TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 17 Aug 2019 13:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 21 Sep 2018 11:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
6400


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 31 Oct 2018 20:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
Daca turcismele astea-s "ultramoderne", cum or fi Mercedesurile, MAN-urile ori Solarisurile?? Galactice...

Primele autobuze noi, ultramoderne au ajuns in Bucuresti! In scurt timp vor fi receptionate, inmatriculate si introduse pe traseele din Capitala. Primele 20 autobuze noi, Euro 6, achizitionate conform contractului incheiat de Primaria Municipiului Bucuresti cu asocierea OtokarOtomotiv ve Savunma Sanayi, au ajuns in Capitala.

Prin dispozitia Primarului General, s-a infiintat comisia de receptie a autobuzelor, comisie formata din specialisti ai directiilor Trasporturi si Achizitii din cadrul PMB, dar si din specialisti ai STB. Comisia va verifica daca autobuzele respecta toate criteriile tehnice de atribuire, conform caietului de sarcini. Dupa finalizarea procedurii de receptie, se va convoca sedinta de indata a Consiliului General pentru ca primele 20 de autobuze sa fie concesionate, conform Legii 92/2007 modificata prin OUG 89/2018, catre Societatea de Transport Bucuresti, operatorul serviciului de transport public din Capitala.

Dupa aprobarea in Consiliul General al Municipiului Bucuresti a concesiunii, STB va depune la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor toate documentele pentru obtinerea numerelor si a taloanelor si va inregistra autobuzele la Directia taxe si impozit. Se estimeaza ca toate procedurile premergatoare se vor finaliza pana la jumatatea lunii noiembrie, cand autobuzele vor fi scoase, progresiv, in trafic.

Reamintim faptul ca in luna iunie a acestui an, Primarul General, Gabriela Firea, a semnat impreuna cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primaria Capitalei achizitioneaza 400 deautobuze noi Euro 6, primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbana derulat de catre actuala Administratie.

Conform graficului de livrari, pana la sfarsitul acestui an, vor veni la Bucuresti primele 100 de unitati, urmand ca anul viitor, sa ajunga si restul de 300 de autobuze. Valoarea tranzactiei este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri in functie de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m si 30 de autobuze de 18. Acestea sunt dotate cu aer conditionat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea in trafic si furnizarea catre calatori a informatiilor legate de timpii de asteptare in statie si de parcurgere a traseului, sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri si beneficiaza de supraveghere video atat in interior cat si in exterior.


https://www.facebook.com/gabifirea/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 31 Oct 2018 21:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Cam toate dotările "ultramoderne" se regăsesc deja şi pe Citaro-urile existente. Nu e nicio îmbunătăţire, e doar înlocuirea parţială a unor gioarse scumpe (mai ales la întreţinere) cu altele un pic mai ieftine, doar că noi. Cum STB va trebui să preia vreo 80 de linii preorăşeneşti, e clar că transportul în Bucureşti nu se va îmbunătăţi, pentru că acum ies la traseu vreo 750 de maşini la ore de vârf. Şi nu sunt nici şoferi pentru mai multe... chiar dacă, probabil, se vor lua de la troleibuze şi tramvaie şi se vor trece pe autobuze cei care au D-ul, la nivelul Bucureştiului se vor simţi grav cele circa 200 de ture lipsă care vor trece pe preorăşeneşti cu titlu de mită electorală. Pentru că, de facto, transportul pe liniile preorăşeneşti va fi gratuit, întrucât STB nu va vinde bilete la şofer şi nici nu va angaja peste noapte 200 de vânzători de bilete ca să pună măcar un chioşc în fiecare sat. De controale nici nu poate fi vorba, pentru că nu au cu ce să plimbe zeci de km echipele de control.

Măcar astea au "full warranty" 4 ani (nu schimbă STB nici măcar un bec, doar pune motorină şi ad-blue în ele) şi garanţie încă 4 după aia (adică STB schimbă doar consumabilele), aşa că nu vom vedea 300 de Otokare pe butuci după 4 ani de circulaţie, spre deosebire de Citaro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 10:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Începând cu 1 Decembrie 2018 au intrat în circulaţie primele autobuze Otokar, astfel:
- Otokar Kent 10: 302 (Ferentari)
- Otokar Kent 12: 336 (Militari) şi 601 (Nordului)
- Otokar Kent 18: 780 (Titan)

Date tehnice:
Code:
Lungimea:           10.780 mm      12.000 mm     18.740 mm
Lăţimea:             2.540 mm       2.540 mm      2.540 mm
Înălţimea:           3.145 mm       3.145 mm      3.215 mm
Amapatamentul 1-2:   5.900 mm       5.900 mm      5.900 mm
Ampatamentul 2-3:      -              -           6.740 mm
Motorul                  Cummins ISB6 7E6        DAF MX11 Intercooler Turbo Diesel
Norma de poluare:                    EURO 6
Puterea nominală:            206kW/280CP         271kW/369CP


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Otokar Kent 10
#6304 - cap de linie Ghencea
Attachment:
1.jpg

Attachment:
2.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Otokar Kent 12

Cu modelul de 12m chiar am reuşit să fac o călătorie. La prima vedere, interiorul e un pic mai aerisit decât cel de la Citaro. Pe scaunele de deasupra punţii spate chiar pot sta 4 oameni fără să se înghesuie. Motorul trage bine, şoferii merg cu viteza legală, spre deosebire de Citaro care în primele zile nu prea treceau de 30 - 35 km/h. Retatderul îşi face bine treaba la coborârea dealului Cotroceni.
Scaunele sunt destul de OK, dar par mai slab fixate decât la Citaro Euro-3, însă mult mai bine prinse decât la Irisbus Citelis. Sunt produse de firma germană Franz Kiel GmbH, fiind modelul IDEO.
Cele două ecrane funcţionează, unul arătând schema traseului, celălalt diverse informaţii legate de validarea cardurilor (probabil în curând va arăta reclame). Amplasarea e nefericită, insistenţa STB de a avea două monitoare a făcut ca vizibilitatea lor să fie obturată parţial de barele de susţinere. Anunţul de staţii funcţiona, dar erau aceleaşi înregistrări folosite şi pe Citaro.

#6405 - linia 601, Bd. Regina Elisabeta, mergând spre Semănătoarea
Attachment:
6405.jpg


#6428 - linia 336, staţia ,,Facultatea de Electronică", sensul spre Piaţa Rosetti
Attachment:
6428.jpg

Attachment:
6428b.jpg

Attachment:
6428c.jpg

Attachment:
6428d.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Otokar Kent 18

Deocamdată Titan a scos articulate doar pe 780 (adică 2 bucăţi), urmează şi 783 după ce se finalizează procedurile de înmatriculare (cine a înmatriculat o maşină în ultimii ani ştie ce înseamnă asta). O mare risipă de capacitate de transport, pe 780 se cară aer la greu şi nici 783 nu e atât de plin cât să justifice articulate. Erau mai bune pe 335 şi 102 (da, ştiu că 335 e posibil să primească ce va rămâne în plus peste 780 şi 783).

#6802 - linia 780, cap de linie Gara Basarab
Attachment:
6802a.jpg

Attachment:
6802b.jpg

Attachment:
6802c.jpg

Attachment:
6802cc.jpg


Aburul pe care-l vedeţi în poză e de la sistemul de încălzire auxiliară a motorului diesel. Fiind foarte frig şi autobuzele fiind în garanţie extinsă, nu s-a mai putut face treaba de la Citaro, în care să se pornească motorul şi să se lase să se încălzească prin forţe proprii (acţiune care poate dura şi o oră la temperaturi foarte scăzute, cu consecinţe grave asupra motorului), aşa că s-a alocat carburant şi pentru acest încălzitor (nu ştiu cu ce funcţionează, ori e cu motorină, ori e cu păcură), care e folosit la staţionări îndelungate.

La gara de Nord:
Attachment:
6802d.jpg

Autobuzul nu a pătruns pe roşu, ci a rămas în intersecţie până a putut face stânga. Oricum, pare destul de uşor de manevrat (să vedem de mâine când se termină devierea prin Dămăroaia şi va circula pe Str. Clăbucet, Str. Dornei şi Str. Puţul lui Crăciun).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 15:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Aburul e de la instalaţia de încălzire auxiliară a motorului diesel. Ca să nu piardă garanţia, STB asigură şi funcţionarea acestui echipament, care la Citaro nu s-a folosit în lipsa cotei de carburant.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 20:04 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Location: Bucureşti
Ai perfectă dreptate, fumul alb, nu aburul, este de la instalația de încălzire auxiliară a motorului.
Dar, aici este un dar, această instalație tip Webasto (sau în noua noastră limbă românească, sirocou, cum îi spun "specialiștii superavizați"), nu are voie să scoată acel nor de fum. Acel nor de fum alb denotă o defecțiune majoră a bujiei incandescente a instalației, arderea nefiind corectă.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 20:19 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Location: Bucureşti
Dr2005 wrote:
Aburul pe care-l vedeţi în poză e de la sistemul de încălzire auxiliară a motorului diesel. Fiind foarte frig şi autobuzele fiind în garanţie extinsă, nu s-a mai putut face treaba de la Citaro, în care să se pornească motorul şi să se lase să se încălzească prin forţe proprii (acţiune care poate dura şi o oră la temperaturi foarte scăzute, cu consecinţe grave asupra motorului), aşa că s-a alocat carburant şi pentru acest încălzitor (nu ştiu cu ce funcţionează, ori e cu motorină, ori e cu păcură), care e folosit la staţionări îndelungate.


Acel nor de fum alb, nu de abur, denotă o defecțiune majoră a bujiei incandescente a instalației de încălzire auxiliare tip Webasto, arderea nefiind corectă.
Funcționează cu carburant extras din rezevorul autobuzului, deci motorină.
Nu există rezervor de păcură și, dacă ar funcționa cu așa ceva, autobuzul nu ar mai fi conform cu norma de poluare EURO 6.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 21:20 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Location: Bucureşti
Dr2005 wrote:
Date tehnice:
Code:
Lungimea:           10.780 mm      12.000 mm     18.740 mm
Lăţimea:             2.540 mm       2.540 mm      2.540 mm
Înălţimea:           3.145 mm       3.145 mm      3.215 mm
Amapatamentul 1-2:   5.900 mm       5.900 mm      5.900 mm
Ampatamentul 2-3:      -              -           6.740 mm
Motorul                  Cummins ISB6 7E6        DAF MX11 Intercooler Turbo Diesel
Norma de poluare:                    EURO 6
Puterea nominală:            206kW/280CP         271kW/369CP


Câteva observații :

Autobuzul C10 nu are ampatamentul de 5900 mm, nu poate fi identic cu cel al autobuzului C12.
Ampatamentul autobuzului C10 este de 4680 mm.

Autobuzul de catalog C18 al firmei OTOKAR are lungimea de 18740 mm și apatamentul între axele 2 și 3 de 6740 mm, cum este scris mai sus.
Autobuzul C18 produs pentru STB are lungimea de 18000 mm, încadrându-se în caietul de sarcini al STB, lungime obținută prin scurtarea ampatamentului între axele 2 și 3, acesta fiind de 6000 mm.
Acest lucru se vede și cu ochiul liber, observând distanța dintre burduf și ușa a treia, autobuzul de catalog având dispuse în acel interval două scaune transversale, autobuzul pentru STB având dispus un singur scaun transversal.


Notă: Penultima fotografie aparține lui Marian Andrei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 07 Dec 2018 00:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Norul de fum iese doar la pornirea instalaţiei, în 2 secunde dispare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Fri 07 Dec 2018 11:09 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Location: Bucureşti
Am înțeles acum. Înseamnă că este condens.
În acele zile temperatura exterioară a fost de -6/-7 grade C.

Dar din felul cum prezintă televiziunile de (ne)știri și postacii de meserie, înțelegi că fumul iese tot timpul de la motor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Sat 08 Dec 2018 23:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Iese câteva secunde la pornire şi atât:
Image

Pe de altă parte, când am făcut poza asta, autobuzul tocmai venise din traseu şi oprise... mă gândesc că motorul putea rezista 15 minute oprit şi fără încălzire auxiliară. Oare pornirea instalaţiei o fi automată, făcută de computerul de bord?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Tue 11 Dec 2018 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 94
bucsan wrote:
Acel nor de fum alb, nu de abur, denotă o defecțiune majoră a bujiei incandescente a instalației de încălzire auxiliare tip Webasto, arderea nefiind corectă.
Funcționează cu carburant extras din rezevorul autobuzului, deci motorină.
Nu există rezervor de păcură și, dacă ar funcționa cu așa ceva, autobuzul nu ar mai fi conform cu norma de poluare EURO 6.


Exact. Este acelasi sistem folosit de multi ani (decenii) la camioane cu cabina si la autobuze, inclusiv DAC 117UD, care avea sistem Webasto, insa cu rezervor separat (cu capacul plasat in spatele usii 4). E posibil sa fi fost si la 112UDM, dar nu stiu daca era din fabrica, insa e un exemplar cu acest sistem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Sat 16 Feb 2019 14:18 
Offline
User avatar

Joined: Sun 10 Jun 2007 17:01
Posts: 54
Location: Bucuresti / Brasov
In curtea Autobazei STB Obregia, se aflata garate 14 autobuze Otokar Kent C de 10 metri (7 bucati) si 12 metri (7 bucati), care sunt deja inmatriculate si asteapta iesirea in traseu pe liniile detinute de aceasta autobaza.

63XX

6323 - B 323 STB
6325 - B 325 STB
6326 - B 326 STB
6327 - B 327 STB
6328 - B 328 STB
6329 - B 329 STB
6330 - B 330 STB

64XX

6483 - B 483 STB
6492 - B 492 STB
6495 - B 495 STB
6496 - B 496 STB
6498 - B 498 STB
6499 - B 499 STB

65XX

6500 - B 205 STB


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 17:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
6315


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 17:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
6535


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
6814


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
6818


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 17:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48274
yyyy

Autobuzele nu au afisat nr. de inventar pe partea dreapta :o


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Sun 21 Jul 2019 14:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Ar merita făcută precizarea că, în continuare, autobuzele articulate sunt folosite doar pe liniile expres 780 şi 783 şi doar ce mai rămâne intră pe 335 sau 330. Nici gând să fie folosite pe liniile 641/642 care suplinesc lipsa tramvaiului 41 şi unde se circulă ca sardelele, asta în condiţiile în care există ture ale Autobazei Titan pe liniile respective (accesul/retragerea are vreo 20 km, există şi la liniile regionale accese de 40 - 50 km; de când cu STB-ul, nu se mai iau călători pe traseele de acces/retragere, deşi la tramvaie şi troleibuze unii vatmani/şoferi încă o mai fac).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group