TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 12:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Discutiile au fost purtate si in alte topice, aici le sintetizam. Troleibuzele 112 E aveau lada de contactori in spate, dupa modelul troleibuzelor scurtate din Bucuresti si nu aveau prezente gemuletele din spatele usii a treia, prezente la modelul 212 E.
Am ales ca exemplu troleibuzul 005 din Kiev, fotografia fiind realizata in anul 1982.
Adresa: http://www.trolleybus.kiev.ua/112e_d1.html


Attachments:
005b.jpg
005b.jpg [ 46.21 KiB | Viewed 38941 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Troleibuzele 212 E sint arhicunoscute.
CLUJ NAPOCA


Attachments:
059.jpg
059.jpg [ 89.13 KiB | Viewed 38939 times ]
061.jpg
061.jpg [ 85.36 KiB | Viewed 38939 times ]
064-101.jpg
064-101.jpg [ 76.78 KiB | Viewed 38940 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 08:31 
Ati afirmat ca nu a existat 117EA. Ok, dar (ma voi referi la Iasi)...

La troleibuzele fabricate incepand cu 1987 se observa o serie de diferente constructive fata de anterioarele. Exista si diferente de natura tehnica? In privinta denumirii, cum s-a facut diferentierea intre cele doua - sa le zicem - subtipuri?

Lasand la o parte faptul ca in mai multe orase utilizatori ai forumului faceau distinctia intre cele doua subtipuri, cunoscand denumirile 117E si 117EA, iata un extras dintr-un mefix al Sectiei 1 RATP Iasi (fiind documente interne, nu pot pune mai mult de atat):

...DAC 117E si DAC 117EA. Care ar fi explicatia?

Troleibuzul aratat mai sus este un fost 117E[A], fabricat in 1987. A fost scurtat (atasarea capatului remorcii, cuprinzand usa 4, la tractor + relocarile necesare) in cadrul RATC Iasi.

Rog ca mesajul sa-mi fie interpretat ca pur intrebator, si nu in alt fel!


Attachments:
image29xb.jpeg
image29xb.jpeg [ 15.76 KiB | Viewed 38715 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 19:01 
312E sunt 7447 si 7448. 212E sunt 7335, 7341, 7342 si 7446 (la subtipuri nu ma amestec, poate gresesc).
612 si 712 ce or fi oare ? De la 512 se sare la 812.
Una din diferentele autobuzelor si troleibuzelor 11x si 21x este pozitionarea usii a 2'a fata de prima. Iata totusi un exemplu de dezinformare, al carui autor nu il cunosc si nu stiu de unde am aceasta schema. Poate o recunoaste cineva.


Attachments:
File comment: (C) autor necunoscut
Rocar.jpg
Rocar.jpg [ 30.97 KiB | Viewed 38938 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Continui discutia tot cu o poza de pe siteul lui Dragos, cu troleibuzul 7446. Cablurile sint dirijate linga gemuletul din spate si nu exista un geam devenit mai mic (al treilea, partea stinga a vehiculului), cum este la troleibuzele date de mine ca exemplu din Cluj.
Nu stiu daca au lada aceea de contactori in interiorul vehiculului. Daca nu, posibil sa fie 212 ECS.


Attachments:
7446.jpg
7446.jpg [ 42.45 KiB | Viewed 38913 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 22:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#7446 nu are lada de contactori in interior.


Attachments:
74460650057ia.jpeg
74460650057ia.jpeg [ 75.54 KiB | Viewed 38711 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Nu-mi dau totusi seama daca acea pirdalnica lada cu contactori se afla in interior.


Attachments:
bus 0001.JPG
bus 0001.JPG [ 78.37 KiB | Viewed 38892 times ]
bus 0003.JPG
bus 0003.JPG [ 108.38 KiB | Viewed 38892 times ]
bus 0018.JPG
bus 0018.JPG [ 107.44 KiB | Viewed 38892 times ]
DAC212E-prototyp.jpg
DAC212E-prototyp.jpg [ 242.76 KiB | Viewed 30649 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Troleibuzul Rocar 212 postat mai sus este unul atipic.
2. Judecand dupa culoare si dupa geamuri, pare a fi contemporan cu primele 217, facute, probabil, pentru export. Anul fabricatiei pare 1987. Pentru cei care au activat pe forumul vechi: observati culoarea si ferestrele; sunt la fel cu cele ale Rocarului 318 Tandem
3. De fapt, sunt prezente caracteristici ale seriei 1:
-doua trape, avand exact aceeasi pozitionare si aceleasi dimensiuni
-inexistenta stalpunul "ingrosat" dintre ferestrele 2 si 3
Cand spun seria 1 ma refer la
-DAC 112 cu caroserie Roman
-DAC 112 provenit din scurtarea DAC 117
-DAC 117
4. Este foarte probabil ca acea lada cu contactori sa fie chiar in spatele soferului. Daca tinem cont de lipsa de imaginatie a celor de la Autobuzul, acolo ar trebui sa fie. De altfel, am impresia ca se si vede lada respectiva
5. Daca cineva se intelege bine cu Claudiu Patrut din Timisoara (userul Claudiu), ar fi bine sa ia legatura cu el, pentru ca Claudiu sigur cunoaste bine modelele de troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Cred ca lada de contactori este totusi in spate. Ia uitati-va pe unde intra cablurile electrice si unde este tunelul. Sa le fi adus pe langa podea pana in spatele cabinei soferului? Lipsa de imaginatie a celor de la Rocar? OK dar ganditiva ca atunci eram in socialism si se punea totusi problema economiilor. Si apoi Roman 112 avea lada de contactori in spate si nu jena pe nimeni. Si inca ceva. Avea prevazut si loc pentru taxatoare (2+24+...). Nu se vede de asemenea separatia intre salon si cabina soferului, distincta la 212E si 217E. Cred ca este totusi primul model de 212E facut pentru export.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 22:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Intr-adevar, tunelul e in spate deci, logic ar fi ca si contactorii sa fie acolo.
2. Elementul caracteristic seriei 2 il constituie blocul electronic pentru comanda contactorilor. la modelele 112 obisnuite, acesta se gaseste in peretii cabinei soferului, pe partea dinspre salon; acolo e o "umflatura" care ascunde blocul respectiv. Aici, unde s-ar putea afla?
3. Lipseste cea de-a treia trapa de pe partea opusa usilor, adica trapa de sub fereastra 4 (fereastra 0 e cea a soferului). Asta inseamna ca 212 din poza are ceva in minus fata de 212 obisnuit.
4. Nu in ultimul rand, e mai scurt. 212 obisnuit mai are un gemulet in spatele usii III si, implicit, in spatele ferestrei 6.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 20:48 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Din arhiva personala - pe care o mentionam si pe topic-ul cu Tandem - am gasit o nota datata 6.10.1988 in care era mentionat ca 7335 (vopsit la vremea respectiva intr-o schema pe verde si alb) a fost transferat de la Nitu Vasile la Vatra Luminoasa. Garantez ca 7335 a fost de la inceput scurt (nu modificat din 117) si a fost 'inmatriculat' cu numar de parc undeva in perioada Aug-Sep 1987. Pe 24.09.1987 circula pe 76. A mai existat inca un prototip scurt, vopsit intr-o schema alb-albastru-rosu, ceva mai scund decit 7335, care nu a fost niciodata in trafic si care a fost garat pentru o perioada (1987-1988) la Nitu Vasile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 23:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
7335 nu e fabricat in 1989? Cel putin asa zice Atlasul. In cazul in care e mai vechi, atunci e posibil ca si #7336 ss fie mai vechi de 1989.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 13:32 
Din pacate nu am notat nimic, precum a facut, din fericire, 1689, dar cu siguranta 7335 dateaza de prin 1987-1988. Sper sa nu gresesc, dar prin 89 se ajunsese deja pe la 7374.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 13:58 
Stiu ca le-am vazut pe 7335...7340 la inceputul lui 1989, dar nu stiu cand au fost fabricate. Daca 7335 a fost inainte la alt depou, e posibil sa nu fi mers prin centru, deci sa nu-l fi vazut eu.
In mod absolut sigur 7341 si 7342 au fost fabricate in 1989 si au iesit la strada prin septembrie. Le-am vazut cu inscriptia "PROBE". Urmatoarele troleibuze (7343...7374) sunt cele in schema rosie si au fost fabricate intre 1989 si 1990.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
sisintea wrote:
Nu-mi dau totusi seama daca acea pirdalnica lada cu contactori se afla in interior.

In sfirsit am gasit si un 112E :P
Lada cu contactori se afla in spate.


Attachments:
405.jpg
405.jpg [ 278.12 KiB | Viewed 38777 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Am dovada tranzitiei lui 112 E spre 212 E, fiind vorba chiar de troleibuzul 7446, despre care s-a mai discutat la noi pe forum (foto: Alan O. Watkins, 1992):


Attachments:
7446_172.jpeg
7446_172.jpeg [ 69.75 KiB | Viewed 38702 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Oct 2008 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Adaug la colectia noastra inca un troleibuz 112E, cu numarul de inventar ITB 5321.

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


Attachments:
5321a.JPG
5321a.JPG [ 297.77 KiB | Viewed 37993 times ]
5321.JPG
5321.JPG [ 350.74 KiB | Viewed 37994 times ]
5321, 575.JPG
5321, 575.JPG [ 308.68 KiB | Viewed 37993 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Oct 2008 21:45 
5321 a fost singurul troleibuz DAC 112 din dep. Nitu Vasile destui ani. De obicei era titular in 74, dar mai scapa prin week-end si in 73.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 10:34 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 69
Troleibuzul articulat din spatele lui 5321 este 7127.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 10:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Interesant ca 5321 a primit numar de parc de tip 5xxx, desi se pare ca a aparut dupa debutul seriei 7xxx. Trebuie sa fie din aceeasi serie mica cu #40x din Constanta, daca nu chiar prototipul. Nu a proliferat acest tip, pentru ca pe atunci era la moda eficienta utilizarii soferilor si a reducerii consumurilor, deci se impuneau economic articulatele, in ciuda raportului putere/sarcina mai mic si a manevrabilitatii dificile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 11:29 
5321 a primit numar in continuarea celorlalte DAC 112E, cu caroserie Roman.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Dec 2008 03:39 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Am remarcat ceva despre poza cu 112e cu negru la geam...este in 2 usi cu trei geamuri intre usa 1 si 2, la fel ca cele facute pentru Bogota. ce difera e schema de vopsire...intrebarea e acum, daca acel troleu a ajuns acolo, si a fost revopsit (toate cele trimise inca exista desi ruginesc, si toate sunt in schema crem cu dunga galbena si rosu pe mijloc) sau a ajuns altundeva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56058
Troleibuzul RATC 404 (arhiva d-lui Bucsan). Pacat de istoria aruncata la gunoi.


Attachments:
404.jpg
404.jpg [ 62.1 KiB | Viewed 35096 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2013 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Fiindca in urma unor discutii intre prieteni au inceput sa se emita liste de vehicule create din amintiri imprecise, cream aici topicul unde inventariem precis si detaliat toate troleibuzele articulate moderne fabricate in Romania, repartizate pe orasele unde au fost livrate.

Incep cu Brasov.
Sper sa fie cat mai putine erori.

DAC 117 EA (total 194 bucati livrate noi din fabrica)

- 1981 (10 buc): 114-118 [1 dunga subtire crem / fond rosu (clasic ITB)], 119-123 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis (clasic ITB)]
- 1982-1983 (50 buc): 124-143 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis (clasic ITB)], cu ferestre mai scunde la usi: 144 [1 dunga groasa alba pe fond galben inchis (clasic "autobuze ITA", schema prezenta si la Constanta)], 145-173 [3 dungi: albastru dechis + rosu subtire la mijloc + albastru deschis / fond alb]
- 1984 (30 buc): 174-203 [3 dungi: albastru deschis + rosu subtire la mijloc + albastru deschis / fond alb; fara tragatoare]; Obs.:185 scurtat la 2x in 1994, ca utilaj gresare
- 1985 (32 buc, fara ornament lateral si fara geamuri mobile pe dreapta, cu casete de traseu lateral si spate): 204, 205-234, 235 [3 dungi: albastru inchis + rosu (mai jos si mai gros) + albastru inchis / fond alb; fara tragatoare]
- 1986 (40 buc): 1-30 [2 dungi: rosu + albastru inchis / fond alb], 236-245 [2 dungi: rosu + albastru inchis / fond alb]
- 1987 (8 buc, cu lampi spate independente, din care): 1 buc inalt: 246 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus]; 7 buc scunde: 31-37 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus]
- 1988 (10 buc, scunde): 247 [1 dunga groasa sub geamuri albastru inchis / fond gri inclusiv partea de sus], 248 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / fond crem], 249 [1 dunga groasa sub geamuri ? / fond ?], 250 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / fond crem]; 40 [1 dunga groasa sub geamuri albastru inchis / fond gri inclusiv partea de sus], 41-44 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / crem, 45 [unicat scund, 3 dungi: albastru deschis + rosu in zig-zag + albastru inchis? / fond alb, ferestre mobile, caseta linie fata dreptunghiulara dar scunda]
- 1989 (5 buc, scunde): 46 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus], 47-50 [1 dunga crem / fond rosu inchis visiniu inclusiv partea de sus]
- 1990 (9 buc, inalte, dotari imbunatatite): 51-59 [1 dunga lata jos rosu deschis / fond crem]
NOTA: Numerele 38 si 39 nu s-au alocat din cauza ca exista inca la acel moment ungatorul #38 de tip DAC-ROMANIA 112E.

DAC/ROCAR 217 E (total 25 bucati livrate noi din fabrica, plus inca 24 bucati livrate second-hand)

1992 (10 buc): 60 [1 dunga lata jos rosu inchis / fond crem], 61-62 [1 dunga lata jos gri inchis / fond crem], 63 [1 dunga lata jos maro / fond crem], 64-69 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem]
1993 (8 buc): 70-72 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond alb griui], 73-74 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem], 75 [1 dunga lata jos verde inchis / fond crem], 76-77 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem]
1994 (6 buc): 78-83 [1 dunga lata jos albastru mediu / fond alb]
1997 (1 buc): 108 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond alb]

2002 (16 buc, SH ex-Constanta): 116-131 revopsite divers
2003 (8 buc, SH ex-Constanta): 132-139 revopsite divers


Attachments:
1983 - in premiera articulate in Centru si Schei.jpg
1983 - in premiera articulate in Centru si Schei.jpg [ 76.56 KiB | Viewed 33882 times ]
Bara la bara pe linia 8 de odinioara.jpg
Bara la bara pe linia 8 de odinioara.jpg [ 92.87 KiB | Viewed 33874 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Mar 2013 23:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bucuresti - inceputurile
Rog corecturi daca este cazul.

DAC 117 EA (total 335 buc.)

- 1980 (150 buc.):

7000 [prototip "1980", cate 2 dungi subtiri lipite negru + portocaliu, negru + verde]
7001 [prototip, 1 dunga subtire crem / fond rosu)]
7002 [prototip?, 3 dungi: roz + portocaliu + maro-inchis / fond alb]
7011-7029 [1 dunga subtire crem / fond rosu]
7030-7099 [1 dunga subtire crem / fond rosu, cu exceptia 7066 care avea fond albastru]
7003-7010 [1 dunga subtire crem / fond albastru]
7100-7149 [1 dunga subtire crem / fond albastru]

- 1980/1981 (100 buc.):

7150-7249 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]

- 1981/1982 (85 buc):

7250-7299 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]
7300-7334 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]

Se reiau livrarile abia in 1987-89, cu primele scunde
Troleibuzul 7335 a fost un prototip unicat scurt 212E (?) [dungi verzi / fond crem]


Attachments:
7020.jpg
7020.jpg [ 222.97 KiB | Viewed 33882 times ]
7103.jpg
7103.jpg [ 99.09 KiB | Viewed 33868 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Mar 2013 00:29 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Dupa anul 1990 seria brasoveana 144-173 stiu ca inca era functionala, de exmplu #144 care fusese revopsit in albastru jos + dunga rosie si una albastra sub geamuri, la interior pe barele care roteau usile sub vopseaua sarita se vedea pe alocuri culoarea galbena, nu inteleg de ce a fost revopsit, a fost unicul troleibuz galben de la Brasov? In anii '90-91 nu mai tin minte exact, acest troleibuz isi facea veacul pe linia 6.
As fi curios daca domnul Brassovia stie cate din exemplarele din 1981-1983 au supravietuit pana dupa 1990 la Brasov?
Stiu sigur ca troleibuzele din seria 1984 adica #174-203 mai erau functionale dupa 1990 poate chiar 1995?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Mar 2013 15:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
trollino wrote:
Dupa anul 1990 seria brasoveana 144-173 stiu ca inca era functionala, de exmplu #144 care fusese revopsit in albastru jos + dunga rosie si una albastra sub geamuri, la interior pe barele care roteau usile sub vopseaua sarita se vedea pe alocuri culoarea galbena, nu inteleg de ce a fost revopsit, a fost unicul troleibuz galben de la Brasov? In anii '90-91 nu mai tin minte exact, acest troleibuz isi facea veacul pe linia 6.
As fi curios daca domnul Brassovia stie cate din exemplarele din 1981-1983 au supravietuit pana dupa 1990 la Brasov?
Stiu sigur ca troleibuzele din seria 1984 adica #174-203 mai erau functionale dupa 1990 poate chiar 1995?


La sfarsitul anului 1989 existau aprox. 179 articulate, iar la sfarsitul lui 1990 se pare ca mai ramasesera doar 134. casarile au inceput timid in 1989 si au continuat masiv in 1990 si 1991, apoi au stagnat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 19:07 
Offline
User avatar

Joined: Thu 02 Mar 2006 18:02
Posts: 8
Location: Bucuresti
Salut,

Vreau sa-l felicit pe Brassovia pentru initiativa de reface inventarul troleibuzelor, cel putin pentru Brasov si Bucuresti.

Incerc sa pastrez formatul si vreau sa completez lista corespunzatoare Bucurestiului cu:

- 1989

7341 - [212 ECS, solo, varianta inalta, cu consolele fata si spate mai lungi decat cele ale unui autobuz 112 udm, 3 geamuri intre usile 1 si 2, blocul de rezistente in spatele captataoarelor, tunel de cabluri intre plafon si lada de contactori pe stalpul stanga spate, lada de contactori in salon, pe partea stanga, din dreptul usii 3 si pana la panoul spate, scari coborate, cu 4 trepte, fara ornament gros deasupra trapelor sau la mijloc, vopsire crem cu banda bleu in zona trapelor si inca una, mai ingusta, mai sus, deasupra aripilor, bare de protectie crem, trapa frontala cu grila de aerisire si vopsita integral in crem, capacele indicatoarelor de traseu si tragatoarele vopsite in visiniu, alocat Depoului Vatra Luminoasa la fel ca si urmatoarele 7341 - 7420]

7342 - [similar cu 7341 dar scund si cu banda bleu superioara trasa si peste trapa frontala, fara tragatoare]

- 1989 - 1990

7343-7374 - [E117 scunde, cu scari cu 3 trepte, fara ornament gros deasupra trapelor sau la mijloc, lada de contactori mai lunga decat la seria 7000 - 7334, mai intai visinii si apoi rosii cu banda crem lata sub geamuri - ca repere pot da 7359 - cu visiniu, 7363 - cu rosu]

- 1990 - 1991

7375, 7376, 7378, 7379 - [E117 inalte, cu scari cu 3 trepte, crem cu banda rosie la nivelul trapelor, ornament gros deasupra trapelor si pe conturul aripilor]

7377 - [primul E217 din Bucuresti, inalt, scari coborate, cu 4 trepte, crem cu doua nuante de verde (cea inchisa in zona trapelor) si cu 3 V-uri orizontale intre roata 1 si usa 2, doua verde inchis si unul maro intre ele, interiorul salonului vopsit cu alb, scaune tapitate, geamuri anticurent la usi, a fost prezentat la TIB '90]

7380 - 7407 - [E117 inalte, scari coborate, cu 4 trepte, crem cu banda rosie (pana la 7402 inclusiv) sau albastra (pentru 7403 - 7407) in zona trapelor, ornament gros deasupra trapelor si pe conturul aripilor (la aripi doar pana la 7383 inclusiv)]

- 1991 - 1992

7408 - 7427 - [E217, crem cu banda verde in zona trapelor, primele troleibuze noi cu logo RATB nou, pana la 7420 alocate Depoului Vatra Luminoasa, restul la Bujoreni - la fel ca si urmatoarele 7428 - 7445]

- 1992 (Decembrie) - 1993

7428 - 7434 - [E217, panoul spate dintr-o foaie de tabla mai lata, cu coltarele spate cu prelungiri scurte, diverse culori: 7428 - crem cu trape albastru inchis, logo RATB si nr de parc bleu, 7429, 7432 - alb-unt cu trape albastru inchis, logo RATB si nr de parc turcoaz, 7430, 7431, 7433 - crem cu trape turcoaz, logo RATB si nr de parc bleu, 7434 - crem cu trape bleu, logo RATB si nr de parc bleu, fara nr de parc pe trapa fata si pe panoul spate]

- 1993 (Februarie)

7435 - 7439 - [E217, vopsire pentru reclama ASSOS (rosu / albastru inchis / alb), fara logo RATB si cu nr de parc pe trapa fata si pe panoul spate]

- 1993 (Aprilie)

7440 - [317ET, cabina soferului similara ci cea de la 7335 si cu cea de la Ikarus 435T, care permite deschiderea ambelor foi ale usii 1 pentru accesul pasagerilor, scari coborate, cu 4 trepte, scaune tapitate cu cadru vopsit in alb, cu un singur picior gros catre culoarul central, geamuri anticurent, vopsire particulara, cu negru mat in zona geamurilor si negru in jos, cu o banda portocalie lata sub geamuri si una galben inchis in zona trapelor din care porneau 3 benzi oblice din fata aripilor catre in spate, mici detalii cu galben deschis, bare de protectie negre, tragatoare portocalii, fara logo RATB, nr de parc negru pe trapa fata si pe panoul spate, in 1995 daca nu gresesc, a fost dat la schimb Depoului Vatra Luminoasa iar in locul lui a fost adus 7417]

- 1993 (Octombrie - Decembrie)

7441 - 7445 - [E217 cu diverse desene (triunghiuri, benzi) si obligatoriu banda in zona trapelor in culoarea cea mai inchisa, culori: 7441 crem cu albastru inchis, 7442 crem cu turcoaz in doua nuante, 7443, 7445 crem deschis cu albastru inchis, 7444 crem deschis cu albastru inchis si bleu, logo RATB si nr de parc in culoarea cea mai inchisa, fara nr de parc pe trapa fata si pe panoul spate]

- 1994 (Ianuarie)

7446 - [E212 cu consolele fata si spate mai lungi, ca 7341 si 7342, alb cu albastru inchis in zona trapelor si doua benzi rosu-ciclamen, deasupra ornamentului gros de la partea superioara a trapelor si pana sub nivelul superior al aripilor, terminate prin taietura oblica catre fata, benzi oblice pe stalpii spate, tunel pentru cabluri pe stalpul stanga spate, alocat Depoului Vatra Luminoasa la fel ca si urmatoarele 7447, 7448]

- 1994 (Octombrie)

7447 - [E312, prezentat la TIB '94, nr de parc initial 001, alb-gri cu doua benzi albastre si una rosie, deasupra trapelor, prelungite oblic catre geamuri intre roata 1 si usa 2]

- 1995 (??)

7448 - [E312, nr de parc initial 002, alb cu o banda lata albastru inchis deasupra trapelor, intre usi doar cate un desen format dintr-o banda albastru inchis si una rosie pe fond alb]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Thu 02 Mar 2006 18:02
Posts: 8
Location: Bucuresti
Acum vreau sa fac niste observatii:
1. 7335 din Bucuresti - a fost alb cu doua benzi verde inchis, destinat probabil exportului in Columbia (teorie sustinuta de inscriptiile in spaniola din interior si de asemanarea cu ce se poate vedea aici: http://www.tramz.com/co/bg/b/be.html - vezi de la jumatatea paginii in jos);
2. 249 din Brasov din cate imi amintesc, a fost gri cu banda albastru inchis sub geamuri, la fel ca si 247 (limita inferioara a benzii era la partea inferioara a geamului soferului asa ca nu ajungea si pe panoul frontal) - de obicei troleibuzele 247 - 250 erau alocate liniei 4 care trecea / trece pe B-dul Victoriei pe unde le vedeam aproape zilnic cand eram in vacante la bunici; nu imi amintesc de niciun troleibuz crem cu banda maro, nu il pot contrazice pe Brassovia, dar imi vine sa bag mana in foc ca nu era 249 (ar putea fi inversate din greseala descrierile intre 249 si 40?).

Si o intrebare: descrierea lui 246 este sigura? (nu stiu de ce imi amintesc de el ca era similar cu 248 si 250)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 20:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
weeping eye wrote:
2. 249 din Brasov din cate imi amintesc, a fost gri cu banda albastru inchis sub geamuri, la fel ca si 247 (limita inferioara a benzii era la partea inferioara a geamului soferului asa ca nu ajungea si pe panoul frontal) - de obicei troleibuzele 247 - 250 erau alocate liniei 4 care trecea / trece pe B-dul Victoriei pe unde le vedeam aproape zilnic cand eram in vacante la bunici; nu imi amintesc de niciun troleibuz crem cu banda maro, nu il pot contrazice pe Brassovia, dar imi vine sa bag mana in foc ca nu era 249 (ar putea fi inversate din greseala descrierile intre 249 si 40?).

Si o intrebare: descrierea lui 246 este sigura? (nu stiu de ce imi amintesc de el ca era similar cu 248 si 250)

40 sigur a fost cu dunga albastra pe fond gri. Insa cu 249 cred ca am gresit, s-ar putea sa fac confuzie cu DAC 217E #63. Exista persoane care si-l amintesc pe 249 cu dunga verde; probabil asa a si fost, in nici un caz nu a avut schema albastru / gri.
246 a fost ca si 31-37 si 46, adica dunga crem pe fond maro, doar ca era inalt. La putin timp (probabil in 1990), el a fost revopsit in schema troleibuzelor din seriile 174-245 si 1-30, respectiv cu cate o duga rosie si albastra pe fond alb.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group