI? :P De observat faptul ca ultimul geam, cel mic si triunghiular, nu mai exista la aceste troleibuze. Pacat ca nu au fost fiabile, am impresia ca s-a muncit destul la ele ca sa se rezolve problemele aparute in decursul transformarii. Un lucru n-am inteles niciodata: rostul acelui "radiator"din fata. Poate incerca o explicatie cineva mai in cunostinta de cauza?
          Rezolutie mai buna doar daca ne da proprietarul filmului voie sa il scanam la 4800 dpi sau mai mult si sa salvam fisierul neprelucrat si necomprimat...
          Despre masca de radiator, banuiesc ca avea legatura cu motorul si echipamentul electric, care, fiind in fata, nu prea aveau alta ventilare.

          Interesant si faptul ca usa din spate are canaturi mai mari, dar nu este ca la TV 20E, ferestrele fiind si ele mai mari si nu egale cu cele de la usa din fata. In schimb, fereastra zenitala de deasupra usii din spate a ramas la dimensiunea corespunzatoare unei usi mai inguste. Nu cred ca se poate vorbi de "design", ci de un experiment realizat cu mijloace improvizate. De asta probabil nici nu a avut succes (buba principala fiind chiar articulatia).


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 08 Jun 2014 23:38 
          demonseye wrote:
          Poate ne ajuta cei de la FBI? :P
          Hai că vă ajută Bucsan, fără a mări imaginea. Cred că am mai postat pe undeva ce urmează.
            Prototipul a avut iniţial captatorii montaţi pe semiremorca articulată, dar, din cauza oscilaţiilor mari, atât în plan orizontal cât şi în plan vertical, au fost mutaţi pe vehiculul tractor. Pe troleibuzele de serie ce au urmat, captatorii au fost montaţi, din start, pe vehiculul tractor.
              Prototipul a avut ultima uşă normală, numai la cele de serie a fost modificată ultima uşă. În desen veţi vedea fereastra zenitală ultimă, de lungime mai scurtă, rămasă la dimensiunea uşii iniţiale.
                Într-adevăr, grila frontală este pentru răcirea electromotorului de tracţiune, acesta fiind montat în consola faţă, sub podea.


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                  
                 
                PostPosted: Sun 08 Jun 2014 23:40 
                In ce an a circulat si pentru cat timp ?
                Eu nu l-am prins niciodata. A fost un singur exemplar ?
                Scuzati ignoranta, nici nu vreau sa caut pe Google, cine stie peste ce stiri dau.


                Top
                  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 00:01 
                Prototipul, având numărul de parc 5001, a fost realizat în anul 1964. În următorii doi ani, 1965-1966, au mai fost realizate, din câte ştiu eu, încă 19 sau 20 exemplare. Eu ţin minte că au avut numerele de parc în continuare, 5002 la 5020 sau 5021. Un coleg de forum susţine că acestea au păstrat numerele de parc iniţiale, ale celor din care au fost realizate. Au circulat până prin 1968, nu erau fiabile şi puneau multe probleme, mai ales articulaţia, total nereuşită, ce producea, cum am mai scris, mari oscilaţii, atât în plan orizontal, cât şi în plan vertical.


                Top
                  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 09:37 
                Offline

                Joined: Sat 17 May 2014 07:02
                Posts: 21
                Nu doresc sa intru in polemici cu dl. Bucsan, pe care il apreciez in mod deosebit pentru acuratetea informatiilor si schitele de troleibuze, autobuze si tramvaie pe care le-a prezentat pe acest site. Nu incerc sa sustin ceea ce nu stiu, ci doar ceea ce am vazut si am tinut minte, avand in vedere cat timp a trecut de atunci. Cu ochii mei nu le-am vazut decat pe 5001 si pe 4313-4315, plus altele ale caror numere nu mi le mai amintesc (de ex. 4198, dar nu sunt absolut sigur). Eu unul nu am vazut niciun alt troleibuz cu numar mai mare de 5001, dar nu sustin ca nu au existat. Vorbesc doar despre cele pe care le vedeam pe linia 84, la mine in Dr. Taberei. Un raspuns clar la aceasta problema a troleibuzelor articulate nu ne-ar putea da decat un sofer care a fost pe ele sau in preajma lor (m-as increde mai mult decat in unele lucruri scrise de la RATB), dar ma tem ca acest lucru e practic imposibil. Cati dintre ei mai traiesc sunt oricum f. batrani si nu stiu daca informatiile nu ar fi viciate de memorie (sau lipsa ei). Asa ca ne multumim cu ce avem.
                Si inca o observatie: nu stiu motivul pentru care toate troleibuzele articulate au provenit din randul celor cu faruri cu cozoroc. Nu s-a folosit niciunul dintre cele cu faruri ingropate si semnalizatoare spate dintr-o bucata. Sa fi stiut ca exista riscul unui esec si n-au vrut sa strice troleibuze mai recente? E o simpla supozitie.


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 16:58 
                Intrebare de 100 puncte :
                Cu ce dimensiuni de anvelope erau "incaltate" autobuzele / troleibuzele acestea ?
                Posibil 825 / 20 ; 900 / 20 ;
                Mai mari decat atat putin probabil ( 1000 / 1100 / 1200 // 20 )


                Top
                  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 18:09 
                demonseye wrote:
                Nu doresc sa intru in polemici cu dl. Bucsan
                Nici eu nu doresc acest lucru, suntem oameni "cu vechime" şi ne dorim să lăsăm în urma noastră tot ce ştim şi ne mai aducem aminte despre transportul în comun din Bucureşti sau de prin alte părţi.
                demonseye wrote:
                Asa ca ne multumim cu ce avem.
                Dacă în acei ani aş fi avut aparat de fotografiat, alta era situaţia acum, dar nici nu mi-a trecut prin minte să notez toate numerele de parc. Cu câteva excepţii : 4009, 4158, 4209, 4306, sunt numere pe care nu le voi uita niciodată, dar altele.....


                Top
                  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 18:26 
                Conform notaţiei din Catalogul produselor AUTOBUZUL editat de MICM în anul 1969: dimensiunea pneurilor 10,00-20" 12 pl, simbolul jantei 6,00-20", presiunea aerului în anvelope 5 at. Conform notaţiei modificate, survenite în anii 1970, aceasta era 1000 x 20, pentru aceeaşi dimensiune a pneului.


                Top
                  
                 
                PostPosted: Mon 09 Jun 2014 20:02 
                Offline

                Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                Posts: 3297
                demonseye wrote:
                Si inca o observatie: nu stiu motivul pentru care toate troleibuzele articulate au provenit din randul celor cu faruri cu cozoroc. Nu s-a folosit niciunul dintre cele cu faruri ingropate si semnalizatoare spate dintr-o bucata. Sa fi stiut ca exista riscul unui esec si n-au vrut sa strice troleibuze mai recente? E o simpla supozitie.
                Modificarea drastica a unui vehicul nu se putea face decat cu ocazia unei reparatii capitale, din motive de economicitate si amortizare a investitiei. Statul nu era un administrator chiar atat de prost incat sa permita sa fie taiate in bucati troleibuze care ar fi putut merge inca o vreme fara reparatii. Ori in 1964-66, troleibuze supuse la RK nu puteau fi decat acelea din seriile cu faruri de tip vechi, evident cu posibile exceptii in cazul unor reparatii accidentale. Am mai spus, prima reparatie capitala se facea cam dupa 4 ani (intre timp avea insa loc cel putin o reparatie generala cu revopsire), iar a doua, care s-a facut doar la TV 2, dupa inca 4 ani. In felul acesta, troleibuzul TV 2E avea o viata normata lunga de 12 ani, posibila doar datorita faptului ca la RK el era practic reconstruit. Tocmai din cauza acestui mod radical de reparare, de multe ori isi pierdea aspectul original.

                Capitolul aferent din cartea "Troleibuzul" (1967), cu mentiunea ca, dupa experimentul ITB-TA, troleibuzul TV 2EA nu a mai aparut in fabricatie la Uzina Autobuzul, ci doar ceva mai tarziu, in 1969, prototipurile TV 21E si TV 21EA:


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Tue 10 Jun 2014 10:16 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 56062
                La Universitate, 4 "rosioare".


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Wed 11 Jun 2014 11:22 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 56062
                Iata si 3 "albastrele".


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Sun 15 Jun 2014 08:09 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 56062
                4161


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                 Profile  
                 
                Display posts from previous:  Sort by  
                Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next

                All times are UTC + 3 hours


                Who is online

                Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


                You cannot post new topics in this forum
                You cannot reply to topics in this forum
                You cannot edit your posts in this forum
                You cannot delete your posts in this forum
                You cannot post attachments in this forum

                Search for:
                Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group