Brassovia wrote:
Intrebare (nu neaparat pentru dl. Bucsan!):
DAC-urile 217E/600V din Timisoara fusesera reintoarse in patrie dupa testare, fusesera refuzate la export in Ucraina sau Columbia din anumite motive (vezi opinia lui Visor )...
Aşa cum am scris, primele trei prototipuri articulate, 003, 004 (1981), 006 (1982), cât şi cel solo, 005 (1981) s-au întors la Bucureşti. Iar cel realizat în 1985 nici nu a mai plecat la Kiev.
Despre cele pentru Bogota, nu pot să vă spun decât că au fost livrate, începând din anul 1983, 98 troleibuze solo DAC 112EM şi 8 troleibuze articulate DAC 117E.
Respect opiniile lui Visor, dar nu cred că acel troleibuz era destinat către Kiev.
Deşi, iniţial, am crezut că nu are importanţă, voi cita totuşi din bibliografia folosită la alcătuirea acestui topic. Ştiţi, probabil, că în aceeaşi perioadă cu livrările la Kiev, mai precis în cursul anului 1989, s-au livrat şi la Harkov 51 de troleibuze de acelaşi tip, DAC 217E.
Pentru Kiev, este vorba despre seria 0 livrată în anul 1986:
'' Toate dezavantajele au fost eliminate rapid, în cadrul Depoului de troleibuze TP №1 din Kiev, cu ajutorul specialiştilor români de la uzina Autobuzul din Bucureşti, care au însoţit livrarea lor.''
Pentru Harkov:
''Cele 51 de troleibuze româneşti venite la Harkov au provocat o adevărată plăcere orăşenilor. Confortul şi aspectul modern sunt magnifice în comparaţie cu învechitele troleibuze ZiU 682.''
''Au fost repartizate pe cele mai grele trasee din oraşul nostru, având un comportament foarte bun.''