Toate indiciile duc spre Mediaș, dar eu nu exclud varianta Baia Mare, luând în considerare licitațiile eșuate de achiziționare a troleibuzelor noi articulate.
Final de drum pentru troleibuzele galbeneFinal de drum pentru troleibuzele galbene TransN. Aceste vehicule sunt înlocuite, după 34 de ani de serviciu, cu modele noi. Pentru a marca ocazia, compania de transport public din Neuchâtel a organizat duminică dimineață o cursă specială. Livrate în oraș în 1991, au fost puse în funcțiune treptat, explică Aline Odot. „Nu toate cele 21 de troleibuze în același timp. Punerea lor în funcțiune a durat chiar și doi ani”, spune managerul de comunicare al TransN. La acea vreme, aceste troleibuze galbene reprezentau o mică revoluție în transportul public din Neuchâtel. „Erau articulate, ceea ce înseamnă o capacitate de transport mai mare într-un moment în care rețeaua a fost adaptată, modificată, pentru a transporta mai mulți călători”, dezvoltă Aline Odot. O altă dezvoltare, din punct de vedere tehnologic: „sistemul de frânare a făcut posibilă recuperarea energiei”, explică managerul de comunicații.
Înlocuirea acestor troleibuze galbene a început în primăvara anului 2023. Din flota de 21 de troleibuze, au mai rămas doar 11 în serviciu, iar acum niciunul. Nu au mai fost pe traseu în ultima perioadă și vor dispărea complet de pe drumurile din regiune, cu unele excepții. „Sunt vechi și mai ales cu podea înaltă. Dacă mai multe troleibuze noi vor fi la revizie, vom pune, în primul rând, în circulație autobuze cu podea joasă și doar în ultimă instanță unul dintre aceste troleibuze galbene vechi”, precizează Aline Odot.
Din cele 11 troleibuze rămase în prezent, două dintre acestea au fost vândute și vor merge în România.Sursă -
RTN