TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 18:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next
Author Message
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 29 Dec 2016 04:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
1689 wrote:
Am citit bine cum ca RATB a avut in 2016 10625 de angajati ?!?
Dap. aceeasi situatie este si in alte parti. La Brasov, de exemplu, 60% (!) din angajati sunt neproductivi, restul fiind soferi si personal de intretinere. Astfel, sunt 900 de angajati la 200 vehicule (folosite insa total neeconomic, doar maxim 110 vehicule circula la ora de varf). Asta au fost si sunt regiile de transport: o oaza pentru clientela politica si rubedenii, ca sa nu mai vorbim despre achizitii...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 29 Dec 2016 14:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
1689 wrote:
De la 4600 la 6400 inseamna 40% personal inactiv. Poate, cineva, explica ce fac aproape 2000 de oameni (norma plina - adica peste 3000 de angajati) in conditiile in care o parte semnificativa a parcului este pe butuci din cauza lipsei de intretinere ?!?


Vânzare de bilete (unele chioşcuri din zona centrală la un singur schimb, că după 14 nu ai nevoie de bilete în centru), control, controlor de trafic (că la noi nu s-a auzit de managementul flotei prin GPS care necesită 4 - 5 oameni pe schimb, nu câte unul la fiecare cap de linie), şef de zonă (adică nişte omuleţi care umblă aiurea 8 ore pe zi prin mijloacele de transport să prindă şoferii cu persoane în cabină şi controlorii de trafic care dau drumul prea devreme/târziu la mijloacele de transport). La astea se adaugă personalul administrativ.

Chestia e că, probabil, pe organigrama RATB sunt mult mai multe posturi libere, ţinând cont că s-a ajuns ca inclusiv linii grele precum 41 în anumite zile să nu aibă deloc dispecerizare pe traseu, practic vatmanii merg cum vor şi îşi confirmă singuri cursele pe foaia de parcurs. Nu mai zic de liniile semi-fantomă de autobuze gen 126, 185, 221, 227, 682 ş.a. la care şoferii pot oricât să fure cursele sau să declare autobuzul defect, că nu are cine să îi verifice. De fapt, şi dacă ai control la un singur capăt poţi să furi cursa dacă eşti aproape de garaj... pleci la timp să te vadă controlorul, apoi mergi în garaj... dai o sticlă de ce trebuie la poartă şi ăia se fac că nu te văd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 30 Dec 2016 00:23 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Din ceea ce citeam, fiecare vehicul RATB este acum prevazut cu un sistem GPS.

Atunci de ce mai este nevoie de controlori la capat de linie ?

Ok, soferii de autobuze "uita" curse dintr-un motiv pe care nu vreau sa-l dezbat aici (desi nu inteleg cum la firme internationale de transport marfa care opereaza parcuri masive de camioane in Romania "motivul" s-a putut elimina extrem de rapid), dar care este explicatia in cazul tramvaielor ?

Ca "motivul" nu se mai aplica in cazul asta... Sau vorbim doar de o sfinta indiferenta/lene care nu e penalizata ? De ce nu e penalizata in cazul asta ? Ok, inteleg, iarasi, ca "motivul" in cazul autobuzelor genereaza o "sticla de uitare" pentru cursele evitate, dar in cazul tramvaielor/troleibuzelor de unde "surplusul" ?

Din cele (teoretic) 1000 de autobuze, chiar si administratia locala admite ca functioneaza sub 700.

Asta inseamna 1400 de soferi norma plina (calcul estimativ, fara a lua in considerare tururi scurte, ranforsari, perioade de vacanta etc.)

Din cele (teoretic) 300 de troleibuze - bazindu-ma pe imagini si statistici de pe diverse site-uri - estimez ca mai putin de 150 sint in stare de functionare si ruleaza zilnic in traseu.

Inca 300 de soferi norma plina.


Din cele (iarasi, teoretic) 500 de tramvaie, cite sint - de fapt - functionale ? 300 ?

600 de vatmani.

Linii de noapte sint 25 (conform site-ului RATB). N-am sa stau sa fac o statistica detaliata, dar nu cred ca sint deservite de mai mult de 100 de autobuze

Inca 100 de soferi

Si am ajuns la 2400. Punem 2500, sa presupunem ca in fiecare zi exista 100 de soferi/vatmani in rezerva.

Asta inseamna un necesar de 4200 (patru mii doua sute) de conducatori de vehicule ANGAJATI.

De la 4200 la 10625 inseamna 60% personal neproductiv ! 60 % !!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 30 Dec 2016 01:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
1689 wrote:
Din ceea ce citeam, fiecare vehicul RATB este acum prevazut cu un sistem GPS.

Sistem de monitorizare există doar pe autobuzele Citaro şi troleibuzele Irisbus, dar din câte ştiu a fost închis la începutul acestui an. Oricum, doar un număr mic de vehicule mai transmiteau informaţii.

E posibil ca SAT să aibă şi o componentă GPS, dar aceasta nu a fost folosită niciodată, mai ales că sistemul nu ştie nici măcar când vehiculul ajunge la cap de linie, fiind nevoie ca şoferul/vatmanul să schimbe sensul manual. Desigur, unii nu schimbă deloc, alţii (mai ales la traseele care întorc într-o buclă în jurul unui cartier şi nu au un capăt fizic) schimbă după ce urcă pasagerii la capăt şi validează (deci dacă vine controlul, pasagerii respectivi sunt consideraţi contravenienţi şi trataţi ca atare; cel mai bun exemplu e Gara de Nord, unde cei din provincie care nu ştiu să aştepte până clipesc validatoarele sunt pradă sigură pentru controlorii care patrulează aproape non-stop zona aia).

1689 wrote:
dar care este explicatia in cazul tramvaielor ?

Păi ajung şi vatmanii mai devreme acasă. Se merge la cursă pierdută după ce se termină ora de vârf de dimineaţă. Adică vatmanii merg cu 15 - 20 km/h ca să întârzie, iar când ajung la cap de linie se calculează că nu mai e timp pentru încă o cursă. Cum orele suplimentare nu se mai plătesc, vatmanul e îndrumat la depou cu tot cu tramvai, aşa că ultima cursă se pierde. Omul ajunge mai repede acasă, dar nu e penalizat la salariu, că nu e vina lui că traficul e aglomerat. Iar RATB nu are cum să verifice modul de mers al vehiculului, întrucât acesta nu are nici GPS, nici camere video. Controlorii de la cap de linie sunt uşor de convins să scrie ce trebuie în foaia de parcurs (unii chiar în natură - şi nu e glumă), asta presupunând că există controlori de trafic pe traseele respective.

1689 wrote:
Linii de noapte sint 25 (conform site-ului RATB). N-am sa stau sa fac o statistica detaliata, dar nu cred ca sint deservite de mai mult de 100 de autobuze

Liniile de noapte sunt deservite de autobuze din liniile de zi... cele de până în ora 1 sunt făcute de şoferi intraţi mai târziu (15 - 16) pe traseu, cele de după ora 3 sunt făcute de şoferi care continuă pe liniile de zi ca ranforsări şi se retrag pe la 9 - 10 dimineaţa.
Vorbesc de liniile care trec pe la Unirii. Celelalte sunt curse de personal, au puţine staţii şi oricum nu opresc în ele. Deşi au un program teoretic şi afişat pe site, el nu se respectă niciodată, iar autobuzele merg cu afişajul stins... dacă şoferul care stă la Valea Oltului e în concediu, nu mai vine N122 până acolo, chiar dacă RATB încasează subvenţia de la primărie pentru întreaga cursă.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 30 Dec 2016 19:40 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Eu revin asupra organigramei.

4200 de conducatori de vehicule.

Organigrama arata 9187 muncitori si 165 de maistri.

Ce fac acei 5000 de oameni ?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 07 Jan 2017 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
1. Proiect de hotărâre privind revocarea Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti

2. Proiect de hotărâre privind numirea unui Consiliul de Administraţie provizoriu al Regiei Autonome de Transport Bucureşti


http://www.mediafax.ro/social/conducere ... e-16052140


Attachments:
01_20170107.pdf [17.26 KiB]
Downloaded 108 times
02_20170107.pdf [19.32 KiB]
Downloaded 112 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 08 Jan 2017 09:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ca urmare a dispozițiilor Primarului General Gabriela Firea, pentru asigurarea transportului public de suprafaţă în condiţii de iarnă, RATB a dispus, vineri, 6 ianuarie 2017, suplimentarea programului de transport, pentru zilele de sâmbătă-duminică, cu un parc de 70 de autobuze, 10 troleibuze şi 20 de tramvaie. Cele 100 de vehicule reprezintă parcul de rezervă pentru zile de sărbătoare, cu personalul aferent, în regim de lucru suplimentar. În ceea ce privește programul pentru zilele lucrătoare, începând de luni, 9 ianuarie 2017, parcul va fi suplimentat cu toate vehiculele disponibile, inclusiv cele ieşite din reparaţie: 18 autobuze, trei troleibuze şi trei tramvaie”, spune RATB.

RATB nu se spune însă nimic despre deszăpezirea staţiilor, care a fost motivul supărării primarului general.

“Staţiile RATB nu erau curăţate de dimineaţă. De asemenea, timpii de aşteptare au fost îndelungaţi, am rugat să fie scoase mai multe autobuze din garaj pe traseu şi nu s-a întâmplat acest lucru. Mai mult decât atât, domnul director general era în concediu fără ca măcar să mă anunţe, iar persoana care a rămas la comandă nu a fost suficient de bine pregătită pentru a face faţă unui moment atât de important”, şi-a explicat Firea decizia. Primarul general a menţionat că directorul general interimar al RATB, Radu Orzaţă, face parte din Consiliul de Administraţie, urmând să fie demis în mod automat. Edilul general a apreciat că în cazul RATB a fost vorba de management defectuos, în condiţiile în care în cadrul unei şedinţe CGMB reprezentanţii regiei au precizat că sunt pregătiţi pentru perioada de iarnă, din punct de vedere al numărului de maşini, dar şi al numărului de angajaţi care pot curăţa staţiile de autobuz.


http://www.puterea.ro/social/ratb-baga- ... 50649.html


Attachments:
RATB trolee.jpg
RATB trolee.jpg [ 85.11 KiB | Viewed 4319 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 08 Jan 2017 13:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Staţiile aparţin primăriei, deci nu RATB trebuia să le deszăpezească.
Ăsta a fost pretextul pentru a fi schimbaţi oamenii lui Oprescu de la RATB.

RATB wrote:
18 autobuze, trei troleibuze şi trei tramvaie

Asta e o glumă? 18 autobuze, 3 troleibuze şi 3 tramvaie nu acoperă nici găurile zilnice din traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 23 May 2017 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Gabriela Firea wrote:
Implementarea proiectului benzii unice va fi reluată după începerea vacanței școlare, cand traficul este mai redus.

Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle.

Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.

Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ.

Am solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.
Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.

O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:
- Sos Bucuresti-Ploiesti cu str. Ion Ionescu de la Brad
- Bd. Aerogarii cu bd. Ficusului
- Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad
- str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti
- Piata Presei Libere

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
- Soseaua Bucuresti - Ploiesti
- sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
- bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari
- Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru
- Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
- Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:
- B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta,
- Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,
- B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,
- Calea Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,
- B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,
- Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
- B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.


Attachments:
18581674_1428652640530872_5404071884874844273_n.jpg
18581674_1428652640530872_5404071884874844273_n.jpg [ 88.43 KiB | Viewed 4286 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 27 Jun 2017 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ia uitati ce a aparut pe site-ul CGMB.

Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea de principiu pentru achiziționarea de către Municipiul București a unui număr maxim de 100 de autobuze urbane electrice și infrastructura de încărcare necesară acestora.


RATB-ul doreste bateriobuzele alea, dar el nu a fost in stare sa aiba grija de autobuzele cu motorina! A casat la greu autobuze si troleibuze perfect functionale, pt. ca este o groapa ce absoarbe fonduri cu nemiluita.


Attachments:
01_20170630.pdf [271.76 KiB]
Downloaded 117 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 27 Jun 2017 22:20 
"America cea iute de picior, o vom ajunge și o vom întrece".

Vladimir Maiakovski (1893 - 1930).

Actualizați, înlocuind "America" cu "Europa".


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 28 Jun 2017 09:00 
Offline

Joined: Mon 24 Nov 2008 19:15
Posts: 21
Location: Bucuresti
Din data de 24.06.2017 s-a reluat (după aproape 6 ani!) circulația tramvaielor pe Bd. Liviu Rebreanu http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=756:

Quote:
De sâmbătă, linia 23 revine la traseul de bază, până la terminalul Faur Poarta 4

Ca urmare a finalizării lucrărilor edilitare de pe Str. Liviu Rebreanu, începând cu data de 24.06.2017, linia 23 va reveni pe traseul de bază - de la intersecția Bd. Camil Ressu cu Str. Liviu Rebreanu - pe Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur Poarta 4”.

Linia 23 circulă pe ruta: Zețarilor, Calea Ferentarilor, Bd. Mărășești, Calea Dudeşti, Str. Liviu Rebreanu, Faur Poarta 4.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 22 Aug 2017 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Trista realitate a ingamfatilor.

Quote:
Între propagandă și necesitate
Firea și trista poveste a transportului bucureștean


Transporturile sunt în plină ascensiune pe plan european și mondial. În vreme ce producătorii deja cunoscuți de autobuze electrice se extind și își deschid sucursale peste tot, Bucureștiul încă se bâlbâie.

Primarul general promite bucureștenilor 100 de autobuze electrice, dar le reintroduce pe cele cu burduf, promite wireless în vehicule, dar montează instalații de climatizare pe autobuze care trebuie scoase din uz. Toate aceste angajamente luate pentru electorat sunt fumigene pentru viitoare mandate politice.

În luna octombrie 2016, primarul general Gabriela Firea își anunța intenția de a „reînnoi în 2017 parcul auto al RATB cu 500 de autobuze, 150 dintre acestea urmând să fie cu propulsie 100% electrică“. Opinia publică era informată și în legătură cu prețul estimat al investiției pentru 2017: 200.000 de euro. Mai mult, autobuzele convenționale ar fi urmat să fie dotate cu motoare diesel Euro 6. „Suntem în pregătirea documentației extrem de importante pentru achiziționarea a 500 de autobuze noi, extrem de necesare pentru înnoirea parcului auto al RATB, o acțiune care, din punctul meu de vedere, ar fi trebuit să se întâmple cu mulți ani în urmă. Potrivit legislației de ultimă oră, 30% din aceste autobuze vor trebui să fie electrice, ceea ce este un semn bun, pentru că începem și noi să investim în mediu și să ținem cont la fiecare investiție și de calitatea aerului“, spunea primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Aceasta menționa că se va organiza o licitație internațională și că se lucra la caietul de sarcini, care era aproape de finalizare. La aproape un an distanță, RATB a reușit performanța să organizeze o licitație anunțată pentru data de 9 octombrie 2017.

Dotarea vechiturilor

La această licitație din toamnă nu se vrea nici cumpărarea de autobuze electrice, nici altele noi, ci doar sisteme de climatizare care vor fi montate pe autobuzele aflate deja în circulație și pe punctul de a fi casate. Discuțiile pentru aceste dotări sunt mai vechi. Pe timpul interimatului la Primăria Capitalei a liberalului Răzvan Sava, se estima un preț de achiziție de circa 15.000 de euro pentru fiecare instalație de aer condiționat. Costurile imense, găurile copleșitoare lăsate de Sorin Oprescu au făcut ca ideea să fie abandonată. Prețul oferit acum de conducerea RATB este de 11.042.017 lei pentru modernizarea a 150 de autobuze Mercedes Euro 3 cu sistem de climatizare. Astfel, se vor cheltui peste 73.000 de lei pentru dotarea fiecărui autobuz cu aer condiționat, adică 16.613 euro, fără TVA.

Specialiștii spun că prețul atât de mare se explică prin faptul că este nevoie de multă tubulatură la montarea instalațiilor de aer condiționat. Decizia cumpărării instalațiilor de climatizare a venit după ce, la sfârșitul lunii iulie, primărița a cerut votul consilierilor pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice și stații de încărcare aferente. Cu aceeași ocazie, Primăria Capitalei a anunțat și lansarea unei licitații pentru achiziția a 400 de autobuze EURO 6, a 100 de tramvaie și a 100 de troleibuze noi. Firea susținea că în paralel se va derula și procedura de achiziție pentru instalarea Internetului wireless gratuit în mijloacele de transport în comun. De asemenea, ea se lauda și cu o procedură de achiziție a unei aplicații pentru informarea călătorilor în legătură cu traseele mijloacelor de transport în compun, timpii de așteptare și de parcurgerea acestor trasee.

Eșecul public al lui Firea

Licitația organizată de Primăria Capitalei pentru cumpărarea celor 400 de autobuze a fost anulată din lipsa ofertelor. Acestea ar fi trebuit să fie depuse până la 16 august, potrivit anunțului din SEAP. Una din nemulțumirile celor care au cumpărat caietul de sarcini pentru a participa la licitație a fost că primăria nu a împărțit în trei loturi licitația, în funcție de dimensiunea autobuzelor. Contractul era estimat la 510,5 milioane de lei, fără TVA, se derula pe o perioadă de 4 ani și viza achiziția a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, 50 cu o lungime de 10 metri, precum și 30 de autobuze articulate de 18 metri. Insuccesul a făcut ca Primăria Capitalei să decidă reluarea licitaţiei privind cumpărarea a 400 de noi autobuze pentru transportul public, explicând că oferta iniţială a fost anulată automat de SEAP, din cauza unor „disfuncţionalităţi tehnice“. Primăria arată că a notificat SEAP de prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, însă acesta nu a fost actualizat pe site din cauza „zilelor libere de Sf. Maria“.

Intenții pentru alt mandat

Primăria Capitalei vrea să cumpere alte 100 de autobuze electrice și stațiile de încărcare aferente, care să fie incluse pe liniile din zona centrală a orașului sau în zonele aglomerate. Aceste intenții se regăsesc într-un proiect de hotărâre votat de consilierii generali la sfârșitul lunii iulie 2017. Hotărârea de a cumpăra autobuze electrice a fost emisă mai mult pentru imaginea primarului general, deoarece studiul privind achiziția nici măcar nu a fost pornit.

Un producător român, în competiție

Surse din RATB spun că studiul de fezabilitate pentru cumpărarea autobuzelor electrice nu a fost încă realizat. Nici piețele nu au fost cercetate. Un singur lucru se știe: prețul unui astfel de vehicul este în jur de 400.000 de euro. În plus, trebuie analizată și infrastructura de încărcare a acumulatorilor, care este la fel de importantă.

„Documentaţia tehnico-economică va determina numărul de vehicule pe care le va achiziționa PMB. La fel, și dimensionarea infrastructurii de încărcare necesară acestora, modul şi etapele în care vor fi utilizate în sistemul de transport public“, a comentat, pentru Cotidianul, consilierul general PNL Cătălin Deaconescu. Potrivit informațiilor noastre, tehnologii testate deja dețin francezii, cehii și nemții. „În România există un producător care va scoate curând un vehicul electric. Nu se știe cine va fi, probabil sunt în teste. Este un domeniu de tehnologie înaltă și se protejează. Costurile nu se cunosc până nu se alege tehnologia de alimentare, pentru că sunt două componente: tehnologiile pe capacitoare (se încarcă în timp scurt, dar pentru o distanță scurtă) și cea pe baterii. Înseamnă să ții toată noaptea bateria la încărcat și a doua zi să o poți folosi. Se va face licitație internațională. Înainte de cumpărare, vehiculele sunt testate în câteva orașe timp de un an“, ne-a declarat un inginer de la RATB, sub protecția anonimatului.

Mentenanța costisitoare

Consilierul liberal Cătălin Deaconescu critică decizia Gabrielei Firea de a cumpăra autobuze electrice. „Nu-i nicio intenție de «lucru bine făcut», ci doar de a cheltui cât mai mult și prost. Autobuzele electrice sunt ale dracului de scumpe, merg 4-5 ore, apoi trebuie realimentate, mentenanța costă foarte mult. Primărița Firea vrea autobuze electrice, în loc să revină la liniile de troleibuze, pentru că avem furnizori interni. De asemenea, ține în nefolosință, din motive neserioase, trei linii magistrale de tramvaie“, comentează consilierul general. El mai spune că ar fi fost firesc să existe un studiu de fezabilitate înaintea votului CGMB, care să descrie ce tip de autobuze sunt mai bune și mai ieftine și ce tip de stații de încărcare trebuie instalate. „Le vom vedea pe străzi peste vreo 2 ani de acum încolo. Primăria trebuie să știe ce trasee vor acoperi aceste autobuze, să calculeze necesarul de energie din baterii, să înmulțească numărul de kilometri cu numărul curselor efectuate și cu orele de funcționare. Vom vedea dacă alegem sistemul de încărcare lentă în timpul nopții, dacă e mai rentabilă încărcarea lentă combinată cu încărcarea rapidă la capăt de linie sau dacă e mai bună o încărcare lentă noaptea, plus diverse alte tipuri de încărcare în stații sau pe traseu. Se pare că RATB optează pentru schimbarea bateriilor descărcate cu altele încărcate.Asta înseamnă că este nevoie de trei seturi de baterii pentru fiecare autobuz. O baterie costă cam 30-40% din prețul unui autobuz“, a comentat Cătălin Deaconescu. Această variantă ar dubla practic prețul unui autobuz electric.

Autobuze experimentale

În martie 2015, pe arterele Capitalei au fost testate câteva autobuze electrice din Cehia. Un vehicul cu motor Skoda, 85 de locuri și o autonomie de 250 km a circulat pe traseul Cora Pantelimon – Piața Operei. Potrivit RATB, autobuzul era dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium-ion. Avea un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de 250 de kilometri. În mai 2015, RATB a testat alte autobuze electrice model K9, produse în China. Ele au circulat timp de două luni pe linia 381 (traseu dus-întors de aproximativ 22 km), una dintre cele mai dificile din București.

Surse din RATB spun că rezultatele experimentelor făcute în București nu au fost publice din cauza lipsei banilor. În plus, autobuzele electrice nu pot fi cumpărate până nu se pune la punct și infrastructura de încărcare a acumulatorilor. Toate acestea nu vor fi posibile fără finanțare europeană.


http://m.cotidianul.ro/firea-si-trista- ... an-305800/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 23 Aug 2017 16:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Primarul General al Municipiului Bucureşti a anunţat, miercuri, că a decis să demită conducerea Direcţiei de Achiziţii din cadrul PMB, fiind nemulţumit de modul în care s-a desfăşurat licitaţia pentru cumpărarea a 400 de noi autobuze. Totodată, preşedintele C.A. al RATB şi-a anunţat demisia.

”Am decis demiterea conducerii Direcţiei de Achiziţii din cadrul PMB întrucât sunt profund nemulţumită de modul în care se desfăşoară activitatea acesteia şi, în special, de modul în care a gestionat licitaţia pentru achiziţia de autobuze. Ne aşteaptă licitaţii complexe, pentru proiecte esenţiale de dezvoltare a Capitalei şi nu putem accepta tergiversarea unor proceduri şi termene din cauza unor funcţionari care nu îşi îndeplinesc sarcinile de serviciu, fie din incompetenţă, fie din interese nelegitime”, a declarat Gabriela Firea printr-un comunicat de presă remis, miercuri, MEDIAFAX.

De asemenea, primarul general a anunţat că a acceptat demisia unui reprezentant al conducerii RATB.

”Am analizat şi modul în care conducerea RATB şi consiliul de administraţiei al Regiei au asigurat suportul tehnic pentru această licitaţie. În concluzie, în această dimineaţă, am acceptat demisia preşedintelui Consiliului de Administraţie al RATB. Aşteptăm ca noul sistem electronic de achiziţii publice (SICAP) să asigure soluţii pentru problemele cu care se confruntă autorităţile în procedurile de licitaţii publice, inclusiv să fie însoţit de un manual de utilizare coerent şi în deplin acord cu softul. Este, de asemenea, esenţială sincronizarea operării sistemului naţional cu cel european. Consider că Agenţia pentru Agenda Digitală trebuie să ia măsuri urgente împotriva celor care se fac vinovaţi de disfuncţionalităţile sistemului actual”, a precizat edilul.

Anunţul vine după ce licitaţia organizată de Primăria Capitalei în vederea achiziţionării a 400 de autobuze noi, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze a fost anulată de SEAP fiindcă niciunul dintre participanţi nu a venit cu o ofertă de preţ, aşa cum se impunea. Municipalitatea a explicat că de vină este o eroare a Sistemului de Achiziţii Publice (SEAP), care nu a procesat comanda de prelungire cu încă două zile a datei limită de depunere a ofertelor.


http://www.zf.ro/politica/scandal-monst ... a-16703429


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 10 Sep 2017 19:36 
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=801

În urma creării condițiilor de circulație pentru tramvaie în zona Piața Sudului, începând de duminică, 10.09.2017, liniile 1, 11, 19 și 34 își vor relua vechile trasee pe Șos. Olteniței și pe Calea Văcărești.

Astfel, tramvaiele liniei 1 (ramura Șura Mare - Piața Sudului – Obor) vor circula pe următorul traseu circular: terminalul Șura Mare, Şos Oltenitei, Piața Sudului, Cal. Văcăreşti, Sos. Mihai Bravu, Şos. Stefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timisoara, Şos. Progresului, Str. C-tin. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Olteniței, terminal Şura Mare.

Linia 1 (ramura Șura Mare – Șos. Viilor – Pasaj Basarab) va funcționa pe traseul: terminal „Șura Mare”, Şos. Giurgiului, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Viilor, Str. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Bd. Timisoara, Bd. G-ral Vasile Milea, Şos. Orhideelor, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ștefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Cal. Văcăreşti, Piața Sudului, Şos Oltenitei, terminal „Şura Mare”.

Linia 11 va reveni pe traseul de bază, ca și până în prezent, de la terminalul „16 Februarie”, pe Calea Giulești, Pod Grozăvești, Piața Danny Huwe (Răzoare), Şos. Viilor, până la Piaţa Eroii Revoluției, de unde va intra pe noul traseu: Șoseaua Olteniței, Piața Sudului, până la terminalul Romprim.

Totodată, vor fi reînființate două linii noi de tramvai: linia 19, care va asigura transportul călătorilor între terminalele „CFR Progresul” şi „Complex RATB Titan”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Calea Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai, Pod Timpuri Noi, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Bd. Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady.

Cea de a doua linie de tramvai este linia 34, care va face legătura între terminalele „Romprim” și „Banu Manta”, pe traseul: Şos Oltenitei, Cal. Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu.

Liniile navetă 611 şi 634 se desființează.


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 11 Sep 2017 16:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Infiintare linia 327 pt. elevi.


Attachments:
02_20170911.pdf [334.04 KiB]
Downloaded 115 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 24 Sep 2017 17:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
De ieri au revenit tramvaiele pe Şos. Pantelimon. Desigur, în stilul Firea-RATB, s-au luat dintr-o parte şi s-au dus în alta... s-a desfiinţat linia 5, pentru că nu există suficiente tramvaie bidirecţionale, iar terminalul de la Granitul va fi gata în vreo câţiva ani, dacă se termină contestaţiile.
Ceva similar, dar în sens invers, s-a făcut cu autobuzele de pe linia 655: au fost trimise pe nou-înfiinţata linie 605, care înlocuieşte 5-ul. Chiar dacă autobuzele respective aparţin Autobazei Titan. Lungimea accesului pe traseu? 10,3 km pentru Sfânta Vineri şi 21 km pentru Complex Băneasa. Bine, e posibil să fie şi câteva ture de la Floreasca.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=810

"RATB reia circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon

Ca urmare a finalizării lucrărilor edilitare de pe Şos. Pantelimon (tronsonul cuprins între Bd. Chişinău şi Şos. Vergului), începând cu data de 23.09.2017, Regia Autonomă de Transport București anunță următoarele măsuri:

Linia de tramvaie 55 va fi reînființată și va funcționa între terminalele „Granitul” şi „Piața Sf. Vineri”, pe traseul: Şos. Pantelimon, Şos. Iancului, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Cal. Călaraşi, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri.

Linia navetă de autobuze 655 se desființează.

Precizăm că, în urma modernizării întregului sistem rutier de pe Sos. Pantelimon, stația „Spitalul Pantelimon”, corespunzătoare liniilor 104, 243 şi N102, sens centru, se va reamplasa în alveola situată după trecerea pentru pietoni din zona accesului către Spitalul Sf. Pantelimon.

Pe de altă parte, RATB anunță suspendarea liniei 5 de tramvai și înființarea unei linii navetă de autobuz, cu indicativul 605, care va funcționa între terminalele „Complex Comercial Băneasa” și „Piața Sf. Vineri”, pe traseul: Şos. Bucureşti-Ploieşti, Bd. Aerogării, Str. Aviator Şerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Str. Paleologu, Calea Moșilor, Str. Sf. Vineri.

Autobuzele vor opri pe Şos. Bucureşti-Ploieşti, în stațiile corespunzătoare liniilor 131, 149, 261, 335, pe Bd. Aerogării, în stațiile comune liniilor 112, 301, pe Str. Av. Şerbănescu şi Str. Barbu Văcărescu, în stațiile nou înființate „Pasaj Băneasa”, „Măguricea”, „Şos. Pipera”, „Muzeul Aviației”, „Bd. Lacul Tei” şi „Şos. Ştefan cel Mare”, precum şi în cele comune cu liniile 182 şi 282, pe Str. Tunari şi Str. Alecu Russo, în stațiile nou înființate „Teatrul Metropolis” şi Sos. Ştefan cel Mare” (sens periferie), respectiv în stația „Teatrul Metropolis” comun cu linia 135 (sens centru), pe Str. Vasile Lascăr şi Str. Armand Călinescu comun cu tramvaiele liniei 16, precum şi în stația nou înființată „Batiştei” (sens periferie), pe Str. Paleologu în stația nou înființată „Bd. Carol I” (sens periferie), pe Calea Moşilor în noile stații „Hristo Botev”, „Piața Sf. Gheorghe”, respectiv „Sfânta Vineri” (sens periferie), iar la terminalul „ Piața Sf. Vineri”, în cele corespunzătoare liniei 385."


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 21 Oct 2017 11:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Toate liniile de troleu vor intoarce la Unirii!!! Dublari de linii de autobuz si troleibuz la greu! Acum ar fi momentul prelungirii retelei de troleibuz, de la Unirii, asa cum prevad proiectele.

Ca urmare a finalizării lucrărilor la rețeaua electrică de contact a troleibuzelor din zona Piața Sudului, începând cu data de 22.10.2017, Regia Autonomă de Transport București va lua următoarele măsuri:

Linia 73 va funcționa între terminalele „Turnu Măgurele” şi „Piața Unirii”, pe Bd. Alexandru Obregia, Str. Serg. Nițu Vasile, Cal. Văcăreşti, Bd. Tineretului și Bd. Dimitrie Cantemir.

Linia 74 va fi reînființată și va funcționa între terminalele „Bd. Alexandru Obregia” şi „Piața Unirii”, pe următorul traseu: Str. Turnu Măgurele, Str. Emil Racoviță, Str. Serg. Nițu Vasile, Cal. Văcăreşti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir.

Linia 76 va fi reînființată și va funcționa între terminalele „Piața Reşița” şi „Piața Unirii”, pe următorul traseu: Str. Reşița, Str. Izvorul Rece, Str. Serg. Nițu Vasile, Cal. Văcăreşti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir.

Menționăm că troleibuzele din liniile 73, 74 și 76 vor opri în stațiile corespunzătoare autobuzelor liniilor 312, 313 şi 381, precum şi în stația capăt de linie „Piața Unirii”, amplasată pe Bd. Dimitrie Cantemir, după Str. Bibescu Vodă, sens Piața Sudului.

De asemenea, de la aceeași dată linia 77 de troleibuze va fi desființată.


http://ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=821


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 22 Oct 2017 23:34 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Nitu Vasile nu are mai mult de 40 de troleibuze functionale.
Impartite la 3 linii, rezulta undeva putin mai mult de 10 / linie, pe un traseu care - in ora de virf - nu se poate efectua in mai putin de 45 de minute (90 de minute dus-intors).

De unde rezulta o frecventa de succedare (reala) de peste 10 minute.

Concluziile va las pe voi sa le trageti.

Nu inteleg de ce nu s-a revenit la schema anterioara (73-74-77 la Big si 76 pina la Pta Unirii).

Cineva a proiectat pasajul inutil cu picioarele, dar solutii s-ar fi putut gasi (bucla in rondul de la suprafata, bucla pe Sos. Berceni - in extremis bucla la Abator (asa cum a fost in 1987) - sub celalalt pasaj inutil).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 23 Oct 2017 12:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Blocajele sunt pe Văcăreşti... deci ori la Tineretului (că bănuiesc că la zona aia te referi când zici ,,Abator") ori la Unirii e tot aia din punctul ăsta de vedere.
Au apărut şi orarele... pe 73 şi 74 intervalele sunt de 7 - 8 minute la ore de vârf, vreo 12 în afara lor şi vreo 15 în week-end. La 76 avem 5-6 minute la ore de vârf , 8 minute în afara lor şi vreo 12 în week-end. Pentru comparaţie, traseele de cartier ce au circulat până sâmbătă veneau (pe hârtie) la 2 minute la ore de vârf şi 5 în rest. La autobuze nu s-a umblat, 312 vine în continuare la 30 de minute (mă rog, o dată la 25, o dată la 30, o dată la 40, apoi la 25 şi tot felul de variaţiuni din astea). Pe vremuri, 76 (doar până la Sudului, ce-i drept) circula la 2 minute cu articulate.

73: http://www.ratb.ro/pdf_statii/73/73_0.pdf
74: http://www.ratb.ro/pdf_statii/74/74_0.pdf
76: http://www.ratb.ro/pdf_statii/76/76_0.pdf

Dacă tot am vorbit de troleibuze, să privim programele pentru 61 şi 62:
http://www.ratb.ro/pdf_statii/61/61_0.pdf http://www.ratb.ro/pdf_statii/62/62_0.pdf
Da, aţi văzut bine, 61 vine la 25 minute, iar 62 la ora 14 vine la 30 de minute... adică fix când ies de la liceu elevii. De fapt, 74 e excepţia de la regulă... că, în rest, când traseele de tramvai sau troleibuz sunt dublate de autobuze, autobuzele au interval mult mai bun.


Attachments:
73_0.pdf [26.58 KiB]
Downloaded 114 times
74_0.pdf [26.83 KiB]
Downloaded 105 times
76_0.pdf [26.86 KiB]
Downloaded 105 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 26 Oct 2017 11:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Se mai fac nişte modificări de trasee de la 1.11.2017:

- 1 o să meargă la Romprim. Pentru a evita confuziile, inelul interior va deveni 10 şi pe plăcile din staţii, nu doar pe foile de parcurs;
- 4 se desfiinţează (în sfârşit!);
- 11 va reveni la traseul de acum câteva luni, între Cart. 16 Februarie şi Zeţari, prin Cal. Giuleşti, Şos. Orhideelor, Pod Grozăveşti, Bd. G-ral. Vasile Milea, Bd. Timişoara, Şos. Progresului, Str. Dr. C-tin. Istrati, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Progresului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţarilor;
- 19 va circula numai între Complex R.A.T.B. Titan şi Şura Mare (poate îi mai creşte intervalul de succedare cu ocazia asta);
- 34 va circula pe traseul actual între Banu Manta şi Piaţa Sudului, apoi prin Şos. Olteniţei până la Şura Mare.

Ca fapt divers, oare nu ar fi mai bine dacă 34 ar circula pe traseul Banu Manta - Bd. Iancu de Hunedoara - Şos. Ştefan cel Mare - Şos. Mihai Bravu - Cal. Dudeşti - Bd. Octavian Goga - Str. Nerva Traian - Bd. Ghe. Şincai - Cal. Şerban Vodă - Piaţa Eroii Revoluţiei - Şura Mare? În felul ăsta ar fi mai bine deservită zona Şincai, care acum e practic părăsită de tramvaie, 19 fiind cantitate neglijabilă. Nu ar mai exista acest dublaj între 34 şi 1 pe o distanţă atât de mare şi s-ar recrea şi o parte din legăturile distruse odată cu redeschiderea circulaţiei prin Piaţa Sudului. Iar dacă 23 s-ar prelungi la Complex R.A.T.B. Titan şi 23 sau 27 s-ar devia prin Mihai Bravu - Vitan, 19 ar putea dispărea de tot, fără să-l plângă nimeni.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sat 28 Oct 2017 20:58 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Sos. Oltenitei ar fi la fel de parasita intre Pta Sudului si Sura Mare. Odata plecat 11 spre alte zari - fara 34, ar ramine numai 1 si 232.
Asta in conditiile in care pe vremuri erau 4 linii de tramvai (9, 11, 20, 26 - a avut si 22 un episod, daca tin minte bine) plus autobuze (120, 232, 144) plus troleibuz (94).
Istoric, pe segmentul Cal Serban Voda - Sincai - Timpuri Noi greul l-au dus intotdeauna autobuzele.
Nu inteleg de ce nu se face o linie inelara Vacaresti - Oltenitei - Serban Voda - Sincai - Dudesti - Mihai Bravu ?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 29 Oct 2017 16:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
1689 wrote:
Asta in conditiile in care pe vremuri erau 4 linii de tramvai (9, 11, 20, 26 - a avut si 22 un episod, daca tin minte bine) plus autobuze (120, 232, 144) plus troleibuz (94).


9 e inclus complet în actualul 1, 26 la fel, 11 mare parte din el, iar 20 a dispărut odată cu tramvaiele din Centru. O linie nedublată de nimic e mult mai eficientă, a se vedea linia 41. În plus, 1 are suficiente bucle de avarie pe traseu sau în apropiere (Şura Mare, Ghencea, Basarab, Banu Manta, Dep. Victoria, Obor - Reînvierii, Iancului, Baba Novac, Vitan - Dudeşti) pe care le poate folosi în caz de blocaje.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 29 Oct 2017 20:31 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Da, dar frecventa cu care veneau 9 + 11 + 20 +26 nu e nici pe departe comparabila cu actualul 1 (nici macar 1 + 34). Si chiar daca atunci vorbeam de V 59 (mai tirziu V2A) si T4R solo, nu se statea pe scara.
Sase T4R pe ora sint mai utile calatorilor decit patru V3A, chiar daca - insumat - au capacitate mult mai mica.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 29 Oct 2017 23:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Intervalul actual e mult peste alte trasee de tramvai. Desigur, asta presupunând că se fac toate turele. De joi şi până duminică au fost 3 ture lipsă pe inelul exterior, că a fost Parada Tramvaielor şi vatmanii pur şi simplu au fost luaţi de pe 1 (s-au dus cu vagon cu tot în Depoul Victoria, au luat vagoanele ,,de epocă" până la Sf. Gheorghe şi retur, după care s-au întors la Victoria şi au plecat înapoi la traseu cu tramvaiele lor).


Attachments:
1_0.pdf [27.48 KiB]
Downloaded 119 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 01 Nov 2017 21:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Din 3.11.2017 - linia 362, ca să îşi facă orele şi şoferii de pe etajate: http://www.ratb.ro/v_bus_urban.php?tlin1=362

Cred că forma traseului şi staţiile nu mai necesită niciun comentariu în afară de ,,au prea multă motorină de ars".


Attachments:
362.jpg
362.jpg [ 1.64 MiB | Viewed 4023 times ]
362_0.pdf [26.05 KiB]
Downloaded 115 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 02 Nov 2017 01:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Se ia de mana cu liniile de noapte. Care o fi utilitatea unui asemenea monstru, avand in vedere ca va fi ca si invizibila, cu 4 curse pe zi? Studii experimentale in vederea infiintarii unei noi linii turistice?
Pe vremuri, mult inainte, 39-40, exista o linie mult mai decenta, pe aproximativ acelasi traseu (fara iesirile alea aberante) 31 Parcul Carol - Hipodrom, care avea si ea la un moment dat un parcurs intortocheat in zona Caii Victoriei, dar se iarta.
E plictiseala mare la RATB, in loc sa se ocupe de o organizare mai buna a materialului informativ, sa-l revizuiasca; degeaba pune harta cand e inexacta, plina de greseli. Un nou "succes" dupa 185, 227, 327 (cea din urma are scuza ca e speciala si e numai cat dureaza remedierea problemei aparute la una din scoli).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 02 Nov 2017 18:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
rosetti61 wrote:
Care o fi utilitatea unui asemenea monstru, avand in vedere ca va fi ca si invizibila, cu 4 curse pe zi? Studii experimentale in vederea infiintarii unei noi linii turistice?

Sunt chiar 15 curse pe zi. Utilitatea? Trebuie să lucreze pe undeva şoferii. Şi anii trecuţi exista linia 361 care circula fix pe traseul etajatelor, doar că la 1,3 lei călătoria, nu la 25 lei.

rosetti61 wrote:
Un nou "succes" dupa 185, 227, 327 (cea din urma are scuza ca e speciala si e numai cat dureaza remedierea problemei aparute la una din scoli).

Era o vreme când 185 (linie cu un traseu de 2 km şi un singur autobuz pe traseu) circula la 34 minute în zilele lucrătoare şi 37 minute în week-end, pentru că ,,în zilele nelucrătoare trebuie să vină mai rar decât în cele lucrătoare", asta în condiţiile în care traseul se parcurge în 20 minute pe jos. Acum intervalul a ajuns undeva la 40 - 45 minute, deşi traseul tot ăla e.
327 o să reziste muuuuuuuuuuuult, pentru că şcoala care trebuie ,,remediată" va fi demolată şi reconstruită. În cazul fericit astfel de lucrări durează lejer măcar 5 ani. Să ţii 4 autobuze blocate pe 327 pentru o distanţă de 700 m (+ alţi 3 km pe care îi fac autobuzele ca să se întoarcă), cu circulaţie la 10 minute, cu autobuze care mai mult stau decât circulă, e o tâmpenie. Mai ales că oricum nu au voie în ele decât elevii şcolii închise. Iar ăştia încep orele la 8, 11, 12 şi 13, nu au nevoie de autobuz la 10 minute de la 6 la 20.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Nov 2017 10:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Umblă vorba că se pregăteşte scurtarea liniilor 73 şi 74 la Bd. Tineretului, probabil combinat cu reînfiinţarea liniei de dublaj 77 şi reducerea numărului de ture de pe linia 76. Adică troleibuzele vor parcurge bucata cea mai aglomerată (Cal. Văcăreşti), după care vor întoarce... Nici vorbă să se reducă prestaţia Autobazei Obregia pe linia 313 şi să se suplimenteze linii precum 116, 232, 312 sau 381 (da, ştiu, 116 şi 232 sunt la Ferentari şi nu se înţeleg conducerile autobazelor, da' totuşi, trec la 2 paşi de Autobaza Obregia).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Nov 2017 10:19 
Din pacate, troleibuzele circula mai mult goale intre Tineretului si Piata Unirii, lucru de altfel de inteles pentru ca merg practic nicaieri, la Piata Unirii; in locatia unde isi au capatul, iti pot fi de folos doar daca vrei sa iei metroul de acolo, in rest orice conexiune cu alt traseu RATB e greoaie.
Poate daca vor prelungi traseul mai departe spre Victoriei sau macar Romana/Gara de Nord sa fie de vreun folos.
Si oricum, in configuratia actuala e inutil sa plimbi atat de multe troleibuze goale, trebuie pastrata doar o linie spre Unirii.
Din pacate e greu de decis care sa fie "aleasa" spre Unirii, ca fiecare dintre cei de pe traseele 73, 74 sau 76 ar vrea, probabil, sa aiba linia directa.
Ca idee personala, mie mult mai de folos mi s-ar parea ca o linie dintre astea sa fie prelungita catre statia de metrou Constantin Brancoveanu, pentru ca la Piata Sudului deja este aglomeratie foarte mare la orele de varf, ar mai.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group