TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 11:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 21 Apr 2006 19:22 
Transportul in comun din orasul Pripyat, Ucraina, oras abandonat dupa dezastrul nuclear din Cernobil.

Sursa pozelor: www.pripyat.com


Attachments:
File comment: ata harta traseurilor interurbane din zona. Linii rosii sunt linii expres, liniile albastre sunt linii normale.
1480_3.jpg
1480_3.jpg [ 120.87 KiB | Viewed 7914 times ]
File comment: Autogara:
1478_3.jpg
1478_3.jpg [ 242.96 KiB | Viewed 7914 times ]
File comment: n binecunoscutul film, la evacuarea orasului sunt folosite niste autobuze IKARUS 260. Inainte de dezastru de aici porneau toate cursele. Majoritatea soferilor de autobuz care au ajutat la evacuarea populatiei au murit la scurt timp. Acestia facea 4-5 curs
1479_3.jpg
1479_3.jpg [ 189.46 KiB | Viewed 7914 times ]
File comment: Si acum o poza cel putin interesanta:
1511_3.jpg
1511_3.jpg [ 48.02 KiB | Viewed 7914 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Apr 2006 19:26 
Inainte de accident:


Attachments:
Pripyat_photostory_1986_29 copy.jpg
Pripyat_photostory_1986_29 copy.jpg [ 141.06 KiB | Viewed 7912 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Apr 2006 22:36 
Felicitari, Andras, pentru acest subiect. Este mult de discutat despre acest fenomen numit Cernobyl si despre orasul Pripyat, dar depaseste subiectul forumului. Ar fi interesant de stiut daca orasul avea si un sistem de transport in comun pentru oras. Probabil ca, la vreo 75% din populatie lucrand la centrala electrica, ar fi fost nevoie de un singur traseu de autobuz. Ar fi fost si mai interesant sa fi avut si troleibuz si/sau tramvai. Neavand cum sa plece cu ele, aceste vehicule s'ar fi gasit si astazi acolo, spre vesnica amintire. Daca s'ar fi exportat asa ceva, cum ar fi fost de vazut acolo un V56 in 2006 ?
Din alte fotografii de pe situl www.pripyat.com, dar si de pe altele, se poate observa arhitectura oraselor sovietice. Trecand peste chestiuni estetice, putem observa spatiile imense dintre blocuri. Daca in Romania ar fi existat asemenea spatii, probabil ca dupa anii '90, problema parcarilor se rezolva destul de simplu, cu pretul sacrificarii unui mare procent din spatiul verde, care insa tot mai ramanea suficient. Nu am fi vazut nici masini parcate pe prima banda a strazilor principale. Dupa cum arata drumurile pe la Pripyat, daca nu am sti ca orasul este nelocuit, l-am putea lauda pe primarul de acolo pentru drumuri, stiind ca nu s'a mai asfaltat de vreo 20 ani.
P.S. Foarte interesanta poza cu telefonul mobil. Cred totusi ca e facuta in zona centralei, nu in oras. Centrala a fost inchisa in 2000 si inca mai trebuie sa fie ceva activitate pe acolo, dar cine ar instala o antena GSM intr'un oras fantoma ca Pripyat ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Apr 2006 01:22 
Era si un traseu catre centrala nucleara, dar linii orasene nu erau. In schimb existau multe trasee intre localitati, defapt pe siteul www.pripyat.com gasesti o descriere despre traseele folosite.
Iata ceva poze cu autobuzele folosite. Pozele sunt luate din filmele de pe site. Mare lucru nu este de vazut, flota de Ikarusuri, de culoare mustar, cateva autobuze sovietice... Oare ce au facut cu autobuzele, ca doar nu au lasat sa circule liber in oras. Cred ca l-au topit cu totul.


Attachments:
File comment: Acelasi autobuz. Din cat vad eu, se foloseau autobuze urbane, IK 280-ul avand 4 usi, iar IK 260-urile avand 3 usi.
20060422-003046 copy.jpg
20060422-003046 copy.jpg [ 25.56 KiB | Viewed 8593 times ]
File comment: IK 280 in vremuri mai bune.
20060422-002953 copy.jpg
20060422-002953 copy.jpg [ 26.13 KiB | Viewed 8591 times ]
File comment: Flota de IK folosita la evacuare
20060422-003158 copy.jpg
20060422-003158 copy.jpg [ 20.78 KiB | Viewed 8591 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Apr 2006 01:26 
Continuare poze.


Attachments:
File comment: In prim plan se vede un autobuz sovietic, cred eu :) Nu are usa in fata, inseamna ca are motorul amplasat in bot.
20060422-003238 copy.jpg
20060422-003238 copy.jpg [ 20.45 KiB | Viewed 8592 times ]
File comment: Pregatirea pentru ultimele curse :(
20060422-010509 copy.jpg
20060422-010509 copy.jpg [ 21.16 KiB | Viewed 8587 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Apr 2006 19:06 
Au existat si autobuze sovietice care au facut aceste curse. In alte filme de pe situl www.pripyat.com se pot vedea si ele. Iata-le dupa ultima lor cursa. Toate pozele sunt capturate din filme (C) Pripyat.com si sunt puse in scopuri informative.


Attachments:
bscap031.jpg
bscap031.jpg [ 33.73 KiB | Viewed 8572 times ]
bscap030.jpg
bscap030.jpg [ 35.31 KiB | Viewed 8570 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Apr 2006 19:08 
Un alt autobuz de acelasi tip. Cunoaste cineva de ce tip sunt aceste autobuze ?
(C) www.pripyat.com


Attachments:
bscap038.jpg
bscap038.jpg [ 33.33 KiB | Viewed 8568 times ]
bscap036.jpg
bscap036.jpg [ 34.16 KiB | Viewed 8570 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 22:01 
Iata si convoiul format din autobuze sovietice. Inca odata, stie cineva ce marca sunt ele ?
Captura dintr'un documentar.
(C) www.pripyat.com


Attachments:
bscap047.jpg
bscap047.jpg [ 23.63 KiB | Viewed 8534 times ]
bscap048.jpg
bscap048.jpg [ 25.63 KiB | Viewed 8536 times ]
bscap050.jpg
bscap050.jpg [ 26.63 KiB | Viewed 8535 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 22:06 
Aceste vehicule au fost probabil ambulante. Dupa mai multe curse, s'au imbolnavit si ele.
Captura din filme documentare. (C) www.pripyat.com


Attachments:
bscap041.jpg
bscap041.jpg [ 33.52 KiB | Viewed 8536 times ]
bscap040.jpg
bscap040.jpg [ 35.33 KiB | Viewed 8535 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 01:13 
Sergiu wrote:
Este un LAZ-695-R. Seamana cu un TV de al nostru, insa a fost proiectat si construit mai inainte decat TV-ul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 21:30 


Attachments:
Pripyat_1.jpg
Pripyat_1.jpg [ 44.17 KiB | Viewed 8481 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Jun 2006 22:44 
Iata si ce a mai ramas din trenurile, probabil locale. Din fotografie nu prea se intelege ce fel de vagoane sunt, doar unul pare clasicul vagon sovietic, inca vizibil prin Romania cand vin trenurile de la Chisinau.
Poza: (C) http://www.pripyat.com


Attachments:
File comment: (C)Pripyat.com
690_3.jpg
690_3.jpg [ 55.92 KiB | Viewed 8147 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jun 2006 00:37 
Din cate am inteles eu, acolo inca circula trenuri... Cel putin asa s-a afirmat intr-un documentar pe Discovery!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jun 2006 09:27 
andras wrote:
Din cate am inteles eu, acolo inca circula trenuri... Cel putin asa s-a afirmat intr-un documentar pe Discovery!
Intr'adevar, trenuri mai circula pe acolo, dar cu o singura destinatie. In prima fotografie se observa o linie care pare construita mai recent si care se vede clar ca duce la centrala. A 2'a linie pare ca nu mai e folosita, in orice caz nu prea des, dupa rugina de pe ea.
Ce ziceti de o excursie pe acolo ? Cel putin acolo nu gasiti paznici care fac scandal ca faceti poze :twisted:

Toate pozele (C) www.pripyat.com


Attachments:
File comment: (C)pripyat.com
742_3.jpg
742_3.jpg [ 86 KiB | Viewed 8131 times ]
File comment: (C)pripyat.com
664_3.jpg
664_3.jpg [ 64.95 KiB | Viewed 8132 times ]
Top
  
 
PostPosted: Thu 26 Apr 2018 20:18 
Azi, 26 aprilie 2018, se împlinesc 32 de ani de la catastrofa atomică ce a avut loc la Centrala Atomoelectrică de la Cernobâl.
Centrala era compusă din 6 reactoare, din care, la acea dată, 2 erau încă în construcție, iar reactorul № 1 fusese scos din funcțiune în anul 1977, fiecare capabil să producă 1 GW de putere electrică.

26 aprilie 1986, ora locală 01:23. La reactorul № 4 are loc o explozie devastatoare, urmată de o masivă contaminare radioactivă.
Norul radioactiv afectează partea de vest a Uniunii Sovietice și întreaga Europă, ajungând până pe partea estică a Americii de Nord.
Datorită secretomaniei autorităților sovietice din acel timp, recunoașterea oficială a exploziei reactorului și formarea norului radioactiv, are loc la mai puțin de o săptămână de la data catastrofei, când contaminarea radioactivă devenise evidentă.

Urmările se știu.
În România, expunerea publică a populației a crescut de circa 2 ori, revenind la normal după aproximativ 3 ani, în decursul anului 1989.

În atașament, una din cele 18 autobasculante KrAZ 256B1, construite la uzinele din Kremenciug, cu cabină monopost, din plumb, complet etanșă, folosită de "lichidatori" pentru lucrările de degajare a ruinelor și la construția sarcofagului provizoriu de acoperire a resturilor centralei.


Attachments:
КрАЗ 256Б1_а.jpg
КрАЗ 256Б1_а.jpg [ 134.11 KiB | Viewed 2878 times ]
КрАЗ 256Б1_б.jpg
КрАЗ 256Б1_б.jpg [ 75.95 KiB | Viewed 2878 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group