TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 12 Dec 2019 23:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 17:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48832
După numeroasele mesaje sosite pe adresa ziarului „Cuget Liber“, în legătură cu neregulile constatate de cititori în privinţa firmelor care se ocupă cu transportul călătorilor în municipiul Constanţa, a fost făcută o solicitare în scris Primăriei Constanţa. În urma solicitării, am putut afla că Primăria Municipiului Constanţa a eliberat avize de traseu pentru trei societăţi de transport:

SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA, SC DORADA TRANSPORTING SRL şi SC SYBEL PRO INVEST SRL

Aceste nume sunt destul de sonore, întrucât se ocupă de ani buni cu transportul călătorilor în municipiu. Reprezentanţii Primăriei Constanţa au mai precizat că nu ştiu dacă societăţile de transport deţinătoare ale avizelor de traseu au subînchiriat altor societăţi prestarea serviciului de transport persoane în regim de maxi-taxi.

Legea nu obligă societăţile de transport să nu subînchirieze altor firme dreptul de a transporta călători în municipiul Constanţa. Nimeni nu le poate cere explicaţii pe această temă, nici măcar Primăria. Cele trei firme plătesc anual pentru acest aviz câte 236 de lei şi apoi fiecare se descurcă aşa cum poate. În lipsa unui răspuns concret din partea administraţiei locale, am încercat să aflăm direct de la sursă unde sunt problemele acestui „sistem” de transport pasageri. Administratorii firmelor SC DORADA SRL şi SC SYBEL SRL au acceptat să vorbească despre acest subiect, însă reprezentanţii SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA nu au putut fi contactaţi.

„Microbuzele circulă mai mult goale“

Ozghiur Iusein este administratorul SC SYBEL PRO INVEST SRL. Pe site-ul Ministerului de Finanţe, firma figurează în anul 2015 cu şapte angajaţi, zero profit şi o cifră de afaceri netă de 88.948 lei. Societatea are şi datorii în valoare de 193.540 lei, administratorul precizând faptul că a fost nevoit să cumpere două microbuze, întrucât cele existente sunt vechi şi stau mult prin service-uri. Traseul pentru care a primit aviz firma este de aproximativ trei kilometri, între Palazu Mare şi Constanţa. Pe acelaşi traseu circulă şi autobuzul 3 de la RATC.

„Avem un traseu atât de mic, de trei kilometri, încât nu pot să iau în calcul aşa ceva. Doar în caz de nevoie, dar foarte rar, apelez la o altă firmă printr-un contract de colaborare. În cele mai multe cazuri, merg cu maşinile la nici 40% din capacitate, microbuzele circulă mai mult goale. De asemenea, pe traseul meu circulă autobuzul 3 de la RATC, care preia aproape toţi călătorii. Lumea nu are bani şi preferă să meargă cu autobuzul, de multe ori pe gratis. Sunt alte trasee pe care se fac bani, dar nu este cazul meu”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Ozghiur Iusein. Întrebat de ce a nu a reuşit să obţină un traseu mai profitabil, în condiţiile în care plăteşte aceeaşi sumă pentru aviz, Ozghiur Iusein nu a dorit să comenteze.

„Nu obligă nimeni călătorii să circule în picioare“

SC DORADA TRANSPORTING SRL, o altă firmă avizată de Primăria Constanţa, dispune de 20 de microbuze în municipiul Constanţa. De asemenea, DORADA este singurul transportator din Dobrogea, potrivit administratorului Marius Gherasim, care foloseşte monitorizare video pe toate microbuzele. De asemenea, microbuzele 310, 312, căci despre ele este vorba, circulă la o frecvenţă de trei minute, încercând să evite o supraaglomerare a mijloacelor de transport, a mai explicat Marius Gherasim, care a ţinut să excludă orice fel de suspiciune asupra subînchirierii altor firme a avizului primit.

„Nu am subînchiriat niciodată şi operez cu propriile maşini. Toată lumea bate monedă că se circulă în picioare. Pe acei călători nu-i obligă nimeni să circule în picioare şi nimeni nu-i poate da jos. Dacă şoferul le transmite că nu pot urca, atunci se enervează. Piaţa oferă diferite mijloace de transport, dar este opţiunea călătorului să meargă cu un anumit microbuz. Noi avem o frecvenţă în grafic din trei în trei minute, mai mult de atât nu se poate. Trebuie să respectăm o anumită lege, există un anumit număr de maşini, nu se poate să facem totul după ureche”, a precizat, pentru „Cuget Liber”, Marius Gherasim.

Această societate este singura dintre cele trei avizate de Primăria Constanţa care a înregistrat profit şi 0 pierderi. Profitul obţinut este de 197.104 lei, având o cifră de afaceri de 1.627.981 lei, în anul 2014.

Să fie Grup Media Sud?

Nu putem să nu ne întrebăm ce se întâmplă la SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA. Deşi au fost contactaţi în mai multe rânduri, reprezentanţii firmei în cauză nu au răspuns pentru a oferi clarificări în privinţa activităţii pe care o desfăşoară. De altfel, Grup Media Sud beneficiază de cele mai multe linii de transport, răspândite pe raza întregului municipiu Constanţa şi chiar în afara lui. Bizar este faptul că, pe site-ul Ministerului de Finanţe, această societate comercială figurează cu doar patru angajaţi în anul 2014, dar cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei. KRMY WORLD SRL, ANESS BLACK SRL, Emilia Vărguţă şi Ana-Maria Creţu sunt acţionarii SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA.

v v v

Primăria Constanţa vrea să modifice modul în care se desfăşoară transportul călătorilor prin iniţierea unui plan de mobilitate urbană. Adică realizarea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială şi teritorială.

„Trebuie să gândim un program coerent de transport. Sigur se vor face nişte paşi legat de transportul în municipiul Constanţa, vă pot garanta acest lucru”, a precizat Liviu Pătraşcu, şeful Serviciului de Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... =Top+stiri


Attachments:
afacerea duba.jpg
afacerea duba.jpg [ 368.33 KiB | Viewed 1037 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Apr 2016 14:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48832
Detalii incredibile din afacerea Maxi-taxi. Cum ajung constănţenii pe mâna "samsarilor" cu microbuze pentru 100 lei pe zi

Cu largul concurs al constănţenilor şi autorităţilor, diversele nedreptăţi făcute de societăţile de transport persoane au început să se impregneze în mentalul colectiv ca fiind o stare de normalitate. Călătorii s-au obişnuit să meargă în picioare, înghesuiţi ca sardinele, sau să nu primească bilet din partea şoferului. Dincolo de aceste aspecte, se află o situaţie şi mai complicată. În urmă cu două săptămâni, Cuget Liber a arătat care sunt cele trei firme de transport avizate de Primăria Constanţa să transporte pasageri pe raza municipiului: SC Grup Media Sud Călători SA, SC Dorada Transporting SRL şi SC Sybel Pro Invest SRL.

„Plătim 100 de lei pe zi pentru a circula“

După o săptămână în care am încercat să aflăm cine subînchiriază altor societăţi comerciale dreptul de a transporta pasageri în municipiu Constanţa, nu mică a fost surpriza să descoperim că de transportul constănţenilor se ocupă mai multe firme, mult mai multe decât ştie Primăria Constanţa. „Suntem la Grup Media Sud şi plătim 100 de lei pe zi pentru a circula pe traseu. Noi suntem practic închiriaţi, plătim zilnic. Sunt oameni care au o singură maşină, dar sunt şi firme cu mai multe. Este un şef de linie care se ocupă de maşini, le împarte şi le trimite pe trasee. Din câte ştiu, sunt aproximativ 40 de maşini şi firme care merg cu Grup Media Sud”, a declarat administratorul unei societăţi comerciale care colaborează cu SC Grup Media Sud Călători SA. Contactată de Cuget Liber pentru a oferi declaraţii în această privinţă, Ana-Maria Creţu, administratorul societăţii SC Grup Media Sud Călători SA, nu a dorit să ofere un punct oficial de vedere, însă a ţinut să precizeze faptul că toate contractele societăţii pe care o administrează se află în legalitate.

Primăria Constanţa cere explicaţii GMS-ului

Săptămâna trecută, susţin reprezentanţii Primăriei Constanţa, a fost trimisă o solicitare societăţii Grup Media Sud Călători SA, în legătură cu subînchirierea avizului de traseu către mai multe societăţi comerciale. SC Laurita Ely SRL, SC Geanberk Trans SRL, SC Marinică Trans SRL, SC Agi Complet SRL, SC Lucalcris SRL, SC Termoglass Design SRL, SC Elvmar Construct SRL sunt doar câteva din firmele care au un contract de colaborare cu SC Grup Media Sud Călători SA, pe baza căruia efectuează activităţi de transport pasageri pe raza municipiului Constanţa, în baza avizului de traseu eliberat de Primăria Municipiului Constanţa. „Nu există un contract între Primărie şi aceste firme. Se circulă pe baza unui Aviz de traseu care se reînnoieşte anual. Noi nu le dăm voie să subînchirieze”, a declarat pentru „Cuget Liber”, Liviu Pătraşcu, şeful Serviciului de Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa. Practic, subînchirierea este „ascunsă” sub forma unor contracte de colaborare, perfect legale, între SC Grup Media Sud Călători SA şi diverse societăţi comerciale.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... =Top+stiri


Attachments:
detali1-1461599937.jpg
detali1-1461599937.jpg [ 58.14 KiB | Viewed 1022 times ]
detali2-1461599945.jpg
detali2-1461599945.jpg [ 343.54 KiB | Viewed 1022 times ]
detali3-1461599952.jpg
detali3-1461599952.jpg [ 474 KiB | Viewed 1022 times ]
detali5-1461599924.jpg
detali5-1461599924.jpg [ 429.62 KiB | Viewed 1022 times ]
detalii-1461599973.jpg
detalii-1461599973.jpg [ 383.99 KiB | Viewed 1022 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Dec 2018 14:22 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
În toamna anului trecut, două dintre firmele de maxi-taxi, Grup Media Sud și cea care efectua cursele spre cartierul Palazu Mare - traseul 314, au fost "zguduite". Primăria nu a mai prelungit licențele pentru liniile 301, 302, 303, 304, 305 și 314. Mașinile trecute în acte nu erau cele care circulau pe străzi. Pentru 310 și 312, apucaseră să prelungească licențele până în august 2019.
301, 302 și 303 nu au mai circulat. Linia 304 a funcționat cu o mașină pe tot traseul, iar 305 a mers haotic, fără un program anume.
După un timp, au încercat reintroducerea liniei 302. A circulat pentru un weekend și a fost suspendată. În decembrie 2017, liniile 304 și 305 și-au revenit și au continuat să circule. La fel și 314.
La începutul lui 2018, linia 302 a revenit pe traseu. A circulat până la sfârșitul lunii aprilie.
În august 2018, microbuzele 314 au fost retrase de pe traseu, dar 304, 305, 310 și 312 au continuat să circule, cu toate că Primăria susținea în continuare că nu s-a prelungit nicio licență (nici pentru 310 și 312 - din august 2018).
Pe 22 octombrie 2018, microbuzele liniei 302 au revenit pe traseu.
Nu știu ce să mai cred despre toată această situație...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Update
PostPosted: Tue 08 Jan 2019 18:09 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
Pe geamul dispeceratului de la VIVO a fost lipit un anunț pe care scrie că linia 302 nu mai circulă din cauza lipsei de personal.
În prezent, pe străzile Constanței mai circulă 304, 305, 310 și 312.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Feb 2019 01:56 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
La Carrefour am întâlnit ieri (5 februarie 2019) doi șoferi de maxi-taxi și i-am întrebat la ce interval de timp circulă.
Astfel am aflat că linia 305 circulă la 11 minute, iar linia 312, la 20 de minute, iar după ora 20.00, pe această linie rămâne o singură mașină.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Nov 2019 01:43 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 8
Location: Constanța
8.000 de lei amendă au lăsat comisarii de la Protecția Consumatorilor Constanţa, în urma controalelor efectuate în 5 microbuze, care efectuează transport persoane în oraş.

În urma verificărilor, s-a constatat că există doar două trasee, pe care circulă asemenea microbuze, respectiv 304 şi 305.

‚‚S-au soldat procesele verbale cu două amenzi în sumă de 8000 de lei, dar ce este mai important este că s-au oprit de la prestarea de servicii, adică de la transportul consumatorilor, cele cinci microbuze care au fost verificate la momentul controlului, și în plus, s-a dispus măsura interzicerii în circulație a tuturor microbuzelor care prezintă deficiențe. Din păcate astăzi, administratorul societății nu a putut să ne spună exact numărul de microbuze care circulă în timpul unei zile’’, a declarat directorul Comisariatului Judeţean pentru Protectia Consumatorilor Constanţa, Ecaterina Scânteie.

Principala problemă identificată a fost starea precară a microbuzelor, dar nici înghesuiala nu este ceva neobişnuit. În ciuda evidenţelor, Comisariatul nu a lăsat nicio amendă pentru felul în care sunt transportaţi călătorii, deoarece controlul nu s-a făcut la o oră de vârf.

‚‚În primul rând, în interiorul microbuzelor sunt condiții precare de igienă – scaune care sunt pătate, care sunt rupte, care nu au centuri de siguranță, bucăți rupte în care consumatorul își poate sfâșia haina sau se poate răni. Adevărul e că toți consumatorii, la prima oră și la terminarea programului vor în cel mai scurt timp să ajungă acasă și se înghesuie, practic, în microbuze. Șoferul este obligat să oprească, dar nu poate să oblige consumatorii să nu se urce în microbuz’’, a mai precizat directorul Comisariatului Judeţean pentru Protectia Consumatorilor Constanţa, Ecaterina Scânteie.

Sursa: www.radioconstanta.ro

P.S.: În prezent, singurele linii de maxi-taxi interioare rămase sunt 304, 305 și 310.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group