uite un articol din Romania Libera de Joi (22.12.2005): (sublinierile si ingrosarile imi apartin)
In 2006, parcul auto al RATB se va innoi cu 400 de autobuze marca Mercedes, care vor fi introduse in circulatie pe mai multe linii, in general in zonele unde soselele sunt bune si nu au prea multe gropi. Municipalitatea a stabilit deja castigatorul licitatiei organizate pentru achizitia de autobuze, iar in prezent se negociaza contractul. Pana la sfarsitul acestui an, conducerea RATB a estimat ca acesta va fi deja semnat. In luna mai 2006, va veni in Capitala primul lot de 50-60 de autobuze noi, care vor fi puse in circulatie o luna mai tarziu. Directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a apreciat ca noile autobuze vor deservi o zona extinsa si se vor deplasa pe o suprafata mare a orasului. Ele vor fi dotate cu motoare tip Euro 3 care indeplinesc normele europene in vigoare si sunt ecologice. Autobuzele vor fi adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, avand podeaua joasa. Ele vor fi usor accesibile pentru batrani si copii si vor fi mai silentioase decat cele aflate deja in exploatare. Garantia pentru noile autobuze este de 15 ani si ele vor asigura un confort sporit pasagerilor la deplasarea pe culoar sau statul pe scaune. Un astfel de autobuz costa 180.000 de euro si va fi platit cu banii jos de catre municipalitate. Pe langa cele 400 de autobuze care urmeaza sa fie aduse anul viitor, inca 100 sunt programate sa soseasca in 2007. Pe masura ce vor fi introduse in circulatie noile masini, cele vechi vor fi retrase. Vor avea prioritate la retragere autobuzele care au un grad avansat de uzura si o stare tehnica proasta.
Noile autobuze nu vor mai fi nevoite sa circule cu viteza melcului asa cum se intampla cu cele mai multe dintre cele care functioneaza mai ales in zonele aglomerate si la orele cu trafic intens. Conducerea RATB, cu sprijinul Politiei Rutiere, vrea sa creeze o banda proprie de mers pentru autovehiculele RATB. Aceasta este prima banda de circulatie de pe marile artere, unde de obicei este aglomeratie, iar autobuzele si troleibuzele intarzie din cauza traficului. O banda speciala pentru transportul RATB exista deja pe Bd. Regina Elisabeta, Bd. Unirii, Bd. Iuliu Maniu, dar ea nu este respectata de toti soferii care prefera sa o foloseasca pentru a evita aglomeratia. In acest fel, insa, ingreuneaza circulatia mijloacelor RATB. De aceea, conducerea RATB ar dori aplicarea unor masuri mai drastice pentru cei care nu respecta banda proprie a autobuzelor si troleibuzelor. In plus, ar trebui sanctionati si cei care isi parcheaza masinile pe banda respectiva. Pentru a se fluidiza traficul, alte strazi vor fi supralargite, asa cum se va intampla cu Soseaua Giurgiului.
Achizitionarea noilor autobuze este o prioritate pentru RATB, care este nevoita, in prezent, sa faca fata cererii de transport cu un parc invechit in proportie de peste 50%. Durata normala de viata pentru autobuze si troleibuze este de opt ani, iar pentru tramvaie - 15 ani. Troleibuzele aflate in circulatie acum au un grad de uzura de 70%, iar autobuzele de 90%, cele mai vechi avand deja 20-21 de ani de folosinta. Situatia este ceva mai buna la tramvaie, 300 din cele 500 aflate in circulatie fiind modernizate. Recent, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat achizitionarea a 100 de troleibuze si 50 de tramvaie. "In 2006 se va vedea un salt calitativ care pana acum nu a fost vizibil si vor scadea cheltuielile de exploatare", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB.
si inca o stire tot din Romania Libera:
S-au incheiat lucrarile la linia de tramvai de pe strada 11 Iunie Sambata 24 Decembrie 2005
De ieri, a fost repusa in functiune linia de tramvai de pe strada 11 Iunie, cu o intarziere de mai mult de o luna fata de termenul stabilit. Constructorii au modernizat tronsonul cuprins intre Bd. Regina Maria si Parcul Libertatii, cu o lungime de 1,04 km. A fost adoptata o solutie tehnica moderna care conduce la reducerea substantiala a zgomotelor si vibratiilor, iar pentru intreaga lucrare s-au cheltuit 1,2 milioane de euro. Tramvaiele liniei 7 au revenit de ieri pe traseul de baza, cu o lungime de 14,4 km: CFR Progresul, Soseaua Giurgiului, Piata Eroii Revolutiei, Soseaua Viilor, Dr. Constantin Istrate, 11 Iunie, Bd. Regina Maria si Piata Unirii. Linia asigura o relatie de transport directa intre cartierul Giurgiului si Piata Unirii. Pe aceasta linie circula 10 tramvaie care se succed la un interval de sase minute. Capacitatea de transport este de 2.200 de calatori/ora si sens, iar parcurgerea traseului dureaza 30 de minute.
Modernizarea acestei linii de tramvai face parte din programul finantat cu 126 de milioane de euro de Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Intregul program include modernizarea a 110 km de cale de rulare pentru tramvaie in zona de sud-vest a orasului si patru depouri: Alexandria, Militari, Giurgiului si Dudesti. Pana in prezent, au mai fost modernizate: linia 41 data in exploatare in 2003; liniile 12, 32 si 35 finalizate in 2004. Anul acesta s-au reabilitat caile de rulare de pe urmatoarele artere: Bd. Ghencea-13 Septembrie; Soseaua Viilor-intre Calea Serban Voda si Dr. Constantin Istrate; Bd. Timisoara - intre Razoare si Bd. General Vasile Milea; Calea Ferentari si Prelungirea Ferentarilor - intre Calea Rahovei si Zetarilor. Pe aceste artere circula tramvaiele liniilor 8, 47 si 48. Tot in acest an au mai fost modernizate depourile Alexandria si Militari. In 2006 se vor finaliza lucrarile de modernizare a infrastructurii caii de rulare pe Calea Giulesti si la depourile Giurgiului si Dudesti.
inca un articol din Romania Libera:
ontractul pentru achizitionarea autobuzelor Mercedes a fost semnat Sambata 24 Decembrie 2005
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, directorul general al RATB, Gh. Aron, si reprezentantii firmei EVO BUS au semnat ieri contractul prin care municipalitatea va achizitiona 500 de autobuze marca Mercedes. Germanii au adus la Bucuresti macheta noului tip de autobuze care vor circula prin Capitala din vara anului viitor. Acesta este cel mai popular si mai bine vandut tip de autobuz din Europa, firma respectiva avand vanzari de 30.000 de autovehicule in ultimii cinci ani.
Valoarea contractului semnat de municipalitate este de 94 de milioane de euro, bani care vor fi achitati la livrarea autobuzelor si care provin din emisiunea de obligatiuni a primariei. Prototipul in marime naturala al autobuzului Mercedes va sosi la Bucuresti in luna februarie 2006, iar primul lot de 60 de bucati va ajunge in Capitala in luna iunie. Pana la sfarsitul lui 2006, vor fi cumparate 400 de autobuze, urmand ca in 2007 sa vina si restul de 100.
Primarul Videanu s-a declarat bucuros de incheierea contractului si a apreciat ca cea mai mare problema a Bucurestiului este traficul. Obiectivul municipalitatii este ca bucurestenii sa circule in numar cat mai mare cu mijloacele de transport in comun pentru a se descongestiona traficul. In 2007 se va organiza o noua licitatie pentru achizitia a inca 150 de autobuze care vor circula si in judetul Ilfov, dupa cum a precizat Videanu.
Linii si trasee in noaptea de anul nou:
In noaptea de Anul Nou vor functiona din 30 in 30 de minute, de la ora 23.30 la 5.30, autobuzele liniilor 5, 12, 15, 16, 20, 21, 32, 34, 41, 76,79, 85, 86, 92, 93, 97, 104, 117, 123, 131, 168, 178, 311, 313, 323, 331, 368, 385, 644 si 645. Tramvaiele liniilor 5 si 16 vor trece si prin bucla de la Piata Sf Gheorghe, iar cele ale liniei 16 vor intoarce in bucla Lacul Tei. Tramvaiele liniei 12 vor functiona pe un traseu prelungit de la cap de linie "Gara Basarab" pe Bd Dinicu Golescu, Str. Berzei pana la Calea Plevnei (cap linie 20) cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. I. Perlea, Str. Gr. Cobalcescu, Str. Berzei, iar apoi pe traseul de ducere.
Tramvaiele liniei 15 vor circula pe traseul actual intre "Complex RATB Titan" si intersectia Sos. Oltenitei cu Sura Mare, apoi deviat pe Str. Sura Mare (cap linie 19), cu intoarcere prin Sos Giurgiului, Calea Serban Voda, apoi traseul de ducere.
Autobuzele liniei 104 vor circula pe un traseu scurtat intre Stadionul National si Piata Unirii, unde vor intoarce prin Bd. I. C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III si Aleea II (cu statie cap linie comuna cu linia 783 ).
Traseul liniei 117 se modifica numai pe sensul spre "Piata Sf. Vineri, din Bd. Regina Maria prin Aleea II (cu oprire in statia "Piata Unirii 2", cap linie 783), Bd. I.C. Bratianu, Bd. Unirii, apoi traseul de baza.
Autobuzele 178 vor functiona pe un traseu prelungit de la intersectia Str. Stirbei Voda cu Str. I. Campineanu, pe un traseu comun cu liniile 168 si 368, pana la Piata Romana, cu intoarcere prin Bd. Dacia si Str. M. Vulcanescu. Autobuzele liniei 311 vor circula pe un traseu prelungit de la Piata CA Rosetti pe Bd. Carol I, Piata Universitatii, Bd. I. C. Bratianu, pana la Piata Unirii, unde vor intoarce pe un traseu comun cu linia 783.
Autobuzele 323 vor circula pe un traseu modificat de la Liceul Gh. Sincai pe Bd. D Cantemir pana la Piata Unirii, unde vor intoarce prin Bd. I. C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II (cu statie cap linie comuna cu linia 783) si intoarcere pe Bd. D. Cantemir. Traseul autobuzelor 385 se modifica pe sensul spre Sf. Vineri, din Splaiul Independentei prin Aleea III, Aleea II (cu oprire in statia "Piata Unirii 2", cap linie 783 ), Bd. I. C. Bratianu, Bd. C. Coposu, apoi traseul de baza.
Autobuzele liniei naveta 644 vor functiona pe un traseu prelungit, de la intersectia Bd. Dinicu Golescu cu Str. Fluviului pe Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei pana la Calea Plevnei (cap linie 20), cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. I. Perlea, Str. Cobalcescu, Str. Berzei, Bd. Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor, Calea Giulesti. Autobuzele liniei naveta 645 vor functiona pe un traseu prelungit de la cap linie "Clabucet" pana la "Piata Romana" (cap linie 168 si 368), prin Bd. I. Mihalache, Piata Victoriei, Bd. Lascar Catargiu, Bd. Dacia, Calea Dorobantilor, Piata Lahovari, Str. George Enescu, Bd. Magheru, cu intoarcere prin Bd. Lascar Catargiu, apoi traseul de ducere.
tot o bucata de stire, din ziarul Ziua de data asta:
Primarul general a afirmat ca anul viitor, in luna februarie, municipalitatea va mai organiza o licitatie pentru achizitia altor 500 de mijloace de transport in comun. El a adaugat ca o parte din traseele RATB vor fi regandite, pentru a nu se mai suprapune cu liniile de metrou.
|