TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 25 Sep 2020 03:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1677 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56
Author Message
PostPosted: Sat 31 Mar 2018 11:47 
Offline

Joined: Sun 28 Jun 2009 00:03
Posts: 18
Suplimentări pe liniile 8, 24 şi 28

RATBV S.A. răspunde solicitărilor unora dintre clienţii săi şi suplimentează capacitatea de transport, prin suplimentarea numărului de autovehicule, pe trei trasee, respectiv 8, 24 şi 28. Modificările survin de luni, 02 aprilie a.c., şi au la bază şi monitorizări ale gradului de încărcare ale autobuzelor şi troleibuzelor care deservesc traseele menţionate.

Noile grafice de circulaţie vor fi afişate în toate staţiile de pe traseu, precum şi pe site-ul http://www.ratbv.ro, în secţiunea „Trasee şi orare”.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Apr 2018 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Este nevoie de reintroducerea retelei de troleibuz pana in Livada Postei!

Sunt multe de spus, important e ca troleibuzul va continua sa circule in Brasov!

25 de troleibuze articulate cu baterii de putere care pot circula și pe porțiuni fără rețea aeriană, în valoare de 600.000 de euro unul, îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, amenjarea unei infrastructuri de transport electric, amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul de călători, stații și terminale de transport public noi și mai ales descurajarea utilizării autoturismelor personale în oraș sunt planurile pe care RATBV S.A. le are pentru îmbunătățirea transportului public din Brașov.

Strategia a fost prezentată vineri, în cadrul dezbaterii publice privind viitorul transportului public din oraș, „Hop on the future“, la care au luat parte brașoveni, dar și reprezentanți ai ONG-urilor. Banii pentru toate aceste investiții ar urma să fie accesați prin Programul Operațional – Axa 4, care are ca obiectiv specific reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, cu o valoare maximă eligibilă de 20 de milioane de euro. Cele 25 de troleibuze vor circula în zona Centrului Istoric.

La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 24 de milioane de euro. „Anul acesta vom înnoi parcul de autobuze, iar o prioritate este îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, care sunt vechi de 50 de ani. Avem în continuare probleme cu personalul, în organigramă fiind doar 21 de șoferi de troleibuze, din care la finalul anului acesta vom rămâne cu 15. AGA a aprobat formarea profesională, am primit un cod CAEN pentru înființarea unei școli de șoferi. Trebuie înțeles un lucru: este mai greu să conduci un troleibuz decât un autobuz, iar majoritatea șoferilor refuză, ceea ce înseamnă că trebuie să gândim o strategie prin care să-i motivăm financiar“, a declarat George Cornea, președintele Consiliului de Administrație al RATBV S.A.

36 de km de benzi dedicate pentru autobuze

Un alt proiect, complementar achiziției de mijloace electrice, este cel de amenjarea a unor stații de transport public, aproximativ 22 de adăposturi moderne, care să faciliteze inclusiv accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, un obiectiv la fel de important va fi cel de amenjare a unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, iar potrivit reprezentanților RATBV ar fi vorba despre 36 de km de benzi, pe care municipalitatea are obligația să le amenajeze.

Marea miză a conducerii RATBV va fi însă, să convingă posesorii de mașini personale să le lase acasă și să circule cu mijloacele de transport în comun. Unul dintre obiective, susțin reprezentanții RATBV, este ca prin aceste investiții să crească numărul de călători cu 3-5% anual. 153.000 de călători au carduri active în municipiul Brașov în acest moment, iar 30% dintre noile autobuze, care vor veni prin împrumutul BERD, vor fi prevăzute cu senzori care vor număra călătorii.

La sugestia brașovenilor care au participat la dezbaterea publică, RATBV S.A. va încerca să creeze programe de educare a publicului și de predictibilitate a transportului public, prin crearea unei aplicații digitale. În final, repezentanții Asociației VISUM pentru Educație le-au sugerat reprezentanților RATBV S.A. să facă o nouă dezbatere publică ale cărei teme să fie strategia privind transportul public în noile dezvoltări imobiliare ale Brașovului.


http://www.bizbrasov.ro/2018/04/02/ratb ... -poluarii/


Attachments:
troleibuz-galben.jpg
troleibuz-galben.jpg [ 182.98 KiB | Viewed 5881 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Apr 2018 21:45 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 30
Accident neobișnuit la Brașov. Două persoane au fost rănite după ce un pneu al troleibuzului în care călătoreau a explodat în timpul mersului. Una dintre victime a suferit o fractură deschisă la picior, iar cealaltă - o rană la cap. Polițiștii au deschis o anchetă în acest caz.

Sursa1: http://stiri.tvr.ro/doua-persoane-au-fo ... .html#view
Sursa2: https://www.brasovtv.com/index.php/even ... -troleibuz


Attachments:
incident-RAT-2.png
incident-RAT-2.png [ 641.05 KiB | Viewed 5667 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Jun 2018 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Hop-on/hop-off romanesc, cu midibuz turcesc :evil:

RATBV S.A. a pus în circulaţie de astăzi, 15 iunie 2018, autobuzul turistic al Braşovului. Traseul, în lungime de 6,8 km/cursă, este unul circular şi are următoarea configuraţie: Livada Poştei – Strada Mureşenilor (Piaţa Sfatului) – Strada G. Bariţiu – Strada C. Brâncoveanu – Strada Prundului – Strada Poarta Schei – Strada N. Bălcescu – Strada C. Dobrogeanu Gherea – Aleea T. Brediceanu (Aleea de sub Tâmpa) – Strada C. Dobrogeanu Gherea – Strada N. Bălcescu – Bulevardul 15 Noiembrie 1987 – Strada Agrişelor – Bulevardul Iuliu Maniu – Strada N. Iorga – Livada Poştei.

Pe traseu sunt amenajate 7 staţii de îmbarcare/debarcare, respectiv Livada Poştei – Piaţa Sfatului - Piaţa Unirii (Prundului) – Liceul „Andrei Şaguna” – Aleea „Tiberiu Brediceanu” – Star – Primărie.

Pentru cei ce doresc să admire oraşul sau să se deplaseze către obiectivele turistice vor fi efectuate un număr de 10 curse zilnic, inclusiv în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale, cu plecări din Livada Poştei (peronul din faţa Casei Baiulescu) în intervalul orar 09.00 - 18.00, cu plecări la fiecare oră exactă (09.00, 10.00, 11.00...18.00). Orarul de circulaţie poate fi consultat în toate staţiile de pe traseu şi pe site-ul http://www.ratbv.ro : https://www.ratbv.ro/afisaje/614-intors.html

Unul dintre avantajele majore ale acestui tip de traseu/orar rezidă din faptul că dacă te dai jos într-o anumită staţie, după exact o oră îţi poţi continua călătoria cu autobuzul turistic din punctul la care s-a făcut coborârea.

Tariful de călătorie este de 10 lei/zi, iar cu un bilet poţi efectua un număr nelimitat de călătorii într-o zi. Călătorii se pot urca şi coborâ (sublinierea mea: analfabet(a) esti RATBv!!) de câte ori doresc, de oriunde de pe traseu, dar numai în ziua pentru care au validat biletul. Biletul de călătorie se poate achiziţiona de la şofer sau de la casieriile din staţiile Livada Poştei şi Primărie şi este valabil doar pentru traseul turistic.

Autobuzul, dotat cu instalaţie de aer condiţionat şi sistem wi-fi este inscripţionat distinctiv şi va afişa pe tabela electronică mesajul „BUS TURISTIC”. În autobuz este montat un ecran LCD pe care rulează imagini şi informaţii scrise despre obiectivele turistice pe lângă care se trece, în limbile română, engleză şi franceză. Biletele vor fi validate la urcare şi îşi pierd valabilitatea la sfârşitul orarului de circulaţie al acelei zile. De asemenea, în autobuz sunt amplasate şi mai multe suporturi în care sunt postate pliante cu informaţii pentru turişti.


Attachments:
35287111_174322463237195_7319334445226393600_o.jpg
35287111_174322463237195_7319334445226393600_o.jpg [ 387.16 KiB | Viewed 5555 times ]
35416413_174322369903871_3857464335043395584_o.jpg
35416413_174322369903871_3857464335043395584_o.jpg [ 364.99 KiB | Viewed 5555 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Jul 2018 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
S-a stabilit castigatorul licitatiei pentru cele 105 autobuze.

RATBV a finalizat evaluarea documentaţiilor depuse de cele patru firme interesate să livreze 105 autobuze pentru operatorul local de transport public de călători, oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico – economic fiind cea referitoare la autobuzele Menarinibus (Italia), model Citymood. „În perioada următoare se vor parcurge etapele referitoare la eventualele contestaţii şi, ulterior, semnarea şi punerea în executare a contractului”, au anunţat reprezentanţii RATBV.
După intrarea în vigoare a contractului, firma câştigătoare va trebui ca în termen de 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de autobuze.

Respectivele autobuze sunt produse după un concept, proiect şi design Menarini, având componente ale unor producători din Uniunea Europeană. Toate componentele principale (motor, cutie viteze, punţi, frâne, direcţie, suspensie etc.) sunt fabricate de întreprinderi de profil din Uniunea Europeană: motorul autobuzelor Menarinibus Citymood este de concepţie şi producţie italiană, iar cutia de viteze şi punţile sunt furnizate de producătorul german ZF. „De menţionat faptul că autobuzele vor fi asamblate în Turcia, de către firma Karsan. Autobuze Menarinibus Citymood au mai fost furnizate şi se află în exploatare în mai multe oraşe importante din Italia, precum Genova, Bologna, Trieste, Modena”, a mai transmis RATBV.

Grad de înnoire de 54,4%

Noile autobuze vor avea motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare). Vehiculele vor avea podea joasă, fiind uşor accesibile tuturor categoriilor de călători.

Dintre cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (de 10 metri lungime), 40 dintre ele vor avea 12 metri lungime, iar alte 35 vor fi articulate (18 metri lungime).

În prezent, în flota RATBV sunt 22 de troleibuze şi 193 de autobuze, multe cu durata de exploatare depăşită. Practic, prin achiziţia noilor vehicule, gradul de înnoire al parcului auto ar fi de 54,4%, însă nu toate vehiculele vechi vor fi scoase din uz.

Oferta declarată câştigătoare a fost stabilită în urma aplicării unei formule de calcul în care s-au luat în considerare atât preţul, cât şi garanţia pentru vehiculele livrate.

Cele 105 autobuze vor fi plătite în 10 ani

Pentru achiziţionarea vehiculelor, în luna decembrie a anului trecut, RATBV a obţinut un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în valoare de 114 milioane lei (aproximativ 25 de milioane de euro), ce trebuie rambursat în 10 ani.

Împrumutul a fost acordat fără garanţie locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract. Licitaţia pentru cumpărarea acestor autobuze a fost lansată în luna februarie. Iniţial, de acest contract s-au arătat interesate 35 de companii, dar numai 4 au depus şi oferte, două din Turcia şi două din Germania.


http://www.bzb.ro/stire/autobuze-italie ... ui-a126779


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Jul 2018 14:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7830
Durata legală de amortizare a unui autobuz este de 8 ani... şi ei iau credit pe 10 ani...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Nov 2018 15:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Gioarsele crapa...

https://brasovmetropolitan.ro/2018/10/h ... 876456993/


Attachments:
autobuz-defect-1.jpg
autobuz-defect-1.jpg [ 35.35 KiB | Viewed 4820 times ]
autobuz-defect-4-1.jpg
autobuz-defect-4-1.jpg [ 51.14 KiB | Viewed 4820 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 22 Dec 2018 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Consiliul local a aprobat astăzi reînființarea transportului de noapte, prin extinderea orarelor a opt linii de transport existente, până la ora 2.30, în nopțile de vineri spre sâmbătă și sâmbătă spre duminică. Acest sistem va intra în aplicare începând de vineri, 28.12.2018.

Prelungirea programului se aplică pe 8 linii de transport, urmărindu-se asigurarea legăturii între centrul orașului și cartiere de locuit:

Linia 1, Livada Postei – Str. Harmanului – Triaj (Plecari din Livada Postei: 23:30, 23:50, 0:15, 0:35, 1:00, 1:20, 1:45, 2:05, 2:30)

Linia 2, Livada Postei – Str. 13 Decembrie – Rulmentul (Plecari din Livada Postei: 23:35, 0:20, 1:05, 1:50, 2:30)

Linia 4, Livada Postei – Gara Brasov (Plecari din Livada Postei: 23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30)

Linia 17, Livada Postei – Calea București – Noua (Plecari din Livada Postei: 23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30)

Linia 28, Livada Postei – Avantgarden – Bartolomeu – Fundaturii (Stupini) (Plecari din Livada Postei: 23:30, 0:30, 1:30, 2:30)

Linia 31, Livada Postei – Bd. Muncii – Valea Cetatii (Plecari din Livada Postei: 23:40, 0:00, 0:20, 0:45, 1:05, 1:30, 1:50, 2:15, 2:30)

Linia 34, Livada Postei – Str. Zizinului – Uzina 2 – Timiș-Triaj (Plecari din Livada Postei: 23:45, 0:40, 1:35, 2:30)

Linia 52, Tocile – Str. Zizinului – Bd. Saturn – Roman (Plecari din Tocile: 23:30, 0:30, 1:30, 2:30)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Dec 2018 14:27 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 51
Program de noapte...... DOUĂ nopți; dar de ce n-ar fi duminică spre luni ????? Și până la 2:30.... ”Mare” realizare, iscusit ”cârmaciul”......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Dec 2018 17:50 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 30
Primăria Brașov a semnat, vineri, acordul de finanțare a achiziției a 32 de autobuze electrice și 20 de autobuze hibrid din fondurile Agenției Fondului de Mediu. Valoarea contractului este de 137 de milioane de lei, din care fondurile nerambursabile ale AFM se ridică la 109,6 milioane de lei.

http://www.bizbrasov.ro/2018/12/30/vin- ... se-de-afm/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Dec 2018 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
AFM-ul e o institutie publica ocupata de politruci deci nu-i pasa daca arunca bani publici pe jucariile costitsitoare precum autobuzele cu baterii. Sunt sume uriase, arucate pe garla, fara nici o minima documentare...

Vor ca si 32-ul sa fie deservit cu autobuze electrice, desi exista retea de troleibuz pe o lungime de 99,8% din traseul sau!!!

Quote:
După ce se va efectua achiziția, aceste autobuze ar urma să circule pe 12 linii ale RATBV, în conformitate cu planul de circulație propus de către operatorul de transport. Cele mai multe autobuze electrice ar urma să deservească cartierul Tractorul, respectiv pe liniile 9, 15, 29, 36 și 53. Pe aceste trasee ar urma să circule 13 autobuze electrice. De altfel, pe liniile 7 și 8 circulă troleibuze, iar pe linia 2 ar urma să circule de anul viitor tot troleibuze, Primăria prin intermediul Ministerului Dezvoltării accesând o finanțare eruopeană prin Programul Operațional Regional pentru cumpărarea de troleibuze noi.

Totodată, în zona Tractorul este propusă și înființarea a două stații electrice pentru alimentarea acestor mijloace de transport în comun.

Autobuze electrice ar mai urma să circule și pe liniile 22, 23B, 32 și 34, iar autobuze electrice hibrid pe liniile 17, 21 și 23.

http://www.bizbrasov.ro/2018/12/28/trac ... asta-zona/


Attachments:
bv-elbus.png
bv-elbus.png [ 33.26 KiB | Viewed 4360 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Mar 2019 12:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
ACHIZIȚIA A 20 AUTOBUZE HIBRID-ELECTRIC DE CCA. 18M LUNGIME ȘI 32 AUTOBUZE ELECTRICE DE CCA. 12m, DESTINATE TRANSPORTULUI PUBLIC URBAN DE CĂLĂTORI ÎN MUNICIPIUL BRAȘOV.

Valoarea totala estimata:124.849.579,84 RON.


http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... /100051771


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 16 May 2019 23:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 177
Location: Brasov
Cab View al liniei 61, linie deservita de #902:


2 filmari cu traseul liniei 8 realizate de pe captatorul stang al unui troleibuz Volvo:

Rulmentul - Saturn:


Saturn - Rulmentul:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Oct 2019 14:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Transport pentru elevi.


Attachments:
71708911_387859815216791_8807727182374764544_o.jpg
71708911_387859815216791_8807727182374764544_o.jpg [ 334.64 KiB | Viewed 2701 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Nov 2019 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Next level: dube cu baterii :evil:

Municipalitatea va achiziționa încă 20 de autobuze electrice

Marți, 29 octombrie, a fost semnat un act adițional pentru modificarea contractului de finanțare încheiat de Municipalitate cu Agenția Fondului de Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane. Modificarea vizează achiziția de autobuze electrice de mici dimensiuni în locul autobuzelor electrice-hibrid. Solicitarea Municipalității pentru modificarea contractului de finanțare a venit ca urmare a faptului că la licitația pentru achiziția celor 20 de autobuze hibrid-electrice nu s-a depus nici o ofertă, în schimb pentru cele 32 electrice, pentru care s-a încheiat deja contractul de achiziție la sfârșitul lunii iulie, au existat mai multe oferte.


"Ieri (29 octombrie) am semnat actul adițional la contractul pe care îl avem cu Agenția Fondului de Mediu pentru a putea achiziționa autobuze electrice, în loc de autobuze hibrid. Le mulțumesc celor de la AFM pentru că au acceptat solicitarea noastră de achiziție autobuze electrice, iar în noiembrie vom putea lansa licitația. Cele 20 de autobuze vor deservi centrul istoric. De aceea ele vor fi de dimensiuni mai mici, de 8-9 metri, astfel încât să fluidizăm traficul cât mai mult, date fiind căile de acces din zona veche a orașului. Sper să semnăm cât mai repede contractul de achiziție și pentru cele 20, astfel încât întreg pachetul finanțat de AFM, de 52 de autobuze, să intre în circulație. Cu siguranță, de primăvara viitoare, primele autobuze electrice, fabricate în Cehia, vor circula în Brașov", a declarat primarul George Scripcaru.

Finanţare:
Proiectul, care presupune achiziția a 52 de autobuze ecologice (32 de autobuze pe care le va livra SOR Libchavy s.r.o. + 20 de autobuze electrice de mici dimensiuni, conform actului adițional semnat ieri) și a stațiilor de încărcare aferente, se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.


https://www.brasovcity.ro/index.php?ck= ... g&snr=2235


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Nov 2019 15:33 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Dedicatii speciale catre anumiti domni. Asta vrem sa punem noi in locul troleibuzelor articulate ce au circulat prin Schei.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 04 Nov 2019 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Quote:
Primăria Brașov va accesa o finanțare nerambursabilă de la Uniunea Europeană în vederea amenajării unui garaj modern pentru autobuzele RATBV. Față de costurile estimate în luna decembrie a anului trecut, de 64,72 milioane de lei, acum necesarul investiției s-a majorat cu aproape 12 milioane de lei și a ajuns la un total de 76,44 milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, în ultima ședință a Consiliului Local, au fost reactualizați indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului în vederea depunerii pentru accesarea banilor europeni. Totodată, și costurile suportate de către municipalitate drept cofinanțare au crescut de la 1,29 milioane de lei la 3,66 milioane de lei

Primarul George Scripcaru a precizat că amenajarea garajului presupune și realizarea infrastructurii necesare alimentării autobuzelor electrice. „Am avut deja discuții cu reprezentanții Electrica pentru a identifica sursa și necesarul de alimentare pentru stațiile de încărcare, fiindcă totul trebuie să fie dimensionat corespunzător. Nu putem ajunge în situația în care atunci când alimentăm autobuzele, lăsăm fără curent toată zona, cum au făcut cei de la Cluj, astfel că vom face pregătirile necesare de dinainte”, a explicat primarul.


Incep sa apara tot mai multe date despre esecul autobuzelor cu baterii de la Cluj Napoca! Insa, ce-or face cei din Brasov, ca macar clujenii au specialisti, in timp ce, dupa ce si-au demontat propria munca, retelistii si electronistii au fost concediati?!

In foto, depoul din Lublin.

https://www.bizbrasov.ro/2019/11/04/amenajarea-unui-garaj-modern-pentru-autobuzele-ratbv-s-scumpit-intr-un-cu-aproape-12-milioane-de-lei/


Attachments:
74907702_2590574824562368_2564845634699919360_n.jpg
74907702_2590574824562368_2564845634699919360_n.jpg [ 154.28 KiB | Viewed 2261 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Dec 2019 16:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
ACHIZIȚIA A 20 AUTOBUZE ELECTRICE (10 autobuze de 8m și 10 autobuze de 12m) destinate transportului public local din Municipiul Brașov.

Valoarea totala estimata: 49.215.966,39 RON.


https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/n ... /100084269


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Feb 2020 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Încă 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid vor circula pe străzile Brașovului

Primarul George Scripcaru și directorul general ADR Centru, Simion Crețu, au semnat astăzi contractul de finanțare pentru proiectul „Achiziția de mijloace de transport moderne”, prin Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

,,Astăzi semnăm unul dintre cele mai importante contracte de finanțare pentru mobilitatea urbană și, implicit, pentru dezvoltarea durabilă a orașului nostru. Astfel, Uniunea Europeană finanțează, cu aproape 16 milioane de euro, achiziția a 25 de troleibuze și a 10 autobuze hibrid. Acestea vor completa flota de mijloace de transport ecologice, care se află în diferite faze de livrare sau achiziție. După finalizarea achizițiilor, în Brașov vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice și 10 hibride. Cu toții ne dorim un oraș cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraș. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Aceste troleibuze reprezintă doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii 3 ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor”, a declarat George Scripcaru, primarul municipiului Brașov.

Prezent la evenimentul de semnare a acestui contract, directorul general al ADR Centru, Simion Crețu, a precizat: „Municipiul Brașov și zona sa metropolitană reprezintă cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru. Achiziționarea acestor mijloace de transport moderne va contribui în mod decisiv la creșterea calității transportului public și a calității aerului. Interesul Primăriei Municipiului Brașov pentru un mediu mai curat și creșterea calității vieții cetățenilor este evidențiat atât prin acest proiect, cât și prin cele finanțabile pe Axa prioritară 4 a Programului Regio, pentru amenajarea benzilor dedicate transportului public și trotuarelor aferente, a zonei din fața Gării din Brașov, construirea unui garaj pentru mijloacele de transport public, dar și achiziția unui sistem informatizat de transport. Sunt proiecte cu o valoare totală de peste 120 milioane de lei, ce vor fi investiți în infrastructura de transport public”.

Contractul semnat astăzi prevede achiziționarea a 25 troleibuze articulate şi 10 autobuze hibrid care vor fi utilizate pe rutele de transport public urban din Municipiul Brașov, cu precădere pe liniile de troleibuz 3, 7, 8, 10 și 33 și liniile de autobuz 50, 51 și 52.

Valoare totală proiect: 91.271.190 lei
Valoare totală eligibilă: 76.741.778,23 lei
– din care finanţare nerambursabilă 98%:75.206.942,67 lei
– cofinanţare 2%: 1.534.835,56 lei

Descriere tehnică

Troleibuze:

– 18 m lungime;
– capacitate de transport de minim 120 persoane din care minim 40 pe scaune;
– viteză maximă 75 km/h, limitată cu dispozitiv limitator de viteză reglabil la 55 km/h;
– suspensie pneumatică, gestionată electronic, cu posibilitatea ajustării gărzii la sol pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi;
– dotare cu sistem de recuperare a energiei de frânare, diagnoză, control şi parametrizare
– unitate electrică adaptată la tensiunea reţelei electrice de alimentare 525-660 Vcc;
– dotare cu sursă auxiliară de tensiune care asigura funcţionarea în condiţii normale pe porţiuni de traseu fără reţea aeriană de contact cu o autonomie de min 5 km;
– dotare cu sistem audio – video de informare, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video.

Autobuze hibrid

– 12 m lungime;
– capacitate de transport de min. 96 persoane;
– propulsie cu motor diesel cu funcţionare cu motorină şi biodiesel, care să corespundă normelor de poluare EURO VI, clasa C şi motor electric cu baterii litiu-ion pentru recuperarea energiei în timpul frânării, reîncărcate de mototrul electric în timpul decelerației;
– dotare cu podea complet joasă pe toată lungimea suprafeţei interioare destinată pasagerilor;
– dotare cu suspensie pneumatică integrală, controlată electronic, cu funcţia de coborâre;
– dotare cu sistem audio–video de informare, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video.

Obiective specifice:

– Cresterea numarului de pasageri pe liniile vizate de proiect cu 34,72 % ca urmare a achizitionarii a celor 25 de troleibuze si 10 autobuze hibrid.
– Reducerea emisiilor de CO2, echivalent cu 15,08 %, în cinci ani de la finalizarea proiectului.
– Reducerea utilizarii transportului privat cu autoturisme în aria de studiu a proiectului cu 19,84% în cinci ani de la finalizarea proiectului.


https://newsbv.ro/2020/02/07/inca-25-de ... rasovului/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 May 2020 06:25 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 30
Operatorul de transport RATBV va organiza în data de 18 mai, de la ora 12.00, o licitație publică pentru a vinde o parte dintre vechile autobuze, dar și un autocamion. În total, este vorba de 23 de autobuze mărcile Mecedes Benz, MAN, MAZ și BMC Probus. Cele mai ieftine sunt autobuzele articulate Mecedes Benz, pe care transportatorul le-a achiziționat în 2009 second-hand, dar și câte un autobuz MAN și MAZ, care au prețul de vânzare de 8.800 de lei.

Sursa: https://www.bizbrasov.ro/2020/05/08/rat ... 00-de-lei/


Attachments:
anunt RATBv autobuze  vechi.jpg
anunt RATBv autobuze vechi.jpg [ 385.39 KiB | Viewed 951 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Jul 2020 13:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50015
Pe linia 4 trebuie sa se reintoarca troleibuzele!

Primăria Brașov a semnat un nou contract pentru furnizarea a 8 autobuze elecrice, furnizorul fiind SOR Libchavy s.r.o., din Republica Cehă, companie care are semnate cu municipalitatea brașoveamă contracte pentru furnizarea altor 52 de vehicule de acest tip.

Valoarea contractului pentru livrarea celor 8 autobuze este de 26.3967.505 lei cu tot cu TVA, iar termenul de livrare a vehiculelor este de 12 luni. Cele opt autobuze au lungimea de 12 metri, o capacitate de 103 locuri și vor circula pe liniile 4 și 16. Prin acest contract vor mai fi livrate opt stații de încărcare lentă și alte trei de încărcare rapidă ce vor fi montate la capetele de linie.

Licitația, la care au fost depuse trei oferte, a fost organizată de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, în cadrul unui proiect derulat în parteneriat cu Municipiul Brașov, cofinanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Decembrie 2021 - RATBV, 75% electric

După semnarea contractului, primarul Brașovului, George Scripcaru, a declarat că producătorul din Cehia s-a dovedit a fi unul serios, iar autobuzele care circulă deja în Brașov oferă condiții foarte bune. „Conform contractului, până în iulie 2021, toate aceste autobuze vor circula în municipiul Brașov. După cum știți, în cadrul strategiei noastre de mobilitate urbană, dar și în planul privind calitatea aerului, principala modalitate de reducere a poluării din trafic este utilizarea transportului în comun. Odată cu finalizarea achiziției acestor mijloace de transport în comun ecologice, nu doar că vom atinge țintele pe care ni le-am, propus, dar o vom face mai devreme decât era în plan și le vom și depăși. Astfel, la finalul anului 2021, în Brașov, 75% din transportul în comun va fi electric, ceea ce înseamnă o reducere a emisiilor poluante cauzate de acest tip de transport cu 90%, comparativ cu decembrie 2018”, a precizat primarul.

Potrivit declarației directorului RATBV SA, George Cornea, până acum, producătorul din Cehia a furnizat 11 autobuze electrice, care circulă pe liniile 36, 23B și 22. De asemenea, au fost livrate 18 stații de încărcare lentă și alte 2 de încărcare rapidă. „În perioada următoare vor mai fi instalate nouă stații de încărcare rapidă. În acest moment sunt în derulare procedurile realizarea sistemului de alimentare cu energie electrică”, a mai spus Cornea.

De la 1 august vor circula troleibuze și pe linia 6

Pe de altă parte, directorul RATBV a precizat că de la 1 august vor fi introduse troleibuze și pe linia 6, acesta fiind ultimul traseu pentru care au fost achiziționate cele 26 de vehicule. „În acest moment se lucrează la rețeaua de alimentare de pe strada Zizinului, iar de la începutul lunii viitoare troleibuzele vor fi introduse pe traseu”, a explicat Cornea. Troleibuzele care vor circula pe linia 6 fac parte din lotul de 26 marca Solaris.


https://bzb.ro/stire/primaria-brasov-a-mai-comandat-alte-8-autobuze-electrice-total-60-a152894


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Jul 2020 13:43 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 30
Primăria Brașov a trimis spre publicare anunțul de licitație privind achiziția a 10 autobuze electric-hibrid, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020.

Noile autobuze hibrid ar urma să circule pe liniile 25 (Avantgarden – gara Brașov – terminal Poienelor), 28 (Stupini - str. Fundăturii – Avantgarden – Livada Poștei) și pe linia 41 (Stupini - str. Lujerului – Livada Poștei).


https://www.bizbrasov.ro/2020/07/22/10-autobuze-hibrid-de-16-milioane-de-lei-pentru-liniile-25-28-si-41/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Aug 2020 17:17 
Offline

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 15
Location: Brașov
De miercuri, brașovenii din zona nouă a cartierului Tractorul vor avea transport în comun în interiorul cartierului

Începând de miercuri, 12 august, societatea de transport RATBV va introduce un nou traseu, 2B, Rulmentul – Livada Poștei și retur, care va lega zona nouă a cartierului Tractorul de centrul orașului. În interiorul cartierului au fost amenajate trei perechi de stații, care vor deservi călătorii din întreaga zonă. Pe măsură ce situația juridică a terenurilor aferente străzilor va fi lămurită, traseul liniei 2B va fi prelungit. În următoarele zile pe străzile pe care va circula acest autobuz, Nicolae Labiș, Liviu Rebreanu și Ioan Popasu, se vor executa lucrări de turnare a ultimului strat de asfalt, cel de uzură, și de marcare pe orizontală și verticală a celor trei artere de circulație.

„Începând de miercuri, 12 august, va începe să funcționeze traseul de autobuz 2B, cu pornire din terminalul de la Rulmentul, pe ruta 13 Decembrie – str Nicolae Labiș – str Liviu Rebreanu – str Ioan Popasu – 13 Decembrie și zona centrală (Livada Poștei) și retur. Este o primă etapă a transportului care va deservi acest cartier, în a doua etapă urmând să extindem traseul pe o arie mult mai largă, care să cuprindă și restul cartierului, după finalizarea unor lucrări care mai există în zona la care facem referire. Este o etapă bună, am reușit să aducem infrastructura rutieră din cartier la un nivel care să permită utilizarea ei de societatea de transport. Vom vedea dacă sunt anumite modificări de făcut, vom ține cont de sugestiile sau propunerile care vin din partea cetățenilor. Avem o perioadă de 30 de zile de adaptare la necesitățile cetățenilor din zonă, fie că vorbim de o modificare de traseu, un refugiu pentru călători, o stație nouă sau orice altă necesitate pe care așteptăm să ne-o transmită brașovenii din zonă. Răspundem în acest fel necesităților cetățenilor din acest cartier și să facem încă un pas important pentru transportul în comun din municipiul Brașov atât din punctul de vedere al operatorului, cât și al necesităților cetățenilor“, a declarat George Scripcaru, primarul municipiului Brașov.

„Suntem pregătiți să operăm, începând de miercuri, linia 2B. Este o linie care deservește noua zonă a cartierului Tractorul, vom avea două stații pe Nicolae Labiș, una la intrare și una înainte de intersecția cu strada Liviu Rebreanu,. o stație imediat ce se intră pe Ioan Popasu. Acestea sunt pentru sensul către Livada Poștei, iar pe sensul celălalt, se va face o stație la accesul din Ioan Popasu, după parcurgerea giratoriului de la intersecția cu Henri Coandă, există o stație la intrare pe Ioan Popasu, una înainte de intrare pe Liviu Rebreanu și una la intrarea pe Niciolae Labiș, și încă una pe ieșirea din cartier, în zona Isaran. Frecvența este de un autobuz la 27 de minute, care împreună cu linia 2, asigură o legătură pe zona Tractorul cu o frecvență de aproximativ 13 minute. Această linie va fi operată începând de anul viitor cu autobuze electrice, fiind parte a contractului semnat cu furnizorul SOR, care trebuie să livreze începând cu luna februarie a anului viitor autobuze și pentru această linie“, a spus George Cornea, director general RATBV Brașov.




Sursă -> Primăria Municipiului Brașov


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2020 10:49 
Offline

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 15
Location: Brașov
RATBV SA își continuă politica de îmbunătățire a serviciilor oferite clienților săi, astfel că de mâine operează două modificări în cadrul rețelei de transport, cea mai importantă referindu-se la înființarea unui nou traseu, care asigură legătura între cartierul ”Izvor” din comuna Tărlungeni și capătul de linie Livada Poștei.

Astfel, din 18 august 2020, actuala linie 34B (Triaj – Hidro A) va avea indicativul 54, însă orele de circulație, itinerariul și stațiile rămân neschimbate.

Totodată, tot de mâine, noua linie 34B va face legătura între zona Izvor (Tărlungeni) și Livada Poștei.
Traseul dus: Izvor (cap linie) – Str. Izvorului – Str. Hărmanului – DJ 103A – Str. Zizinului – Str. Toamnei – Bd. M. Kogălniceanu – Bd. Iuliu Maniu – Str. N. Iorga – Livada Poștei.
Traseul întors: Livada Poștei – Bd. Eroilor – Bd. 15 Noiembrie – Str. Zizinului – DJ 103A – Str. Izvorului – Izvor (cap linie).

Graficele de circulație ale liniilor 34B și 54 sunt afișate în toate stațiile de pe traseu și pe site-ul http://www.ratbv.ro, în secțiunea ”Trasee și orare”.
Pe măsură ce alte mijloace de transport noi, respectiv autobuze electrice și troleibuze, se vor integra în flota RATBV, societatea va avea posibilitatea de a deservi noi linii de transport.


Sursă -> RATBV


Attachments:
IMG_0501.JPG
IMG_0501.JPG [ 964.37 KiB | Viewed 379 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Sep 2020 11:14 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 30
Oare ce se va intampla cu transportul in comun daca planul de a face sens unic pe Saturn si Calea Bucuresti va fi pus in aplicare? Mai ales cu liniile de troleibuz. Ma gandesc la liniile 8 si 31.

https://www.bizbrasov.ro/2020/09/08/analiza-la-nivelul-comisiei-de-circulatie-sensuri-unice-pe-calea-bucuresti-si-saturn/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Sep 2020 15:12 
Offline

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 15
Location: Brașov
Doamne ferește de așa ceva, dar probabil s-ar face ca pe strada Lungă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Sep 2020 19:21 
Offline

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 15
Location: Brașov
numerci wrote:
Primăria Brașov a trimis spre publicare anunțul de licitație privind achiziția a 10 autobuze electric-hibrid

Ofertanți: Mercedes și Solaris.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1677 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group