Tom wrote:
[
Asta era undeva prin 1988, cand incepusera demolarile prin zona pietei Victoriei. Arata ca dupa razboi. In prezent e plin de blocuri fara locuri de parcare. Traiasca genialul creator. Pardon, nu mai traieste.
Maltratarea Pieţei Victoriei a inceput in iunie 1986, cand s-au tăiat o parte din copacii părculeţului neingrijit aflat intre capetele străzilor Buzeşti, Titulescu şi 1 Mai. Acesta se intindea pe partea stangă a Şos. Titulescu pană in apropierea intersecţiei cu Dr. Felix. Casa de pe Bd 1 Mai nr. 1 avea la parter o farmacie, nr. 89. Aceasta a fost inchisă in vara lui 1986, dar demolată abia in 1987 sau 1988(nu mai ţin minte sigur).
Primul imobil de pe Bd 1 Mai rămas in picioare este la numărul 11, aparţinand de Spitalul Filantropia.
Dacă geniul Tov. Pingele nu a prevăzut explozia numărului de maşini pe cap de locuitor in era ce a succedat Iepocii de Aur - şi beneficiază astfel de circumstanţe atenuante - nu acelaşi lucru se poate spune despre constructorii mamuţilor bancari din zonă din ultimii 10 ani. Maşinile angajaţilor şi clienţilor unei prestigioase bănci, cu un impunător sediu de 20 de etaje şi un număr infim de locuri de parcare in subsol, ocupă abuziv trotuarele de pe Bd. 1 Mai(pană in apropiere de Dr. Felix) şi Şos. Titulescu. Mai nou, pe acelaşi chinuit bulevard Mihalache ex 1 Mai ex Filantropia, la nr. 15-17 se pregăteşte inaugurarea cu surle şi trambiţe a unui alt colosal office building cu 25 de etaje, acesta avand se pare suficiente locuri de parcare. Cu toate acestea, accesul acestor maşini spre şi dinspre parcarea colosului va perturba şi mai mult traficul şi aşa infernal din zonă. Aşa incat singurul mijloc de transport cu o viteză rezonabilă intre Piaţa Domenii şi Victoriei rămane tramvaiul. Şi acesta, cand nu are linia blocată de şmecheri care nu inţeleg că nu se virează la stanga in intersecţia cu Turda, sau pur şi simplu de şoferi exasperaţi de aşteptarea interminabilă pe porţiunea Dr. Felix - Piaţa Victoriei.
In iunie 1986 s-a sistat circulaţia liniilor 119, 176 şi 276 prin Piaţa Victoriei. 119 a fost inlocuit cu tramvaiul 49, ulterior cu 13. 176 şi 276 au devenit cu modificări importante 182 şi 282(nu am inţeles de ce s-a recurs la schimbarea indicativului şi nu doar a traseului). 133 cu ale sale 2-3 autobuze a trecut o vreme pe Bd. Ilie Pintilie, prin plin şantier(să ne amintim că şi Bd. Magheru era inchis). De acolo mergea pe Cl. Dorobanţilor - Bd. Dacia spre Piaţa Galaţi. Nu mai ţin minte exact ce s-a intamplat cu linia de troleibuz 81 in iunie 1986. Cand s-a scos reţeaua de troleibuz dintre Piaţa Presei şi Aeroportul Băneasa ?