TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 29 Oct 2020 20:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 376 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Author Message
PostPosted: Sat 27 Feb 2016 17:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7833
Cum poate un autobuz să fie proprietatea unei regii autonome, care mai e şi în insolvenţă? Euro 4? Cred că nici nu mai ai voie să produci în UE sub Euro 5.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Mar 2016 17:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Alte 6 autobuze noi.


Attachments:
CS autobuze.pdf [1.22 MiB]
Downloaded 147 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Mar 2016 17:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7833
Îi costa aşa de mult să mai scoată odată la imprimantă pagina pentru ca viceprimarul să avizeze, nu să aprobe? Parcă pe actele oficiale, dacă faci o modificare cu pixul, trebuie să semnezi şi să pui ştampila pe ea...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 May 2016 12:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Quote:
Primarul interimar Mihai Chirica a anunţat că Primăria va încerca să deruleze cât mai rapid cea de-a doua etapă a licitaţiei de achiziţie de autobuze noi.

Pentru cele 8 mijloace de transport în comun au depus oferte tehnico-economice doar două firme: Anadolu Automobil (5,3 milioane lei) şi BMC Truck & Bus SA (4,9 milioane de lei).

„Prima etapă a licitaţiei este în reevaluare. Trebuie să ni se transmită informaţiile până pe data de 12 mai, după care vom lua o decizie rapidă asupra întregului lot de 4 autobuze. În total vor fi 12 autobuze noi. Sper să ajungă cât mai rapid la Iaşi. Ele vor fi operate de Compania de Transport Public”, a afirmat Mihai Chirica.

În altă ordine de idei, edilul Iaşului s-a referit la procedurile de avizare de către Consiliul Concurenţei a noi Companii de Transport Public.

„Înainte de a începe acest proces major de reformă a transportului public de călători am spus că trebuie să ne aplecăm asupra întregii legislaţii europene în ceea ce priveşte modalitatea de contractare, de gestionare, de aplicare a regulamentelor şi de finanţare a acestui serviciu. Consiliul Concurenţei este unul dintre partenerii esenţiali în acest proces. Din acest motiv în cursul săptămânii trecute am predat documentaţia în vederea avizării noului contract de încredinţare a serviciilor de transport public către Compania de Transport Public. Acum se află în faza de analiză. Există un regulament la nivel european în acest domeniu şi pe el lucrăm. Legislaţia europeană permite oricărei autorităţi locale, în anumite condiţii, să încredinţeze direct serviciile de transport public local”, a declarat Mihai Chirica. Acesta a adăugat că municipalitatea ieşeană va genera o dezbatere la nivelul Asociaţiei Municipiilor din România în vederea conectării oraşelor din România la partea de legislaţie europeană, în mod special în ceea priveşte concurenţa şi ajutorul de stat.


http://curierul-iasi.ro/autobuze-noi-pe ... iasi-17825


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 May 2016 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Aug 2016 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Au sosit 4 autobuze. Albe. Cu inaugurare.

http://vivafmiasi.ro/audio-iasul-are-de ... matoarele/


Attachments:
Isuzu Iasi.jpg
Isuzu Iasi.jpg [ 64.68 KiB | Viewed 5163 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Sep 2016 18:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Inca 8 autobuze noi. Tot albe. Tot cu inaugurare.

http://7est.ro/actualitate/administrati ... costa.html


Attachments:
Iasi Eurobus.jpg
Iasi Eurobus.jpg [ 169.71 KiB | Viewed 5148 times ]
Iasi Eurobus 1.jpg
Iasi Eurobus 1.jpg [ 78.58 KiB | Viewed 5148 times ]
Iasi Eurobus 2.jpg
Iasi Eurobus 2.jpg [ 92.16 KiB | Viewed 5148 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 17 Sep 2016 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Quote:
Potrivit unei decizii definitive a Curții de Apel Iași, pronunțată joi, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATP) a fost declarară oficial în faliment, motiv pentru care transportul în comun din municipiul Iași va fi asigurat de o nouă companie, înființată în luna iunie 2016, în urma votului Consiliului Local Municipal (CLM) Iași.

”Cred că a fost cea mai înțeleaptă decizie la care am asistat până acum din partea unui judecător sindic, care creează premisele unui transport public modern în municipiul Iași. Din punct de vedere juridic și economic au fost parcurse toate etapele, astfel încât Compania de Transport Public (CTP) Iași a devenit funcțională sută la sută. Consiliul Local Municipal a avizat atât contractul cât și anexele la acest contract. Am emis dispoziția de transfer a bunurilor dinspre fosta RATP către actuala CTP. S-au făcut angajările de personal în conformitate cu prevederile legii, am făcut și primii pașii în modernizarea transportului public, autobuzele urmând să fie transferate, după inventariere, direct către CTP. A fost stabilit organul de conducere, s-a făcut transferul celor două milione de lei pentru funcționarea în primă instanță a companiei, până se vor face primele încasări”, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, primarul Mihai Chirica.

Potrivit acestuia, odată cu transformarea RATP în CTP nu va exista niciun fel de restricție în ceea ce privește utilizarea abonamentelor de transport în comun, atât a celor subvenționate, cât și a celor nesubvenționate. ”Aceste abonamente vor fi valabile ca și până acum, până la momentul schimbării lor. Prin urmare, elevii, studenții, pensionarii, precum și celelalte categorii de călători pot putea să utilizeze în continuare aceste abonamente. În cursul acestei săptămâni vor fi tipărite și noile tichete de călătorie, care vor putea fi cumpărate de la tonetele companiei, amplasate în oraș”, a precizat primarul.

Șeful municipalității ieșene a subliniat că proiectul de modernizare a transportului local de persoane va continua cu reabilitarea căii de rulare a tramvaielor, proiect ce urmează să fie finanțat cu fonduri europene nerambursabile, în cadrul Axei 4 a Programului Operațional Regional (POR) al Uniunii Europene, în cadrul căreia este prevăzută suma de 49 de milioane de euro, precum și achiziționarea celor 75 de autobuze noi, în urma creditului pe care Primăria urmează să-l ia de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în valoare de 15 milioane de euro.

”În această săptămână am avut o nouă întâlnire cu reprezentanții BERD, în urma căreia am stabilit calendarul contractării. Până pe 15 octombrie va fi finalizat contractul de împrumut, inclusiv avizul comisiei de creditare a BERD, după care vom intra în aprobarea Consiliului Local Municipal, astfel încât undeva în luna decembrie să putem declanșa procedura de licitație pentru achiziția de autobuze noi”, a afirmat șeful municipalității ieșene.


http://infois.ro/?p=25265


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Sep 2016 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Nichita a promis achizitionarea a 40 de troleibuze noi...

Quote:
Un eşec răsunător al administraţiei PSD a Iaşului este transformat de aceasta într-un eveniment pompos, sub genericul electoral „Un nou început“. RATP şi-a încheiat ieri oficial activitatea, la exact 12 ani după ce a preluat întreg transportul public local: Autobuzul SA şi RATEC.

Pe 17 septembrie 2004, Consiliul Local Iaşi aproba un nou plan de transport şi reunificarea tuturor operatorilor într-o singură entitate: Regia Autonomă de Transport Public (RATP). Proaspăt ales primar, Gheorghe Nichita, aflat la primul mandat, promitea câte în lună şi-n stele: achiziţia a 50 de autobuze, investiţii masive în calea de rulare, chiar tramvaie noi.

Arc peste timp, după 12 ani: pe 16 septembrie 2016, ieri, Mihai Chirica, proaspăt ales primar, aflat de asemenea la primul mandat, semnează contractul de delegare a întregii activităţi de transport către Compania de Transport Public (CTP) Iaşi, după ce, pe 15 septembrie, instanţa a decretat falimentul RATP din cauza datoriilor acumulate. La fel ca acum 12 ani, primarul în funcţie promite un plan masiv de investiţii: achiziţia de autobuze şi refacerea de căi de rulare.

O altă coincidenţă: în 2004, regia de transport înregistra profit, la fel ca în 2016, în contextul în care perioada 2005 - 2013 a fost un dezastru financiar pentru RATP. Datoriile totale, pe care statul nu le va recupera niciodată, căci nu are ce executa decât hârburi la RATP, totul fiind al Primăriei, depăşesc 55 milioane de euro.

Conducerea CTP va fi asigurată de cei care au condus destinele RATP în ultimii 10 ani, când operatorul a acumulat datoriile care, în cele din urmă, au băgat regia în faliment. Deocamdată, director va fi Cristian Stoica (director tehnic RATP) pentru ca apoi să fie cooptat Maricel Ghercă (admin. special al RATP). Să-i credem oare pe edili: tot ei vor salva transportul ieşean?


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/a-un-n ... 39178.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Oct 2016 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Quote:
Ieşenii vor circula încă mult şi bine în autobuzele vechi şi galbene marca Van Hool, cândva cu numere de Bulgaria. Asta pentru că cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par a fi fost lăsate de izbelişte de regie, din cauza deficitului mare de maşini.

Cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par astfel a fi fost lăsate de izbelişte, din cauza deficitului.

Autobuzele second-hand care urmau să deservească transportul public local nu vor mai ajunge la Iaşi. Este vorba de 25 de mijloace de transport dintr-un lot de 35 pe care le-a achiziţionat falimentara RATP, în contextul în care 10 autobuze de tip MAN au fost livrate fostului operator înainte de falimentul acestuia.

La începutul lunii octombrie, conducerea Companiei de Transport Public (CTP, fosta RATP), aceeaşi ca vechea conducere a RATP, spera să transfere contractul încheiat de RATP către CTP, dar acest lucru nu a mai fost posibil. „Cele 25 de autobuze nu vor mai veni, nu putem face proceduri în acest sens. Cesionăm exact ce este, în fizic, cele zece autobuze care au venit”, a declarat ieri Cristi Stoica, director în cadrul CTP. Potrivit reprezentantului CTP, cele 10 autobuze MAN au fost închiriate de către CTP de la RATP. În urmă cu câteva săptămâni, Adunarea Creditorilor a aprobat închirierea bunurilor RATP către CTP pentru o sumă lunară de 110.000 lei, fără TVA. Faţă de parcul auto exploatat în trecut de către RATP, CTP are un deficit de 39 de autobuze, 24 de microbuze şi două tramvaie.

Călătorii, afectaţi deja

Deficitul de autobuze afectează deja transportul public în comun. Mai multe sesizări primite pe adresa redacţiei arată că cele mai mari probleme, în ceea ce priveşte atât frecvenţa, cât şi starea autobuzelor, sunt pe traseele 30, 28 sau 47. Pe prima rută menţionată, cei care circulă zilnic spun că aşteaptă până la 30 de minute un autobuz, când anterior frecvenţa era de circa 15 minute. „Eu am ajuns în această dimineaţă la ora 9.04 în staţie la pasajul Băncilă. Autobuzul a venit la ora 9.30. Asta se-ntâmplă în fiecare zi, fără excepţie. Circulaţia pe 30 este o bătaie de joc. Ţineţi cont de faptul că există trei puncte critice pe această rută: Gară, Piaţa Alexandru şi Piaţa Nicolina, iar Spitalul de Recuperare ar fi chiar al patrulea. Sunt foarte mulţi pensionari care merg în aceste zone, şi soluţia simplă ar fi de suplimentare a autobuzelor, dar nu-şi dă nimeni interesul. Autobuzele întârzie 20-30 minute, staţiile se aglomerează, iar la Gară, de exemplu, rămân persoane în staţie. Asta se întâmplă în fiecare dimineaţă”, a arătat Ionuţ Ştefan, într-o sesizare adresată redacţiei.

În schimb, pe hârtie, traseul 30 este unul dintre cele mai bine deservite de pe raza municipiului. Teoretic, la orele de vârf, ieşenii aflaţi în staţiile de pe această rută ar trebui să aştepte maximum opt minute un autobuz, iar, în restul zilei, timpii de aşteptare ar trebui să fie de maximum zece minute. Mai mult, la fiecare 30 minute este programat autobuzul 30b, care circulă până la Carrefour ERA. În realitate, timpii sunt rareori respectaţi.

O altă problemă menţionată de ieşenii nemulţumiţi de acest traseu constă în tipurile de autobuz folosite. De obicei, CTP alocă acestui traseu în special autobuze Van Hool, respectiv acele mijloace de transport vechi, galbene, care ar fi trebuit de mai mult timp retrase din circulaţie din cauza că nu respectă normele de poluare. „Eu nu am văzut niciun autobuz nou pe 30. În schimb, sunt pe 19, unele părţi dintre cele două trasee fiind comune. Nu e prima dată când fac reclamaţii, iese în presă şi sunt unele îmbunătăţiri, dar, apoi, după o perioadă se reintră în «normal»”, a conchis ieşeanul.

Şefii CTP recunosc deficitul

Şefii CTP spun că au un deficit de minimum 16 autobuze în momentul de faţă, dar, deocamdată, nu au fost lansate proceduri pentru achiziţia altor mijloace de transport. Legat de întârzierile în staţii, şefii companiei au precizat că există grafice clare de plecare de la un capăt de traseu, dar au menţionat că, de multe ori, circulaţia este perturbată de traficul existent în oraş.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/ieseni ... 42712.html


Attachments:
harburi-galbene.jpg
harburi-galbene.jpg [ 107.75 KiB | Viewed 5110 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Dec 2016 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Concesionare transport public.

http://www.primaria-iasi.ro/imagini-ias ... 2016_3.pdf


Attachments:
1462371002-hcl_04052016_3.pdf [3.33 MiB]
Downloaded 196 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jun 2017 22:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Achizitionarea a 11 tramvaie second-hand.

www.primaria-iasi.ro/


Attachments:
1497959416-Proiect nr. 24.pdf [8.23 MiB]
Downloaded 120 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Jul 2017 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Firma ISUZU a câștigat licitația pentru livrarea de autobuze noi la Iași. 88 de vehicule vor fi cumpărate, iar valoarea contractului este de peste 15 milioane de euro. Un autobuz costă 774.800 lei (aproximativ 190.000 euro).

Licitația privind cumpărarea de autobuze noi, în baza creditului contractat de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a stârnit de interesul a 17 firme.

Autobuzele noi vor fi de tipul Euro 6, vor avea o lungime de 12 metri și o lățime de 2,5 metri, câte trei uși cu două pliuri duble, vor putea transporta minim 90 de pasageri și vor avea minim 25 de scaune. Mijloacele de transport în comun vor avea podeaua joasă, acces pentru persoane cu dizabilități și spațiu rezervat pentru scaun. De asemenea, vor avea aer condiţionat în salonul de pasageri și în cabina conducătorului auto.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Aug 2017 06:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Quote:
Sunt vechi, nesigure și se strica atunci când te grăbești mai tare. Vorbim despre tramvaiele transportului public din Iasi, cumpărate doar la second hand și care au peste 40 – 50 de ani de când circula. Aproape zilnic garniturile se strica in plin trafic, pasagerii nu beneficiza de asigurare, vatmanii fac ore suplimentare din cauza deficitului de personal, iar biletul, 2 lei pe călătorie, este printre cele mai scumpe din țara. Un reportaj semnat Marga Andreescu si Relu Tabara.


https://www.facebook.com/JurnalulRegion ... 545799639/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Apr 2019 04:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 104
Niste vesti bune (si mai rele pentru mine).

CTP a cumparat TV20R ce circula tot in Iasi si il vor restaura pentru circulatie de ocazii speciale. Bravo lor. Eu am tot incercat sa negociez cu elpatronul insa nu a vrut sa vanda masina. Acum e in stare cam rea (dar nu se compare cu ce avea RATB de exemplu).

Imi pare bine ca CTP a avut initiativa, dar inseamna ca am concurenta pentru masini vechi pentru muzeu!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 02 Oct 2020 08:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50130
Ministerul Dezvoltării a reluat o licitație la nivel național, în care este inclus și Iașul, pentru achiziția de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri. Licitaţia anterioară a fost anulată în luna aprilie, întrucât ofertele depuse nu fuseseră conforme. Este vorba de ofertele celor de la Bozankaya Otomotiv MAK. IML. ITH. VE IHR. A. Ș. din Turcia și asocierea Golden Dragon Bus - Xiamen Golden Dragon Bus CO LTD din China.

Acum, la reluarea procedurii, Iașul este inclus în achiziție cu 24 de autobuze electrice, valoarea estimată a contractului fiind de 54,5 milioane lei. Pe lista beneficiarilor mai sunt Consiliul Județean Neamț (21 autobuze – 48,1 milioane lei), municipiul Târgu Mureș (15 autobuze – 34,3 milioane lei) și municipiul Tulcea (10 autobuze – 22,8 milioane lei). Cele 24 de autobuze electrice de 10 metri vor fi folosite în transportul public din Iași astfel: 14 pe ruta 42 (Copou - CUG) și 10 pe traseul 52 (Piaţa Alexandru cel Bun - Pasaj Octav Băncilă - Copou).

Semne de întrebare asupra fiabilităţii autobuzelor electrice

Lăudabilă, fără îndoială, iniţitiva Guvernului de a asigura astfel de mijloace de transport celui mai mare oraş din Moldova nu este una rentabilă, ținând cont de autonomia redusă și de costul enorm al bateriilor, care trebuie schimbate după 3-4 ani. „Există niște semne de întrebare. În afară de această imagine a cumpărării de autobuze electrice, există acel calcul cât se poate de sec în ceea ce privește utilitatea acestor autobuze electrice. Ele au un randament redus și semnul de întrebare mi-a venit din faptul că nu am văzut în niciun oraș din Germania sau din altă țară o flotă de autobuze electrice. Autonomia lor este undeva de 100, 120, 140 de kilometri, asta în condițiile în care nu dai drumul la căldură sau la aer condiționat. Iașiul are cam 100 de kilometri pătrați, ar însemna în funcție de trasee, vreo 3 ture, adică foarte puțin. În afară de autonomie, apare problema economică. La două încărcări în 24 de ore, bateriile rezistă undeva la 5 ani, iar la 3 încărcări rezistă undeva între 3 și 4 ani. Aceste baterii costă cât un autobuz Diesel Euro 6 la ora actuală, adică 160.000 de euro. O dată la patru ani ar trebui să plătim cât un autobuz pentru baterii. Ar însemna să avem undeva la 7 milioane de euro la 3-4 ani pentru a cumpăra baterii. Eu nu zic că e un lucru rău, dar sunt bani foarte mulți. Eu ridic un semn de întrebare. Ar trebui să fim ceva mai atenți la proiectele care vin pe partea aceasta a banilor europeni, pe care noi îi considerăm gratis. Sigur, vom lua aceste autobuze și nu ne rămâne decât să sperăm că în următorii 5 ani tehnologia se va dezvolta atât de mult încât aceste baterii vor costa mult mai puțin, iar autonomia autobuzelor va crește spectaculos de la 120 la 300 km”, declara, cu ceva timp în urmă, viceprimarul Radu Botez.

Discuţii despre troleibuze

Achiziţia celor 32 de tramvaie noi şi a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care vor schimba din temelii transportul public. În următorii 20 de ani Iașul va beneficia exclusiv de un transport ecologic întrucât, conform directivelor Uniunii Europe, până la finele lui 2022, va trebui ca peste jumătate din capacitățile de transport să fie ecologice, iar până în 2030, să avem transport ecologic sută la sută. Deja în Iaşi, în fiecare zi, numărul tramvaielor scoase la stradă îl depăşeşte pe cel al autobuzelor (136 de vagoane faţă de 100 de autobuze, şi acelea EURO 6), însă la nivelul municipalităţii se discută de luni bune de reintroducerea troleibuzului în Iaşi. Mai precis, se doreşte implementarea de troleibuze care să nu depindă în totalitate de fire. „Tehnologiile au evoluat. Acum sunt troleibuze cu autonomie, merg pe fir, apoi se decuplează, continuă să ruleze ca un autobuz şi se recuplează sub cablaj. Totul se face automat, prin computer”, spune primarul Mihai Chirica.

Surse din Primăria Iaşi susţin că s-a lucrat luni bune la documentaţia tehnică trimisă deja la Agenţia Fondului de Mediu în ideea de a fi achiziţionate 40 astfel de troleibuze, împreună cu alte 40 de autobuze electrice. Iaşul are un mare avantaj comparativ cu alte municipii, în sensul că există deja o reţea mare de substaţii de redresare, care acoperă foarte bine oraşul. Cu o singură excepţie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici în comparaţie cu o reţea complet nouă. Interesant este şi faptul că multe oraşe optează pentru troleibuze în defavoarea autobuzului electric, iar unul dintre acestea este Clujul, unde, deşi sunt exploatate autobuze electrice, se lucrează masiv pentru reconectarea reţelei de troleibuz care a fost în conservare aproape 20 de ani.

Ce zone sunt vizate

Dincolo de beneficiile asupra sănătăţii ieşenilor, reapariţia troleibuzelor va conduce către extinderea reţelei de transport. Deocamdată nu e nimic bătut în cuie, însă sunt propuse şapte trasee: trei trasee noi, trei foste trasee de troleibuz (în prezent operate de autobuze) şi încă unul care nu a fost niciodată traseu de troleibuz (de asemenea, pe care rulează autobuzele Isuzu). Ca şi zone pe care acestea vor opera în viitor se vorbeşte deja de Bucium, Păcurari, CUG, Tudor Vladimirescu, plus marile bulevarde şi cele două Splaiuri. Ca şi scenariu de transport, se vorbeşte de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, după care rutele de troleibuz se „despart” spre Copou şi Păcurari.


https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/a-fost-relansata-licitatia-pentru-livrarea-a-24-de-autobuze-electrice-la-ia-i--217493114.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 376 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group