TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 15 Aug 2018 23:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 930 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
Author Message
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 20 Nov 2017 19:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Soluţia cu troleibuzele ar fi fost bună doar dacă ar fi dispărut autobuzele din schemă.

312 ar fi putut fi prelungit la Sf. Vineri, dar cu ambele sensuri prin Văcăreşti - Splai (evident, mai puţin bucata Mărăşeşti - Unirii).

313 ar fi putut merge la metrou la Brâncoveanu (bd. Obregia - Izvorul Rece -Brâncoveanu), eventual la Şura Mare că e cam dificilă întoarcerea în intersecţie la Brâncoveanu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 20 Nov 2017 22:38 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 81
Eu as vedea astfel reconfigurate traseele in zona:

- 313 desfiintat
- 312 dus la Sfanta Vineri, in rest lasat exact ca acum
- 381 pastrat momentan la fel

- 73 dus pana la Unirii
- 74 sa intoarca la Mihai Bravu
- 76 Piata Resita - Straja - Izvorul Rece - Brancoveanu iar de aici, stanga pe Bulevardul Constantin Brancoveanu pana la statia de Metrou Brancoveanu, apoi dreapta pe Oltenitei pana la Piata Sudului si apoi revenire spre Nitu Vasile. (varianta aceasta necesita cativa km de retea noua, dar mi se pare ca ar fi o cale mai rapida de acces la metrou (statia Brancoveanu) pentru cineva care sta in zona Resita / Straja.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 21 Nov 2017 10:18 
Eu as vedea o retea sub forma celei de mai jos, care nu ar necesita retea suplimentara decat pe o portiune din b-dul Constantin Brancoveanu si ar avea avantajul de a evita intersectia propriu-zisa, foarte aglomerata si dificila, mai ales penru troleibuze, de la M Constantin Brancoveanu. (Brancoveanu/Oltenitei).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 21 Nov 2017 12:06 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Varianta cu capat la Alunisului nu o vad fezabila.
Argumente:
- dimineata, traficul pe Bd. Brincoveanu e foarte aglomerat, coada la intersectia cu Sos Oltenitei se intinde - de multe ori - pina spre iesirea Baltitei
- traversarea bulevardului si inscrierea pe alee necesita un semafor suplimentar (situatia este similara cu cea de la ex-Pta Sudului)
- aleea de legatura spre Alunisului nu se poate face sens unic si - chiar si asa - exista riscul de a se bloca din cauza masinilor parcate incorect

In plus, asta ar rezolva problema doar uneia din cele trei linii de troleibuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 21 Nov 2017 14:33 
1689 wrote:
- dimineata, traficul pe Bd. Brincoveanu e foarte aglomerat, coada la intersectia cu Sos Oltenitei se intinde - de multe ori - pina spre iesirea Baltitei
Da, dar traficul e aglomerat peste tot, daca e sa o luam asa, ori aceasta varianta de traseu ar "scurtcircuita" aglomeratia de la Piata Sudului, practic toti cei care vin dinspre Piata Resita cu intentia de a merge la metrou la Piata Sudului - majoritatea, cred! - ar fi "deturnati" spre statia de metrou Constantin Brancoveanu.
1689 wrote:
- traversarea bulevardului si inscrierea pe alee necesita un semafor suplimentar (situatia este similara cu cea de la ex-Pta Sudului)
Da, dar asta nu e ceva de nerezolvat, un semafor care sa fie comandat de troleibuzul care se apropie ar rezolva simplu problema.
Adica semaforul sa fie pe galben intermitent mereu, cu exceptia cazului cand vine troleibuzul, caz in care el sa primeasca verde si ceilalti rosu.
1689 wrote:
- aleea de legatura spre Alunisului nu se poate face sens unic si - chiar si asa - exista riscul de a se bloca din cauza masinilor parcate incorect.
Eu zic ca ar putea sa o faca sens unic in directia in care merge troleibuzul, urmand ca o alta straduta/alee sa devina cu sens unic pentru directia inversa. Cu masinile parcate aiurea e, intr-adevar, o problema, dar se poate rezolva.
1689 wrote:
In plus, asta ar rezolva problema doar uneia din cele trei linii de troleibuz.
Da, asta e intr-adevar ceva la care trebuie sa ma/ne gandim, trebuie gasita o solutie pentru a rezolva toate cele 3 linii.


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 21 Nov 2017 14:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
RATB-ul si Primaria au avut timp berechet sa se gandeasca la solutii privind traseele de troleibuz si autobuz din zona. Au ales solutia cea mai proasta, prelungirea celor 3 trasee de troleibuz (73, 74 si 76), pana la un cap de linie nefolositor calatorilor, pastrand neschimbate traseele de autobuz.

In plus, au primit propuneri decente din partea Asociatiei Metrou Usor, pe care le-au ignorat.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 29 Nov 2017 18:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
BVC RATB 2017 modificat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 15 Dec 2017 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice (Studiu de Fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public pe teritoriul Municipiului București.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 18 Feb 2018 10:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Proiect de hotărâre privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport București - RA prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acțiuni cu denumirea Societatea de Transport București – STB S.A.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 18 Feb 2018 10:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome de Transport București pe anul 2018.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 19 Feb 2018 16:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
De la Mercedes la Otokar... :evil: :twisted: :shock:

Quote:
Primarul General, Gabriela Firea, a anuntat astazi, in cadrul unei conferinte de presa, ca procedura de evaluare a ofertelor pentru achizitionarea a 400 de autobuze Euro 6, primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbana derulat de catre actuala Administratie, s-a incheiat, punctajul cel mai mare fiind obtinut de oferta depusa de asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA, care, dupa evaluarea ofertelor in raport cu criteriile anuntate (50% oferta tehnica – 50% oferta financiara), a fost declarata castigatoare.

In cadrul procedurii de licitatie au fost depuse 4 oferte: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz Romania SRL si Asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA.

Valoarea atribuita a achizitiei este de 458.100.826 lei fara TVA, adica 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz".

Gabriela Firea: „Ma bucur ca am reusit sa finalizam poate cea mai importanta achizitie publica realizata de o autoritate locala din Romania. In urma unei munci sustinute, in care comisia de evaluare a studiat timp de peste 540 de ore mii de pagini de detalii tehnice si inscrisuri, intr-o transparenta totala si cu toate avizele ANAP, putem spune ca am facut un prim pas urias, real, pentru modernizarea parcului auto al RATB. Ne dorim un transport public civilizat, modern, care sa ofere o predictibilitate clara calatorilor, astfel incat sa reprezinte o alternativa de succes pentru autoturismele din Capitala”.

300 de autobuze noi in primele 12 luni de la semnarea contractului

Edilul sef a explicat ca in prima faza, autobuzele noi le vor inlocui pe cele aflate intr-o stare tehnica necorespunzatoare, urmand ca intr-o a doua faza numarul de autobuze prezente zilnic in trafic sa fie suplimentat. Se doreste de asemenea, livrarea cat mai rapida a noilor autobuze, astfel incat parcul auto al RATB sa fie modernizat si sa reprezinte o alternativa viabila la autoturismele personale: "Dupa depasirea perioadei legale pentru eventualele contestatii, vom demara discutiile cu castigatorul licitatiei in vederea semnarii contractului. Graficul initial de livrare prevedea 160 de autobuze in primul an, cate 100 in urmatorii 2 si 40 in ultimul an. Ne dorim sa avem cat mai curand in trafic cele 400 de autobuze, asa ca vom solicita expres ca acest grafic sa fie modificat, astfel incat in primele 12 luni de la semnarea contractului sa avem cel putin 300 de autobuze livrate, pentru ca nu avem restrictii sau dificultati de ordin bugetar. Speram ca pana in vara sa putem receptiona primul lot de autobuze!"

Transportul public din Bucuresti va avea autobuze moderne, la standarde europene

Totodata, Primarul General, Gabriela Firea, a mai declarat ca, potrivit cerintelor din caietul de sarcini, cele 400 de autobuzele dispun de toate facilitatile necesare unui transport public civilizat, la standarde europene si sunt dotate cu instalatii de aer conditionat, incalzire si ventilatie, un sistem modern de informare a calatorilor, acces facil pentru persoanele cu dizabilitati, respectiv rampa speciala pentru accesul persoanelor cu fotolii rulante. Acestea dispun de supraveghere video, atat la interior cat si la exterior, computerul de bord asigura integrarea autobuzelor in sistemul de monitorizare a circulatiei si dispecerizare. Autobuzele sunt prevazute cu un sistem de taxare modern, cu validatoare in dreptul fiecarei usi de acces, iar datele sunt transmise prin instalatia radio la dispecerat".

Se vor mai achizitiona tramvaie, troleibuze, autobuze GNC si electrice

Potrivit edilului sef, Muncipalitatea continua proiectele de modernizare a parcului auto RATB, precum si proiectele destinate fludizarii traficului rutier: "Pregatim o noua licitatie pentru achizitia a inca 400 de autobuze Euro 6, pentru ca studiile de trafic arata ca, pentru a avea un transport public performant, Bucurestiul are nevoie de un numar aproximativ de 1.500 de autobuze. Vom continua de asemenea cu achizitia de 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC), constructia de parcari de tip Park &Ride la intrarile in oras precum si cu demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai si autobuz. Ne dorim de asemenea accelerarea procedurii de modernizare a statiilor si refugiilor destinate transportului public in comun si vom realiza un studiu de fezabilitate pentru inlocuirea tonetelor de cartele din statii cu aparate electronice de vanzare a tichetelor de calatorie".

12.000 pagini de inscrisuri si informatii studiate de comisia de evaluare a ofertelor

Intre data depunerii ofertelor (10.11.2017) si data finalizarii evaluarii ofertelor (14.02.2018) au fost 61 de zile lucratoare, respectiv 86 zile calendaristice.

Comisia a analizat, in sedinte a caror durata cumulata este de aproximativ 540 de ore, un volum mare de inscrisuri si informatii, insumand aproximativ 12.000 pagini. Comisia de evaluare, alcatuita din 11 membri, specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic a beneficiat de suportul expertilor tehnici cooptati, profesori universitari de la Politehnica din Bucuresti, precum si desupravegherea reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), care au asistat la toate sedintele comisiei.

Referitor la compania castigatoare, aceasta a fost fondata in anul 1963, si produce autobuze pentru transportul public, autocare, semi-remorci pentru transport si logistica industrie, vehicule off-road 4×4 si vehicule blindate pentru industria de aparare. Compania are capital 100% turc si opereaza cu peste 2300 de angajati la fabrica construita pe un teren de 552.000 mp in Sakarya.

In afara pietei turce unde este de 6 ani lider de necontestat in furnizarea de autobuze, Otokar a mai furnizat autovehicule de transport calatori pentru numeroase tari europene si nu numai, cum ar fi: Spania, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Franta, Malta etc.

Compania Otokar Europe, liderul asocierii castigatoare, este inregistrata in Franta, iar cifra de afaceri pe ultimii ani a companiilor din cadrul asocierii este de ordinul sutelor de milioane de euro.

pmb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 19 Feb 2018 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2260
Location: Bucureşti
Este în firea lucrurilor....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 20 Feb 2018 19:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Regia Autonomă de Transport Bucureşti va dota cu aer condiţionat în salonul de călători circa 100 de troleibuze Astra Irisbus. Regia a atribuit pe 20 februarie contractul pentru modernizarea acestora, licitaţia fiind câştigată de ICOM TRADING & CONSULTING SRL, iar valoarea contractului se ridică la 2,5 milioane de euro fără TVA, potrivit informaţiilor publicate în SEAP.

Durata contractului este de 24 luni din momentul atribuirii. La licitaţie s-a înscris o singură firmă, cea care a şi câştigat. RATB are un parc de 177 troleibuze .

“Obiectul contractului constă în furnizarea produselor şi prestarea serviciilor pentru modernizare troleibuze Astra Irisbus cu sistem de climatizare în salonul de călători (inclusiv furnizarea pieselor necesare)” se precizează în anunţul publicat pe SEAP.

Conform cerintelor RATB, furnizorul garantează caroseria troleibuzului faţă de posibilitatea apariţiei de fisuri, coroziune,deteriorări, în zonă de montaj a instalaţiei de climatizare pe troleibuz şi defecţiuni grave care pot apărea la echipamentele şi agregatele troleibuzului, pe toată durată de viaţă a troleibuzului. La fel, compania ICOM TRADING & CONSULTING SRL va realiza reomologarea de tip la RAR a troleibuzelor pe care va monta sistemele de climatizare pe costurile şi răspunderea să în condiţiile prevăzute de legislaţia română în domeniu.

adevarul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 16 May 2018 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Gata! O sa fie Otokar(e)!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 17 May 2018 15:23 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2260
Location: Bucureşti
Nici o supărare că ne turcim, se întâmplă și pe la alții prin Uniunea Europeană.

Off-topic.
Un exemplu recent ce îl am la îndemână, în Polonia, la Olsztyn, la licitația pentru tramvaie au câștigat tot turcii, de la Durmazlar.
Solaris și Pesa nici măcar nu s-au prezentat la ofertare la ultima licitație.

Ce au, din 2015, Solaris Tramino S111 O ,din trei secțiuni.
Ce ar fi vrut să fie, oferta Pesa din 2015, pentru cinci secțiuni.
Ce vor avea, din 2019, Durmazlar Panorama.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 17 May 2018 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2260
Location: Bucureşti
Revenind la subiect.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 20 Jun 2018 06:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul București 2018 - 2022.


Quote:
-achiziționarea a 100 de troleibuze pentru liniile 66, 70, 79, 85 și 90 gestionate de depoul Vatra Luminoasă, și pentru liniile 61, 62, 69, 91 și 93 gestionate de depoul Bujoreni;
-achiziționarea a 100 de tramvaie pentru liniile 1, 21, 32 și 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 20 Jun 2018 06:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Oportunitate pentru achiziționarea de autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe 14 trasee din Municipiul București.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 22 Jun 2018 02:13 
Online

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Gata, bucla de la Sf. Gheorghe (care dateaza din 1939) intra in istorie.

Tramvaiele liniilor 16 şi 21 vor întoarce la Piaţa Sf. Vineri. Piața Sf. Gheorghe devine spațiu pietonal

Începând cu data de 23.06.2018, liniile 16 şi 21 vor funcționa între terminalele „Platforma Industrială Pipera”, respectiv „Pasaj Colentina” şi intersecția Cal. Moşilor/ Str. Cavafii Vechi, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Cal. Moşilor, Str. Sf. Vineri, până la terminalul „Piața Sfânta Vineri”, conform avizului Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului Bucureşti.

Tramvaiele vor opri şi în noile stații „Piața Sf. Gheorghe”, amplasate pe Cal. Moşilor în zona intersecției cu Str. Cavafii Vechi (sens Piaţa Sf. Vineri), respectiv Str. Lipscani (sens Bd. Carol I).

Piața Sf. Gheorghe va fi reconfigurată și va deveni spațiu pietonal. Decizia a fost luată pentru fluidizarea circulației tramvaielor de pe liniile menționate și pentru punerea în valoare a Bisericii Sf. Gheorghe, monument istoric.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=905


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
RATB isi vinde si istoria :evil:

147 autobuze; 18 vehicule parc propriu; 33 troleibuze; 10 tramvaie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 16:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Şi cu asta se termină oficial orice idee de "muzeu", fiind vizate şi vehiculele păstrate până acum pentru asta, respectiv Roman #664, Dac 117 #3713, De Simon #1267, Iveco #3328, Saviem #310, IK-4 #611, cele 4 remorci Rathgeber m5.65, cele 2 turbofreze rămase (002 şi 003, din care 003 era funcţional şi complet) şi ultima remorcă Ep/V3A rămasă, #6270, care nu a avut norocul să fie reparată odată cu vagonul motor #6001 (vagon care oricum a fost doar cârpit cu nişte boghiuri rămase de la V2A #4032 şi căruia i s-a desfiinţat priza de comandă pentru remorcă).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 05:34 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
Faptul ca anuntul asta nu a fost mediatizat, si ca a fost pus pe Bursa de marfuri, si tot felul de aprobari practic a garantat ca aceste masini sa fie casate. Pe langa asta si pretul astronomic...

Ma mir ca B99TUN mai exista, si daca era functional, pretul hai ca poate era mai rezonabil.

Insa 3713, din prima generatie de Dac, era enorm de mult, considerand ca ar fi costat mii de euro doar scosul din pamant (si asta in doua bucati).

664 era ultimul Roman 112UD, 6270 utlima remorca EP (poate daca mai e cea din Timisoara), etc.

Bataie de joc, dar ce o veni dupa restructurare...gen vanzari terenuri, depouri, cladiri.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 06:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Troleibuzele scoase la vanzare sunt descompletate sau sunt functionale?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 17:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Silviu wrote:
Troleibuzele scoase la vanzare"

Cred că o exprimare mai bună ar fi "caroseriile de troleibuze". Unele sunt descompletate din 2008 (de exemplu 5100). Tot ce a fost viabil pe ele s-a "transplantat" la altele.

În schimb, B-99-TUN ar trebui să fie complet, pentru că piesele de Dac nu au utilitate pe altceva. Chiar dacă există cele de intervenţie, precum şi o serie de "Rabe" autoturn, alea sunt la EIELCC, nu la ETA, iar subunităţile RATB nu colaborează între ele pe partea de piese (cu greu s-a reuşit "prelevarea" de afişaje electronice de pe DeSimoane pentru a fi montate pe V3A-93 acolo unde afişajele vechi nu mai erau funcţionale. Şi asta s-a făcut că se cunoşteau şefii de garaj/depou, nu altfel. De aia Floreasca a casat DeSimoane cu afişaje LED, care afişaje au fost tăiate cu autogenul la modul cel mai propriu).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 13 Jul 2018 07:20 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
B99TUN era complet poate dar nu era original. Nu avea grila, ochelari (bune cel putin, erau praf facute) iar interiorul nu era de DAC, bord de Ikarus samd. Oricum, era mai bine decat nimica.

La ritmul asta, ma intreb cand o sa caseze si pe 6001, 119 si 01.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 13 Jul 2018 11:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
B-99-TUN era modificat la greu, unii zic că chiar de către Rocar. Interiorul era cu plastic ca la DeSimon, iluminat de DeSimon şi scaune imitaţie de piele.

6001, 119 şi 01 probabil vor mai rezista, dar asta doar pentru că au apucat să fie reparate (mă rog, în cazul lui 6001 a se citi ,,cârpite", pentru că ce a ieşit acolo numai a Ep/V3A nu arată. În interior are lămpi de Rathgeber, la exterior i s-au desfiinţat prizele de comandă pentru remorcă... mă mir că nu i-au pus nişte uşi de Tatra).

Oricum, momentan niciunul nu are voie pe drumul public, ultima dată când au ieşit, la parada tramvaielor de anul trecut li s-a făcut RCA pe o singură lună. Acum nu au RCA.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 18 Jul 2018 07:38 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
B99TUN era sigur modificat la Rocar, dupa 94 (daca nu mai tarziu). Masina e fabricata in 91, dar are placa VIN (ce inca arata anul corect, desi in 91 nu era nici un fel de VIN de 15 cifre, ci doar seria de sasiu de 5 cifre).

Inca simt furie la asa o pierdere, ca totusi masinile astea au fost pastrate pentru un motiv, nu doar ca sa fie vandute ca fier vechi.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 25 Jul 2018 20:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Motivul pentru care au fost ţinute a fost fix acela de a fi vândute cui trebuie. Dacă nu pica afacerea cu Bursa Metal şi Plastline din 2011 (pentru care ceva directoraşi au ajuns la răcoare), ajungeau toate acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 27 Jul 2018 14:14 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
castrosua wrote:
[...]
Inca simt furie la asa o pierdere, ca totusi masinile astea au fost pastrate pentru un motiv, nu doar ca sa fie vandute ca fier vechi.


Este extrem de trist ceea ce se intimpla. Daca as fi avut posibilitatea de a-l restaura, as fi cumparat 611-le. In starea in care ajunsese insa, era foarte greu - daca nu imposibil - sa mai fie adus in forma originala.

Ma tot intreb, totusi, de ce au facut efortul de a completa trapele de access, farurile si citeva alte elemente care fusesera furate...

276 a avut noroc sa fie salvat de cei de la Retromobil (apropo, mai exista ?), dar nu stiu cit de reprezentative au fost Saviem-urile pentru ITB si transportul in comun din Bucuresti...
Soarta celorlalte vehicule care au facut istoria ITB (3713, 664) era demult pecetluita (nu cred ca mai ramasese ceva intreg din structura dupa atitia ani in care au zacut ingropate in verdeata si pamint).
Din pacate nu vom mai putea intoarce timpul.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 27 Jul 2018 19:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Cu 611 a fost altceva... prin 2007 erau să îl taie din greşeală, s-au apucat să ia de pe el, după care conducerea de atunci a decis să fie păstrat, aşa că s-a completat la repezeală cu ce s-a putut lua de pe o ,,intervenţie" făcută tot dintr-un Ik-4. Atunci i-a dispărut şi bordul şi interiorul şi ce mai avea, după ce până în 2007 fusese aproape complet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 930 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group