TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 00:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Accesul in Delta Dunarii
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 00:41 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. In Delta Dunarii - unul dintre cele mai frumoase locuri din tara - accesul este destul de dificil. Exista si drumuri, dar niciunul din acestea nu leaga reteaua nationala de drumuri cu localitati importante, cum ar fi Sulina si Sf. Gheorghe
2. A existat un plan de la lega Sulina de restul tarii pe cale terestra. Este vorba de DJ 222 D, drum care, conform "MAP 24" se termina la Crisan, localitate aflata dincolo de jumatatea bratului Sulina; ar fi oportuna continuarea planului initial? Pe de alta parte, pe un alt forum se spune de existenta unui drum care ar lega Sulina de Sf. Gheorghe, drum practicabil mai ales vara, dar si acest drum e izolat de reteaua nationala; nici Sulina, nici Sf. Gheorghe nu au legatura terestra cu restul tarii.
3. Delta Dunarii, fiind rezervatie a biosferei, e bine sa fie, intr-o anumita masura, izolata. Pe de alta parte, o serie de turisti care ar dori sa mearga in Delta nu pot. Conform www.deltadunarii.info din Tulcea pleaca 3 tipuri de nave, toate la 13:30:
-"clasica", aceasta facand 2 ore pana la Sulina, 5 ore pana la Sf. Gheorghe si 5 ore jumate pana la Periprava
-"catamaran"
-"cu aripi portante", ambele facand o ora si jumatate pana la Sulina, 3 ore si jumatate pana la Sf. Gheorghe si o ora si jumatate pana la Periprava (numai cea "catamaran")


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Aug 2007 01:08 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Exact asta este si ideea mea. Nu am spus explicit "cale ferata", deoarece, la prima vedere, pare ceva fantezist si nu am dorit sa iasa scandal pe forum. Pe forumul iubitorilor cailor ferate, cand am amintit ideea introducerii unei cai de acces feroviar mi s-a raspuns: cale ferata in rezervatia biosferei Delta Dunarii. Sa nu uitam ca o ruta de acces feroviar presupune:
-o consolidare mai temeinica a malului Bratului Sulina (cel pe care ar urma sa fie construit terasamentul)
-semnalizarea (considerabil mai complexa decat cea rutiera)
-pentru a da un farmec deosebit zonei, ar putea fi folosite automotoare seria 77-09xx, 78-07xx sau 78-10xx. Solul Deltei, fiind aluvionar, nu cred ca ar face fata unui tren "clasic" format din Sulzer + 15 vagoane.
-in principiu, ar trebui asigurata o viteza medie mai mare decat ce a navelor rapide
Pe de alta parte:
-prin construirea caii ferate nu ar avea acces masinile; sa nu uitam ca, daca s-ar face un drum, chiar si nemodernizat, pana la Sulina, ar aparea masinile 4x4 ca ciupercile dupa ploaie. Ba mai mult, s-ar gasi vreun "destept" care sa schimbe uleiul in Delta... Nu e exclusa nici aparitia dubelor
-publicul calator care foloseste trenul are, in general, alta mentalitate decat cel care foloseste masina.

Am citit pe un site ca, in Satul Crisan - si nu numai - exista ghizi care cunosc limbi de circulatie internationala. Deci, se pune accent pe turism si, in aceste conditii e contraproductiv sa nu ai o cale de acces terestra.
Deci, se vrea turism, dar nu se faciliteaza accesul in Delta. Evident, calea de acces terestra ar fi strict de-a lungul Bratului Sulina, pentru a nu prejudicia fauna si flora Deltei. Aceasta ar fi un fel de "coloana vertebrala" a Deltei; in rest, accesul sa se realizeze doar pe calea apei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Aug 2007 11:45 
Accesul cu vehicule rutiere se face si in felul următor:
la Braila exista un bac, care transporta atat persoane, cat si diverse vehicule, inclusiv vehicule grele, autobuze, autocare, TIR-uri pana la Smardan, pe malul drept al Dunarii. Acolo, pornind de la debarcader, exista sosea in stare relativ buna pana la Tulcea.
Pentru cei interesati, de la Smardan exista autobuze catre diverse locatii, eu am mers cu unul pana la Macin. La Macin era o autogara destul de bine dotata, am senzatia ca erau si Roman-uri 112, dar asta la nivelul anului 1995-1996.
Partea proasta cu acest drum, Smardan-Macin, este ca e construit pe un dig de pamant si la inundatii devine impracticabil sau putin practicabil...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Aug 2007 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Teoretic, accesul rutier in zona efectiva a Deltei se face in zona Mahmudiei, ultima localitate racordată la reteaua natională de drumuri fiind Dunavatu de Jos. Dar asta nu rezolva legatura terestra cu Sulina, care este, totusi, oras, si practic, e izolat.
Pretul drumului subventionat Tulcea-Sulina variaza intre:
11,40 RON (nava clasica)
23,5 RON (nava rapida)
iar cel nesubventionat intre:
22 RON (nava clasica)
27 RON (nava rapida)
Daca s-ar face o cale ferata pe relatia respectiva, preturile cam care ar fi? Sa zicem ca ar fi deservita de Malaxa sau, in cel mai rau caz, de X4500.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 16:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Sa actualizam informatiile legate de accesul in Delta Dunarii:

* AUTO: se poate ajunge pe malul canalului Sf. Gheorghe pana la Murighiol. Trebuie sa remarcam faptul ca dpdv tehnic Tulcea si Mahmudia nu sunt parte a "rezervatiei" deci nu trebuie platita acea taxa de acces (pe care oricum nimeni nu o plateste)

Exista un numar de bacuri / platforme cu care poti transporta masina in aproape orice locatie din Delta insa sentimentul meu e ca nu exista curse regulate si nici tarife fixe.


* TREN: aceeasi situatie persista de zeci de ani, linia 804 cu terminus la Tulcea


* NAVAL: principalul operator de transport este Navrom. Mai exista cel putin 2 operatori privati (InterService SRL si Basnavtur SRL) care opereaza curse pe una sau pe ambele rute principale, Tulcea-Sulina si Tulcea-Sf. Gheorghe.

Traseele acoperite sunt:

NAVROM:

TULCEA-Ceatalchioi-Plaur-Pardina-Tatanir-Chilia Veche-PERIPRAVA
TULCEA-Partizani-Maliuc-Gorgova-Crisan-SULINA
TULCEA-Balteni de Jos-Mahmudia-SF.GHEORGHE
CRISAN-MILA 23
CRISAN-CARAORMAN

Tarifele sunt diferentiate in functie de destinatie / nava / pasager (locuitorii Deltei au tarife speciale). Lista completa se poate gasi pe site ( http://www.navrom.x3m.ro ). De exemplu pentru Tulcea-Sulina tariful nesubventionat la nava clasica e 29 ron iar la "catamaran" 36 ron. Valorile subventionate sunt 12.5 / 19 ron.

Se folosesc 2 tipuri de nave, "nava clasica" ( exemplu aici ) si "nava catamaran" (nava rapida cu 2 flotoare, nu am gasit inca poza). Din pacate din cauza limitarilor de viteza pe anumite sectiuni ale canalelor termenul "rapid" nu inseamna "mult mai rapid" in ce priveste timpul de parcurgere a unei distante gen Tulcea-Sulina (~3h10m vs. ~4h30m).


BASNAVTUR SRL:

TULCEA-Crisan-SULINA

Tarifele sunt de asemenea diferentiate in functie de pasager: 45 ron / 35 ron - locuitorii Deltei. De remarcat ca nu sunt diferentiate in functie de destinatie, practic te costa la fel pana la Crisan ca si pana la Sulina.

Compania are 2 nave, "Sfanta Maria" si "Sfantul Gheorghe", ambele de tip hydrofoil (explicatia pe wikipedia), design care le excepteaza de la restrictiile de viteza pe canale, dat fiind ca nu genereaza valuri de o amploare care sa poata afecta malurile sau celelalte barci. Viteza mai mare se traduce in parcurgerea distantei Tulcea-Sulina in numai 1h30m!

Tinand cont de capacitatea mica a navelor si de gradul de solicitare mare din sezon, compania recomanda efectuarea rezervarii locurilor in avans. Site-ul companiei este http://www.nave-rapide.ro


INTERSERVICE SRL:

TULCEA-Crisan-SULINA
TULCEA-Mahmudia-SF.GHEORGHE

Compania are de asemenea 2 nave tip hydrofoil, "Capitan V. Zagorodico" si "Olecsii Stahorski". De asemenea se recomanda rezervarea locurilor in avans, mai ales in sezon. Tarifele sunt similare cu ale concurentului direct. Site-ul companiei este http://www.naverapide.ro

(De remarcat faptul ca adresa web este extrem de similara, diferenta fiind doar acel "minus".)

(de continuat)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group