TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 14 Nov 2019 18:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 943 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32
Author Message
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 13 Sep 2018 16:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 55” și a cheltuielilor legate de acest proiect.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 13 Sep 2018 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Quote:
Proiect de hotărâre privind avizarea documentației de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport, în arealul deservit de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.


http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB ... 180906.pdf


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 13 Sep 2018 19:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 55” și a cheltuielilor legate de acest proiect.


Cum adică "modernizarea liniei nr. 55"? Păi nu se lăuda Firea că a terminat lucrările pe Pantelimon? În proiectul de hotărâre scrie că e vorba doar de tramvaie de 36m. Nu îmi dau seama ce jurişti au la PMB, că un act normativ cu titlu neconform nu poate fi avizat.

Măcar să fie bidirecţionale tramvaiele, că terminalul de la Granitul nu va fi gata în acest secol. Deşi la câtă prostie e la PMB, nu m-ar mira să le ia cu un singur capăt şi să se uite la ele, că dacă se angajează în faţa UE că le vor folosi doar pe linia 55, nu au voie să le folosească în altă parte, în caz contrar fiind obligaţi să restituie banii.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Mon 17 Sep 2018 12:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Societatea de Transport București STB SA (fostă RATB) anunță înființarea a două noi linii de autobuz începând cu data de 17.09.2018: linia 698, care va funcționa între Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir și Piața Victoriei și linia expres 781, între Gara Basarab și IFA Măgurele.

Linia 698 va fi o linie urbană și va asigura transportul călătorilor la prețul de 1,30 lei între cele două capete de linie („Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir”, comun cu 323 și „Piața Victoriei”, comun cu 300, 381, 362, 783). Autobuzele vor circula pe Bd. Gheorghe, Șincai, Bd. Dimitrie Cantemir, Piața Unirii, Bd. I.C. Brătianu, Piața Universității, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gh. Magheru, Piața Romană, Bd, Lascăr Catargiu, cu întoarcere pe Calea Victoriei, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Str. B. P. Hașdeu, Str. Națiunile Unite, Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Gh. Șincai.

Autobuzele liniei 698 vor efectua opriri pe Bd. Dimitrie Cantemir în stațiile „Colegiul Național Gh. Șincai” și „Bd. Mărășești” comun cu vehiculele liniilor 73, 74, 76, 116, 312, 313, 381, pe Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu și Bd. Gh. Magheru în stațiile „Piața Unirii 4” comun cu N104, N105, N106, N107, N109, N110, N111, N112, N114, N115, N121 (zona Magazin Unirea), „Piața Sf. Gheorghe”, „Universitate”, „Bd. Nicolae Bălcescu” și „Piața Romană”, comun cu cele ale liniei 381, pe Bd. Lascăr Catargiu și Calea Victoriei în stațiile „Povernei”, „Piața Victoriei”, „Gheorghe Manu”, „Bd. Dacia” și „Piața Revoluției” comun cu cele ale liniilor 381 și 362, pe Bd. Regina Elisabeta în stația „Grădina Cișmigiu”, comun cu liniile 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 122, 137, 138, 268, 336, 601, pe Bd. Națiunile Unite în stația „Palatul Parlamentului”, comun cu linia 385, pe Bd. Regina Maria în stațiile „Piața Regina Maria” și „11 Iunie”, comun cu autobuzele liniei 117, în Piața Unirii în stația „Piața Unirii 3”, comun cu liniile N104, N105, N106, N107, N109, N111, N112 (în zona Hotel Horoscop) pe Bd. Dimitrie Cantemir în stația „Bd. Mărășești” comun cu liniile 73, 74, 76, 116, 313, 381, pe Bd. Gh. Șincai și Splaiul Independenței în stațiile „Colegiul Național Gh. Șincai” și „Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir”.

Linia 781 va funcționa ca linie expres (cu tarif de 3,50 lei), între „Gara Basarab” (cap linie 35, 133, 162, 282, 780 ) și „IFA Măgurele”, pe șos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Știrbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Dr. Bagdasar (respectiv, pe Str. Dr. Rainer pentru sens opus), Șos. Panduri, Cal. 13 Septembrie, Str. Antiaeriană Șos. București-Măgurele, Str. Reactorului.

Autobuzele vor efectua opriri pe Șos. Orhideelor, în stațiile „Gara Basarab” ambele sensuri comun cu vehiculele liniei 162, pe Bd. Eroilor în stațiile „Pod Eroilor” (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668,) respectiv „Spitalul Universitar” (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 236, 268, 336, 368, 668), pe Str. Antiaeriană în stațiile „Tăcerii", ambele sensuri, comun cu vehiculele liniilor 91, 96, 427, pe Șos. București-Măgurele Antiaeriană în stațiile „Atomiștilor 45”, sensul spre Municipiul București, comun cu vehiculele liniilor 427, 453, 455, iar pe Str. Reactorului în stațiile „Atomiștilor 94” (sens IFA Măgurele), „Institutul IFIN” (ambele sensuri), „IFA Măgurele” (capăt de linie).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Sat 13 Oct 2018 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Quote:
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Achiziționare mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul București” și a cheltuielilor legate de proiect.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici și a Studiului de oportunitate „Achiziționare mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Bucureşti” finanțate prin Fondul pentru Mediu.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 10” și a cheltuielilor legate de proiect.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 1” și a cheltuielilor legate de proiect.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 31 Oct 2018 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Quote:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 32” și a cheltuielilor legate de proiect.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 41” și a cheltuielilor legate de proiect.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 21” și a cheltuielilor legate de proiect.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 25” și a cheltuielilor legate de proiect.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Tue 04 Dec 2018 20:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Sun 03 Mar 2019 20:36 
Offline

Joined: Mon 24 Nov 2008 19:15
Posts: 20
Location: Bucuresti
Din 1.03.2019:

- linia 698 a fost desființată

- a fost introdusă linia expres 784, cu traseul: Piața Unirii 2 - Bd. Unirii - Bd. Mircea Vodă - Bd. Corneliu Coposu - Bd. I.C. Brătianu - Bd. Nicolae Bălcescu - Bd. Gheorghe Magheru - Bd. Lascăr Catargiu - Bd. Aviatorilor - Bd. Mareșal Prezan - Șos. Kiseleff - Șos. București-Ploiești - Calea Bucureștilor - Aeroportul Internațional Henri Coandă, cu întoarcere prin Calea Bucureștilor - Șos. București-Ploiești - Șos. Kiseleff - Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Mihail Kogălniceanu - Str. B.P. Hașdeu - Str. Izvor - Calea 13 Septembrie - Bd. Libertății - Piața Regina Maria - Bd. Regina Maria - Str. Bibescu Vodă - Piața Unirii (Aleea II). Sunt repartizate autobuze Otokar Kent C-12 de la autobaza Titan

- traseul liniei 131 a fost modificat în zona Băneasa: de la intersecția Șos. București-Ploiești cu intrarea în Complexul Comercial Băneasa merge comun cu linia 301 până la Ambasada SUA, apoi dreapta în giratoriul de la Ambasada SUA, pe drumul paralel cu Șos. București-Ploiești și intră în Complexul Comercial Băneasa (vedeți captura de ecran din aplicația info.stbsa.ro)
Attachment:
131.jpg


Niciuna din aceste modificări nu a fost anunțată pe site-ul STB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
Reconfigurari cu desfiintari :evil:

Primăria Capitalei propune reconfigurarea rețelei de tramvaie ale STB pentru scăderea timpilor de așteptare și creșterea capacității de transport

În proiectul propus, modificările vizează creșterea eficienței liniilor de tramvai și, totodată, sporirea încrederii și interesului populației pentru acest mijloc de transport nepoluant.

Astfel, se propune desființarea liniilor de tramvai 8 (Depoul Militari – Zețarilor), 34 (Banu Manta – Cimitirul Șerban Vodă), 35 (Depoul Militari – Gara Basarab), 42 (Piața Presei Libere – Gara de Nord) și 56 (Piața Sfânta Vineri – Republica).

Călătorii liniei desființate 8 pot utiliza liniile de tramvai:

- linia 25 (tronson Depoul Militari – Bd. Preciziei – Str. Valea Cascadelor – Bd. Timișoara – Șos. Progresului),

- linia 23 (pe relația Calea Rahovei – Calea Ferentarilor – Prelungirea Ferentarilor – capăt Zețarilor),

- linia 32 (Calea Rahovei) și

- linia 11 (pe relația Bd. Timișoara – Șos. Progresului, până la intersecția cu Calea 13 Septembrie).

Pentru preluarea călătorilor liniei 8 în zona Calea Ferentarilor, se înființează și o linie de autobuz pe traseul: Zețarilor – Prelungirea Ferentarilor – Calea Ferentarilor – Str. Mihail Sebastian (întoarcere la rondul amplasat după intersecția cu Calea 13 Septembrie).

Călătorii liniei 34 (care este propusă pentru desființare) vor putea folosi tramvaiele

Liniei 1:

- Romprim – Șos. Olteniței – Calea Văcărești – Șos. Mihai Bravu – Șos. Ștefan cel Mare – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Nicolae Titulescu – Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta – Pasajul Basarab – Șos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timișoara – Șos. Progresului – Str. C-tin Istrate – Șos. Viilor – P-ța Eroii Revoluției – Șos. Olteniței - Romprim,

Liniei 10:

- Romprim – Șos. Olteniței – Piața Eroii Revoluției – Șos. Viilor – Str. C-tin Istrate – Șos. Progresului – Bd. Timișoara – Bd. G-ral Vasile Milea – Șos. Orhideelor – Pasajul Basarab – Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta – Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu – Calea Văcărești – Șos. Olteniței – Romprim

Liniei 46:

- Șos. Titulescu (de la Pasaj Victoria) – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu (până la Piața Iancului).

În locul liniei 35, vor putea fi utilizate:

Linia 25

- pe relația Depoul Militari – Bd. Preciziei – Str. Valea Cascadelor – Bd. Timișoara,

Liniile 1 și 10

- pe relația Șos. Vasile Milea – Șos. Orhideelor (Basarab) și

Linia 11

- pe Șos. Vasile Milea – Șos. Orhideelor (până la Calea Giulești).

Linia desființată 42 va fi suplinită de linia 45, pe relația: Bd. Ion Mihalache – Str. Buzești – Bd. Alex. Ioan Cuza – Bd. I. G. Duca – Gara de Nord.

În plus, va fi înființată linia de tramvai 3, care va circula pe ruta: Piața Presei Libere – Bd. Expoziției – Str. Puțul lui Crăciun – Bd. Ion Mihalache – Calea Griviței – Șos. Chitilei – Mezeș și retur.

În locul liniei desființate 56, călătorii vor putea utiliza

Liniile 14 și 40

- P-ța Sf. Vineri – Calea Călărașilor – Bd. Basarabia până la Bd. 1 Decembrie,

Linia 55

- pe relația P-ța Sf. Vineri – Calea Călărașilor – Hala Traian

Liniile 36 și 46

- pe Bd. Basarabia, de la Bd. Chișinău până la Terminalul Republica.

Graficul de transport se va îmbunătăți, prin micșorarea intervalelor de succedare a vehiculelor cu până la 15%.

Liniile de tramvai 11 și 16 vor avea trasee modificate.

Astfel, linia 11 va circula pe traseul: Cartier 16 Februarie – Calea Giulești – Șos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timișoara – Șos. Progresului – Calea 13 Septembrie – Bd. Ghencea – capăt Ghencea și retur. Pe tronsonul Zețarilor – Str. Anghel Alexandru, călătorii vor putea utiliza linia de autobuz 220.

Linia 16 va circula pe ruta: Platforma Industrială Pipera – Bd. Dimitrie Pompeiu – Șos. Petricani – Bd. Lacul Tei – Str. Maica Domnului – Str. Reînvierii – Str. Turmelor – Șos. Colentina – Bucur Obor, cu întoarcere pe traseul Bucur Obor – Șos. Ștefan cel Mare – Str. Lizeanu – Str. Maica Domnului – Bd. Lacul Tei – Șos. Petricani – Bd. Dimitrie Pompeiu – Platforma Industrială Pipera.

Pentru preluarea călătorilor, pe relația Piața Gemeni - Str. Lizeanu, va fi înființată o linie de autobuz.

ADTPBI monitorizează continuu cu atenție fluxurile de călători și va lua măsurile necesare pentru asigurarea unui transport public de calitate în Regiunea București – Ilfov.

STB SA


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 20:26 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Ce-au luat?
Prin anii 50 ITB s-a mai jucat in acest mod cu traseele tramvaielor din centru, cu reconfigurari si desfiintari de linii, chipurile pentru a fluidiza circulatia prin piata Unirii - victima i-a cazut tot linia 8. Dupa un an de zile, in care aproape ca si-a urcat lumea in cap, ITB a revenit asupra deciziei si a restaurat liniile anterioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 08 Mar 2019 17:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
E vorba de casarea Tatrelor şi de crearea unor noi linii cu Otokare de 10m, ca să le vadă poporu'.

Am trecut şi eu pe la Registratura Generală a PMB şi am lăsat o hârtiuţă. Am transmis nişte faxuri şi la S.T.B., la Cabinet Primar General plus un e-mail la ADITPBI, care nu are nici fax, nici Registratură. Dar speranţe prea mari nu am.

,,Către: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov
Domnului Direcor Executiv ADRIAN SORIN MIHAIL

Primăria Municipiul București
Doamnei Primar General GABRIELA FIREA

Consiliul General al Municipiului București

Societatea de Transport București S.A.
Domnului Director General ANDREI GEORGE CRECI


Subsemnatul [...],

Având în vedere prevederile Legii nr. 53/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de solutionare a petitiilor, cu modificările și completările ulterioare, prin prezenta formulez următoarele propuneri față de „Proiectul pentru reconfigurarea rețelei de tramvaie STB”, afișat pe pagina web a Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, denumită în continuare ADITPBI, respectiv la adresa http://tpbi.ro/proiect-retea-tramvaie .

I. Considerații privind modul de publicare a anunțului
Primordial, documentul prezentat nu respectă prevederile art. 7 alin (2) din Legea nr. 53/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 53/2003, prin care se stabilește ca „Anunțul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoștința publicului, în condițiile alin. (1), cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autoritățile publice. Anunțul va cuprinde: data afișării, o notă de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, un studiu de impact și/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum și termenul-limită, locul și modalitatea în care cei interesați pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.”
Astfel, materialul postat pe pagina web a ADITPBI nu conține decât data afișării, fără a conține un instrument de motivare – notă de fundamentare, expunere de motive -, un studiu de impact, textul complet al proiectului de act normativ, precum și termenul-limită pentru depunerea de propuneri, sugestii și opinii. În plus, nu este precizat nici măcar tipul actului normativ. Având în vedere că Contractul de servicii publice (CSP) încheiat cu Societatea de Transport București S.A., denumită în continuare S.T.B., a fost aprobat printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București – Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 574/06.09.2018, precum și având în vedere faptul că orice eventuală modificare de trasee și/sau programe ar trebui făcută doar prin modificarea CSP, s-ar impune ca aceasta să se realizeze printr-un act normativ de același nivel sau superior, însă pe site-ul Primăriei Generale a Municipiului București, http://www.pmb.ro, nu se regăsește în dezbatere publică un astfel de proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
De asemenea, proiectul de act normativ ar trebui să modifice mai multe secțiuni ale CSP, precum numărul de curse, numărul de km parcurși, lista de trasee și altele, în condițiile în care CSP nu a fost încă amendat pentru a include noile linii regionale, modificările liniilor urbane, desființarea liniilor 362 și 698, precum și înființarea liniilor 782 și 784.

II. Considerații generale
Deși s-ar impune o reconfigurare a rețelei de tramvai, consider că cele propuse nu vor conduce la îmbunătățiri ale transportului public, dimpotrivă, vor duce la reducerea numărului de călători transportați, la creșterea congestiei – prin determinarea călătorilor de a apela la alte mijloace de transport și la creșterea poluării, prin înființarea de trasee noi de autobuze pe tronsoanele părăsite de tramvaie. Per total, efectul va fi exact cel opus. Amintesc faptul că Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa, fapt pentru care Comisia Europeană a deschis procedura de infringement nr. 90092296 1) în data de 17.05.2018 , în cauza C638-18 2). În sensul respectării legislației europene, cu deosebire Directiva 2008/50/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului înconjurător și un aer mai curat pentru Europa, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 152 din 11 iunie 2008, transpusă prin Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare, este imperios necesară menținerea și dezvoltarea rețelei de transport electric, nicidecum restrângerea acesteia, având în vedere că rețeaua existentă este parțial modernizată.

Numărul actual de vehicule este menționat în anexa nr. 2.1 a CSP.
Liniile propuse a fi modificate sau, după caz, desființate – 8, 11, 16, 34, 35, 42, 56 au următorul număr maximum de vehicule pentru perioadele din afara vacanțelor școlare:
Linia 8 – 9 vehicule

Linia 11 – 14 vehicule

Linia 16 – 8 vehicule

Linia 34 – 10 vehicule

Linia 35 – 5 vehicule

Linia 42 – 1 vehicul

Linia 56 – 3 vehicule


III. Propuneri și observații
Sunt de acord cu propunerile ADITPBI referitoare la desființarea liniilor 42 și 56 și înființarea liniei 3.

Față de celelalte modificări propuse de ADITPBI formulez următoarele propuneri:
Sumar:
1. Desființarea liniei 8 și modificarea traseului liniei 11, astfel: traseul actual între Cartier 16 Februarie și intersecția str. Progresului cu Cal. Rahovei, apoi traseu modificat prin Cal. Rahovei, Cal. Ferentari, Prel. Ferentari, până la terminalul Zețarilor.
2. Menținerea liniei 16 pe traseul actual, Platforma Industrială Pipera – Piața Sfântul Gheorghe și suplimentarea acestui traseu cu cele 3 tramvaie rezultate din desființarea liniei 56.
3a. Traseul liniei 46 să fie Faur, poarta 4 (în loc de Republica), Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Bd. Chișinău, Șos. Pantelimon, Șos. Iancului, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasaj Victoria, Șos. Nicolae Titulescu, cap de linie Banu Manta și suplimentarea liniei 46 cu 3 vagoane obținute din parcul liniei 34
3b. Celelalte 4 vagoane rămase din parcul liniei 34 vor fi împărțite în mod egal între liniile 1 și 10
4. Se va suplimenta linia 35 cu 3 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 și se va recalcula durata cursei complete de la 85 la 75 minute, având în vedere separarea liniei de trafic pe Bd. G-ral. Vasile Milea. Astfel, se va putea asigura un interval de succedare de cca. 9 minute.
4b. Celelalte 6 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 vor fi alocate liniei 25, unde intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 minute la aprox. 5 minute.

Justificarea propunerilor:
1. Cu privire la liniile 8 și 11, nu sunt de acord cu soluția propusă, respectiv desființarea liniei 8 și modificarea liniei 11 pe traseul Cartier 16 Februarie – Ghencea. Este evident că măsura, la fel ca desființarea linie 35, pe care o voi trata ulterior, are ca scop doar reducerea prestației Depoului Militari, respectiv scoaterea din circulație a vagoanelor Tatra T4R, în ciuda faptului că aceste vagoane, deși fabricate între 1973 – 1975, se află în bună stare de circulație. Mai mult, vagoane similare circulă în continuare în capitale europene precum Praga, Bratislava, Croația, Kiev, Moscova. Spre deosebire de diversele vagoane din familia V3A, vagonul T4R este un vagon de totală aderență (4 osii motoare și 4 motoare electrice de tracțiune), cu posibilitate de tracțiune multiplă (câte 2 unități), ceea ce ar permite realizarea unor garnituri adaptate numărului de călători, chiar dacă STB refuză să mai utilizeze vagoanele T4R în tracțiune multiplă.
Cu toate că numărul de trasee de tramvai pe relația Depoul Alexandria – intersecția Bd. Timișoara cu bd. G-ral. Vasile Milea este mare – 3 trasee -, situația nu se menține și pe Cal. Ferentari, unde linia 23 are un traseu foarte lung și supus blocajelor de circulație – Bd. Regina Maria și bd. Mărăști – ceea ce cauzează întârzieri frecvent.
Înființarea unui traseu de autobuz între Zețarilor și str. Mihail Sebastian nu contribuie nicidecum la îmbunătățirea transportului în zonă, având în vedere că acest traseu cu o lungime de aprox. 4,9 km ar circula pentru aprox. 3,4 km paralel cu rețeaua de tramvai, pe Prel. Ferentari și Cal. Ferentari. Mai mult, traficul la ore de vârf pe str. Mihail Sebastian este extrem de intens, cauzând blocaje frecvente, ce vor afecta și acest traseu de autobuz.
Propunere: Desființarea liniei 8 și modificarea traseului liniei 11, astfel: traseul actual între Cartier 16 Februarie și intersecția str. Progresului cu Cal. Rahovei, apoi traseu modificat prin Cal. Rahovei, Cal. Ferentari, Prel. Ferentari, până la terminalul Zețarilor. Parcul circulant actual al liniei 11 va fi menținut la fel ca pe traseul actual.
În acest fel, tronsonul părăsit de linia 8 va putea fi mai bine deservit, creându-se și o legătură nouă de transport, care ar putea degreva linia 139 în relația Zețarilor – Politehnica. Totodată, s-ar scurta suprapunerea liniei 11 cu liniile 1/10 și 25, aceasta fiind cu doar o stație mai lungă decât în versiunea propusă de ADITPBI cu linia 11 pe traseul Cartier 16 Februarie – Ghencea. Mai mult, terminalul Ghencea nu poate deservi eficient două trasee cu sosire dinspre Cal. 13 Septembrie, având o singură linie din această direcție. Deși este posibilă intrarea vagoanelor și la liniile 1 – 2, acestea sunt utilizate în prezent de linia 41.
De asemenea, pentru tronsonul părăsit de linia 11 – Str. Zețarilor și str. Anghel Alexandru – propun prelungirea liniei 19 de la Șura Mare prin Șos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zețarilor. Astfel ar fi scos din folosință terminalul Șura Mare – odată cu desființarea liniei 34 – terminal frecvent blocat de autovehiculele parcate neregulamentar și s-ar degreva linia 323, al cărui traseu va fi parțial deservit de linia 19. Prelungirea traseului ar necesita un timp suplimentar de 28 minute la fiecare cursă (14 minute pe sens), fiind necesară alocarea a 3 tramvaie în plus față de programul actual. Acestea vor fi obținute din parcul alocat liniei 34, pentru care se propune desființarea.

2. Cu privire la linia 16, nu sunt de acord cu soluția propusă. Relația propusă este aproape integral acoperită în prezent de linia 36. În plus, întreaga zonă Pipera necesită o alternativă la linia de metrou M2, a cărei capacitate tehnică maximă de preluare a călătorilor a fost atinsă. În acest context, se impune menținerea unor legături de suprafață cu centrul Bucureștiului și suplimentarea lor, nicidecum desființarea.
Totodată, mai multe tronsoane de infrastructură modernizată, respectiv Str. Viitorului (1 km) și Str. Vasile Lascăr (600 m) ar fi părăsite de tramvaie, făcând astfel inutilă investiția efectuată în modernizarea infrastructurii de tramvai.
Mai mult, un eventual traseu de autobuz pe relația Piața Gemeni – Lizeanu – Obor ar circula în condiții improprii atât călătorilor, prin obligativitatea de a utiliza mai multe mijloace de transport pentru deplasare, cât și personalului de deservire, având în vedere că în niciunul din cele două capete de linie nu pot fi asigurate condiții pentru staționarea autobuzelor fără perturbarea traficului rutier și pietonal și nici toaletă cu apă curentă pentru șoferi.
Propunere: Menținerea liniei 16 pe traseul actual, Platforma Industrială Pipera – Piața Sfântul Gheorghe și suplimentarea acestui traseu cu cele 3 tramvaie rezultate din desființarea liniei 56.
Astfel, intervalul minim de circulație s-ar reduce de la 11 la 8 minute, iar prin recalcularea timpului de parcurs acesta ar putea fi redus chiar la 6 – 7 minute cu un parc circulant de 11 vagoane – cele 8 actuale + cele 3 de pe linia 56.

3. Cu privire la linia 34, sunt de acord cu desființarea, dar numai în condițiile realocării parcului circulant și modificării traseului 46.
Astfel, propun ca traseul liniei 46 să fie Faur, poarta 4 (în loc de Republica), Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Bd. Chișinău, Șos. Pantelimon, Șos. Iancului, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasaj Victoria, Șos. Nicolae Titulescu, cap de linie Banu Manta. Modificarea capătului de linie din Republica în Faur, poarta 4 nu va afecta timpul de parcurs, iar modificarea capătului din Gara de Nord în Banu Manta va scurta timpul de parcurs cu 20 minute. Doar din această reducere a timpului de parcurs, intervalul minim de succedare ar scădea de la 25 la 20 minute fără modificarea parcului circulant. Pentru îmbunătățirea calității servirii, se va suplimenta linia 46 cu 3 vagoane obținute din parcul liniei 34, obținându-se un interval de succedare de cca. 12 minute, mult mai atractiv decât cel din prezent. În acest mod, linia 46 va degreva linia 335, în prezent suprasolicitată, pe relația „Diham” (intersecția Bd. Nicolae Grigorescu cu Bd. Basarabia și Bd. Chișinău) – Obor – Perla.
Justificarea mutării capătului liniei 46 de la Gara de Nord la Banu Manta este dată de ruta ocolită și neatractivă pentru călători Pasaj Victoria – Str. Dr. Iacob Felix – Bd. Ion Mihalache – Piața Victoriei – str. Buzești – Bd. Alex. I. Cuza, Bd. Ghe. Duca – Gara de Nord, cu întoarcere prin al. Griviței – str. Buzești.
Celelalte 4 vagoane rămase din parcul liniei 34 vor fi împărțite în mod egal între liniile 1 și 10, pe care intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 la 6 minute.

4. Referitor la linia 35, nu sunt de acord cu desființarea acesteia. Traseul 35, în ciuda intervalului redus de circulație, se bucură de apreciere în rândul publicului călător, vagoanele circulând aproape de încărcarea maximă, având în vedere asigurarea legăturii cu noua zonă de birouri din zona Politehnica și Grozăvești, cu hipermarketul Carrefour Orhideea și Campusul Regie, precum și transferul mai facil la și de la liniile 1, 10 și 11. Transferul călătorilor de la linia 25 la liniile 1, 10 și 11 în intersecția Bd. Timișoara cu Bd. G-ral. Vasile Milea este extrem de dificil ca urmare a configurației intersecției și a traficului rutier intens. Linia 35 beneficiază de cale de rulare separată de trafic pe ÎNTREG traseul, constituind o legătură deosebit de rapidă și utilă a zonei adiacente Bd. Preciziei și Bd. Timișoara cu Universitatea Politehnica și Gara Basarab.
Propunere: Se va suplimenta linia 35 cu 3 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 și se va recalcula durata cursei complete de la 85 la 75 minute, având în vedere separarea liniei de trafic pe Bd. G-ral. Vasile Milea. Astfel, se va putea asigura un interval de succedare de cca. 9 minute. Celelalte 6 vagoane rezultate din desființarea liniei 8 vor fi alocate liniei 25, unde intervalul de succedare minim se va reduce de la 7 minute la aprox. 5 minute.

Față de cele de mai sus, solicit răspuns scris, având în vedere inclusiv prevederile Legii nr.52/2003, art. 12 alin (3) „Autoritățile administrației publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să justifice în scris nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris de cetățeni și asociațiile legal constituite ale acestora.”
De asemenea, solicit a fi invitat la dezbaterea publică a acestui subiect, organizată conform art. 7 alin (10) din Legea nr. 52/2003.


Cu considerație,

1) http://ec.europa.eu/atwork/applying-eu- ... mit=Search
2) http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=2626470
"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 08 Mar 2019 18:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Ca precizare, tot ce am propus eu implică costuri zero, nefiind vorba de tramvaie sau personal în plus ori de lucrări de infrastructură.
Desigur, sunt multe care se pot face, sunt modificări minore la infrastructură care pot duce la îmbunătăţiri consistente ale calităţii transportului, tot fără a fi necesară achiziţia de vehicule noi sau suplimentarea personalului şi vehiculelor existente. Unele se pot realiza în câteva săptămâni (din care execuţia în 2 - 3 zile maximum), altele în câteva luni cu totul şi aş enunţa aici:
- finalizarea capătului de linie Aeroport Băneasa pentru tramvaie, prin mutarea amplasamentului liniei cu cca. 5m mai la dreapta, pe stradă
- realizarea unei bretele de întoarcere în zona Autobazei Militari, cu linie de stocare, conform imaginii:
Attachment:
25.png

Aici ar putea întoarce linia 25 în afara orelor de vârf, fără a mai fi nevoie să meargă până la Depoul Militari, rămânând doar 35 spre depou
- realizarea unui macaz pentru viraj dreapta dinspre Bd. 1 Decembrie 1918 spre V pe Bd. Th. Pallady; linia 40 ar putea merge să întoarcă la Piaţa Titan, fără a se mai duce spre Complex R.A.T.B. Titan;
- realizarea unei bretele de legătură între Str. Sf. Vineri şi Cal. Călăraşilor, care să evite terminalul Piaţa Sf. Vineri; astfel liniile 16 şi 21 ar putea întoarce la Piaţa Sf. Vineri, de unde sunt legături mai bune, iar 14, 40 şi 55 vor putea merge la Sf. Gehorghe. După ce se termină lucrările la Băneasa şi Pantelimon s-ar putea reface un 5 lung Băneasa - Granitul, mai ales că ar beneficia de infrastructură modernizată pe o bună bucată de traseu, iar pe Barbu Văcărescu se pot uşor monta garduri la linie;
- realizarea unei linii de stocare la Piaţa Unirii, în locul benzii în care staţionează acum taxiurile, ceea ce ar permite depăşirea tramvaielor acolo; în prezent tramvaiele de pe 7, 27, 47 dacă sosesc mai devreme nu pot aştepta ora plecării din cauza 32-urilor.

Şi despre trasee se mai pot scrie multe, ceva cu bătaie mai lungă ar fi (evident, într-un singur pachet de modificări):
- prelungirea liniei 35 peste Podul Basarab, prin Bd. Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Vasile Lascăr, Reînvierii, Colentina, Obor şi retur direct prin Ştefan cel Mare;
- modificarea lui 34 pentru a circula pe traseul Lacul Tei, Vasile Lascăr, Obor, Mihai Bravu, Vitan, Octavian Goga, Ghe. Şincai, Eroii Revoluţiei, Giurgiului, Anghel Alexandru, Zeţarilor;
- desfiinţarea liniei 19
- linia 23 să circule pe traseul actual între Zeţarilor şi intersecţia Liviu Rebreanu cu 1 Decembrie 1918, apoi prin 1 Decembrie 1918, Th. Pallady până la Complex R.A.T.B. Titan sau chiar până la Depoul Titan.
- la ore de vârf, liniile 34 şi 35 se vor prelungi până la Platforma Industrială Pipera. Prin ore de vârf înţeleg luni - vineri, sosirile (urmate de plecări după 4 - 5 minute de staţionare, evident) la Pipera între orele 7:00 şi 8:45 (corporaţii), 12:55 şi 14:10 (elevi, doar pe perioada şcolii), 16:00 şi 19:00 (ieşire corporaţii). În zilele de week-end şi 36 s-ar putea limita la Lacul Tei.
Dar pentru asta e nevoie de reactivări de tramvaie (din alea cca. 40 de T4R şi cca. 50 de V3A care zac descompletate prin depouri) şi chiar o achiziţie rapidă (chiar şi second hand, de exemplu din Bruxelles care e tot pe 750 V, dar şi din Oradea - nu trebuie să ne fie ruşine, Tatrele orădene sunt mult peste cele de la noi, chiar dacă necesită o rezistenţă suplimentară pentru a putea funcţiona la 750 V în loc de 600 V) de tramvaie. Altfel, cele 100 de tramvaie noi pe care PMB speră să le aducă în câţiva ani nu vor face decât să înlocuiască Tatrele care vor scăpa după desfiinţările preconizate acum (dacă va mai scăpa vreuna) şi vreo 100 (lejer) de V3A-uri. Îmbunătăţirea va fi exclusiv de imagine, ca şi cu Otokarele (deşi împotriva lor s-au dus campanii întregi de denigrare).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Thu 25 Apr 2019 11:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48719
BVC 2019.

Off-topic: nu am mai vazut asa o semnatura hieroglifica precum cea a directorului economic, Mitroi. :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 943 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group