TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 19 Jun 2019 06:43

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 325 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 20:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
079 (si 127).


Attachments:
079.jpg
079.jpg [ 200.58 KiB | Viewed 8238 times ]
079 A. Iancu.jpg
079 A. Iancu.jpg [ 199.55 KiB | Viewed 8238 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jan 2015 12:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Nu am certitudinea că 079-le din imagine e cel original. Uşile par de tip vechi. Partea de jos a ferestrelor acestora nu e la nivelul podelei, ci la nivelul decupajelor roţilor.
Pe de altă parte, nu văd acea "şină ornamentală" (care trecea cam la 1/3 distanţă de decupajele roţilor şi 2/3 distanţă de ferestre) caracteristică DAC-urilor 117 fabricate înainte de 1985. E posibil, însă, ca cei care au făcut RK-ul să nu se fi mai obosit să o pună înapoi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jan 2015 12:54 
OAB wrote:
E posibil ca, pentru a se face acea poză, două din cel 3 rame să fi circulat ca "suveică", adică legate spate
Mi se pare foarte plauzibila ipoteza ta, pentru ca, desi poza este cam neclara, urmatorul pantograf vizibil, pare a fi la distanta corespunzatoare celui de-al doilea vagon dispus spate-in-spate cu primul.
De asemenea, la vagonul din prim-plan se vad clar usile, in schimb la al doilea acestea nu se vad, deci foarte probabil sunt pe partea opusa.


Top
  
 
PostPosted: Fri 09 Jan 2015 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
http://actualdecluj.ro/cum-au-inaugurat ... revolutie/


Attachments:
inaugurare-tramvai.jpg
inaugurare-tramvai.jpg [ 58.59 KiB | Viewed 8114 times ]
tramvai-inaugurare-3.jpg
tramvai-inaugurare-3.jpg [ 322.96 KiB | Viewed 8114 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Jan 2015 14:36 
Aceste poze noi postate de Silviu confirma ca s-au folosit vagoane cuplate spate-in-spate.
Probabil pozele "oficiale" trebuiau facute de asa natura incat sa nu se vada (sau sa nu fie evident) "detaliul" acesta...


Top
  
 
PostPosted: Wed 21 Jan 2015 02:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
În faţa lui 03 se vede un tramvai a cărui remorcă începe cu "0". Sunt aproape sigur că e 02 însă, atenţie: 02-ul din perioada anilor 1998-2007 nu e totuna cu 02-ul de care zic; din indiciile pe are le am, 02-ul cunoscut majorităţii dintre noi provine din remorca 70 care s-a asociat cu un vagon motor pe ca nu am reuşit să-l identific decât foarte vag. Am o bănuială că ar fi ori fostul 09, ori fostul 45; vorbim de numerotarea anterioară toamnei lui 1991).

Revenind la treaba cu suveica. Zona Splaiului Independenţei era mult mai izolată ca în prezent. Circula 28-ul iar în orele de vârf, 21 şi 12. mai fusese fostul 18, transformată în linie de agrement, dar pe care eu nu mi-o amintesc; ţin minte doar tablele din vecinătatea Olimpicului.

Iniţial, linia de tramvai era lângă acel drumeag care ducea la Olimpic. Acela avea "Cedează Trecerea" iar linia de tramvai era chiar lângă acel indicator. Lumea, fiind pe scări, avea toate şansele să dea cu capul de acela şi, personal, ţin minte cum, odată, indicatorul a început să se mişte tare de tot când a trecut un tramvai supraaglomerat (parcă 106-le, un V3A mai aparte), semn că cineva a dat cu capul... Cam toate tramvaiele claxonau (cu soneria, chiar dacă, multe, aveau şi goarnă) când treceau pe acolo.

Abia în iarna şi primăvara lui 1989 s-a lărgit acel drumeag, dar, încă în vara lui 1989, "Cedează Trecerea" mai era acolo. Motivul: încă se circula tot pe acela, exceptând maşinile care, de pe Pandurilor, se suiau pe linia de tramvai şi, aşa ajungeau, la "Garibaldi" fără să mai treacă prin spatele "Olimpicului".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 22 Jan 2015 03:09 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Din dorinţa de a nu fi prea sentimental, am modificat postarea care cred că e cunoscută unora dintre voi. 479, 480, 481 şi 482 sunt doar câteva dintre autobuzele care se comportau aşa. Erau majoritare pe fosta linie "5", actuala "26":
http://1567-eterogen.blogspot.ro/2015/0 ... nesti.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Mar 2015 18:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
047.

Foto: DSO.


Attachments:
047.jpg
047.jpg [ 141.56 KiB | Viewed 7575 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Mar 2015 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
Un troleibuz DAC-Romania 112 E in cart. Gheorgheni.


Attachments:
cart. Gheorgheni.jpg
cart. Gheorgheni.jpg [ 93.43 KiB | Viewed 7539 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 21 Mar 2015 02:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Silviu wrote:
142.

Tramvaiul din stanga troleibuzului are nr. 028.


E 026, fostul 41-42. Îţi şi spun de ce. Numărul 028 nu a existat niciodată la tramvaie. În perioada în care tramvaiele au avut numere din 3 cifre (0xx), corespondenţa fost:
006 = 03-04; vagonul din faţă a primit - ulterior - numărul 59; l-am identificat după reclama "Modena" de pe parbriz şi după scripetele frânghiei care permite coborârea pantografului din interior
007 = 07-? (08? 18?)
008 = 13-14
009 = 19-20
011 = 21-22
013 = 25-26
014 = 27-28
015 = 29-10
016 = 31-32
018 = 101 (e posibil să-mi joace feste memoria)
020 = 103
021 = 104
023 = 35-36??
024 = 37-38
025 = 43-44
026 = 41-42
027 = 39-40
033 = 033
034 = 59-60
035 = 57-58
036 = 106
037 = 61-62; am indicii că, ulterior, vagonul din faţă a acestei rame a primit numărul 05
038 = 67-68
039 = 73-74
040 = 65-66
044 = 63-12
054 = 69-70; am indicii că vagonul din spate a primit, ulterior, numărul 02; e posibil ca vagonul din faţă a lui 02 să fie vechiul 09 deoarece - într-o filmare din anii '90 din depou, când 10-le era, demult cuplat cu 29, formând rama 015 (devenită 15) - 09-le era, relativ întreg
059 = 75-76; vagonul din faţă a primit numărul 08
060 = 77-78


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 21 Mar 2015 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Consider că trebuie precizat un lucru: la tramvaie, au fost:
-o reformă a numerelor
-mai multe "cosmetizări" ale acestei reforme
Reforma a fost trecerea de la numerele de tipul yy-yz unde yz = yy+1 (pentru ramele Timiş), respectiv yyy pentru V3A-uri (V2A-urile nu mai erau) la numerele de tip 00x-00x, 0xx-0xx pentru ramele Timiş, respectiv 0xx pentru V3A-uri. Deci, o uniformizare a formatului numărului de parc.
Cosmetizările au fost:
1. Eliminarea primului 0 la Timişurile ale căror numere aveau doi de zero (cele cu formatul 00y-00y). Cele cu un zero, au rămas neschimbate
2. Eliminarea zero-ului şi de la Timişurile cu numere de parc mai mari de 09, rezultând numere de parc din două cifre
3. Tendinţa de eliminare a zero-ului la Timişurile care iniţial, au avut numere de tipul 00y-00y, rezultând numere de parc formate dintr-o singură cifră. Doar un singur tramvai a fost în situaţia asta: 8-8 (fost 13-14, devenit 008-008, apoi 08-08 iar apoi 8-8)
4. Revenirea la cele afirmate la punctul 2, cum e şi în prezent.

08-ul care a circulat ultima dată a avut, sigur, ca vagon motor fostul 75. Indicii:
1. în interior, pe suporţii numerelor de traseu scria 059. Ori, vagonul motor 059 = fostul 75
2. Deşi scripetele frânghiei care permite coborârea pantografului era de tipul celui existent pe prima serie de Timişuri, poziţia acestuia nu era pe planul median, ci puţin mai la stânga. Ori, la 13-14, scripetele era pe planul median
Au fost destule situaţii inverse. Scripete de tip nou plasat pe planul median, nu puţin mai la stânga. De aceea afirm că poziţia e elementul determinant, nu scripetele. În dreptul scripetelui, plafonul are o gaură. Ori, nimeni nu se oboseşte să mai dea o gaură "de-a-n boulea" dacă are, deja, una.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 11:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Cluj - album 2007:
https://www.flickr.com/photos/88754906@ ... 9944875124


Attachments:
70 Cluj.jpg
70 Cluj.jpg [ 1.57 MiB | Viewed 6830 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 11:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Alt album cu poze din 1998 si 2014:
https://www.flickr.com/photos/66798019@ ... 9000412203


Attachments:
36 Cluj.jpg
36 Cluj.jpg [ 751.67 KiB | Viewed 6838 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Album 2011:
https://www.flickr.com/photos/70966383@ ... 4400786631


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Ultimele poze din 1992:
http://phototrans.eu/autobusy.php?s=501 ... end_data=S


Attachments:
044.jpg
044.jpg [ 217.12 KiB | Viewed 6837 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
087 in anul 1992.

http://phototrans.eu/14,744718,0,Rocar_117E_087.html


Attachments:
087.jpg
087.jpg [ 250.79 KiB | Viewed 7425 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
Visor wrote:


Anul 1998.


Attachments:
013.jpg
013.jpg [ 1.05 MiB | Viewed 7425 times ]
24.jpg
24.jpg [ 1.25 MiB | Viewed 7425 times ]
35.jpg
35.jpg [ 1.13 MiB | Viewed 7425 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 19:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
În fişierul 24.jpg:
-tramvaiul cel mai din stânga - la care i se observă doar cifra 2 - este, cel mai probabil, 02 (ex ?-70); poate fi şi 32 (ex 032-032), dar nu prea cred, deşi ambele tramvaie aveau - o perioadă - aceeaşi schemă a culorilor
-tramvaiul aflat "în spatele stâlpului" e 09 (ex 19-20). Numărul acestuia a fost inscripţionat şi pe laterala stângă a cutiei disjunctoarelor; ulterior, după casarea lui 09, acea cutie a ajuns pe 27 (ex 39-40)
-tramvaiul din planul îndepărtat (albastru cu roşu în partea de jos) este - aproape sigur - 40 (ex 65-66). între partea de sus a parbrizului tramvaiului 10 şi stâlp se vede o "chestie" albastră; un albastru diferit de cel de pe caroserie; e masca scripetelui pe care e trecută frânghia care intră în cabina vatmanului. De asemenea, deasupra oglinzii retrovizoare stângi a lui 24 (şi în stânga stâlpului sus-amintit) se vede - foarte greu - ceva în aceeaşi nuanţă de albastru ca şi masca scripetelui. Este cutia disjunctoarelor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Apr 2015 16:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Quote:
este - aproape sigur - 40 (ex 65-66)


Ar putea fi şi 38. Ex 67-68. Unghiul din care e făcută poza nu permite observarea elementului caracteristic: existenţa a două scripete mascate (al doilea fiind luat de pe 35 - ex 57-58, acestuia trebuind să i se monteze un scripete de V3A. O vreme, ambele frânghii ajungeau în cabina vatmanului. Ulterior, una din frânghii a fost trecută în exterior, dar scripetele mascat a rămas - cel puţin o perioadă - pe capotă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Apr 2015 20:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
103

http://phototrans.eu/autobusy.php?s=501 ... _data=Send


Attachments:
Cluj 103.jpg
Cluj 103.jpg [ 236.99 KiB | Viewed 7366 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Apr 2015 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
035

http://phototrans.eu/autobusy.php?s=501 ... _data=Send


Attachments:
035 Cluj.jpg
035 Cluj.jpg [ 254.89 KiB | Viewed 7366 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Apr 2015 21:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Se vede că lui 035 (devenit, ulterior, 35) îi lipseşte şi frânghia care intră în cabina vatmanului, şi scripetele acele frânghii. Din vara lui 1989 până în toamna lui 1992 (cu o "pauză" în vara lui 1991) a existat moda unei singure frânghii la tramvaiele Timiş: cea din exterior. Excepţii au fost, dar puţine.

În poză, 035-ul nu numai că avea o singură frânghie şi îi lipsea şi scripetele mascat, dar avea şi reflectoarele - acele faruri montate sus, pe capotă, deasupra locului unde ar fi trebuit să se afle indicativul de traseu. Reflectoarele au fost date jos în perioada 1993 (vara) - 1994 (iarna). Cazuri izolate de reapariţie a acestora au mai fost, dar fie au fost demontate, fie au fost legate doar la circuitul luminilor de poziţie, fie au fost inactive. Goarnele, însă, au rămas...
Un alt aspect care se poate remarca este absenţa acelui paralelipiped în care se afla disjunctorul montat ulterior. Încă nu era moda.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Baile Turda


Attachments:
baile turda.jpg
baile turda.jpg [ 139.53 KiB | Viewed 7052 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 324
Location: Timisoara
Cluj


Attachments:
cluj.jpg
cluj.jpg [ 150.39 KiB | Viewed 7051 times ]
cluj-1.jpg
cluj-1.jpg [ 119.38 KiB | Viewed 7051 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
În poza de sus e un TV 20 care pare a fi modelul urban. Nu văd acel portbagaj de pe capotă - specific "R"-ului şi, parcă, văd o "cucuvea" aflată deasupra stâlpului care divizează parbrizul

În poza de jos observ nişte cadre de camion recarosate. "Năsucul" arată clar că e vorba de un şasiu de camion pe care s-a montat o caroserie de autobuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 19:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
OAB wrote:
În poza de sus e un TV 20 care pare a fi modelul urban. Nu văd acel portbagaj de pe capotă - specific "R"-ului şi, parcă, văd o "cucuvea" aflată deasupra stâlpului care divizează parbrizul.
Este modelul urban in schema originala de vopsire folosita in fabricatie in perioada ianuarie-august 1969. Nuanta de albastru era mai deosebita, cu saturatie mai mica. Tot in aceasta schema, dar cu rosu-visiniu-inchis in loc de albastru s-au livrat si cateva serii mai restranse la inceputul verii lui 1969.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
422 si 34.


Attachments:
31 CJ 422.jpg
31 CJ 422.jpg [ 89.48 KiB | Viewed 6969 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Nov 2015 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
Manastur.


Attachments:
Manastur.jpg
Manastur.jpg [ 74.44 KiB | Viewed 6610 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Nov 2015 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
Anul 1995.


Attachments:
1995.jpg
1995.jpg [ 125.47 KiB | Viewed 6609 times ]
1995a.jpg
1995a.jpg [ 116.25 KiB | Viewed 6609 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Nov 2015 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47656
Quote:
Str. Teodor Mihali, latura de est, fosta str. Cehoslovaciei, 1989.


Foto: Petru Dimoff.


Attachments:
Cehoslovaciei.jpg
Cehoslovaciei.jpg [ 147.75 KiB | Viewed 6595 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 325 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group