TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 02:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Sun 21 May 2006 01:34 
Raba tip Irak,sunt basculantele care au oblon in spate.Ca cea din poza.


Attachments:
Picture46.jpg
Picture46.jpg [ 5.89 KiB | Viewed 6207 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 03:27 
Incerc sa va prezint cateva date luate din lucrarea "Automobile ROMAN pentru transportul de marfuri" - Ed Tehnica Bucuresti, 1982.

La vremea respectiva, se foloseau doua motoare:


:arrow: SAVIEM 797-05 - motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie
-raport de compresie 17,5:1
-cilindree totala 5,491 l
-turatie 3000RPM / ralanti 600RPM
-putere nominala 135CP la 3000RPM
-momentul cuplului motor 37daNm la 1800RPM


:arrow: MAN-D 2156 HMN 8 (banuiesc ca asta e cel numit RABA)
-motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie, inclinati la 40 de grade fata de verticala
-raport de compresie 17:1
-cilindree totala 10,350 l
-turatie 2200RPM
-putere nominala 215CP la 2200RPM
-momentul cuplului motor 76daNm la 1400RPM

(Din ce-am vazut si ce-am auzit, a treia motorizare ar fi un motor RABA supra-alimentat de ~256CP)

Revenim din nou la nivelul anului 1982 cu cateva modele de camioane:
Legenda: A - ampartamentul; S - sarcina utila; V - volumul benei; Gt - greutatea totala; Gta - greutatea totala cu remorca;

Autocamioane:

Image
:arrow: ROMAN R 8135 F
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 4000/4500mm
S: 6650/6500kg
Gt: 12100kg
Gta: 22100kg

Image
:arrow: ROMAN R 12135 DF
Motor 797-05
Tractiune 4X6
A: 3665+1270/4215+1270mm
S: 10000kg
Gt: 18500kg
Gta: 22500kg

Image
:arrow: ROMAN R 10215 F
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 4500mm
S: 9000kg
Gt: 16000kg
Gta: 32000kg


Fara poza
:arrow: ROMAN R 10215 FA
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 4500mm
S: 8000kg
Gt: 15500kg
Gta: 32000kg

Image
:arrow: ROMAN R 12215 DF
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3665+1270/4215+1270mm
S: 10600/10400kg
Gt: 18500kg
Gta: 36500kg

Fara poza
:arrow: ROMAN R 19215 DF
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3850+1350/4500+1350mm
S: 16500kg
Gt: 26500kg
Gta: 38000kg

Autotractoare cu sa:

Image
:arrow: ROMAN R 8135 FS
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 7485kg
Gta: 17000kg

Fara poza
:arrow: ROMAN R 8135 FAS
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 7070kg
Gta: 22100kg

Image
:arrow: ROMAN R 12215 DFS
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2790+1270mm
S: 11000kg
Gta: 36500kg

Image
:arrow: ROMAN R 10215 FS
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 3500mm
S: 9680kg
Gta: 32000kg

Fara poza
:arrow: ROMAN R 10215 FAS
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 3500mm
S: 8900kg
Gta: 32000kg

Image
:arrow: ROMAN R 19215 DFS
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2800+1350mm
S: 14000kg
Gta: 38000kg

Autobasculante

Image
:arrow: ROMAN R 8135 FK
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 6500kg
V: 3,9m3
Gt: 12100kg

Image
:arrow: ROMAN R 12215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2790+1270mm
S: 10500kg
V: 6m3
Gt: 18200kg

Image
:arrow: ROMAN R 19215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3095+1310mm
S: 16000kg
V: 8,81m3
Gt: 26000kg


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 03:34 
Alte variante nedocumentate:
Image
Image
Image
Image
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 03:37 
Codificarea numerica banuiesc ca este ceva de genul sarcina utila + puterea motorului.
Ex 8135 - 8 tone, 135CP,
19215 - 19 tone, 215CP

La codificarea cu litere, banuiesc ca D inseamna punte dubla in spate, K inseamna basculanta, S inseamna sa...
Ne poate lamuri cineva ce inseamna restul?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 09:12 
Codificarea numerica e oarecum standard in industrie, un Mercedes cap-tractor va fi astfel 40500, la 40 de tone si 500 CP.
La codificarea cu litere vad ca F apare peste tot, iar S ar insemna ar veni de la Sa (cap tractor).
Un coleg de-al meu insista ca la el in Arges exista camioane Roman 6x6, pentru exploatare forestiera. Faza e ca eu nu am vazut pana acum nici un Roman cu punte motoare fata (nici in modelele de mai sus nu este niciunul). Asta fara Dac-urile cu parbriz inclinat de la armata. Are cineva informatii in privinta asta?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 10:13 
Camioane Roman 6X6 exista, le vad pe site-ul lor:

26.460 DFAER 933.P115-01
26.460 DFAR 933.P115

Astea sunt remorchere (ma rog, in cele doua poze este acelasi camion, chestie des intalnita pe site-ul lor; a se vedea primele doua de la sectiunea Comunale care au aceeasi poza dar bena colorata altfel - jenant)
Am vazut in schimb un MAN forestier (fie 6X6 fie 4X4, nu mai tin minte daca avea punte dubla pe spate, dar pe fata avea sigur diferential) in zona Bicaz, cu sasiul foarte sus pentru a lasa loc pt diferentialul fata. Avea si macara in spatele cabinei. Daca mai ajung pe acolo si il vad, ii fac poze.

Referitor la codificarea numerica, la Mercedes tin minte ca apar doar grupuri de 4 cifre (inclusiv la dita-mai Actros).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 11:39 
Acum exista si punti fata motoare la Roman. Dar inainte de 1990?
La Mercedes ai dreptate, nu dau decat primele 2 cifre din valoarea puterii (50 in loc de 500). Dar MAN au notatia ca la Roman.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 19:19 
einstein1984 wrote:
Dar MAN au notatia ca la Roman.

Cred ca de fapt e invers :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 May 2006 21:05 
Da, m-a luat mana pe dinainte. Oricum e o metoda buna de a-ti da seama de ce poate face camionul, spre deosebire de un nume comercial ca Actros , sau FH 12.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 06:31 
Am gasit un camion de pompieri ceva mai vechi (cu siguranta mult mai vechi de 1990) care are diferential si pe fata deci 4x4:

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Pe site-ul www.roman.ro exista o sectiune alocata istoricului societatii. Acolo se spune

Quote:
1959 - 1961
Se proiecteaza si pregateste tipul ,,Carpati" de 3 tone.


Image

Quote:
1964
Fabricarea autocamionului ,,Bucegi" de 5 tone.


Image

Se poate observa ca cele doua modele de camioane sunt foarte asemanatoare. E, intr-adevar, asa sau au gresit cei care au postat pe site? Cele doua camioane seamana foarte mult intre ele. Cum le pot dosebi? Care e elementul caracteristic pentru Carpati si care elementul caracteristic pentru Bucegi? Ma refer ca aspect.

2. Indicativul pentru Bucegi si Carpati e SR 113 sau SR 131? Pe unele site-uri figureaza ca 113, pe altele 131.

Quote:
Alegerea a fost pentru un camion cu motor cu combustibil V8 si cabina sa a fost creata la uzina Chausson din Franta. Primele camioane V8 SR 131 au fost produse in vara anului 1960 in 2 modele : Carpati de 3 tone si Bucegi de 5 tone


Quote:
SR 113 " Bucegi "



3. Motorul unuia din cele doua modele era pe benzina, mergea neuniform, dadea rateuri si trebuia turat; in caz contrar, se ineca. Altfel spus, motorul unuia din camioanele Carpati / Bucegi avea acelasi motor cu TV 2 si TV 20. Care e modelul?
4. Camionul din avatarul lui Blood 13 e un Bucegi modificat cu motorizare diesel. Pe unele din ele scrie DAC, pe altele nu. Care denumirea corecta a camionului respectiv?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 19:11 
Voi spicui din informatiile pe care le am de la Kappa, interventia lui aici ne-ar lamuri cu siguranta.
Daca nu ma insel diferenta intre Carpati (3 tone) si Bucegi (5 tone) este sasiul, mai scurt bineinteles la primul. Nu am inteles insa daca productia Carpatiului a fost oprita cand s-a inceput cu Buceagul.
Buceagul s-a produs si in paralel cu Saviem si Raba, pana in 1975, cand si-a schimbat numele din SR 131 in (SRD) DAC 6.135, facandu-se schimbari la: motor (Saviem 135 CP), capote fata, inlocuindu-se farurile rotunde cu faruri rectangulare in bara de protectie, bord inlocuit. Aceasta varianta s-a construit pana prin 1985 (poate si mai tarziu).

Un exemplu de DAC 6135:
Image

Un exemplu de Buceag:
Image

Se vad clar diferentele la masca, faruri, bara, semnalizatoare.

Un Buceag ex-militar:

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 19:23 
Ok, am aflat in sfarsit diferenta intre Carpati si Bucegi de la un mecanic de la Aeroclub care a lucrat ani buni pe asa ceva.
Pentru pastrarea performantelor Buceagului in urma maririi sarcinii utile s-a schimbat cutia de viteze si carburatorul (pe Buceag s-a pus Weber dublu corp, nu mai tin minte ce avea Carpatiul). Atat. Voi reveni cu informatii dupa ce obtin de la respectivul domn o carte de intretinere a ambelor modele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 21:01 
pentru a le deosebi "rapid" va uitati la prezoanele rotilor: Carpati cu 6, Bucegi cu 8. Alta diferenta este la diferential: la Carpati este asimetric privit din spate si axele mai subtiri, ca la Moskvich, la Bucegi este simetric cu capac in fund si axele mai groase. La Carpati aripile sunt "o mustata" mai mici. Carburatorul initial e posibil sa fi fost Solex (Franta), dar nu bag mana in foc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 21:23 
Acier wrote:
Carburatorul initial e posibil sa fi fost Solex (Franta), dar nu bag mana in foc.

Exact asa mi s-a spus si mie dar nu retinusem numele.
Mersi mult pentru informatii, Acier.

O alta chestie interesanta pe care am auzit-o a fost ca s-au facut Bucegi cu tractiune 4x4 pentru armata. E vorba de cel albastru de mai sus, la care se vede diferentialul din fata (Kappa mentionase diferentialul dublu, dar abia acum l-am vazut),


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 22:30 
Bucegi 4x4 de la armata a cumparat patronul de Radio Contact , Rossi parca il chema. Unul avea grup electrogen in spate. Omul mai are si un land Rover Serie 2 parca, oricum e pasionat de masini vechi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 22:17 
Am mai aflat o chestie noua:
Au existat camioane Bucegi pentru export, cu motoare Mercedes.
Are cineva idee unde s-au exportat?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jun 2006 05:49 
cel mai probabil in tarile arabe...

referitor la istoricul familiei SR Carpati si Bucegi am intrat pe filiera franceza si am adunat urmatoarele argumente:
singurul lucru cert este faptul ca proiectarea cabinei s'a facut la uzinele Chausson din Franta. de aici intervine fabulatia. La vremea respectiva Chausson erau nr. 1 in fabricatia de caroserii industriale in Franta si implicarea in proiectarea si realizarea de matrite pentru ambutisare (ca si astazi). Pe de alta parte e posibil ca si prezenta unuia din cele mai inraite sindicate sa fi inlesnit colaborarea franco-romana. Cat despre motorizare, sunt mari sanse ca tot din zona sa provina, si anume de la SIMCA. In 1954 Ford a inchis pravalia in Franta si SIMCA a preluat fabrica si restul operatiunilor, precum si diverse licente, asa ca guvernul roman a avut posibilitatea sa achizitioneze o licenta de motor la spartul targului prin 57-58, cand a schimbat Ford gama de motoare. Si asta explica intr'un fel si zvonul ca primele Carpati aveau carburator Solex. Si off topic, autobuzele TV2 seamana destul de mult cu cele Chausson. De ce oare? :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 02:59 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 44
Location: Resita-Timisoara
blood13: In curtea pompierilor din Bocsa este o Buceaga autoutilitara pentru stingerea incendiilor. Cred ca mai e, acum vreo 2 luni mai era. Girofarul este spart, ca de obicei :). De fapt cred ca e Carpati. Nu mai stiu sigur, o sa ma uit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 11:40 
Multumesc de informatie, dar cum banuiesc ca te referi la Bocsa de langa Resita, nu cred ca o sa ajung prea curand pe acolo, avand de parcurs "diagonala mare" tocmai din nordul Moldovei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 21:11 
Inca o intrebare dificila: prin anunturile de vanzari camioane apare " vand camion frumoasa americana" Cred ca se refera la un model de DAC, dar care?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:09 
Frumoasa Americana:

Image

E vorba de camioane mici, facute pt export in America de Sud, foarte apreciate se pare la ei. Sarcina utila 7 tone, motor de 120 CP.


Attachments:
File comment: Frumoasa Americana
P6110038ss.JPG
P6110038ss.JPG [ 35.28 KiB | Viewed 5879 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 07:15 
din cate stiu eu, "frumoasa americana" este tractor cu sa si roti normale iar remorca este lunga, cu obloane metalice inalte, descoperita. cand eram mic, aduceau pepeni cu ele. seria a aparut la inceputul anilor '80 si erau in principiu pentru export in tarile arabe (in particular Irak).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 16:57 
Quote:
vand autoutilitara frumoasa americana de 7,5 t, sistem cu turbo suflanta, obloana alumin detasabile si prelata, cauciucuri tubeless, an fab.1996, 110000 km rulati, stare impecabila....

Cred ca Tiberiu are dreptate, in anunturi camioanele erau prezentate ca portoare, nu capete tractoare. Multumesc inca o data.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 41
Location: Bucuresti
http://www.pmulcahy.com/heavy_uv/romanian_huv.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 16:39 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
"Frumoasa americana" era porecla modelului DAC 7120, care in toate prezentarile pe care le am (vreo 3 mape cu pliante de la ultimele TIB-uri) apare ca autosasiu. Nu am auzit niciodata sa fi existat si varianta de cap tractor cu sa. Poate la alt model.

Oricum am inteles (din discutiile cu cei de la ROMAN) ca deja nu se mai produce modelul 7120 ci s-a trecut la modelul 8120 (8 tone; 120 Cp).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 22:40 
Offline

Joined: Tue 07 Aug 2007 21:34
Posts: 12
Location: Brasov
si un prototip de camion care trebuia sa se fabrice la Roman


Attachments:
cam r.jpg
cam r.jpg [ 74.56 KiB | Viewed 5311 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Aug 2007 00:58 
E o cabina de Buceag pe un sasiu de Raba?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 22:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Primul autocamion fabricat in serie mare in Romania, copie locala a vehiculului sovietic ZIS-150. Avea acelasi motor ca si autobuzele Mao-Tse Dun, TV 1 si primele TV 2, copiat dupa motorul sovietic ZIS-120.


Attachments:
primul SR-101.jpg
primul SR-101.jpg [ 105.81 KiB | Viewed 4872 times ]
date tehnice SR-101.jpg
date tehnice SR-101.jpg [ 121.24 KiB | Viewed 4872 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Sep 2009 20:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tipurile de autocamioane care se fabricau la "U.A.Bv." in 1971, cu putin timp inainte de introducerea in fabricatia de serie a celor diesel, de licenta MAN. Toate acestea aveau in dotare motorul pe benzina SR-211, tip V8, de 140 CP.


Attachments:
00-autocamSR-1.jpg
00-autocamSR-1.jpg [ 139.2 KiB | Viewed 4834 times ]
00-autocamSR-2.jpg
00-autocamSR-2.jpg [ 126.11 KiB | Viewed 4834 times ]
00-autocamSR-3.jpg
00-autocamSR-3.jpg [ 120.82 KiB | Viewed 4834 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group