TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 16:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next
Author Message
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 09 Nov 2014 10:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
RATB anunţă că, din cauza lucrărilor de la pasajul Piaţa Sudului, traficul rutier va fi deviat pe sensul spre Bd. Tineretului, prin bucla de întoarcere a troleibuzelor de la Piaţa Sudului. Astfel, sâmbătă, 8 noiembrie, trei linii de troleibuze vor fi supendate, urmând ca una dintre ele să fie suspendată permanent. Celelalte două vor funcţiona pe un traseu diferit.

Această deviere impune reamplasarea terminalului în rondul din intersecţia Str. Serg. Niţu Vasile/Bd. Alexandru Obregia/ Str. Emil Racoviţă.

Din această cauză, sâmbătă, 08.11.2014, în vederea montării reţelei de contact în rondul din intersecţia Str. Serg. Niţu Vasile/Bd. Alexandru Obregia/Str. Emil Racoviţă se întrerupe alimentarea cu energie electrică, iar liniile 73, 74 şi 77 de troleibuze se suspendă.
Pentru preluarea călătorilor, în ziua de 08.11.2014, Regia Autonomă de Transport București înfiinţează următoarele linii navetă:

Linia navetă de autobuze 673 va funcţiona între terminalele ,,Turnu Măgurele'' (cap linii 73 şi 313) şi ,,Piaţa Sudului'', pe Bd. Alexandru Obregia, Str. Serg. Niţu Vasile cu întoarcere în rondul din intersecţia Şos. Olteniţei/Cal. Văcăreşti

Linia navetă de autobuze 674 va funcţiona între terminalele ,,Bd. Alexandru Obregia'' (cap linie 74) şi ,,Piaţa Sudului'', pe Str. Turnu Măgurele, Str. Emil Racovită, Str. Serg. Niţu Vasile cu întoarcere în rondul din intersecţia Şos. Olteniţei/Cal. Văcăreşti.
Linia navetă de autobuze 677 va funcţiona între terminalele ,,Piaţa Reşita''(cap linii 77 şi 381) şi ,,Piaţa Sudului'', pe Str. Reşiţa, Str. Izvorul Rece, Str. Serg. Niţu Vasile cu întoarcere în rondul din intersecţia Şos. Olteniţei/Cal. Văcăreşti. Abonamentele eliberate pe liniile 73, 74 şi 77 vor fi valabile şi pe liniile navetă corespunzătoare.

Ca urmare a noii configuraţii a reţelei electrice de contact a troleibuzelor, începând cu data de 09.11.2014, se vor lua următoarele măsuri:

Linia 73 va funcţiona pe un traseu circular de la terminalul ,,Turnu Măgurele'' (cap linii 73 şi 313), pe Bd. Alexandru Obregia, Str. Emil Racoviță și Str. Turnu Măgurele.

Linia 74 se suspendă, traseul acestei linii fiind deservit de troleibuzele din linia 73.

Linia 77 va funcţiona între terminalul ,,Piaţa Reşita'' şi rondul din intersecţia Str. Serg. Niţu Vasile/Bd. Alex. Obregia/Str. Emil Racoviţă pe Str. Reşiţa, Str. Izvorul Rece, Str. Serg. Niţu Vasile.

Începând cu data de 10.11.2014, staţia de autobuze ,,Piaţa Sudului" (linii 312, 313, 381) situată pe Str. Niţu Vasile, sensul spre Bd. Obregia, respectiv Piața Reșiței, se reamplasează temporar cu circa 40 m după intersecţia cu Intrarea Scoruşului.


http://www.b365.ro/trei-linii-de-trolei ... 18544.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 11 Nov 2014 14:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Mult le-a trebuit!

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=415

În vederea facilitării accesului călătorilor în Gara de Nord, începând cu data de 12.11.2014, staţia de tramvaie ,,Gara de Nord” (corespunzătoare liniei 44), situată pe Bd. Dinicu Golescu, sens Gara Basarab, se reamplasează după intersecţia cu Str. Witing, în zona de accces către Gara de Nord.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 10 Dec 2014 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Procurorii au descins in autobazele RATB. Sefi de autobaze si sindicalisti STB retinuti pentru furt de motorina.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/explicatiile-soferilor-ratb-cercetati-pentru-ca-furau-carburant-variantele-lor-pentru-sezonul-cald-dar-si-cel-rece.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 15 Dec 2014 20:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
În urmă cu 2 ani, scriam pe site despre casările de vehicule făcute de RATB. Atunci am solicitat anumite informaţii de la RATB:
,,Având în vedere prevedrile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, doresc a mi se pune la dispoziţie următoarele informaţii:
- denumirea societăţii comerciale care se ocupa începând cu luna decembrie 2011 de dezmembrarea şi valorificarea autobuzelor Rocar de Simon, Dac 112 UDM, Ikarus 256, Daf, acţiune ce deja a început;
- data la care s-a efectuat licitaţia pentru alegerea societăţii respective, modul de desfăşurare al licitaţiei (electronică, cu strigare etc.) şi locul de desfăşurare al acesteia (nu am găsit nici pe site-ul Dvs., în lista contractelor ferme, nici pe site-ul Bursei Române de Mărfuri şi nici pe site-ul e-licitatie.ro informaţii despre organizarea vreunei licitaţii pentru vânzare de vehicule ori de fier vechi organizată de R.A.T.B.);
- suma de bani încasată de Regia Autonomă de Transport Bucureşti de pe urma dezmembrării vehiculelor;
- numărul de vehicule (autobuze, troleibuze şi tramvaie) ce urmeaza a fi casate şi valorificate şi numerele lor de inventar;
- numărul Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti prin care se aprobă casarea şi valorificarea respectivelor vehicule.
"

Am primit răspunsul cu numărul 47843/23.02.2012:
,,Referitor la solicitarea dvs., va transmitem urmatoarele:
1. Pentru activitatea de valorificare si dezmembrare a vehiculelor din parcul propriu, RATB a incheiat contract cu SC BURSA METAL SRL in asociere cu SC PLASTLINE SRL.
2. Contractul respectiv a fost incheiat in urma organizarii unei proceduri de vanzare, prin negociere directa, la sediul RATB din Bd. Dinicu Golescu, nr. 1, in data de 25.10.2011, in baza Hotararii Consiliului de Administratie al RATB nr. 8/08.09.2011.
Invitatia de participare a fost transmisa unui numar de 10 societati din domeniu, tinandu-se cont de capacitatea si experienta acestora.
3. Suma de bani estimata a se incasa de catre RATB din valorificarea si dezmembrarea vehiculelor respective este de 611.681,30 USD.
4. In procesul de dezmembrare sunt cuprinse 232 vehicule (autobuze si autocare -189 buc., troleibuze si tramvaie - 8 buc., alte vehicule - 35 buc.). Anexat va transmitem lista si numerele de inventar ale vehiculelor.
5. Planul de casare si valorificare a vehiculelor respective s-a aprobat in Consiliul de Administratie al RATB.
Va mulţumim.
"

În anul 2013, fostul director de achiziţii de la RATB care în 2011 a perfectat afacerile de mai sus, Radu Jianu, este trimis în judecată de DNA, după cum scrie aici.

Ei bine, azi, la peste un an de la acel moment, Jianu este în sfrâşit trimis în judecată pentru trafic de influenţă. În dosar apar şi numele lui Marian Brebeanu şi Kiyak Mehmet Gani... ei bine, aceştia sunt fix administratorii celor două firme care au primit cadou, pardon, au cumpărat autobuzele - Bursa Metal şi Plastline!
Şi procurorilor li s-a părut suspectă valoarea de achiziţie, undeva la 0,3 USD/kg de deşeu (deşi era vorba de mult aluminiu, care costă aproape 1 USD/kg... şi asta la coluţul străzii, la combinate se vinde mai scump).

Iată ce scrie astăzi B365: http://www.b365.ro/ef-ratb-trimis-in-ju ... 21308.html
Șef RATB, trimis în judecată de DNA
NEWS • 15 Decembrie 2014 - 17:30 • B365.ro

Radu Jianu, fost şef al Serviciului Logistic din cadrul Regiei Autonome de Transporturi Bucureşti a fost trimis în judecată de procurorii DNA sub acuzația de trafic de influenţă în formă continuată.

,,Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secţia de Combatere a Infracţiunilor Conexe Infracţiunilor de Corupţie, au dispus trimiterea în judecată, sub control judiciar a inculpaților:

JIANU RADU – VIOREL, şef al Serviciului Logistic din cadrul Regiei Autonome de Transporturi Bucureşti, la data săvârșirii faptei, în sarcina căruia s-a reținut infracțiunea de trafic de influenţă în formă continuată.

BREBEANU MARIAN și KIYAK MEHMET GANI, asociați și administratori ai unor societăți comerciale, la data săvârșirii faptei, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de cumpărare de influenţă în formă continuată", anunță DNA, într-un comunicat remis B365.ro.

De asemenea, vor fi judecați, în stare de libertate COCIU FLORIAN, FERARU FLORIN, PAPAN VIRGIL și MINEA VASILE, administratori ai unor societăți comerciale, la data săvârșirii faptei, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de mărturie mincinoasă".

Redăm mai jois comunicatul DNA:

"În rechizitoriul întocmit procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În luna septembrie 2011, în contextul organizării unei licitații pentru vânzarea unor mijloace de transport în vederea valorificării ca deşeuri, inculpatul Jianu Radu – Viorel, în calitate de şef al Serviciului Logistic din cadrul Regiei Autonome de Transporturi Bucureşti, a pretins de la inculpaţii Brebeanu Marian și Kiyak Mehmet Gani, suma de 60.000 USD, plătibilă în mai multe tranșe, pentru a interveni pe lângă membrii comisiei de “evaluare pentru vânzarea prin negociere directă” din cadrul R.A.T.B., în scopul atribuirii contractului respectiv, către două firme administrate de ultimii doi.

Acești bani, reprezentând 30 USD/tonă de metal, la o cantitate de minimum 2000 tone de deşeuri, ce urmau să rezulte din valorificarea şi dezmembrarea unui număr de 232 vehicule casate, au fost ceruți de către inculpatul Jianu Radu – Viorel pentru ca firmele celorlalți 2 inculpați să câștige licitația respectivă

În prealabil, cei doi au stabilit cu inculpatul Jianu Radu Viorel ca acea cantitate de deşeuri, ce urma a fi evidenţiată scriptic, să fie doar de 1400 tone, restul până la 2000 tone urmând a fi însuşit de cele două firme câştigătoare.

Concret, în intervalul noiembrie 2011 - mai 2012, în baza înțelegerii inițiale, inculpatul Jianu Radu Viorel a primit direct sau indirect, printr-un intermediar, suma totală de 173.000 lei (în patru tranşe de câte: 80.000 lei, 33.000 lei, 40.000 lei și 20.000 lei). Din aceste sume de bani, cel puțin două tranșe au fost date și în considerarea necesității încheierii unui act adițional, la același contract.

Pentru a retrage din casieriile firmelor sumele de bani menționate mai sus, inculpații Brebeanu Marian și Kiyak Mehmet Gani au creat un circuit financiar fictiv, folosindu-se de societățile comerciale administrate în drept de inculpații Cociu Florian, Feraru Florin, Papan Virgil și Minea Vasile, pe care de fapt le controlau tot ei.

Cu ocazia audierilor, aceștia din urmă au făcut afirmații mincinoase, precizând că au derulat întotdeauna relaţii comerciale cu caracter real, cu firmele inculpaților Brebeanu Marian și Kiyak Mehmet Gani.

În cauză, procurorii au dispus măsura sechestrului asigurător asupra mai multor bunuri mobile, ce aparțin inculpaților Jianu Radu Viorel și Brebeanu Marian, precum și asupra unor sume de bani ridicate de la inculpații Brebeanu Marian şi Kiyak Mehmet Gani.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul București, cu propunere de menținere a măsurilor preventive și asigurătorii dispuse în cauză."


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 20 Dec 2014 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Ca urmare a solicitărilor venite din partea călătorilor în vederea extinderii unui traseu pe Pasajul Doamna Ghica, începând din data de 20.12.2014, Regia Autonomă de Transport București va înfiinţa linia 243.

Autobuzele vor circula între terminalele ,,Cora Pantelimon” şi ,,Bd. Lacul Tei”, pe următorul traseu: Şos. Dudeşti-Pantelimon, Şos. Gării-Caţelu, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Piaţa Delfinului, Pasaj Doamna Ghica, Str. Doamna Ghica, Bd. Lacul Tei.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 09 Jan 2015 16:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Pentru continuarea lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei, începând cu data de 11.01.2015, traficul rutier va fi restricționat pe Bd. Eroii Sanitari în zona intersecţiei cu Bd. Eroilor, sensul spre Piaţa Operei.

Din această cauză, liniile de troleibuze 61, 69, 90 şi 91 vor funcţiona, pe sensul către centru, pe un traseu modificat de la intersecţia Şos. Cotroceni/Bd. Gh. Marinescu, pe Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Cal. Plevnei, Bd. Mihail Kogălniceanu, urmând apoi traseele actuale, iar pe sensul către cartierele Militari și Drumul Taberei, pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Operei”, pe Splaiul Independenţei, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, urmând apoi traseele actuale.

Pe traseele modificate, troleibuzele vor opri pe sensul către centru în stațiile corespunzătoare liniilor 62 şi 85, iar pe sensul către cartierele Militari și Drumul Taberei în stațiile aferente liniei de autobuze 601.

De la aceeaşi dată, se înfiinţează staţia ,,Pod Cotroceni”, pentru liniile 61, 69, 90 şi 91, situată pe Șos. Cotroceni după intersecția cu Splaiul Independenţei, pe sensul de deplasare către cartierele Militari și Drumul Taberei.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 19 Feb 2015 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Sindicaliști RATB: Situația Regiei e dezastruoasă. Șoferii cumpară piese din banii lor

Sindicaliștii RATB au susținut joi o conferință de presă, însă nu la sediul RATB motivând prin faptul că accesul jurnaliștilor nu ar fi fost permis acolo. Liderii Sindicatului Transportatorilor din București au vorbit despre situația dezastruoasă în care a ajuns Regia Autonomă de Transport București din cauza unui management susținut politic fără vreo competență reală în gestionarea transportului public.

Mircea Ionescu, președintele STB, a atras atenția asupra consecințelor pe care le poate avea subfinanțarea RATB atât asupra salariaților, cât și asupra publicului călător în ceea ce privește siguranța persoanelor.

La rândul său, președintele executiv STB, Vasile Petrariu, a prezentat principalele probleme la nivelul Regiei și le-a cerut membrilor Consiliului de Administrație RATB să "înceteze experimentele la RATB" denunțând și faptul că până în prezent nu a existat nicio strategie de relansare a serviciului public de transport în comun.

Management defectuos

"În ultimii patru ani de zile noi am avut 5 directori generali, iar din iunie 2014 actualul director este încă interimar. Ieri în cadrul CGMB au reușit, la solicitarea noastră, să pună în legalitate Consiliul de Administrație, adică a fost revocat, renumit și completat cu doi alți doi membri, această instabilitate managerială este întreținută ca urmare a jocurilor politice din cadrul CGMB.

Solicităm autorităților să înceteze cu experimentele manageriale la RATB, să numească oameni competenți care să cunoască specificul activității de transport public local și să relanseze activitatea RATB, dacă nu cumva se dorește falimentarea Regiei", a declarat Vasile Petrariu în cadrul conferinței de presă.

Reamintim că miercuri CGMB a decis schimbarea a doi membri din Consiliul de Administrație al RATB, este vorba despre Anca Alexandrescu și Claudiu Ștefan Leonida Adam. La RATB au rămas în Consiliul de Administrație Radu Dumitru, Popescu Marin, Macovei Dorel, Pârvuţ Ovidiu şi au fost numiţi ca noi membri Tudor Tănăsescu şi Radu Orzaţă. Mai multe detalii AICI.

Sindicalist: 400 de autobuze sunt DEFECTE

Vasile Petrariu a declarat că în continuare există problema subfinanțării RATB. "În ultimii patru ani, în speță primarul general nu a respectat absolut deloc legea pentru că bugetul RATB nu a fost aprobat decât o singură dată în 2013. Subvenția este în fiecare an cu 100 de milioane de lei mai puțin față de necesarul ca această regie să funcționeze. Acest lucru afectează programul de achiziții care se realizează numai în proporție de 52-68%, lucru resimțit în activitatea Regiei.

Subfinanțarea mai are ca efecte și menținerea prestației la standarde inferioare de calitate, pentru că în mod sistematic parcul de vehicule a fost redus. Noi avem zilnic în jur de 80-100 vehicule pe care nu le putem scoate pe traseu din motive tehnice. Astăzi spre exemplu avem vehicule restrase din traseu: 119 autobuze, 13 troleibuze și 15 tramvaie cu defecte tehnice.

Avem 1000 de autobuze Mercedes relativ noi, dar nu putem scoate la program decât 600, restul stând în autobaze cu defecte de toate categoriile (acumulatori, geamuri, ulei de motor, discuri de frână, anvelope uzate etc.). La tramvaie ,spre exemplu, nu putem scoate mai mult de 276, iar troleibuze - 182", a mai adăugat Vasile Petrariu.

Un alt element de siguranță este legat de infrastructură, conform directorului execitiv STB, Vasile Petrariu. Astfel, există magistrale de tramvai care sunt la limită din punct de vedere al siguranței circulației, existâng aproape 900 rupturi în linie, rupturi cu cădere de aprox. 10 cm - acest aspect se răsfrânge și asupra publicului călător.

Uzura parcului RATB

"Uzura parcului la tramvaie este de peste 83%, avem tramvaie cu o vechime de peste 40 de ani. Uzina de reparații nu este folosită", a spus Petrariu. Mai mult, potrivit sindicalistului, la troleibuze situația este și mai gravă, uzura parcului de troleibuze fiind de peste 93%. Autobuzele sunt relativ noi, însă durata de viață a ajuns la 6 ani.

"Aceste probleme se răsfrâng asupra publicului călător și asupra noastră, a celor care le exploatăm, pentru că avem mari probleme din acest punct de vedere. Stăm pe un butoi de pulbere, vom ajunge în situația să nu mai ieșim la traseu nu pentru că se încalcă drepturile, ci pentru că nu mai avem cu ce să ieșim în traseu", a afirmat Vasile Petrariu.

Nerespectarea drepturilor din contractul colectiv de muncă

O problemă sensibilă pentru salariații RATB ține și de respectarea contractului colectiv de muncă. Potrivit sindicaliștilor RATB, aici există probleme în ceea ce privește condițiile și siguranța muncii.

"Din punct de vedere al sănătății și securității în muncă, nu se acordă antidotul și echipamentele de protecție necesare. Vara șoferii au suportat canicula, nu li s-a dat apă așa cum prevede legea, au adus apa abia acum iarna și nici acum n-au reușit să o distribuie", a declarat Vasile Petrariu.

Sindicaliștii RATB susțin că nu sunt respectate normele și recomandările de igienă sau repaus: nu sunt asigurate condițiile de mediu specifice locului de muncă; nu sunt amenajate anexe sociale necesare la locurile de muncă (băi, vestiare, săli de repaus sau bufete). Controlorii de la capetele de linie sunt nevoiți să stea în frig, șoferii nu au posibilitatea să se odihnească 3-4 minute după un traseu de de o oră - o oră și jumătate.

Legat de echipamentul de protecție, în prezent șoferii troleibuzelor duc lipsă de mănuși electroizolante și sunt în pericol de electrocutare.

O altă problemă sesizată de Sindicatul Transportatorilor din București se referă la orele lucrate suplimentar care nu sunt plătite, salariile fiind înghețate din 2010.

"Acestă stare de spirit tensionată poate, în cel mai scurt timp, ajunge la un conflict de muncă. Toate aceste probleme noi le-am sesizat autorităților competente", susține Vasile Petrariu.

Piese de schimb cumpărate de șoferi

Președintele STB, Mircea Ionescu, a declarat că 40% dintre elementele de siguranță în circulație sunt achiziționate de către conducătorii auto, informație confirmată de șoferii prezenți în sală.

"Șoferii cumpără piese începând de la becuri, capete de bară, până la discuri de frână", a spus Ionescu. Mai mult, sindicalistul a atras atenția asupra consecințelor uzurii parcului RATB. "Numai în această săptămână am avut două începuturi de incendii la tramvaie, stresul este imens, responsabilitatea este foarte mare, sunt îndeplinite toate condițiile ca în orice clipă la RATB să se întâmple un dezastru și nu mai suntem dispuși să tolerăm astfel de lucruri", a declarat Mircea Ionescu.

Reamintim că sindicaliștii RATB au mai acuzat de-a lungul timpului probleme la parcul RATB, precizând că vehiculele Regiei sunt un pericol public. Mai mult, RAR a amendat RATB în urma unor verificări. Sindicaliștii au spus că amenda a fost dată din cauza sistemelor de frânare legate cu sârma. În replică, Regia a declarat atunci, pentru B365.ro: " Referitor la controlul efectuat de reprezentanții RAR la RATB, s-au concluzionat următoarele:

- Toate punctele de lucru verificate au Autorizatii tehnice eliberate de RAR si in termen de valabilitate, acestea avand dotari si personal calificat pentru desfasurarea activitatilor pentru care au fost autorizati.

- Au fost evidentiate unele cazuri in care nu s-au inregistrat rezultatele inspectiilor finale care sa demonstreze conformitatea activitatilor executate cu conditiile tehnice si de calitate pentru reparatiile accidentale.

- S-a constat existenta in depozite a unor piese care nu sunt omologate sau certificate conform reglementarilor in vigoare din Romania.

Pentru aceste aspecte constatate, RATB a fost amendata si a platit suma de 3.000 lei."


http://www.b365.ro/sindicali-ti-ratb-si ... 25415.html


Attachments:
sedinta_sindicat_14374600.jpg
sedinta_sindicat_14374600.jpg [ 177.43 KiB | Viewed 4081 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 25 Feb 2015 19:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Director nou la RATB. Daca e vreun opresc, vai de RATB. Vorbeste despre 500 de autobuze noi (!!!), ceva tramvaie uraciene si 0 troleibuze noi. Cam habarnist nea Antonescu asta!

Asigurarea resurselor financiare reprezintă principala problemă cu care se confruntă regia la ora actuală, însă concretizarea proiectului privind transformarea regiei în societatea comercială ar permite atragerea de fonduri europene pentru dezvoltare și investiții, consideră șeful RATB.

Acesta a mai vorbit în interviu despre proiectele regiei în 2015, despre necesitatea majorării tarifelor de călătorie, precum și despre posibilitatea introducerii unui sistem limitat de gratuitate pentru pensionari.

Directorul general al RATB afirmă că mijloacele de transport în comun care sunt în circulație nu prezintă niciun pericol pentru siguranța călătorilor, iar sănătatea conducătorilor auto este atent monitorizată.

AGERPRES: Cum arată în 2015 a patra rețea de transport public din Europa și cât de sigur mai este pentru bucureșteni transportul cu mijloacele RATB despre care știm că au un grad de uzură între 60 și 90%?
Vincențiu Daniel Antonescu: RATB este cel mai mare operator de transport public din România și sperăm să și rămânem astfel. Zilnic înregistrăm în medie două milioane de călătorii. În prezent, parcul nostru circulant este format din 287 de tramvaie, 767 de autobuze și 186 de troleibuze.

Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz și 116 de autobuz. Întreținerea vehiculelor de transport public se realizează în 20 de unități RATB compuse din 8 depouri de tramvaie, 3 depouri de troleibuze și un depou mixt, iar pentru reparațiile de întreținere și chiar pentru producție avem uzina de reparații care este a noastră. Avem trasee de zi și trasee de noapte, dar și liniile preorășenești pe care le asigurăm și pe care dorim să le extindem.

În legătură cu siguranța transportului cu mijloacele RATB vă asigur că toate mijloacele de transport care sunt în circulație nu prezintă niciun pericol pentru siguranța călătorilor. Nu negăm însă apariția unor defecte, însă aceste defecte sunt semnalate de conducătorii auto, în vederea remedierii. Noi nu ținem în circulație vehicule care reprezintă un potențial pericol pentru călători. Ținem foarte mult și la sănătatea conducătorilor auto care fac obligatoriu controale periodice și sunt atent monitorizați.

AGERPRES: Ce considerați că ar trebui făcut pentru a-i determina pe bucureșteni să renunțe la mașina personală în favoarea transportului public, în condițiile în care ne confruntăm cu întârzieri, aglomerație, dar și cu lipsa curățeniei în unele mijloace de transport în comun?
Vincențiu Daniel Antonescu: Cu sprijinul partenerilor noștri din Consiliul General și al Primăriei București ne-ar fi de un real folos multiplicarea benzilor unice pentru transportul public, care pe anumite bulevarde sunt deja implementate. De asemenea, ar fi nevoie și de o sincronizare a semafoarelor astfel încât vehiculele RATB să aibă prioritate în intersecții.

Ne-ar ajuta foarte mult, tot cu sprijinul Consiliului General, construcția unor parcări la capete de linie, respectiv pe Autostrada București-Pitești, capăt de linie spre Militari, pe Autostrada București-Constanța, capăt de linie înspre Titan sau capătul liniei 21. Acolo ar putea exista pe viitor niște parcări pentru cei care tranzitează Capitala, dar și pentru bucureșteni, astfel încât aceștia să își poată lăsa mașina și să circule cu mijloacele de transport în comun, așa cum am văzut și cum se întâmplă în alte țări. Cred că așa am atinge și un alt aspect: cel legat de reducerea poluării. Reducând sursa de poluare, toți bucureștenii și cei care tranzitează Capitala ar avea șansa la un mediu mai curat.

AGERPRES: Cât de fezabile sunt astfel de proiecte pentru 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Noi am trimis note de fundamentare către Primărie, care încearcă să vină în întâmpinarea noastră. Cred că un posibil start pentru aceste proiecte ar putea fi anul 2015.

AGERPRES: Care este strategia regiei pentru îmbunătățirea transportului public de suprafață și ce planuri de investiții aveți pentru 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Planul total de investiții pentru anul 2015 depășește 366 de milioane de lei, dar aș începe cu subvenția planificată de la bugetul local care însumează 600 de milioane de lei. Aceste sume sunt necesare pentru acoperirea diferenței între costurile și veniturile operatorului de transport public de persoane.

Noi am luat în calcul pentru investiții de la bugetul local suma de 360 de milioane de lei pentru fabricarea unor mijloace de transport, respectiv pentru un număr de 10 tramvaie Bucur LF (Low Floor), modernizarea altor 10 tramvaie și fabricarea unui prototip tot LF, dar cu podea coborâtă în proporție de 80%. Toate acestea sunt proiecte care se vor realiza la uzina noastră de reparații.

AGERPRES: Cum arată parcul circulant al regiei? Din câte știu parcul de tramvaie ar trebui înlocuit aproape în totalitate, cel de troleibuze, cel puțin jumătate, iar pe partea de autobuze câteva sute stau "pe butuci" din lipsa pieselor de schimb.
Vincențiu Daniel Antonescu: Pentru 2015, la capitolul investiții avem prevăzută demararea unei licitații pentru achiziționarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinațional de patru ani. Autobuzele pe care le avem cumpărate în anii 2006-2007 au îmbătrânit și în jur de 200 nu mai pot fi scoase pe traseu. Nu sunt probleme grave care necesită investiții majore ci doar de genul: lipsa unor curele care au cedat sau a unor radiatoare care au crăpat, elemente de caroserie și componente mecanice.

Cred că dacă am avea în jur de 900 de autobuze pe traseu, adică un plus de 100 de autobuze față de ceea ce avem acum, ar fi suficient. Parcul nostru este de 1.000 de autobuze și dacă le-am putea scoate pe toate pe traseu cred că oamenii și-ar lăsa mașinile acasă.

AGERPRES: Ce proiecte de viitor aveți strict pentru parcul de autobuze?
Vincențiu Daniel Antonescu: Din 15 martie vor intra în teste pe o linie două autobuze electrice provenite de la o firmă din China, iar ulterior un alt autobuz, tot în testare, de la un furnizor din Cehia. Vrem să vedem cum funcționează și să vedem și feedback-ul din partea călătorilor. Un astfel de autobuz are un preț dublu, dacă nu chiar triplu, față de unul normal, costă peste 400.000 de euro, însă întreținerea lui este mai puțin costisitoare și ar rezolva și problema poluării. Acumulatorii sunt, de asemenea, ceva mai scumpi, între 50.000 și 60.000 de euro, însă pot fi schimbați doar anumiți elemenți, anumite celule, nu în totalitate.

Traficul din București are un specific anume și de aceea trebuie să le testăm, să vedem cât sunt de fiabile. Cred că trebuie să flexibilizăm programul de circulație și să ne adaptăm în funcție de ceea ce se întâmplă în stradă. Cel puțin pe zona centrală a Capitalei, vrem să intrăm cu un sistem de transport electric.

Sunt anumite trasee care pot fi optimizate, unele la care ar trebui să renunțăm și altele pe care ar trebui să le creăm. Trebuie să ne gândim și la achiziția unor minibusuri, care pot pătrunde pe străduțe mai mici pentru că avem deja companii private care ne fac concurență pe liniile preorășenești, dar care intră destul de mult și în oraș.

De asemenea, suntem în discuție cu operatorii de telefonie mobilă pentru introducerea Wi-Fi cel puțin pe liniile care merg către centrele universitare, precum și montarea de camere de supraveghere pentru mai multă siguranță în rândul pasagerilor.

AGERPRES: Ce ne puteți spune despre parcul de tramvaie?
Vincențiu Daniel Antonescu: Într-adevăr, vechimea parcului de tramvaie își spune cuvântul și este nevoie de intervenția celor din uzina de reparații, care reușesc să le resusciteze. Cred că este foarte important ca în viitoarea transformare a regiei uzina să rămână a noastră pentru că fără oamenii de acolo nu am putea să rulăm parcul existent. Uzina are acum 950 de angajați, deși au lucrat chiar și 3.000 de oameni.

La ora actuală circulă pe trasee 280 de tramvaie. Și aici avem un program multianual pe 4 ani în care ne-am propus să producem 55 de tramvaie, ceea ce ar însemna o reactualizare a parcului de tramvaie plus modernizările.

Nu aș vrea să greșesc, dar cred că în aprilie vom scoate pe traseu un nou tramvai Bucur LF. Tramvaiul revine foarte puternic în circulație în multe orașe europene și este foarte important că tinerii agreează deplasarea cu tramvaiul. Au devenit mai atractive, cu un design futurist. Cred că tramvaiul își pune amprenta pe o capitală și trebuie să fie reprezentativ.

AGERPRES: Pe partea de troleibuze, care sunt proiectele regiei?
Vincențiu Daniel Antonescu: Circulăm cu 186 de troleibuze și, din păcate, și aici durata de viață este depășită. Mai reparăm și aici ce putem. Nu avem în plan să achiziționăm troleibuze, dar avem un studiu pentru modernizarea lor la uzină.

AGERPRES: Ce încasări a avut regia în anul 2014 și cum arată bugetul pentru 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Totalul veniturilor proprii în anul 2014 a fost de 357,6 milioane lei, iar acestea au fost constituite din vânzarea titlurilor de călătorie, circa 163,5 milioane lei, din publicitate și închirieri spații sau utilaje, segmente care reprezintă o sumă importantă de venituri pentru noi, respectiv 5,95 milioane lei, iar din alte venituri în jur de 188,18 milioane lei.

Cred că publicitatea poate fi făcută să funcționeze mai agresiv pentru că sunt foarte multe linii care vin din centru și pleacă către marile rețele comerciale, către mall-uri și există deschidere din partea comercianților de a mediatiza produsele și serviciile pe care le vând. În afară de publicitatea de pe mijloacele de transport în comun mai este și partea de stâlpi, pe care o putem închiria pentru bannere. Pe stații, avem însă o problemă pentru că ele sunt ale Primăriei, noi le avem doar în administrare. Însă ar putea reprezenta o nouă sursă de venit, dacă ar fi în totalitate ale noastre. Deocamdată suntem în discuții.

Un alt proiect care ne-ar ajuta foarte mult este legat de validarea titlurilor de călătorie pe partea de refugii la tramvaie. Este unul de viitor. Dacă refugiile ar fi ale Regiei, am putea gândi și o altă modalitate de validare: accesul pe refugiu să se realizeze prin turnicheți, pe baza unui validator. Practic, atunci când călătorul este pe refugiu are călătoria deja validată când vine tramvaiul.

De asemenea, suntem în tratative avansate cu companii de carduri și cu bănci pentru introducerea unui sistem revoluționar în București, implementat deja în Cluj. Este vorba de cardul de credit pe care îl avem cu toții, dar este unul contactless, și care îi permite călătorului să își valideze călătoria într-un mod foarte rapid, fără a-l mai scoate din buzunar, ci atunci când trece pe lângă stâlpul special conceput pentru plata contactless.

AGERPRES: Cu câte bănci sunteți în discuții pentru implementarea acestui proiect?
Vincențiu Daniel Antonescu: În momentul de față cu două bănci. Mari și importante. Suntem în discuții avansate, interesul este foarte ridicat și din partea băncilor nu doar din partea noastră și probabil că se va întâmpla acest lucru, undeva în mijlocul verii. Pentru noi ar fi un beneficiu pentru că avem foarte mulți călători frauduloși.

AGERPRES: Din informațiile deținute, 75% dintre călători nu plătesc călătoria, iar 98% dintre aceștia fac frecvent acest lucru. Sunt reale aceste cifre?
Vincențiu Daniel Antonescu: Da, într-adevăr, avem un procent ridicat de călători care nu plătesc călătoria, iar toate acestea se regăsesc și în neputința noastră de a oferi un transport civilizat pentru că din 100% avem un procent mic de călători plătitori și pe aceștia îi mai și înghesuim în mijloacele de transport. Este clar că o să apară nemulțumiri din rândul celor care sunt călători corecți.

Consider că, dacă am reuși să gestionăm problema validărilor, cu siguranță și mijloacele de transport în comun ar avea un anumit grad de fluență, ceea ce ar duce și la un grad de mulțumire din partea călătorilor și de atragere a lor către acest tip de transport.

AGERPRES: Dacă tot vorbim de gradul de mulțumire a călătorilor, când ar putea fi pus în aplicare proiectul panourilor orare în stațiile de autobuz sau de tramvai?
Vincențiu Daniel Antonescu: Și pentru acest proiect am trimis o notă de fundamentare către Primăria Municipiului București și există speranța de implementare, dar probabil se va începe cu zonele centrale ale Bucureștiului. După mine, cred că sunt trei factori importanți ca totul să se întâmple așa cum ne dorim și cei trei factori suntem noi, Consiliul General și călătorii până la urmă.

Dacă noi, ca și persoane fizice, ca șoferi, vom încălca mereu liniile dedicate ale RATB, vom produce clar întârzieri ale mijloacelor de transport în comun. De asemenea, sunt foarte multe cazuri de parcări neregulamentare care blochează mijloacele de transport public și accesul la calea de rulare. Sunt întârzieri care contează. De aceea trebuie sa ne sincronizăm toți trei. Nu este vorba doar de un efort susținut, doar al Primăriei sau al RATB. Trebuie să fim toți corecți, dacă ne dorim ceva, inclusiv ceilalți participanți la trafic.

AGERPRES: Pe câte trasee cu cale liberă pot circula mijloacele RATB în 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: În afară de tramvaie, gen metrou ușor, sunt câteva linii de autobuze, vreo trei sau patru trasee, dar ar mai fi nevoie. Ne-ar ajuta foarte mult și intervenția Poliției rutiere sau a Poliției locale pentru că sunt niște benzi dedicate doar pentru autobuze, dar nu se respectă și unele au fost ușor avariate, iar stâlpișorii de delimitare nu mai există.

AGERPRES: Prețul biletelor de călătorie a rămas neschimbat din anul 2008. Credeți că 1,3 lei pentru o călătorie reflectă ceea ce oferă în prezent RATB? Se impune o majorare a tarifului de călătorie în 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Cred că din punct de vedere social ar fi mai bine ca acest preț să rămână pe loc sau transportul în comun să fie gratuit, de ce nu? Însă din punct de vedere economic, noi nu mai reușim să ne acoperim aceste cheltuieli.

Din 2008 au crescut costurile cu carburanții, au crescut și costurile salariale dar și TVA. Încercăm să ținem un echilibru și pe partea salarială pentru că noi nu am intervenit în jos cum s-a întâmplat în alte ramuri ale economiei. Am păstrat oamenii pe aceleași salarii.

Un bilet de călătorie a rămas tot la un preț de 1,3 lei, și, repet, pentru cei care își validează biletul de călătorie. Eu cred că o ajustare la 1,8 lei sau 2 lei pe o călătorie ar putea să ne mai resusciteze pe partea de încasări.

AGERPRES: Ați făcut o solicitare către Consiliul General în acest sens?
Vincențiu Daniel Antonescu: Da! Și suntem în tratative. Așteptăm un semnal pozitiv din partea lor.

AGERPRES: Veți oferi în continuare gratuitate pensionarilor pe partea de transport?
Vincențiu Daniel Antonescu: Consider că o formă de gratuitate trebuie să existe, însă sub o formă un pic controlată. Aș restricționa la un interval orar, să zicem 9,00—15,00, pentru că, până în ora 9,00, majoritatea oamenilor activi pleacă la muncă și mă gândesc că pentru cei care s-au retras din activitate este suficient timp să își rezolve problemele.

De asemenea, mă gândesc la acordarea unor carduri de călătorie deoarece în prezent nu știm câți pensionari transportăm, pentru că ei circulă acum în baza talonului. În primul rând, dacă vom introduce aceste carduri vom ști exact câți călători pensionari avem, iar în al doilea rând am putea oferi această gratuitate sub formă de 90 de călătorii, în intervalul orar stabilit și dacă îl depășesc vor plăti suplimentar. În niciun caz nu ne gândim să le luăm acest drept.

AGERPRES: RATB a achitat integral datoriile către Metrorex. Când va fi redeveni funcțional sistemul comun de taxare RATB-Metrorex?
Vincențiu Daniel Antonescu: Ne-am achitat toate datoriile față de Metrorex și acum suntem în negocieri, suntem la a doua întrevedere. Am venit și noi cu un draft de contract prin care le solicităm ca serviciul pe care îl prestăm să fie contra unui comision. Rămâne doar să ne înțelegem. Cred că se va reporni, cel mai probabil, spre sfârșitul lunii martie. Este până la urmă și un gest de imagine pentru cele două societăți față de călători.

AGERPRES: Primăria Capitalei încearcă de câțiva ani transformarea regiei în societate comercială pentru că statutul de regie autonomă nu vă permite să accesați fonduri europene. Ce presupune acest lucru, ce avantaje vedeți și când estimați că se va întâmpla?
Vincențiu Daniel Antonescu: Suntem în faza întocmirii drafturilor de statut și a celor privind contractele de servicii publice pe care va trebui să le încheiem cu Primăria Capitalei fără de care nu am putea să asigurăm transportul de pasageri. Transformarea regiei în societate comercială este legată de aceste contracte de servicii publice de transport.

Trebuie să precizez că transformarea regiei în societate comercială nu înseamnă restructurare de personal. Dimpotrivă, este posibil să facem angajări. Acum avem un număr de 10.625 de angajați, dar avem personal subdimensionat pe anumite departamente. Totul depinde însă de viziunea pe care o avem noi, dar și de cei din Primăria Capitalei.

AGERPRES: La ora actuală se vehiculează mai multe scenarii, respectiv transformarea într-o singură societate comercială sau în mai multe societăți...
Vincențiu Daniel Antonescu: Da, sunt mai multe scenarii, dar în prima etapă cred că varianta cea mai corectă ar fi ca noua societate să rămână în continuare cu un acționar unic, respectiv Primăria Capitalei și abia după 4-5 ani, dacă există și alte variante de finanțare și de susținere să ne gândim la un alt scenariu.

În aceste condiții, dacă Primăria ar fi acționar unic, am putea atrage și noi fonduri europene și ar reprezenta o gură de oxigen care ne-ar ajuta foarte mult la producția de tramvaie, la modernizarea și repararea parcului actual. Vom avea un alt grad de libertate. Evident că a fost făcut un studiu și se pare că aceasta este cea mai bună variantă: transformarea regiei într-o societate comercială cu acționar unic, Primăria Capitalei.

AGERPRES: Credeți că se va întâmpla acest lucru în 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Este un target. Este cu "trebuie" să începem anul acesta. Dacă nu ne transformăm în societate, există riscul, într-o variantă pesimistă, ca în 2019 să rămânem doar cu tramvaie și troleibuze, dar există și posibilitatea să pierdem chiar și această parte de transport electric. Cred că ar fi păcat pentru că vom pierde peste 140 de ani de istorie și de tradiție până la urmă, dar vom avea și o problemă socială și economică.

AGERPRES: Autobuzele liniei turistice 'Bucharest City Tour' vor circula și în 2015?
Vincențiu Daniel Antonescu: Da, bineînțeles și sperăm să avem și o lansare mai în forță anul acesta. Ne gândim să păstrăm traseul actual și să mai introducem un alt traseu în care să includem și alte obiective de interes.

AGERPRES: Ce nemulțumiri au la ora actuală angajații regiei?
Vincențiu Daniel Antonescu: Ne-au reproșat că salariile nu s-au majorat din 2009, dar am încercat să le explicăm că traversând perioada grea pe care am traversat-o, nu doar noi ci toată Europa, este OK că nu s-a umblat în minus la salarii și nici nu s-au dat oameni afară. Ținem pasul cu tot ceea ce se poate face legal.

AGERPRES: La cât se ridică un salariu mediu în RATB?
Vincențiu Daniel Antonescu: Salariu mediu brut este de 2.800 de lei, iar salariul net undeva la 2.200 de lei.

AGERPRES: Aveți un exemplu, un oraș european, care ar putea fi un model și pentru București, în ceea ce privește transportul public de persoane?
Vincențiu Daniel Antonescu: Madrid. Este o metropolă cu puncte de mobilitate și de interconectare foarte bine puse la punct. Cobori din autobuz și poți să te urci foarte ușor și rapid în metrou sau într-un tren de suprafață. Îi ajută și faptul că au bulevarde foarte largi, patru benzi de dus și patru de întors. Au benzi de circulație care sunt ale lor, ale societății de transport, și dacă faci imprudența să circuli pe ele, apare de undeva un echipaj de poliție, care te îndrumă pe coridorul corect. Poliția se implică și municipalitatea se implică foarte mult.

De asemenea, la Praga am văzut cum de la metrou urci direct în stația de autobuz. Este un lucru foarte bun. Fie că este iarnă sau vară, călătorul a ieșit din stație și a intrat în stație. Cred că este realizabil și la noi. Este doar o chestie de voință, iar statul ar trebui să fie un pic mai curajos. Cred că trebuie ca toate cele trei părți despre care vorbeam: Consiliul General, RATB și călătorii să se implice într-un astfel de proiect.

AGERPRES/(A — autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu)


http://www.agerpres.ro/economie/2015/02 ... e-12-11-47


Attachments:
Antonescu.jpg
Antonescu.jpg [ 15.42 KiB | Viewed 3999 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 25 Feb 2015 19:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Director nou la RATB.
Minunat interviu. Minunata limba de lemn - pardon, "politically correctness".

Viitor de aur tara noastra are /
Si prevad prin secoli a ei inaltare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 27 Feb 2015 16:55 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Pe mine m-a siderat chestia cu accesul la refugiile de tramvai folosind turnicheti... Stau si ma-ntreb, daca sistemul de validare e mai lent si lumea sta pe (ipotetica) trecere de pietoni spre statia de tramvai asteptind sa intre pe refugiu in timp ce culoarea semaforului se schimba, cine va fi de vina in cazul unor accidente ?

Si asta e doar un exemplu de gargara din interviul de mai sus... Domnul Antonescu pare omul potrivit pentru a dovedi ca incompetenta poate atinge culmi si mai inalte cind vine vorba de management-ul RATB.

Din bine in tot mai bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 16 Mar 2015 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Ce zice dedu e labareala. Publica.

Cum arată primul autobuz electric care a intrat în circulaţie în Bucureşti. Pasagerii nu plătesc călătoria

Bucureştenii pot merge gratuit cu primul autobuz electric care a intrat în circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei. Dacă după cele două săptămâni de testare pe străzile Capitalei se va ajunge la concluzia că autobuzul electric este potrivit pentru Bucureşti, în 2016, în flota RATB ar putea ajunge primele autobuze de acest tip.

„Autobuzul electric a ajuns în Bucureşti zilele trecute. Este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia“, au declarat reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Acesta va fi testat timp de două săptămâni pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, urmând să se stabilască care sunt avantajele şi dezavantajele introducerii în circulaţie a autobuzelor electrice. Şase curse Cei care se vor urca în autobuzul electric nu vor trebui să plătească nimic, întrucât autobuzul nu este dotat cu validatoare pentru cardurile de călătorie. Reprezentanţii RATB susţin că acesta poate parcurge în jur de 150 de kilometri după şase, şapte ore în care bateriile au fost încărcate 100%.

„Traseul liniei 104 are în jur de 25 de kilometri şi autobuzul ar trebui să parcurgă după o încărcare completă şase curse tur – retur. Există posibilitatea ca la capăt de linie să fie reîncărcate bateriile între curse. Rămâne de văzut cum se comportă în condiţiile de trafic din Bucureşti“, a precizat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. Autobuzul are pe bord un dispozitiv care îi arată şoferului cât la sută din baterie s-a consumat. În momentul în care bateria ajunge la 20%, şoferul trebuie să ducă autobuzul la bază să încarce bateriile.

Autobuzul electric a mai fost testat într-o staţiune montană din Europa şi din acest motiv nu are aer condiţionat pentru pasageri, ci doar în cabina şoferului. În primul rând, autobuzul electric nu poluează, după cum susţin reprezentanţii RATB. Deşi preţul pentru un asemenea autobuz se ridică la aproximativ 450.000 de euro, investiţia se amortizează, în primul rând, prin lipsa alimentării cu carburant. „Este important de ştiut că nu se schimbă uleiul, nu se schimbă filtrele şi o mulţime de alte lucruri asemănătoare. De asemenea, încălzirea nu consumă curent“, au spus reprezentanţii RATB.

Autobuze electrice din 2016

Preţurile autobuzelor electrice variază în funcţie de producător, iar pentru un singur asemenea mijloc de transport în comun Primăria Capitalei ar trebui să scoată din buzunar sute de mii de euro.

„În acest moment nu avem bani, dar o mulţime de fonduri europene susţin astfel de achiziţii. Trebuie să vedem dacă aceste autobuze vor face faţă condiţiilor de circulaţie din oraş. Dacă se dovedesc avantajoase, până la sfârşitul acestui an pregătim toate documentele pentru finanţare“, a precizat Ion Dedu. Cu alte cuvinte, din 2016, în Bucureşti am putea avea autobuze electrice pe străzi dacă se va dovedi că sunt potrivite pentru transportul public din Capitală.

Călătorii sunt încântaţi

Primii călători care s-au urcat în autobuzul electric ieri s-au declarat încântaţi, dar spun că nu cred că în următoarea perioadă pe străzile Bucureştiului ar putea circula mai multe. „Este frumos, elegenat, spaţios. Cele vechi fac zgomot“, spune Ştefan Ionescu, un bucureştean care s-a urcat în autobuzul electric. De asemenea, un alt călător susţin că este încântat de noul autobuz, însă ar trebui stabilite nişte reguli clare pentru călători pentru a menţine autobuzele curate.

Autobuzul electric vs autobuzul Citaro

Noul autobuz electric care a fost pus în circulaţie ieri poate parcurge, după o încărcare completă a bateriilor, 150 de kilometri, în timp ce autobuzele Mercedes Citaro – cele care circulă acum pe străzile Capitalei – parcurg în jur de 250 de kilometri zilnic. Noul autobuz electric are o capacitate de 85 de locuri, în timp ce vechile autobuze pot găzdui 101 pasageri. De asemenea, autobuzul electric care va circula pe străzile Capitalei în următoarele două săptămâni are o lungime de 10,5 metri, în timp ce autobuzele Citaro măsoară 12 metri lungime. Reprezentanţii RATB susţin că preţul unui autobuz Mercedes Citaro se ridică la circa 200.000 de euro, în vreme ce un autobuz electric poate costa aproape 500.000 de euro. Noul autobuz din Bucureşti poate circula cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, în vreme ce autobuzele Mercedes au limitare de viteză la 50 de kilometri pe oră. Totodată, în Bucureşti vor ajunge în următoarele săptămâni alte două autobuze electrice fabricate în China care vor fi testate aproape o lună pe străzile din Bucureşti.


http://adevarul.ro/news/bucuresti/cum-a ... index.html


Attachments:
SOR.jpg
SOR.jpg [ 44.55 KiB | Viewed 3857 times ]
SOR 1.jpg
SOR 1.jpg [ 52.03 KiB | Viewed 3857 times ]
news-bucuresti.pdf [2.54 MiB]
Downloaded 136 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 18 Mar 2015 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Bucurestiul are, de zeci de ani, autobuze electrice...

In intreaga lume, statele si capitalele lor nu stiu ce sa mai faca pentru a reduce nivelul poluarii chimice. In unele orase, autobuzele au primit benzi cu dedicatie, ingradite, nu cum sunt cele din Bucuresti. In altele, transportul public a devenit gratuit pentru locuitori.

Dar poate cea mai buna solutie, cel putin aparent, este autovehiculul de transport in comun, dotat cu propulsie electrica.

Zilele acestea, Regia Autonoma de Transport Bucuresti testeaza un astfel de autobuz. Pretul unui exemplar, varianta scurta, cu o lungime de 9 metri este de 300.000 de euro, iar cel al unui model lung de 12 metri de 400.000 de euro, in timp ce un autobuz, echipat cu motor diesel, cum sunt cele care circula in capitala Romaniei, a costat vreo 215.000 euro.

Autonomia autobuzului electric este, in cazul unei incarcari rapide, adica timp de o ora, de 150 de kilometri, sau de 250 de kilometri, daca se lasa la incarcat cam cat programul "normal" de lucru, al unui angajat din tara noastra.

Desi mai scump decat tipul de autobuz care circula acum, pretul de exploatare al unui autobuz electric ar fi de numai 42 de bani pe kilometru, nivel care asigura amortizarea in sase ani, in timp ce pretul pe kilometru al autobuzelor care functioneaza pe baza de combustibil fosil este de 2,5 lei pe kilometru.

Evident, marele avantaj al autobuzelor electrice este ca nu polueaza, cel putin nu direct, dar au ca mare problema autonomia limitata, mai ales, intr-un oras aglomerat, unde mai mult stai decat mergi, la "orele de varf".

Oricat ar fi de greu de crezut, desi autobuzul electric este in teste, zilele acestea, si trezeste mare interes, in Bucuresti, circula, de zeci de ani, metrou si tramvaie.

De altfel, prima linie electrica de tramvai a fost data in folosinta, in Bucuresti, in anul... 1894, pe traseul Obor-Cotroceni, dar dezavantajul tramvaielor, atunci si acum, este ca au nevoie de o cale de rulare proprie.

Numai ca, in afara de trenurile de metrou si de tramvaie, aceeasi capitala a Romaniei se bucura, de zeci de ani (!!!), de serviciile autobuzelor electrice, RATB fiind in proprietatea a nu mai putin de 116 astfel de mijloace de transport in comun…

O fotografie cu aceste autobuze exista chiar pe site-ul RATB, ilustrand anii... '50. Tot potrivit site-ului, cinci ani mai tarziu, institutia, care, pe vremea aceea, se numea ITB (Intreprinderea de Transport Bucuresti), anunta realizarea, chiar in atelierele sale, a primului astfel de… autobuz… De fapt, denumirea completa a acestui tip de autobuz este autobuz cu troleu, trolleybus, trolebuz...

In loc sa fie testate si poate cumparate cu zeci de milioane de euro autobuze electrice, de ce nu ar fi extinsa si modernizata reteaua de trolebuze, tot cu bani europeni, tot ca masura antipoluare?


http://www.manager.ro/articole/alexandr ... 80247.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 23 Mar 2015 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Angajaţii de la RATB, nemulţumiţi de salarii, încep să pună presiune pe patronate. Sindicatele au anunţat deja pentru miercuri acţiuni de protest în faţa sediului instituţiei.

Aproximativ 300 de sindicalişti vor picheta sediul central al RATB, nemulţumiţi de nerespectarea contractului şi condiţiilor de muncă.

Sindicatele ameninţă cu alte acţiuni de protest de amploare şi cu posibile întreruperi neanunţate de activitate.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 06 May 2015 14:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Buget RATB 2015. Jenant.

Investitii? -> 0.


Attachments:
2.39_ratb_1182_1183.pdf [134.33 KiB]
Downloaded 99 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 14 May 2015 13:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Cu ocazia desfăşurării evenimentului cultural “NOAPTEA EUROPEANĂ A MUZEELOR”, în noaptea de 16/17.05.2015, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va înfiinţa o linie specială, care va funcţiona între orele 21:00-04:00, pe traseul: Palatul Parlamentului (Muzeul Naţional de Artă Contemporană), Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Bd. B. P. Hasdeu, Str. Vasile Pârvan, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu (Muzeul Militar Naţional), Str. Baldovin Pârcălabul, Bd. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, Bd. Dacia (Muzeul Literaturii), Piaţa Romană, Cal. Dorobanţilor (Muzeul Naţional al Harţilor şi Cărţii Vechi), Bd. Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Şos. Kiseleff (Muzeul Naţional de Geologie), Piaţa Victoriei, Cal. Victoriei (Muzeul Naţional George Enescu, Muzeul Naţional de Artă al României, Muzeul Municipiului şi Muzeul Naţional de Istorie), Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Cal. Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei (Muzeul Bellu), cu întoarcere pe Şos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Parcul Carol (Muzeul Tehnic Naţional) Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. Libertăţii, Cal. 13 Septembrie.

Se vor efectua opriri în următoarele puncte:

Muzeul Naţional de Artă Contemporană - Calea 13 Septembrie
Muzeul Militar - Str. Mircea Vulcănescu
Muzeul Literaturii - Bd. Dacia
staţia “Piaţa Romană” aferentă liniilor 79 şi 86
staţia ,,Piaţa Dorobanţilor’’ aferentă liniilor 131, 301, 330, 331, 335 – Calea Dorobanţilor
Şos. Kiseleff - înainte de intrarea în Piaţa Victoriei, în staţia aferentă liniei turistice
Muzeul Naţional George Enescu - Cal. Victoriei, înainte de intersecţia cu Str. Gh. Manu
Muzeul Naţional de Artă al Romaniei - în Piaţa Revoluţiei (în staţia aferentă liniei turistice)
Muzeul Municipiului Bucureşti – Calea Victoriei, după intersecţiile cu Bd. Regina Elisabeta
Muzeul Naţional de Istorie (în staţia aferentă liniei turistice) - Str. Lipscani
staţia ,,Piaţa Unirii 1” afarentă liniilor 104, 116, 117, 123, 124, 312, 313, 783 – Piaţa Unirii
Piaţa Eroii Revoluţiei, în dreptul Cimitirului Şerban Vodă
Muzeul Tehnic Naţional - Str. 11 Iunie, în staţia “Parcul Carol I” aferentă liniei 232

Transportul pe această linie specială va fi gratuit şi se va desfăşura după următorul program:

Plecări în traseu de la Palatul Parlamentului: 21:00 ; 22:30 ; 24:00 ; 1:30 ; 3:00 ; 4:30

Plecări în traseu de la Piaţa Unirii: 22:00 ; 23:30 ; 1:00 ; 2:30 ; 4:00

De asemenea, liniile de noapte N102, N104, N105, N106, N107, N108, N109, N110, N111, N112, N114, N115, N116, N117, N119 şi N121, ale căror trasee sunt în zona muzeelor deschise cu ocazia evenimentului, vor funcţiona pe parcursul întregii nopţii, la intervale de 50 de minute.


Attachments:
Noaptea muzeelor 2015_05.pdf [718.13 KiB]
Downloaded 115 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 30 Jun 2015 19:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
http://jurnalul.ro/stiri/observator/per ... 91380.html

In sfarsit se apropie briciul si de adevaratul motiv al desfiintarii transportului electric din Romania cleptocratica.
E vorba de Autobaza Titan de data asta.

Quote:
Percheziţii la RATB Titan. 24 de angajaţi sunt suspectaţi că au furat motorină

Poliţiştii pun în aplicare, marţi dimineaţa, 18 mandate de percheziţie domiciliară în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi Ialomiţa şi pun în executare 24 de mandate de aducere, într-un dosar referitor la angajaţi ai unei autobaze din Bucureşti, suspectaţi de furt de motorină, potrivit unui comunicat al Poliţiei Capitalei.

Percheziţiile în cauza privind comiterea infracţiunilor de delapidare, complicitate la delapidare şi furt sunt efectuate de aproximativ 70 de poliţişti din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti.

"Din datele şi probele administrate în cauză rezultă presupunerea rezonabilă că bănuiţii, angajaţi ai unei autobaze din Bucureşti, au sustras cantităţi însemnate de motorină, pe care ulterior o comercializau sau o foloseau în scop propriu", relevă sursa citată.

Persoanele identificate vor fi conduse la sediul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti pentru continuarea cercetărilor.

Acţiunea beneficiază de sprijinul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 13 Aug 2015 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Cand vor conduce profesionistii RATB-ul???

Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Daniel Antonescu, a fost demis de Consiliul de Administraţie, pentru management defectuos, decizii similare, dar fără a fi precizat motivul, fiind luate şi pentru directorul comercial şi cel tehnic.

http://adevarul.ro/news/bucuresti/direc ... ndex.html#


Attachments:
ratb.pdf [81.71 KiB]
Downloaded 95 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 04 Sep 2015 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Există un răspuns posibil. Când sindicatele vor putea să se impună

Quote:
decizii similare, dar fără a fi precizat motivul


Respectivii cunosc legea? Orice om are dreptul să ştie ce i se impută.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 05 Sep 2015 05:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
OAB wrote:
Există un răspuns posibil. Când sindicatele vor putea să se impună


Sindicatele se impun în CFR-uri de vreo 25 de ani. Rezultatul se vede cu ochiul liber...

RATB-ul e un CFR mai mic (cu autobazele pe post de operatori de transport, care se mănâncă între ei). Crezi că sindicatele din RATB sunt mai breze decât alea din calea ferată?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 06 Feb 2016 18:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
After years...

Fiind terminate lucrarile in Sos. Iancului, s-a prelungit de azi circulatia tramvaielor liniei 46 pana la Republica, de la Piata Iancului, prin Sos. Iancului, Bd. Pantelimon, Bd. Chisinau si Bd. Basarabia. Linia 14 va ajunge si ea din nou in Pantelimon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 14 Feb 2016 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti încep, din acest an, o reorganizare a reţelei de transport în comun. Fie că este vorba de tramvaie, autobuze electrice sau troleibuze, regia intenţionează să dezvolte şi să eficientizeze parcul auto. În acest sens, RATB va înlocui autobuzele de pe mai multe linii de transport cu microbuze.

Aproximativ 700.000 de bucureşteni circulă în fiecare zi cu transportul în comun de suprafaţă. Sistemul de transport nu este unul modern, capabil să satisfacă nevoile actuale ale bucureştenilor, iar reprezentanţii RATB ştiu asta. Tocmai de aceea, regia are în plan un proces complex de reorganizare.

“2016 reprezintă un an de echilibru, în sensul că vom reuşi să revenim cu parcul de vehicule la nivelul normal. Le vom scoate din imobilizare pe cele defecte. În ultima parte, am scos din imobilizare aproape 200 de vehicule care pot circula, cu uşoare reparaţii, pe străzile Capitalei. Cu acestea vom putea să facem faţă condiţiilor de pe traseu. Totodată, simţim nevoia reorganizării reţelei de transport. Avem în planul de investiţie cumpărarea unor autobuze de capacitate medie, gen microbuze, pentru a înlocui autobuzele clasice pe traseele cu un flux redus de călători, precum liniile 106, 124, 125, 185 sau liniile de noapte, precum şi pe străzi care nu pot susţine traficul greu”, a declarat, pentru “ring”, Constantin Tobescu, şeful Serviciului de Comunicare al RATB.

Tramvaiele, o prioritate

Principalele vehicule pe care regia de transport intenţionează să le modernizeze în acest an sunt tramvaiele. Totodată, RATB vrea să construiască un tramvai în uzina proprie. „Ne axăm foarte mult pe transportul cu tramvaiele. Este mijlocul de transport perfect pentru un astfel de oraş. Asigură o capacitate mare şi, de asemenea, în cazul în care va avea o cale derulare unică, durata călătoriilor se va reduce şi, implicit, va deveni atractiv. Totodată, gradul de poluare poate fi redus prin dezvoltarea transportului în comun. Pentru acest an, RATB a propus spre finanţare un pachet de investiţii în ceea ce priveşte construirea şi modernizarea a 10 tramvaie în uzina proprie. De asemenea, vrem să construim un nou tramvai cu facilităţi moderne tot în uzina noastră. Va costa în jur de un milion de euro. Este capabil să circule şi pe o infrastructură nemodernizată, cum mai avem în Capitală pe 40%. De asemenea - o informaţie foarte importantă -, orice vehicul pe care îl vom construi sau cumpăra de acum înainte va avea instalaţie de aer condiţionat“, ne-a mai spus reprezentantul RATB.

Autobuzele electrice nu sunt eligibile momentan

În ultimii ani, din cauza poluării, s-a vorbit tot mai mult despre transportul eco, parcul RATB să fie format exclusiv din tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice. Capitala a avut, în 2015, în exploatare două autobuze electrice, care, deşi sunt performante şi prietenoase cu mediul, nu reprezintă momentan o soluţie, crede Constantin Tobescu. “Anul trecut am avut două tipuri de autobuze electrice care, din punctul nostru de vedere, s-au comportat foarte bine. Au circulat pe trasee cu un flux mare de călători, liniile 381 şi 104, însă problema acestora o reprezintă autonomia. Nu pot circula mai mult de maximum 200 de kilometri şi trebuie să se întoarcă la unitatea de exploatare pentru a le fi reîncărcate bateriile. Un autobuz face minimum 250 de kilometri, maximum 400 pe zi, de două ori mai mult decât unul electric, aceasta este principala problemă. Cel de-al doilea inconvenient îl reprezintă preţul dublu faţă de cel al unui autobuz normal. Momentan, autobuzele electrice nu sunt o soluţie.”

Rugăminte către călători

RATB îi anunţă pe bucureşteni că, începând de astăzi, va aplica măsuri prin care intenţionează să stabilească exact numărul călătorilor care utilizează fiecare linie şi mijloc de transport. De aceea, regia îi roagă pe bucureştenii care deţin abonamente să valideze fiecare călătorie în sistemul de taxare. Astfel, în urma unei perioade de cercetare, în care călătorii se vor adapta, RATB speră să poată reduce intervalul orar dintre două vehicule consecutive şi să asigure o mai bună ritmicitate.


http://www.ziarulring.ro/stiri/evenimen ... -microbuze


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 26 Feb 2016 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Referitor la protestul sindical organizat vineri, 26 februarie 2016, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) comunică următoarele:

Conducerea RATB este deschisă la dialog, cunoscând majoritatea problemelor ridicate şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea lor.

Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă principalul obiectiv, astfel că, în prezent, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere.

Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale.

În ceea ce priveşte parcul de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuze lor şi autobuzelor. RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice.

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%). Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale.

Începând cu 15 februarie 2016, RATB a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului călătorilor frauduloşi. RATB reînnoieşte apelul adresat călătorilor deţinători de abonamente să valideze toate călătoriile efectuate, în scopul îmbunătăţirii programului de circulaţie pe fiecare linie, pe baza datelor obţinute prin sistemul automat de taxare.


http://ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=555


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 03 Jul 2016 14:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
De unde naiba sa gasesti autobuze cu vechime de 3-4 ani???

Quote:
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, joi, în urma unei întâlniri cu managementul și sindicatele RATB, că regia va organiza, în regim de urgență, o licitație pentru achiziționarea a 200 de autobuze, cu o vechime maximă de patru ani, în condițiile în care anul viitor urmează să fie cumpărate 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze, dar și tramvaie, potrivit agerpres.ro.

"Am decis astăzi (joi - n.r.) ca, în regim de urgență, RATB să organizeze licitație pentru achiziționarea a 200 de autobuze, nu mai puțin de Euro 4, adică doi-patru ani, deoarece licitația pentru autobuzele noi ar dura foarte mult. Asta nu înseamnă că nu dorim să achiziționăm și autobuze noi: demarăm și această procedură, dar ea se va finaliza abia anul viitor, când dorim să achiziționăm minimum 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze și un număr substanțial de tramvaie, care vor fi realizate printr-o investiție asumată chiar de către Uzina RATB", a spus Firea, într-o conferință de presă, la sediul PMB.

Ea a precizat că autobuzele noi vor avea un preț aproximativ de 200.000 euro.

Totodată, Gabriela Firea va propune, în următoarea ședință a CGMB, două rectificări bugetare, vizând o sumă totală de 75 de milioane de euro.

"Voi propune CGMB și îi voi ruga pe consilieri să voteze o rectificare bugetară de 30 de milioane de euro, pentru acoperirea sumei reprezentând plata către ANAF, pentru acoperirea TVA la gratuitatea acordată pensionarilor din București. De asemenea, la această sumă, se adaugă o alta, de 45 milioane de euro, care va fi acordată în tranșe lunare, pentru acoperirea subvenției către RATB până la sfârșitul anului", a explicat ea.

Primarul general a menționat că, în prezent, există 1.000 de autobuze la RATB, însă doar 648 sunt pe traseu. Există de asemenea 485 de tramvaie, dintre care 245 în traseu, precum și 297 de troleibuze, dintre care 155 în traseu.

Ea a adăugat că bucureștenii au făcut numeroase sesizări, solicitând dezvoltarea parcului auto, dar și crearea de trasee noi, mai ales în zonele în care s-a construit foarte mult în ultima perioada, dar și în cartierele unde se așteaptă mult în stația de autobuz și există un flux mai mare de călători.

Firea a anunțat și obiectivul potrivit căruia în perioada următoare autobuzele, troleibuzele și tramvaiele să ajungă să aibă o ritmicitate, cunoscută de către toți cei care le utilizează.
Ea a reiterat intenția demarării unui proiect-pilot, care să asigure gratuitate pe RATB înainte și după orele de vârf, proiect care va fi demarat numai după ce autobuzele, care vor fi achiziționate în această toamnă și anul viitor, vor intra în trafic.

Directorul general al RATB, Radu Paul Orzață, a subliniat că autobuzele second-hand care vor fi achiziționate vor fi mai noi decât parcul actual, alcătuit din mașini care au o vechime de cel puțin zece ani. El a apreciat că discuția cu primarul general a fost "utilă, pragmatică", "cu termene și perspective foarte clare".

Orzață a mai precizat că RATB are în dotare 500 de autobuze dotate cu aer condiționat, dar numai 350 dintre acestea sunt în trafic. Restul au diferite probleme tehnice, dar urmează să fie reparate în cel mai scurt timp, la dispoziția primarului general, a menționat el.


http://m.antena3.ro/actualitate/ratb-va ... 65092.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 05 Aug 2016 10:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
RATB înfinţează linia navetă de autobuze 696, începând de vineri, 5 august 2016, care va funcţiona până la finalizarea lucrărilor de execuţie la Magistrala de metrou Drumul Taberei (şi reluarea circulaţiei troleibuzelor pe Bd. Eroilor). Această linie va asigura transportul călătorilor între Răzoare şi Gara Basarab, pe traseul: Şos. Panduri, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Str. Elefterie, Piata Operei, Splaiul Independenţei, Str. C-tin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Pârcălabul, Bd. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Gara Basarab. Traseul de întoarcere este: Bd. Dinicu Golescu, Str. Witing, Cal. Plevnei, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, Bd. Eroii Sanitari, Str. Carol Davilla, Bd. Eroilor, Str. Dr. Bagdasar, Şos. Panduri.

Pe acest traseu, autobuzele liniei navetă vor opri, între Universitatea Naţională de Apărare şi Pod Eroilor, în staţiile comune cu ale liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668, pe Spaliul Independenţei – în staţii comune cu ale liniei 123, pe Str. C-tin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Gării de Nord, şi Piaţa Gării de Nord – comun cu ale troleibuzelor 62, 85, 93, 96, iar pe Bd. Dinicu Golescu, comun cu 123 şi 133.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=621


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 07 Oct 2016 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
S-a renuntat la ideea cu autobuzele second-hand.

Dialog ieri.

Quote:
Gabriela Firea: "Astăzi am participat la deschiderea lucrarilor Congresului al II lea al Federatiei Sindicatelor din Transporturi, Transloc si Serviii Publice „ATU Romania”, alături de directorul RATB, Radu Orzata, Directorul Metrorex, Marin Aldea, Presedintele Sindicatului Metrorex, Ion Radoi, Vicepresedintele Blocului National Sindical, Ilie Gheorghe si Secretarul General al Asociatiei Romane a Apei, Daniel Mihai.

I-am felicitat pentru ceea ce fac, pentru tenacitatea si profesionalismul dumnealor. Domeniul pe care il reprezintă este unul extrem de important, este unul care tine de siguranta nationala, de siguranta cetatenilor, si nu doar de confortul nostru, al tuturor. Am dovedit, inca din prima zi ca Primar General, ca aloc nu doar spatiu, ci si suflet si timp, acestui domeniu. Am alaturi de mine, la Primaria Capitalei, consilieri generali care provin de la Metrorex si de la RATB si le multumesc pentru toata implicarea lor. Este o dovada in plus de respect fata de munca dumnealor, de faptul ca dorim sa intelegem dificultatile si problemele pe care le au, ca dorim sa fim parteneri egali si nu doar spontani, atunci apare o greva sau o miscare sindicala. Dialogul nostru trebuie sa fie permanent, continuu, daca nu saptamanal, macar lunar, si acest lucru se intampla la conducerea Primariei Generale.

In privinta RATB-ului, suntem in pregatirea documentatiei pentru achizitionarea a 500 de autobuze noi, extrem de necesare pentru innoirea parcului auto al RATB, o actiune care, din punctul meu de vedere, ar fi trebuit sa se intample cu multi ani in urma. Potrivit legislatiei de ultima ora, 30% din aceste autobuze vor trebui sa fie electrice, ceea ce este un semn bun, ca incepem si noi sa investim in mediu, si sa tinem cont, la fiecare investitie, si de calitatea aerului. Documentele sunt aproape de finalizare, iar in primavara ne dorim sa avem in Bucuresti primele autobuze noi ale RATB, euro 6, cu toate dotarile necesare, de ultima ora, cu multe detalii tehnice, cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati, precum si posibilitatea de monitorizare a tuturor calatorilor. Va fi posibila o monitorizare matematica, la virgula a tuturor calatorilor si se vor putea realiza decontarile asa cum este normal, cat mai corect si cat mai facil.

In perioada urmatoare vom avea o discutie impreuna cu reprezentantii sindicatului si conducerea RATB, pentru transformarea regiei in societate. Este un pas necesar, extrem de important si va asigur ca nu va va afecta decat in sensul bun, pozitiv al cuvantului, si nu altfel.

In ceea ce priveste transportul cu metroul, Municipalitatea acorda tot sprijinul necesar pentru ca lucrarile de extindere a metroului sa se deruleze intr-un timp cat mai scurt. In ultima sedinta de Consiliu s-a aprobat PUZ-ul pentru metroul care va strabate zona de nord a Capitalei si va ajunge pana la Aeroportul International Otopeni.

Potrivit agendei Congresului al II lea al Federatiei Sindicatelor din Transporturi, reprezentantii sindicatelor din domeniul transporturilor isi aleg astazi membrii biroului executiv si prezinta propunerile privind modificarea Statutului ATU Romania. Tot astazi este prezentata si Strategia Federatiei Sindicatelor din Transporturi si Servicii Publice ATU Romania 2016-2020".

Eu: "De fapt nu e vorba ca 30% din autobuze sa fie autobuze electrice, ci ponderea vehiculelor electrice (troleibuze, tramvaie) sa fie 30% din parcul de vehicule. Asadar, achizitionati autobuzele Euro 6 si acele autobuze electrice numite troleibuze! Ca nu veti vrea sa aruncati bani pe autobuzele cu baterii, nepredictibile, deci aflate la faza de testare".

Gabriela Firea: "Multumesc pentru informatii! O seara buna!"


Attachments:
Firea RATB.jpg
Firea RATB.jpg [ 42.86 KiB | Viewed 1931 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 17 Dec 2016 10:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Primaria Capitalei face primul pas pentru cumpararea a 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie noi.Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a pus pe ordinea zi a urmatoarei sedinte de Consiliu General, ce va avea loc pe 21 decembrie, doua proiecte de hotarare in acest sens. Mijloacele de transport in comun vor fi achizitionate esaloat, in urmatorii 4 ani, incepand din 2017. Proiectul de hotarare nu esttimeaza cati bani trebuie alocati pentru acest proiect, pretul urmand sa se stabileasca in urma unei licitatii.

Autobuzele vor avea urmarmatoarele specificatii:
- 20 de autobuze din gama de 12 m;
- 50 de autobuze din gama de 10 m;
- 30 de autobuze articulate din gama de 18 m.

Toate vor fi Euro 6 si vor avea podea complet coborata. In proiectul de hotarare sunt trecute si specificatiile tehnice.

Tramvaiele au urmatoarele specificatii:

- 90 de tramvaie mărime medie din gama de 36 m;
- 10 tramvaie bisens cu două cabine din gama de 27 m.


http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... eneral.htm

Cred ca a contat si cuvantul meu impotriva intentiei de achizitionare a autobuzelor electrice.


Attachments:
01_20161221.pdf [18.27 MiB]
Downloaded 71 times
02_20161221.pdf [6.83 MiB]
Downloaded 68 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 28 Dec 2016 11:03 
Interesant e că în documentaţiile ataşate este inserată şi o "şopârlică" despre un eventual sistem BRT.
Aveţi idee, e ceva serios, vreo intenţie de creare a vreunui traseu de tip BRT in Bucureşti sau au trecut şi ei ideea aşa, că e "trendy" ?


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 28 Dec 2016 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Sunt cateva propuneri de trasee BRT in PMUD.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 28 Dec 2016 12:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome de Transport Bucureşti pe anul 2016.


Attachments:
04_20161228.pdf [2.97 MiB]
Downloaded 70 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 28 Dec 2016 23:46 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Am citit bine cum ca RATB a avut in 2016 10625 de angajati ?!?

1000 de autobuze, (aprox) 300 de troleibuze si (aprox) 500 de tramvaie au nevoie de ... 10000 de angajati :o

Pentru calculul de personal se foloseste un factor de multiplicare +/- 0,6 pentru fiecare post activ. Ceea ce inseamna 6400 de angajati norma plina.

1000 de autobuze (incluzind - teoretic - serviciul de noapte pentru toate autobuzele !!) = 3000
500 de tramvaie = 1000
300 de troleibuze = 600

De la 4600 la 6400 inseamna 40% personal inactiv. Poate, cineva, explica ce fac aproape 2000 de oameni (norma plina - adica peste 3000 de angajati) in conditiile in care o parte semnificativa a parcului este pe butuci din cauza lipsei de intretinere ?!?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group