În anul 1981, autorităţile capitalei R.S.S.Ukraina, Kiev, au ridicat problema achiziţionării unor troleibuze de mare capacitate, pe fondul creşterii accentuate a cerinţei de transport public. Cele ce răpundeau acestei cerinţe erau troleibuzele articulate.
Troleibuze articulate nu se fabricau în acel moment în U.R.S.S. Prototipul troleibuzului Ziu-683 a fost construit în anul 1978, în acel an, 1981, fiind singurul de acest fel şi circula la Moscova, cu numărul de parc 1000.
Producţia de serie a troleibuzelor ZiU-683 a demarat la uzinele din Engels de abia în anul 1986. Toată producţia acestor troleibuze articulate a fost direcţionată spre Moscova şi Leningrad, cele mai mari şi importante oraşe ale R.S.S.F.Ruse.
Nici uzinele din R.S. Cehoslovacia, ŠKODA OSTROV nu produceau în acel moment troleibuze articulate. Primul prototip al troleibuzului ŠKODA 15Tr a fost construit în anul 1983, al doilea prototip a fost construit după patru ani, în anul 1987.
În acelaşi an, 1987, demarează şi producţia de serie a troleibuzelor articulate, sub denumirea ŠKODA 15Tr02/6.
Toate speranţele autorităţilor din Kiev s-au îndreptat spre singurele uzine din cadrul C.A.E.R. care produceau, în acel moment, în serie, troleibuze articulate. După cum vă daţi seama, este vorba despre Uzinele AUTOBUZUL Bucureşti şi troleibuzele articulate DAC 117E, produse în serie din anul 1980.
Bibliografie: Vadim Pudovkin, Andrei Butkovskii, Konstantin Kozlov, Anatolii Vilikoviciu: "gortransport.kharkov.ua". Fotografii: passtrans.maschke.org; kievtroll.h14.ru. Desene: arhiva bucsan.