TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Wed 27 Mar 2024 08:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 10:42 
bercenicity wrote:
Ziua, 2006-07-08

Istoriile comunismului

Bucurestii anilor '60


Liniile de pe Magheru au fost scoase in doua zile ca sa fac loc inmormintarii lui Dej.
Si cite amintiri adevarate mai sint de povestit! Cine se incumeta la un documentar?



Nea' Gheorghita a murit in martie 1965, iar tramvaiul pe Magheru a mai circulat pana pe 5 dec. 1965, asa ca nu le-au scos cu ocazia inmormantarii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 11:28 
Octavian wrote:
Linia 25, reinfiintata de astazi, a circulat pe traseul Dep. Militari- Gara Progresul pana in iunie 1991... stie cineva cand s-au infiintat liniile 47 si 48 pe traseul Cet Vest- 13 Sept ... ?
In iarna lui 88/89 sigur exista si 47/48. Mergeam foarte des la cineva pe bd.Timisoara si vedeam tramvaiele dela geam, iar pe statii era scris 35 si 47 respectiv 48. Nu-mi amintesc sa fi mers cu 47/48 vreodata, dar stiu ca erau trecute acolo. Nu stiu sigur, dar par'ca se vedea pe placute ca 47/48 fusesera adaugate ulterior. Linia 25 nu mi-o amintesc din acea perioada, pentru ca mergeam cu 35 doar pana la Ho & Min :) (actualul Vasile Milea, cred), de unde il luam pe 26.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 13:21 
mrM wrote:
(90 si 91 care mergeau la C.E.T. Vest).


90 si 91 nu au mers niciodata la CET Vest


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 13:53 
Atunci de ce Ghidul traseelor I.T.B. din 1982 si 1984 spun ca intorceau acolo? :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 16:18 
nu stiu ce spun aia in ghid, cert este ca nu a existat linie de troleibuz la CET Vest. si stim cu totii cum se faceau ghidurile pe vremea aia :)

acolo intorceau doar autobuze, 121 si 180 parca... mai tarziu a aparut si tramvaiul, linia 8 cand s'a desfiintat capatul de la Lujerului (recent au scos si piatra cubica de acolo, fusese un cerc de intoarcere. au mai ramas doar vreo 3 stalpi metalici "Mannesmann")


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 00:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
rosetti61 wrote:
48 Gara Basarab/Ghencea


De fapt... la inceperea lucrarilor la 41... acest traseu il avea... 41 :shock: Dupa aia s-a scos, iar cativa ani mai tarziu a aparut 48 Ghencea-Basarab... care s-a desfiintat, dupa ce ajunsese la 1 tramvai pe traseu, desi timpii de parcurgerea ai traseului erau mult mai mici decat cei ai lui... 105, care face 45 de minute numai pana scapa din Drumul Taberei. La 48, recordul observat de mine e de 21 de minute... pe hartie erau 45 (se statea mult la capete din aceste cauze).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 03:30 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
rosetti61 wrote:
Liniile 47 si 48 au fost infiintate in 1985 ca dubluri pentru 13 si 25 (47 pleca de la Depoul Militari iar 48 de la Iremoas) si au circulat pana in 1986, cand s-a scos tramvaiul din centru, mai exact odata cu terminarea lurarilor de modernizare a liniei in Militari.


Poti fi mai explicit, te rog? Care erau traseele liniilor 47 si 48 in '85?
rosetti61 wrote:

au circulat cumva o perioada liniile 57 ?i 58 de la Dep. Militari/Cet Vest, ?n 1991?


Categoric NU! In 1991, pe Bd. Timisoara spre Depoul Militari nu circulau decat 8, 25, 35 si 42. Totusi, linia spre Cet Vest exista, dar era nefolosita. Cam ciudat...

rosetti61 wrote:

Liniile astea au poten?ial, de ce nu le valorific? mai bine RATB, sa-aiba o utilitate ?nsemnat? linia de pe 13 Septenmbrie, nu doar sa fie acces de depou ? leg?turi cu centrul sau alte zone.


Liniile 42, 47 si 48 au avut "potential" prin 1999-2000: pe ele erau titulare cazanele de 3001 si 3002, care circulau mai mult goale. Probabil nu vroiau sa le vada prea multa lume creatiile... :twisted:
Cat despre linia de pe 13 Septembrie, probabil ca e folosita asa cum e folosita fiindca nu mai au tramvaie sa puna pe ea...

rosetti61 wrote:

Linia 25 a func?ionat p?n? la scoaterea tramvaiului din Militari, ?n 1986. Dup? o scurt? pauz? a fost re?nfiin?at ?ntre vechille capete dar pe linia nou?, prin 1987-88. A avut via?? scurt? ?i nu mi-l amintesc pe sta?iile de pe Trafic Greu.


Asa cum am spus mai sus, 25 a functionat pana in iunie 1991.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 11:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
rosetti61 wrote:
Liniile 47 şi 48 au fost infiinţate in 1985 ..


In niciun caz 47 şi 48 nu existau in 1985. 47 a apărut in (foarte probabil 13) februarie 1986 pe traseul Militari(nu ştiu exact capătul, probabil IREMOAS) - Leul - Piaţa Unirii - Şos. Iancului - Granitul. In vara lui 1986, o dată cu infiinţarea liniei 49 pe Iancului in locul autobuzului 119 - şi cu scurta deviere a liniei 18 spre Granitul, 47 a mers intre intersecţia Şos.Iancului-Şos. Pantelimon şi Foişorul de Foc prin Şos. Pantelimon şi Bd. Dimitrov, actual Ferdinand.

Un argument in plus este relativa ordine a apariţiei liniilor de tramvai cu indicativele cuprinse intre 45 şi 49 in anii '80.
45 a apărut foarte probabil prin 1984. Pe 1 iulie 1985 exista sigur.
46 a apărut pe 26 ianuarie(remember the day) 1986, cand s-a inaugurat linia pe Cl. Văcăreşti intre Podul Mihai Bravu şi Piaţa Sudului.
49 a apărut in iunie 1986 şi a dispărut in octombrie, cand a fost inlocuită de 13.
Logic ar fi ca 47 şi 48 să fi apărut candva intre 26.01.1986 şi iunie 1986.
Eu ţin minte că pe la finele lunii mai 1986 existau amandouă.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 12:35 
In 1984, liniile erau (evident cu goluri):
Tramvaie: 1-45
Troleibuze: 65-98
Autobuze: 100-379
Microbuze de noapte: 400-429
Microbuze (maxi taxi): 500-535
De ultimele doua nu sunt 100% sigur, pentru ca nu am mai vazut de 15 ani ghidul traseelor din 1984, de unde sunt informatiile.
Linia 45 exista deci in 1984.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 16:43 
rosetti61 wrote:
Dac? 90 si 91 n-au ?ntors la CET Vest, atunci unde au f?cut-o, iar re?eaua de pe Bodn?ra? la ce servea ? ?ntre 197x ?i 1986 pe acolo au circulat 90, 91 ?i mai t?rziu 68.


90 initial intorcea la Romancierilor (pe Bodnaras dupa Compasului) in perioada 1969 - 1972. dupa aceasta perioada, o lua pe Romancierilor, facea dreapta pe Dr Taberei si intra pe Valea Ialomitei. 68 la fel.
depoul Bujoreni a fost construit in 1982 pentru ca se prefigura introducerea lui 69 si 73 la Valea Argesului.
si pentru ca tot suntem la capitolul amintiri, stiu ca in 87-88 s'au instalat console pentru troleibuz pe stalpii dintre Moghioros si Tricodava. prin 91-92 au fost demontate, pentru ca oricum nu foloseau la nimic (reteaua nu era conectata).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 16:45 
Imi amintesc vag de console pe acolo. In schimb, tot in zona, dar nu stiu daca pe stalpii dela strada sau undeva pe unde e acum biserica, erau console pentru 3 fire. Nu stiu ce era cu ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 17:07 
Tom wrote:
pe stalpii dela strada


exact acolo erau, cu 3 fire. au disparut la fel de misterios cum au aparut.


Top
  
 
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 20:25 
va zic ca eu cel putin pe 47 si 48 le-am vazut la traseu prin 1991 si atunci fantomatic cel putin o garnitura pe fiecare linie si cum a mai scris si octavian linia 25 s-a desfiintat in iunie 1991,iar linia 91 sigur a intors la cet vest comun cu 136 si 180 in ani 80 dar de 90 nu am citit si nici nu am auzit sa intoarca la cet vest.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 15:29 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
O polemica ciudata cu 90, 91, 47 si 48...
47, 48 aparute in 1986 au fost dubluri pentru 13 (47 Dep Militari - Granitul) si 25 (48 Iremoas - Cfr Progresu) Nu mai stiu exact pe unde o lua 47, dar 48 avea traseul lui 25, numai ca se oprea la Iremoas.
situatia capetelor de linie din drumul Taberei dupa 1978 era urmatoarea:
CET Vest 90, 91
Valea Ialomitei: 65, 84,93 (68.)
Valea Argesului 69,71 (dupa 1985)


In 1984 liniile de maxi-taxi se opreau la 520 (530 era un fel de linie speciala, pana la transformarea ei prin 87-88 IN maxitaxi - Lega agentia Tarom din Mendeleev cu Aeroportul Baneasa)
In 1989 erau liniile 522, 524, 528, 529, 530 si 538. Linia 535 e o aparitie recenta, in epoca dubarilor.

Asa ca lucrurile cu 90 si 91 stau cum zice la ghid (cei cu vechime prin RATB ce stiu cu adevarat despre aceste linii?) - nu cred ca aveau initiaitva pe timpul ala ca in ghidul din 1982 sa traseze linii viitoare. [/i]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 16:05 
Prin 87-88 tin minte ca pe str. Sevastopol a circulat o perioada linia 49 care venea parca de la Granitul. Stie cineva care a fost traseul acestei linii?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 16:05 
curat polemica! ce sa zic, daca sunt date in ghid, atunci 90 si 91 au intors si la CET Vest. aveam vreo 9 ani cand ma plimbam cu bicicleta prin zona si nu'mi mai aduc aminte (prin 82) sau poate atunci le'au scos...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 16:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
RobertC wrote:
Prin 87-88 tin minte ca pe str. Sevastopol a circulat o perioada linia 49 care venea parca de la Granitul. Stie cineva care a fost traseul acestei linii?


49 a circulat(cu vagoane T4R) de la Granitul - Şos. Iancului - Şos. Mihai Bravu - Şos. Ştefan cel Mare - Bd. Ilie Pintilie - Str. Clopotarii Vechi - Str. Grigore Alexandrescu - Str. Sevastopol - Bd. Alexandru Ioan Cuza - Şos. N. Titulescu, retur pe Str. Dr. Sergiu - Str. Sevastopol NUMAI intre iunie şi octombrie 1986. După intreruperea circulaţiei tramvaielor prin Piaţa Unirii, locul său a fost luat de 13. Care 13 fusese anterior (nu reţin exact data, probabil prin august-septembrie 1986) deviat de la intersecţia Splaiul Independenţei/Schitu Măgureanu prin Bd. Schitu Măgureanu - Str. Cobălcescu - Str. Berzei - Str. Buzeşti - Bd. Al. I. Cuza - Şos. N. Titulescu.

La inceputul lui octombrie 1986, pe azi dispăruta(!!!) stradă Dr. Sergiu din zona Piaţa Victoriei circula un număr impresionant de linii de tramvai: 3, 4, 6, 10, 13, 20, 24, 27, 34, 45, 46 şi 49. Se formau relativ des dopuri de tramvaie pe sensul Dr. Felix - Sevastopol.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 16:48 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Cei de la Ratb stiu mai bine daca liniile astea au mers pana acolo au ba.

linia 49 a cirulat pe traseul Granitul - Sos Pantelimon - sos Iancului - Sos Mihai Bravu - Sos Stefan cel Mare - Bd Ilie Pintilie - Str Sevastopol cu intoarcere prin Bd Al I cuza - Sos N Titulescu -Dr Felix.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 11:46 
90 sigur mergea la inceputul anilor 80 pe Romancierilor si intorcea la Valea Ialomitei. De 91 nu-mi aduc aminte.

Cine poate sa ne spuna de ce a fost desfiintata linia 84 ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 12:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
LArSON wrote:
Cine poate sa ne spuna de ce a fost desfiintata linia 84 ?


Practic, din cauza lucrărilor din Piaţa Operei. Se pare că 84 a circulat in variantă scurtată la Piaţa Rosetti pană in iulie 1991. Cand totuşi s-a realizat prelungirea lui 69 la Baicului şi a lui 90 la Vatra Luminoasă, sacrificand liniile mai vechi 84 şi 89.

Argumentul principal al celor de la RATB impotriva reinfiinţării liniei 84 este lungimea mare a cursei. Argument care nu stă in picioare, avand in vedere lungimile liniilor actuale 69 şi 90, ultima practic nefolosită intre Foişorul de Foc şi Vatra Luminoasă (intre Podul Eroilor şi Stadionul Naţional există oricum linia de autobuz 104, care merge mult mai direct, dar are de suportat calvarul traficului de pe Bd. Unirii).

Am făcut greşeala să scriu de vreo două ori la RATB solicitand renunţarea la 70 şi 90(nu şi la 91 !!!) şi reinfiinţarea liniei 84, cu toate că nu aş beneficia direct de aceasta. Evident că nu am primit niciun răspuns.
Se pare că nu se mai doresc linii foarte lungi de troleibuz prin Capitală. 96 Tăcerii - Fundeni in 1994-1995 şi 97 Străuleşti - Basarabia acum caţiva ani au fost experimente iute abandonate(ultimul era viabil, dacă se renunţa la linia 79).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 13:50 
in completare la cele spuse de bogdan71, 84 avea intr'adevar un traseu foarte lung (am facut odata o ora si jumatate de la un capat la altul, prin 85-86) si asta ii afecta drastic frecventa pe traseu, Dr Taberei fiind destul de afectat. mergand spre Morarilor, din zona Foisor - Mihai Bravu mergea destul de gol si poate si asta i'a grabit sfarsitul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 14:45 
Este posibil ca din cauza ca troleibuzele sunt lente fata de autobuze si tramvaie, un traseu lung sa insemne evident un timp de parcurgere foarte mare, ceea ce nu era convenabil. Probabil ca traseele lungi care inca mai exista au cat de cat un numar rezonabil de calatori pe diverse portiuni incat mai sunt pastrate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 18:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Piata Universitatii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
O alta scanare din colectia mea de vederi.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 18:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Anul 1972.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 12:51 
Troleibuzele ERAU foarte lente. Odata cu Ikarusurile deja am trecut in alta era, singurele portiuni mai lente ramanand macazurile si intersectiile cu alte linii de troleibuz sau tramvai, practic insesizabile. Nu de putine ori am vazut/mers cu troleibuze care au ajuns mai repede decat autobuzele pe aceleasi trasee.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 14:47 
noile troleibuze, incepind cu IKARUS, nu mai sint deloc lente, iar la demaraj nici nu se compara cu autobuzele


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 16:09 
pe un traseu cu multe macazuri relativ la lungimea traseului sunt chiar lente... ar fi o idee ca cei de la RATB sa se gandeasca sa le inlocuiasca cu unele de viteza cum sunt prin vest... :idea: :roll: :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 16:44 
Daca e sa depanam amintiri, prin 1993-1994, pe Bd. Dacia, intre Icoanei/Alecu Russo si Lic. Ec. "Virgil Madgearu" troliebuzele "Dac" articulate mergeau numai cu 50-60 la ora! :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 17:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Linia 97 Straulesti-Basarabia a fost un experiment nereusit dar nu abandonat.Ratb la vremea aceea a vrut sa faca o legatura intre Nord-Est si Vestul orasului si nu a reusit cu 97 din cauza ca nu se puteau retrage troleibuzele la timp la depou(dupa ora 21 intorceau la Sfintii Voievozi),dar a reusit cu 86.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group