Silviu wrote:
... primul troleibuz (vor fi 10 astfel de unitati, pt. capitala Letoniei, Riga) ce are pila de combustie si baterie, in locul motorului diesel auxiliar.
În prima jumătate a lunii octombrie 2016, SOLARIS BUS&COACH și RIGA SATIKSME au semnat acordul de livrare a 10 troleibuze cu agregat autonom de deplasare, dotat cu celule de combustibil pe bază de hidrogen. Costul acestor troleibuze este suportat de proiectul internațional H2Nodes. Troleibuzele vor fi articulate, cu o lungime maximă permisă de normele UE, de 18,75 m și caroseria va fi de generația a III-a, SOLARIS TROLLINO 18.75.
În cadrul aceluiași acord se vor livra și 10 autobuze cu motor alimentat de celule de combustibil pe bază de hidrogen. Costul acestor autobuze este suportat integral de autoritățile de le Riga, prin beneficiarul RIGAS SATIKSME. Autobuzele vor fi articulate, cu o lungime maximă permisă de normele UE, de 18,75 m și caroseria va fi de generația a IV-a, NEW SOLARIS URBINO 18.75.
Pe 22 mai 2017 sosește primul troleibuz, la Gdynia, de la Poznań. În prealabil, troleibuzul a fost la Plzeň, la ŠKODA ELECTRIC.
Troleibuzul este echipat cu electromotor de tracțiune asincron în curent alternativ ŠKODA ML de 240 kW.
Este echipat cu sistem control putere tip IGBT de producție poloneză MEDCOM ANT.
Este echipat cu agregat autonom de deplasare cu motor cu celule de combustibil pe bază de hidrogen, nespecificat producătorul, de 100 kW.
Bateriile de stocare sunt de tip litiu - titan, producător VARTA.
Aici înțeleg un singur lucru și anume, în mod troleibuz se va deplasa cu electromotorul de 240 kW, iar în mod autonom se va deplasa cu electromotorul ce face parte din agregatul autonom, de 100 kW. Întrebarea la care nu am găsit răspuns este dacă ambele motoare acționează aceeași axă (a 3-a de obicei), sau fiecare acționează câte o axă (unul pe a 2-a, celălalt pe a 3-a).
Lungimea este atipică față de troleibuzele articulate ce circulă la Riga, care au 18000 mm. Acesta are lungime 18750 mm, lățime 2550 mm, înălțime caroserie 2850 mm, înălțime totală cu echipamente 3550 mm.
Ampatament 5130 + 7520 mm. Consolă față 2700 mm, consolă spate 3400 mm.
La fel de atipic este și locul unde se efectuează testele de anduranță. Acestea nu se efectuează la Plzeň, ca la toate troleibuzele echipate de ŠKODA ELECTRIC, nici la Poznań, unde, se pare, a fost echipat cu agregatul autonom, dar nu există rețea de troleibuz. Pentru testele de anduranță el a sosit la Gdynia, după cum am mai spus. Se observă în fotografii că are număr de înmatriculare de Poznań, PO 878 B. La Gdynia va efectua peste 500 km de teste, atât în regim de troleibuz, cât și în regim autonom, teste ce au început pe 24 mai 2017.
În primele trei fotografii, teste în regim troleibuz, în următoarele trei fotografii, teste în regim autonom.
Sursă: Rigas Satiksme, infobus.pl. Fotografii: trollino.mashke.org.