bogdan_buc wrote:
S-a mai discutat in nu stiu cate pagini. NIMENI nu citeste NIMIC pe forumul asta. Vehiculele sunt alese nu dupa aspect, sau starea tablei de pe ele, ci dupa starea sasiului care este in mare parte mancat, si reprezinta un adevarat pericol pentru public. Asta e motivul pentru care au trebuit sa sacrifice vehivule care aratau foarte bine, cum ar fi 2556 si altele. Am inteles ca deja le cam aleg la nimereala, ca nu mai au mult de trait, doar sa scape de ele autobazele.
Oricum le caseaza pe toate pana in vara, deci cui ii mai pasa
...
Tocmai in aceasta idee, ca starea tehnica (si nu estetica) e criteriul de baza pentru casare, m-am intrebat de ce s-a casat 2556. In conditiile in care masina a fost folosita primordial pentru curse speciale si a circulat un singur schimb o lunga perioada de vreme, am putut concluziona ca a suferit mai putine degradari.
Logic (?), m-as fi asteptat sa se procedeze la o casare in primul rind in ordinea virstei (iar 2556 facea parte din ultimele loturi de DAC-uri).
Credeam ca procesul de innoire a parcului urmareste, in primul rind, eficientizarea costurilor, imbunatatirea conditiilor de calatorie, extinderea acoperirii cu trasee de transport in comun atit a zonei urbane, cit si a zonei suburbane si imbunatatirea ritmicitatii.
Din toate aceste deziderate pe care le-as fi urmarit eu, observ insa ca:
1. conditiile de calatorie s-au inrautatit (temperatura in timpul verii in autobuzele Mercedes depaseste limitele suportabile - lucru recunoscut macar si prin montarea noilor ferestre pe Citaro si impunerea ca o conditie necesara dotarea cu aer conditionat a urmatoarelor loturi de autobuze)
2. ritmicitatea a scazut (viteza medie a liniilor deservite de Citaro este mai mica, ducind la necesitatea maririi numarului de masini pe aceste linii)
3. urmare directa a acestei masuri, eficienta economica probabil a scazut (consum de motorina, costul vehiculelor suplimentare si personalului aferent, cheltuieli de intretinere, personal etc)
In conditiile in care s-a ajuns la casare pe principiul
'gata, ne-am saturat de ele si oricum le casam', propun sa se taie si toate Ikarus-urile - pentru a lasa loc in autobaze pentru masini noi, moderne, silentioase, confortabile si adaptate conditiilor de trafic din ce in ce mai civilizate din Bucuresti.
Si cu asta imi inchei interventiile
deranjante pe acest topic.