Autobuzul electric chinezesc a fost testat si in Timisoara. Concluzia: puturos, zgomotos, greoi, rudimentar.
Filmare in Varsovia.
Ce spun cei doi soferi, pe forumul RATT, ce au condus BYD-ul.
Quote:
1. Maşina se comportă binişor în trafic. Frânează electric (foarte eficient) din momentul în care se ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, până la viteza de 3 km/h. 2. Direcţia este puţin mai grea decât cea a autobuzelor noastre, dar acesta nu ar fi un impediment, fiind ceva mai sigură. 3. Acceleraţia este sub aşteptări!!! Cred că până şi un C ar demara mai rapid, chit că se necesită schimbarea manuală a vitezelor. Doar plecarea de pe loc este mai bruscă, fiind nevoie de un foarte fin "touch" la pedală. 4. Un foarte mare minus îl constituie zgomotul făcut de motoarele de tracţiune. E mult mai mare decât cel produs de troleibuze. 5. Autobuzul fiind complet blindat dpdv al accesului aerului în interior, este necesară funcţionarea în permanenţă a ventilaţiei (climei, după caz), fapt care îi reduce autonomia. Chepengurile din tavan se acţionează doar manual, iar cel din partea din faţă este inaccesibil, fiind nevoie de o scară pt a se ajunge la el. 6. La plecarea din garaj, era afişată încărcarea bateriilor de 84%. După doar 10 minute de funcţionare în trafic (dar fără călători), scăzuse la 82%. 7. Unghiul de bracaj este net inferior celui a autobuzelor Mercedes. Altfel spus, are nevoie de mult mai mult spaţiu pt a executa o întoarcere.
Quote:
1. Ergonomicitatea la postul de conducere este foarte proasta. Eu sunt mai inalt deci am dat scaunul in spate de tot, trebuie sa ma intind sa apas pe butoane. 2. Volanul cu sistem de reglaj (fata de Conecto G sau C ) are o cursa foarte mica si doar pe lungime verticala nu si pe adancime. Volanul este cam mare. 3. Constructia bordului este foarte inalta, scaunul sofer ridicat la maxim tot te impiedica sa vezi in coltul din dreapta un copil sau alte persoane mai mici de inaltime. 4, Datorita bateriilor bagate din constructie inauntrul autobuzului, doua din geamurile laterale in special cel partea dreapta care este vital, este acoperit, deci vizibilitate 0 la multe curbe periculoase din timisoara. 5.Balans lateral si orizontal nu chiar exagerat dar nici nu pot sa zic moderat, cauza greutatii bateriilor si drumurilor noastre proaste si asta fara calatori. 6. Suspensia daca ar fii sa compar, te scutura mai tare ca la troleibuzele Skoda si excesiv de tare in comparatie cu Conecto G sau C 7. Datorita bateriilor puse si pe acoperis nu poti trece pe sub unele viaducte. 8. Plasticurile dinauntru sunt la fel de proaste ca pe Conecto G sau C, scartaieli multe si cam nefinisate 9. Cel mai important: nu are sistem de afisaj si anuntare al statiilor in interior.
Plusuri.
Quote:
1. Oglinzi electrice si incalzite 2. Parbriz cu incalzire prin rezistente (foarte bun iarna daca ai parbrizul inghetat) 3. Farurile reglabile pe inaltime prin motoras electric 4. Parasolarul de la sofer cel de la parbriz este electric 5. Cam toate intrumentele de display din bord sunt color si luminozitate buna si iti arata cam tot ce este vital sa aflii si are si animatie. 6. Climatizarea compartimnetului o face soferul prin intermediul displayului touch screen din stanga de langa frana de mana 7.Camera de la marsarier foarte utila si vizionabila pe unul dintre ecranele de pe bord 8. Scaunul sofer este comod si ergonomic, facut de aceasi firma care face si pentru mercedes si are cotiera 9.Bateriile se reincarca la franare, chinezul care ne-a facut instructajul zicea ca procentajul de reincarcare este undeva la 30 - 40% 10. Tot din vorbele chinezului cu clima pornita s-ar realiza o autonomie medie de 200 de km iar incalzirea consuma mai mult din baterii deci implicit autonomie mai scazuta Daca tot sunem la climatizare incalzire as adauga functia AUTO de pe ecranul lcd de reglaj cu care s-ar face economie de autonomie prin gestionarea automata de climatizare si incalzire autobuz, din pct meu de vedere acest reglaj ajuta. 11. Farurile fata cu lupa si reglaj , in plus are lumina de zii cu toate butoanle de la farurui oprite, stopurile spate sunt pe leduri sau cel putin asa par. 12. "Televizorul" LCD din interior are buton de oprire pornire
Un autobuz electric BYD testat in Londra. Rog urmariti tot filmul, citind comparatiile autorului sau, om ce a calatorit zeci de ani in multe tari din lume, pt. a studia transportul public. Concluzia sa: la ora actuala, "zero poluare" inseamna troleibuz!
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum