TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 21 Oct 2020 14:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 231 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 15:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Traseul 2007

1. M3355, pregatit de plecare. Fotografia am realizat-o in garajul Tursib.
2. In Parcul Tineretului.


Attachments:
3355_537.jpg
3355_537.jpg [ 98.9 KiB | Viewed 16514 times ]
3355 2007.JPG
3355 2007.JPG [ 88.12 KiB | Viewed 15864 times ]
3355 -2007-.JPG
3355 -2007-.JPG [ 98.21 KiB | Viewed 15864 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 16:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
T4 si T5 au circulat pe ruta Cl. Dumbravii - M. Viteazul - Rahovei, pe perioada lucrarilor de pe str. Gheorghe Dima (iulie-noiembrie 2006).


Attachments:
242-5.jpg
242-5.jpg [ 384.97 KiB | Viewed 27642 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 16:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Giratoriul de pe str. Nicolae Teclu, cap de linie si pentru troleibuzul T1!
A inceput montarea infrastructurii pt. reteaua de troleibuze pe str. Constitutiei, sensul spre Nicolae Teclu.

-octombrie 2006.


Attachments:
s5000387_738.jpg
s5000387_738.jpg [ 146.91 KiB | Viewed 27643 times ]
s5000389_454.jpg
s5000389_454.jpg [ 126.95 KiB | Viewed 27640 times ]
s5000390_368.jpg
s5000390_368.jpg [ 117.75 KiB | Viewed 27640 times ]
s5000395_376.jpg
s5000395_376.jpg [ 96.3 KiB | Viewed 27640 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar 2007 23:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Un traseu cu viata scurta.


Attachments:
S5001484.JPG
S5001484.JPG [ 105.15 KiB | Viewed 27631 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 16:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Se asigura legaturi cu Promenada Mall, de catre Tursib. Am vazut legaturi cu Piata Cibin si Turnisor.


Attachments:
lkr.jpg
lkr.jpg [ 342.71 KiB | Viewed 27604 times ]
872.jpg
872.jpg [ 342.59 KiB | Viewed 27604 times ]
78872 w1.JPG
78872 w1.JPG [ 76.71 KiB | Viewed 25604 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 17:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Traseele 42 si T8 au fost anulate. Motivul invocat de catre conducerea Tursib: nerentabilitate.

In cazul lui T8 e o minciuna marca Tursib (un brand cistigat aici, cu usurinta): nu erau troleibuze suficiente (mai ales, nu mai erau soferi de troleibuze, ca vehicule s-ar mai fi gasit). Nu avea foarte multi calatori: pina la autogara 2 circula in tandem cu T3 (macar de exista vreun decalaj intre troleibuzele ce deserveau traseele respective), iar de la autogara 2 Atlassib circula doar pina la Bricomat, nefacindu-se legaturi cu Europa Unita sau Continental. O solutie ar fi fost prelungirea troleibuzului T8 pina la Balanta. Asa s-a procedat cu traseul 115 (foarte util, mai ales pe perioada desfasurarii lucrarilor pe str. Riului si Malului).

Proiectul initial prevedea traseul de troleibuz Hipodrom - str. Vasile Milea - Zona industriala Vest, realizindu-se doar tronsonul Autogara 2 Atlassib - Bricomat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
O bomboana pe coliva: devierea traseului 10 CEMA - Strand pe str. Vulcan. Dar cum: ... Calea Gusteritei - str. Vulcan - cartier Resita - str. Vulcan - Calea Gusteritei... O asa mostra de invirtire eu n-am intilnit niciunde. Hai, daca s-ar fi folosit str. Resita, str. Egalitatii, poate ca am fi fost de acord.

Strada Vulcan este ingusta si neasfaltata. Priviti Capitala Culturala Europeana 2007:


Attachments:
8-1.JPG
8-1.JPG [ 406.13 KiB | Viewed 21638 times ]
8-2.JPG
8-2.JPG [ 406.45 KiB | Viewed 21637 times ]
8-3.JPG
8-3.JPG [ 411.22 KiB | Viewed 21637 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Fotografiile de mai sus le-am realizat duminica 1 iulie a.c. De ce fac precizarea aceasta?

Simbata, duminica si sarbatorile legale, traseele 8 Turnisor - Balanta si 10 CEMA - Strand nu sint folosite. Este folosit traseul 8barat Turnisor - CEMA. Dar nu se sinchiseste nimeni sa afiseze traseul 8barat, ci se foloseste afisajul traseului 8, cu ruta lui cu tot.

S-au facut propuneri pentru infiintarea unui nou traseu Cartier Gusterita - Gara - Piata Cibin - Terezian - Obor (sau chiar prelungire pina la Viile Sibiului - Sura Mare, practic reactivarea rutei traseului 7).


Attachments:
8barat.JPG
8barat.JPG [ 406.24 KiB | Viewed 21636 times ]
8b.JPG
8b.JPG [ 220.96 KiB | Viewed 21636 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 17:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Soferii de troleibuz si tramvai au fost obligati sa poarte veste reflectorizante. Nimic rau pina aici. Dar sint obligati sa le poarte tot timpul, nu doar atunci cind este necesar, adica atunci cind se avariaza mijloacele de transport.

Ce costume, cravata sau sacouri, camasi avind culori placute...


Attachments:
detaliu 246-1.JPG
detaliu 246-1.JPG [ 343 KiB | Viewed 21632 times ]
246-1.JPG
246-1.JPG [ 415.33 KiB | Viewed 21633 times ]
243-5722.JPG
243-5722.JPG [ 428.37 KiB | Viewed 21633 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Anul trecut toata presa a scris despre Hotarirea de Consiliu Local prin care Tursibul primea fonduri pentru reconfigurarea retelei de troleibuz in Piata garii si inlocuirea retelei pe tronsonul Cimitir - Han Dumbrava.

Pina acum, nimic! Vezi foto.


Attachments:
retea 1.JPG
retea 1.JPG [ 572.79 KiB | Viewed 21618 times ]
retea 103.JPG
retea 103.JPG [ 478.35 KiB | Viewed 21617 times ]
retea 171.JPG
retea 171.JPG [ 545.59 KiB | Viewed 21618 times ]
retea 179.JPG
retea 179.JPG [ 398.16 KiB | Viewed 21619 times ]
retea 189.JPG
retea 189.JPG [ 368.45 KiB | Viewed 21618 times ]
S5005575.JPG
S5005575.JPG [ 107.36 KiB | Viewed 16531 times ]
S5005576.JPG
S5005576.JPG [ 91.68 KiB | Viewed 16531 times ]
S5005577.JPG
S5005577.JPG [ 71.35 KiB | Viewed 16531 times ]
S5005578.JPG
S5005578.JPG [ 114.37 KiB | Viewed 16532 times ]
S5005580.JPG
S5005580.JPG [ 153.97 KiB | Viewed 16532 times ]
S5005581.JPG
S5005581.JPG [ 124.25 KiB | Viewed 16533 times ]
S5005582.JPG
S5005582.JPG [ 129.93 KiB | Viewed 16531 times ]
S5005583.JPG
S5005583.JPG [ 202.33 KiB | Viewed 16534 times ]
S5005584.JPG
S5005584.JPG [ 125.96 KiB | Viewed 16532 times ]
S5005585.JPG
S5005585.JPG [ 139.75 KiB | Viewed 16532 times ]
S5005586.JPG
S5005586.JPG [ 193.96 KiB | Viewed 16533 times ]
S5005587.JPG
S5005587.JPG [ 185.07 KiB | Viewed 16533 times ]
S5005588.JPG
S5005588.JPG [ 97.36 KiB | Viewed 16531 times ]
S5005590.JPG
S5005590.JPG [ 105.05 KiB | Viewed 16534 times ]
S5005595.JPG
S5005595.JPG [ 110.5 KiB | Viewed 16531 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Nu cred ca exista un singur tronson intre doua console sa nu aiba cleme de prindere a firului rupt. Din cauza aceasta se produc deraieri frecvente ale captatorilor troleibuzelor.

Duminica 1 iulie 2007, ora 15:35. Frina brusca a troleibuzului 243. Soferul, o relicva nevricoasa. Precum seful, asa si subordonatul.


Attachments:
243e.JPG
243e.JPG [ 451.49 KiB | Viewed 21615 times ]
243f.JPG
243f.JPG [ 319.39 KiB | Viewed 21615 times ]
increpid.JPG
increpid.JPG [ 193.32 KiB | Viewed 21615 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Hai sa vopsim consolele. Dar cu cele mai lungi ce facem? Las' ca ne descurcam noi, tursibenii. Vopsim doar jumatate din consola.


Attachments:
v93.JPG
v93.JPG [ 506.91 KiB | Viewed 21612 times ]
v94.JPG
v94.JPG [ 426.83 KiB | Viewed 21611 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 10:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Hai sa vedem si autobuzele turcesti.

Inaugurare
Zece autobuze noi au ajuns la Sibiu, iar alte 18 sint pe drum

Creste flota galbena

Autor: Laura CATUNEANU -Monitorul de Sibiu, 23.07.2007
Sarbatoare mare, vineri, in curtea Tursib. Primarul Johannis, directorul Adrian Popa, dar si citiva consilieri locali, au inaugurat zece autobuze noi, sosite tocmai din Turcia.


Modernizarea transportului public de calatori este una dintre prioritatile municipalitatii
Dupa cele sapte midibuzuri care au impinzit deja strazile Sibiului, Tursib a mai adus, vineri, inca zece autobuze. Alte 18 autobuze mai trebuie sa soseasca „In cel mai scurt timp, pina la sfirsitul lunii iulie", asa cum anunta reprezentantii societatii de transport in comun. Mult mai spatioase decit cele existente, noile autobuze sint si mai bine dotate. Nu au aer conditionat, insa au spatii amenajate special pentru persoanele cu dizabilitati. Achizitiile Tursib au fost laudate si de primarul Johannis, care a vorbit, vineri, despre necesitatea maririi flotei de autobuze. „Consider ca transportul in comun in municipiul Sibiu necesita aceasta innoire a flotei de autobuze. Modernizarea transportului public de calatori este una dintre prioritatile municipalitatii, alaturi de imbunatatirea infrastructurii stradale. Doresc sa felicit conducerea Tursib pentru rezultatele bune obtinute in vederea eficientizarii sistemul de transport public", a declarat primarul Klaus Johannis.

Dotari europene

Trei din noile achizitii Tursib au o capacitate de 53 de locuri pe scaune si un total de 157 de pasageri, doua sint de tip autocar si au cite 55 de locuri pe scaune, iar cinci autobuze au amenajate cite 33 de locuri pe scaune, avind, fiecare, o capacitate totala de 96 de locuri. „Mijloacele de transport prezinta toate caracterele de modernitate cerute de tehnica si de legislatia in vigoare. Ele sint destinate unui transport din ce in ce mai civilizat, pe care calatorii sibieni il merita cu prisosinta", a spus Adrian Popa, directorul SC Tursib SA. La bordul autobuzelor vor fi montate si validatoare de bilete automate, dar si sisteme audio care vor informa calatorii asupra urmatoarei statii, dar si a intreg traseului. Motoarele cu care sint echipate autobuzele indeplinesc norma antipoluare Euro 3. „Pe masura efectuarii formalitatilor vamale si de inmatriculare, autobuzele vor circula pe traseele cu un numar mare de calatori. Midibuzele circula deja, suplinind necesarul de mijloace de transport la ore de virf", a mai spus Popa.

Soferi in uniforme

Pentru ca planurile de promovare ale directorului Popa sa dea roade, pina si soferii autobuzelor au fost luati in calcul. Potrivit conducerii Tursib, acestia vor avea echipamente personalizate si tinuta mult mai ingrijita. Odata cu imbunatatirile din propria ograda, Popa spera sa diminueze fluctuatia conducatorilor auto, care ar fi nemultumiti de nivelul de salarizare, desi, potrivit lui Popa, salariile au crescut. Anunturile de angajare a soferilor mai pot fi vazute in interiorul vechilor autobuze.

Planuri de viitor

Cei de la Tursib stiu care sint nemultumirile sibienilor vizavi de mijloacele de transport in comun. Asteptarile lungi in statii, uneori de peste 30 de minute, aglomeratia si caldura din autobuze, dar si gradul de confort al vechhilor masini sint probleme pe care Adrian Popa vrea sa le dea uitarii. Conducerea Tursib planuieste insa ca, in viitoarele sase luni, sa imbunatateasca sistemul public de transport. Potrivit lui Popa, un prim pas a facut in urma achizitionarii celor 35 de autobuze, printr-un credit contractat de Tursib de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.



Sublinierile imi apartin, Silviu Sintea.
Fotografiile din atasament sint preluate de pe site-urile publicatiilor Tribuna Sibiului si Monitorul de Sibiu. Vedeti alaturi de directorul Popa, un nou dispecer, cu cravata, ce mai, herrenwolk.


Attachments:
7bbead89e6.jpg
7bbead89e6.jpg [ 64.71 KiB | Viewed 21548 times ]
dsc_0040650.jpg
dsc_0040650.jpg [ 90.09 KiB | Viewed 21549 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 11:44 
deci nici vorba de demitere, din contra felicitari pentru starea jalnica in care a ajuns transportul public din Sibiu; pai in ritmul asta de incurajari, in curind trebuie sa ne asteptam la alte idei fanteziste ale "competentului" director


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 16:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
1. Un aspect aparent nesemnificativ: deviza (ca sa nu spun sloganul) Tursib:
Image

Uitat-va cum litera U din cuvantul "tursib" a fost transformata in O prin "inchiderea" ei in partea de sus. Sincer, imi pare rau de FBW-ul care trebuie sa indure o asemenea inscriptie. Bravada duce pana la modificarea valorii fonetice a literei; se face orice pentru a se iesi in evidenta; pentru respectivii chiar si alfabetul trebuie sa se "adapteze"!!!
2. Istoria se repeta; asistam la o cucerire otomana, dar intr-o maniera considerabil mai eleganta. In locul calaretilor, sulitelor si tunurilor vedem turcisme pe roti care au asediat deja Brasovul iar acum se pregatesc o noua invazie a Sibiului. Oare ce oras va mai fi asediat? Daca atitudinea directorului Tursib nu ma mira deloc, nu acelasi lucru pot sa spun despre primar. Sa admita Klaus Johannis asemenea gunoaie e de neinteles.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 17:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Am facut sublinierile acelea tocmai pt. ca primarul Sibiului gireaza actiunile directorului Tursib.

Cine/ce este consiliul local sibian? Fedegeristi si atit.

Despre afisajul de la turela, no comment. Acolo trebuiau afisate traseele.
Ati obsevat ca troleibuzele nu au stema primariei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 17:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
"Sper sã conving Sibiul cã are un sistem de trolee si tramvaie cu valoare în Europa"

Salzburgul sperã sã devinã în 2012 gazda Olimpiadei de iarnã. Unul din atuuri este reteaua de transport, impecabil pusã la punct. Directorul general al societãtii care administreazã transportul în comun în orasul austriac, Gunter Mackinger, s-a aflat ieri în Sibiu, pentru a se întâlni cu primarul Klaus Johannis. Scopul întâlnirii: sibienii pot învãta din exemplul Salzburgului.

Reporter: De ce a renuntat Salzburgul la autobuze?

Gunter Mackinger: Noi am vrut sã reînnoim parcul auto. Am luat în calcul mai multe variante si am ajuns la concluzia cã dezvoltarea retelelor de troleibuze este cea mai rentabilã din punct de vedere economic. A realizat un program bazat pe mai multe criterii si acesta a demonstrat cã trebuie sã dezvoltãm troleiubuze si trenuri. În 2005 am renununtat total la autobuze. Deja am observat cã dupã multi ani în care cifra cãlãtorilor era în scãdere, am avut un numãr crescut de cãlãtori.

Rep.: La ce sumã se ridicã o astfel de investitie?

G.M.: În Salzburg s-au cheltuit pe dezvoltare, în jur de 3 milioane de euro pe an.

Rep.: Existã asemãnãri între Salzburg si Sibiu?

G.M.: Existã chiar o bunã asemãnare. Ambele orase au aproximativ aceasi structurã, aceeasi arhtecturã, cu un numãr foarte mare de turisti, cu aceeasi putere de a atrage imaginea asupra lor. Salzburg se pregãteste ca în 2012 sã devinã gazda Olimpiadei de iarnã, asta si datoritã transportului în comun. De fapt, si Atena a fãcut acelasi lucru, a investit foarte mult în transport, iar Peking a fãcut acum acelasi lucru.

Rep.: Ce atuuri are troleibuzul în fata autobuzului?

G.M.: Noi în ultimii trei ani am introdus trei linii, iar la anul vom avea o altã linie nouã. Vom iesi din oras si vom lega anumite localitãti de lângã oras. Am realizat multe studii, am tras linie si am vãzut avantajele si dezavantajele. Se poate porni chiar de la structura psihologicã a omului. Tramvaiul si troleibuzul dau o anumitã sigurantã, cã merg pe o anumitã linie. Am constatat cã tramvaiul aduce 25 la sutã mai multi cãlãtori, iar troleibuzul 15 la sutã. Troleibuzul este mult mai economic, nu polueazã si are o duratã de viatã dublã fatã de autobuz.

Rep.: Ce asteptati de la întâlnirea cu primarul Klaus Johannis?

G.M.: Sper sã conving orasul Sibiu cã sistemul de troleibuze prezent în oras este o valoare, pe care multe orase din Europa nu o au si dupã care acum tânjesc. Este extrem de dificil acum sã implementezi un astfel de sistem, într-un oras în care pânã acum nu a existat. Suntm multe orase care au renuntat si acum revin la acest tip de transport. În mod special în Uniunea Europeanã, troleibuzele sunt indicate din punct de vedere economic si al emisiilor de CO. Uniunea are anumite limite ecologice care sunt pe an ce trece tot mai drastice. Pentru Sibiu, troleibuzul este rãspunsul corect..

Rep.: Deja în Sibiu s-a investit foarte mult în autobuze. A fost o investitie gresitã?

G.M.: Cred cã Sibiul va necesita si pe viitor autobuze, pentru cã parcul de autobuze trebuie înnoit. Nu sunt investitii pierdute. S-a investit mult si în troleibuze, Sibiul este dealtfel singurul oras din România care elemente moderne de prindere. În Sibiu sunt si retele de curbã ce ar permite o vitezã mult mai mare în viraje. Trebuie doar folosite. Cred totusi cã reteaua deja existentã trebuie structuratã din nou. Retelele de troleu ar trebui circulate mult mai des. Transportul paralel, cu trolee si autobuze este relativ scump si ar trebui sã se renunte la aceastã procedutã. O linie sau alta ar trebui prelungitã. Sunt retele mai rapide.

Rep.: Cum vedeti o posibilã colaborare cu Sibiul?

G.M.: Am putea sã sprijinim oamenii din Tursib pentru a-i califica si pentru a fi mai profesionisti în implementarea retelelor care existã. Oricând vom putea face o prezentare, în care troleibuzul sã arãtãm cã troleibuzul este mult mai ieftin decât autobuzul.

S-a realizat de exemplu un studiu în Solingen. Orasul are 80 de troleibuze, dar si autobuze. Costurile pe kilometru pentru un autobuz sunt de 1,46 euro. Costurile pentru un troleibuz sunt de 1,49 de euro. Dar troleibuzele au un sistem care arunc înapoi în retea curentul electric produs atunci când ruleazã în relanti. Cu acest sistem implementat, troleibuzul consumã 1,39 euro pe kilometru. Troleibuzul înseamnã bani economisiti, înseamnã protejarea naturii, dar si cãlãtori mai multi. Dacã în Salzburg am avea autobuze am avea 5.600 tone de emisii de dioxid de carbon în plus, anual. Un alt aspect important este dezvoltarea energiei electrice. Din 1991, pânã în prezent pretul curentului electric a fost cam pe aceasi linie. În schimb, pretul motorinei este în crestere. Am fãcut totodatã un total al duratei de viatã al masinilor. Un troleibuz costã la început aproape dublu, însã putem sã vedem cã are o duratã de viatã mult mai lungã si costuri de întretinere mult mai mici decât autobuzul.


Alin BRATU

Data aparitiei: 2006-11-28

http://www.ziaruldesibiu.ro/

http://www.sibiul.ro/stiri-locale/sper- ... ropa/8062/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 13:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Tursib scumpeste biletele cu 50%.

Adrian Popa, director Tursib:
„Autobuzele noi sint motivul de baza pentru scumpirea biletelor. Trebuie sa acoperim cheltuielile cu imprumutul, pentru ca trebuie sa-l returnam"

http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 22001.html


Era de asteptat sa se intimple acest lucru.

Dar de ce sa platim noi cresterea confortului? Tu, ca director, ce ai intreprins pentru imbunatatirea calitatii transportului public sibian? Ce criterii de performanta ai de atins, stipulate in Contractul individual de munca?
Ai obligatia sa cresti calitatea serviciilor prestate, asta iti spune legea. Insa faradelegea de la Tursib depaseste orice limita.
Nu uitati: cercul vicios plin de capete patrate sau obtuze a fost felicitat de catre burgmeister. Cirdasie sau nepasare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Sep 2007 15:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Impotriva scumpirii biletelor

Protestele legate de majorarea pretului la biletele pentru transportul in comun sint departe de a se fi incheiat. Dupa ce sindicatul Compa a solicitat Consiliului Local sa amendeze hotarirea adoptata saptamina trecuta, ieri a venit rindul Asociatiei TRANSIRA, prin presedintele acesteia, ing. Silviu Sintea.

"Scumpirea legitimatiilor de calatorie Tursib reprezinta inca o etapa de nepasare si neprofesionalism consumata in transportul public sibian.

Motivatiile directorului Tursib pentru aceasta actiune, de rambursare a imprumutului contractat pentru achizitionarea autobuzelor MAN si midibuzelor BMC, precum si de scumpire a carburantilor sint nefondate (...) Precizam ca municipalitatea, societatea de transport public sint obligate prin lege sa asigure imbunatatirea calitatii serviciilor oferite, prin resurse proprii. Nu prin indatorarea populatiei", arata Sintea.


Monitorul de Sibiu, 06.09.2007
http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 22505.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Sep 2007 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
14.09.2007

Noi trasee Tursib

Conducerea S.C. TURSIB S.A. anunta ca in urma analizarii cerintelor calatorilor si a posibilitatilor de optimizare a traficului, incepand cu 17 septembrie se infiinteaza urmatoarele trasee:
* T2: Piata Rahovei - M. Viteazu - Calea Dumbravii - Bd. Coposu - str. Lazaret - Hotel Libra (Balanta) si retur
* 9: Valea Aurie - str. Ludos - Calea Dumbravii - str. Gh. Dima - str. Rahovei - str. Semaforului - Henri Coanda - str. Otelarilor - Hotel Libra (Balanta) si retur
* 21: Piata V. Aaron - str str. Semaforului - Bd. V. Milea - Bd. C. Coposu - str. Balea - str. Sefan cel Mare - str. Semaforului - Piata V. Aaron
* 111: - dus: intersectia Calea Cisnadiei/str. Rahovei - str. Rahovei - Bd. M. Viteazu - Calea Dumbravii - str. A. Saguna - Sos. Alba Iulia - str. Europa Unita; intors: str. Europa Unita - Sos. Alba Iulia - str. A. Saguna - Calea Dumbravii - Bd. M. Viteazu - str. N. Iorga - Calea Cisnadiei - intersectia Calea Cisnadiei/str. Rahovei
* 112: IRMES - str. Stefan cel Mare - str. Semaforului - Bd. V. Milea - str. A. Saguna - Sos. Alba Iulia - S.C. Continental si retur.
De asemenea, incepand cu data de 17 septembrie:
* 114 va avea cap de linie la IRMES, in loc de Piata Vasile Aaron. Restul itinerarului ramane nemodificat;
* T4 se desfiinteaza. Abonamentele de pe traseul T4 deja eliberate vor fi valabile pe traseul de autobuze 9, nou infiintat. Abonamentele de pe traseul 12 sunt valabile si pe traseul 21.
Noile orare vor fi afisate in toate statiile TURSIB incepand cu 16 septembrie si vor putea fi accesate si pe site-ul societatii www.tursib.ro.
Informatii suplimentare se pot obtine la Dispeceratul Tursib, tel. 0269/42.23.52, 0723/55.59.89, de luni pana vineri, intre orele 5.00-22.30, iar sambata si duminica intre orele 6.00-22.00.


Sursa: www.tribuna.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Sep 2007 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Protest
O asociatie a cerut demisia directorului Tursib


Tursib nu renunta la scumpiri

Autor: Laura CATUNEANU
Data publicarii: 07/09/2007, Monitorul de Sibiu
http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 22578.html

Biletele si abonamentele Tursib nu se vor ieftini, indiferent de nemultumirile sibienilor. Directorul Tursib spune ca scumpirile sint absolut necesare, altfel nu ar mai fi cerut consilierilor locali sa schimbe tarifele.

Raspuns final: Tursib trebuie sa-si amortizeze investitia

In ciuda tuturor nemultumirilor si acuzatiilor primite, Adrian Popa, directorul Tursib, spune ca nu exista nicio alta solutie de acoperire a imprumutului de la BERD, in valoare de aproximativ cinci milioane de euro. Cheltuielile pentru cele 35 de autobuze noi din curtea Tursib nu puteau fi acoperite nici din fonduri nerambursabile, pentru ca Uniunea Europeana nu aloca fonduri pentru dezvoltarea liniilor de troleibuz sau pentru cele de autobuze, ci doar pentru tramvaie, din simplul motiv ca tramvaiele polueaza cel mai putin. „Daca as fi putut sa iau fonduri europene, pe care sa nu le dau inapoi, as fi luat. Dar pentru investitii in autobuze nu se acorda. Nu se dau fonduri nerambursabile pentru investitiile pe care le-am facut eu", a motivat Popa. Directorul Tursib a tinut sa precizeze ca a aflat de nemultumirile angajatilor de la Compa, dar ca, din situatia in care se afla acum, nu poate face nici o propunere de ieftinire a costurilor unei calatorii cu mijloacele de tarnsport in comun.

Nu pleaca de la Tursib

Asociatia nationala Transira, preocupata de transportul in comun din intreaga tara, a deschis subiectul demiterii lui Popa. Unul din membrii medieseni ai asociatiei, Silviu Sintea, a luat la rost toate miscarile de la Tursib, incepind cu imprumutul de la BERD si pina la noile trasee, despre care mai multi forumisti, chiar si cei de pe forumul Tursib, spun ca ar fi inutile si ca nu nu vin in ajutorul sibienilor. „Noile trasee la care lucram sint necesare. Sint cerute de sibieni si noi am venit in ajutorul lor", sustine Popa. Cit despre demisie, nici nu se pune vorba, pentru ca nu exista motive, spune directorul. „Asociatia respectiva mi-a mai facut sugestii sa schimb trasee, dar eu nu ii cunosc decit din ziare. I-am invitat in Sibiu, sa stam de vorba, dar nu au venit. Nu se pune problema de demisie. Eu am alte proiecte mai importante", a fost raspunsul lui Adrian Popa.

Mai scump decit la Bucuresti

Suma de 5 milioane de euro primita de la BERD pentru cumpararea de autobuze a fost discutata si stabilita la nivel de Primarie, iar directorul Tursib s-a aratat multumit. Dobinda este secreta. Dar e foarte buna, a dat asigurari Popa. „Nu va pot spune dobinda, dar va pot spune ca e foarte buna pentru o rambursare pe zece ani. Cinci milioane de euro este o suma care poate fi suporata pe zece ani", este de parere directorul Tursib. Suportata de sibieni. Pentru ca ei sint cei care platesc 1,5 lei pe un bilet. Mai mult chiar decit bucurestenii, care scot doar 1,1 leu pentru un bilet de o singura calatorie si, daca se vor aproba noile tarife RATB, vor plati 1,3 lei. „Cu tot respectul fata de cetatenii orasului, societatea trebuie sa-si acopere imprumutul. In plus, nu am mai majorat tarifele de doi ani de zile", conchide Adrian Popa.

Ioan Stroie l consilier local PSD
„Eu o sa incerc sa readuc problema tarifelor Tursib in Consiliu, pentru ca hotarirea poate fi modificata printr-un proiect de hotarire. Nu stiu de ce a trecut proiectul, pentru ca noi sintem acolo sa-i ajutam pe oameni"



Tribuna Sibiului, 11.09.2007
http://www.tribuna.ro/?id=360&tx_ttnews[tt_news]=12446


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Sep 2007 21:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Incompetenta se scalda intotdeauna in minciuna.

Precizez ca nu am fost niciodata contactat de catre directorul Popa. Si nici nu i-am transmis domniei sale nici o propunere. Pentru ca este nevoie de aprobarea legislativului local pentru infiintarea unor trasee noi.

Diletantism: de unde stie dumnealui ca nu sint accesibile fonduri pentru troleibuze, ci doar pentru tramvaie???

Sint curios ce proiecte are domnul Popa. Ca ne tot ameninta cu ele. Oricum, demisia nu poate fi un proiect. Nu dorim, repet, moartea pacatosului, ci indreptarea lui. Insa, se continua cu ilegalitatile, infiintind trasee noi si desfiintind traseul T4!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2007 15:45 
In perioada 25.09-30.09 am participat la o conferinta internationala organizata la Sibiu, avand totodata si ocazia de a studia indeaproape oferta de transport public a Tursib.
Daca Sibiul in sine lasa o impresie buna (curat, asfaltat, centrul istoric cu o infatisare mult schimbata in bine, la fel si zona garii), serviciul de transport public oferit de catre Tursib este un adevarat dezastru. Ce mi-a fost dat sa observ:

1. autobuze MAN si midibuze BMC noi, care spala imaginea dezolanta oferita de autobuzele MAZ (atentie, nu pun in discutie marca, ci un alt aspect - vezi mai departe!), care, prin felul in care sunt "intretinute", dau impresia de vehicule deja mult prea obosite si distruse, cu reclame jerpelite sau cu urme teribile de la reclamele anterioare.
2. autobuze noi articulate MAN, insa mult prea putine fata de necesarul care se vede cu ochiul liber pe o serie de trasee foarte aglomerate.
3. autocare noi pe traseul catre Paltinis (22).
4. troleibuze vechi, ce inca se incapataneaza sa reziste pe 3 trasee, in ciuda programului de circulatie ingrozitor.
5. reteaua de contact pentru troleibuze arata deplorabil.
6. tramvaiul de Rasinari, si el incapatanandu-se sa nu fie rapus de indiferenta. Din fericire, inca reprezinta o atractie pentru turisti. Din pacate, materialul rulant lasa impresia de neingrijit. Si tot din pacate, cei carora li se adreseaza acest mijloc de transport il sunteaza, "cursele" ilegale tip "ia-ma, nene", cu autoturisme, fiind parte din peisajul capatului de la Cimitir.
7. programe de circulatie infioratoare - trasee cu frecvente incredibil de mari. Si nu lipsa calatorilor le genereaza, intrucat pe foarte multe trasee se circula cu vehicule extrem de aglomerate. Cum spuneam intr-un alt mesaj, daca in cursul saptamanii mai e cum mai e, sambata si duminica transportul public din Sibiu e un cosmar.
8. traseele de autobuz si troleibuz cu aceleasi numere, chiar daca in cazul troleibuzelor au T-ul in fata, sunt derutante pentru noul sosit in oras.
9. indicatoare de statii cu un aspect dezolant (exceptand cateva - in 2 sau 3 zone - mai noi, cu alt "design").
10. chioscuri de bilete mult prea putine pe intreaga retea.
11. un automat de bilete stingher la Gara, cu un pomelnic numit "instructiuni de utilizare", care ii inspaimanta pe cei care doresc sa achizitioneze un bilet si-i fac sa se lase pagubasi (sambata, in timpul asteptarii prelungite a autobuzului 5, 5-6 persoane au dorit sa foloseasca automatul, insa au renuntat).
12. calatorii din statii derutati de ultimele modificari de trasee.
13. soferi care opresc sau nu in statii, dupa cum le e cheful.
14. la capatul de la Balanta, pentru autobuzele 8 si 9 trebuie sa citesti gandurile soferilor pentru a sti de unde te urci (unii iau calatori din statia de debarcare si trec si prin rond, altii nu se mai obosesc sa ajunga si in statia de imbarcare din rond).
15. pentru a incheia cu un aspect pozitiv: programe de circulatie afisate in statii si respectate, cel putin cat mi-a fost dat mie sa vad (exceptand cazurile in care soferii fac "pas" vreunei curse).

Cu toata bataia de joc evidenta din partea Tursib, calatorii asteapta rabdatori (mult prea rabdatori) venirea urmatorului vehicul (in multe cazuri fiind vorba chiar de zeci de minute). Nu am putut decat sa-i compatimesc...

Cu acest mesaj nu am vrut sa fac altceva decat sa infatisez imaginea transportului public sibian, vazuta cu ochii unui vizitator al orasului. Dau dreptate pe deplin si ma alatur tuturor celor care si-au exprimat dorinta de schimbare profunda a calitatii serviciilor oferite de catre Tursib.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 19:20 
Monitorul de Sibiu, 23.10.2007

Tursib a inchis forumul

Nemultumirile si criticile la adresa SC Tursib SA nu mai pot fi postate, in vazul lumii, pe forumul societatii. Forumul de pe www.tursib.ro, locul de intilnire al tuturor supararilor legate de transportul in comun din oras a fost inchis joi. Decizia a fost luata de conducerea Tursib, iar anuntul a fost publicat ieri pe pagina de internet a societatii. „Motivele tin de faptul ca acesta nu mai serveste scopurilor pentru care a fost creat (comunicarea civilizata), fiind evident pentru vizitatori ca limbajul folosit a degenerat pina la un nivel sub-vulgar. Dorim sa purtam in continuare un dialog civilizat si ii rugam pe toti cei care, cu buna credinta, intentioneaza sa faca propuneri pentru imbunatatirea transportului public de calatori, sa isi prezinte in scris opiniile, pe adresa societatii (Sibiu, Calea Dumbravii, nr. 133-135) sau la adresa tursib@xnet.ro", se arata in anuntul publicat pe site si semnat de conducerea SC Tursib SA.

Explicatii

Scumpirea biletelor si abonamentelor, cursele rare si, implicit, autobuzele aglomerate de la orele de virf sint principalele plingeri care au umplut, pina acum citeva zile, forumul Tursib. Nici imprumutul de la BERD, in valoare de cinci milioane de euro, prin care au fost achizitionate 35 de autobuze noi, nu a fost pe placul sibienilor comentatori. „Imi pare rau ca am inchis forumul. Au aparut tot felul de jigniri si de expresii deplasate, total inadecvate. Mai gresim, e adevarat, dar lucrurile astea trebuiesc rezolvate cu un limbaj decent. Un singur om a fost fara de pacat in lumea asta, dar si pe acela l-am rastignit pe cruce. Voi tine legatura cu sibienii, vor primi raspunsuri pe mail, dar sa nu mai existe jigniri", a completat directorul Adrian Popa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 09:56 
Offline

Joined: Wed 19 Sep 2007 10:41
Posts: 1
Nu stiu cat se pot crede povestile d-lui Popa ..... personal nu le pot crede ....
Povesteste de limbaj sub-vulgar.....chiar imi pare rau ca nu am reusit in ziua respectiva sa citesc si eu anuntul de pe site-ul lor! ..........

Legat de reclamatiile pe care le facem la adresa tursib-ului..... NU PRIMIM NICI UN RASPUNS! si pot dovedi acest lucru cu un e-mail pe care l-am trimis pe adresa "tursib@xnet.ro" si la care nu am primit raspuns. E-mailul a fost trimis catre adresa respectiva in data de 17.09.2007 la ora 08:33, si nici pana in ziua de astazi nu am primit un raspuns in scris pe e-mail, asa cum de altfel am solicitat....
Nu mai discut de reclamatiile pe suport de hartie la care nu are nimeni nici o evidenta si pot sa faca chiar si focul cu ele :lol:

SA LE FIE RUSINE CELOR DE LA TURSIB!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Nov 2007 02:38 
De la inceputul acestei saptamini, autobuzul 1 are un nou traseu. Acesta cuprinde si zona Ciresica, de unde continua, apoi, pe traseul obisnuit, spre cimitir. Directorul Tursib, Adrian Popa spune ca noul traseu a fost solicitat de mai multi sibieni, in special de cei care locuiesc sau lucreaza in zona Ciresica. „Este un lucru bun ca am reusit sa prelungim traseul. Autobuzul 1 iese pe strada Dima, pina la Ciresica. Noi aveam in vedere si realizarea unui traseu spre gara Turnisor dar, deocamdata, e imposibil, pentru ca trebuie modernizate drumurile", a adaugat Adrian Popa.

Monitorul de Sibiu


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Nov 2007 12:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Adryyan wrote:
De la inceputul acestei saptamini, autobuzul 1 are un nou traseu.


In sfirsit directorul Tursib a preluat o propunere de-a noastra. Ce pacat insa, nu exista Hotarire de Consiliu Local, asa cum prevede Legea 92/2007.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 23:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Dupa cum ati putut afla din presa sibiana, am inaintat spre aprobare Consiliului Local Sibiu, citeva rute, trasee si programe de circulatie. Am dorit schimbarea sau desfiintarea unor trasee nerentabile si infiintarea altora.

Proiectul a fost inregistrat la Registratura Primariei Sibiu cu nr. 149361 din 10 octombrie 2007.

Alarmat si nemultumit ca nu s-a discutat nimic despre propunerile noastre in Consiliul Local, neprimind nici un raspuns, am contactat telefonic Primaria. Dupa ceva cautari, am dat de persoana ce avea repartizat proiectul nostru. In aceeasi zi, 15 noiembrie 2007, am primit prin fax si prin e-mail, raspunsul atasat.

Ma mira numarul de inregistrare dat raspunsului respectiv, nefigurind ziua si luna emiterii, ci doar anul.

Comisia de care se vorbeste in raspunsul Primariei ce raport a intocmit? Unde este procesul verbal al intrunirii acestei comisii?

Primaria Sibiu, dezamagitor.


Attachments:
Raspuns Transira.JPG
Raspuns Transira.JPG [ 113.78 KiB | Viewed 16468 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Conflict deschis la Tursib

Autor: Laura CATUNEANU

Organizatia non-guvernamentala Transira acuza Tursib ca a dat in folosinta trasee fara aprobare si propune noi trasee ale autobuzelor, pe motiv ca acestea nu acopera intreg orasul.

Conflictul dintre Asociatia Transira si Tursib pare sa ia amploare. Dupa ce membrii asociatiei au acuzat, in repetate rinduri, activitatea desfasurata de SC Tursib SA, iar conducerea societatii a raspuns ca ONG-ul este rau intentionat, conflictul se muta in Consiliul Local, actionarul unic al Tursib.

Silviu Sintea, presedintele Transira, a anuntat, ieri, ca a trimis pe adresa de e-mail a Primariei niste documente privind introducerea unor noi trasee, care nu ar fi fost aprobate de consilieri, propuneri pentru completarea traseelor Tursib, dar si un ghid referitor la atribuirea traseelor urbane. "Documentele le voi depune si la Registratura Primariei, pentru a fi sigur ca nu se pierd pe drum. La Tursib, cele mai mari probleme tin de lipsa de management. Totul a pornit de la creditul BERD. Sint prea multe autobuze noi care zac in curtea Tursib, in loc sa fie pe strazi", considera Sintea.

Replica lui Popa

Directorul Tursib, Adrian Popa, este deja familiarizat cu acuzatiile celor de la Transira si afirma ca acestea nu sint justificate. "Tursib isi face treaba. Avem trasee noi, le-am introdus acolo unde era cererea mare. Autobuzele achizitionate prin credit erau absolut necesare pentru modernizarea si eficientizarea transportului public in comun", raspunde Popa. Potrivit lui Sintea, una din cele mai importante propuneri inaintate primarului, consilierilor locali si Tursib este referitoare la traseul T8, care a fost blocat din cauza unor lucrari. "Au fost lucrari pe Alba Iulia, au dat jos reteaua si au inlocuit T8 cu 115, dar acesta nu mai cuprinde tot traseul. Oamenii mi-au scris si au spus ca e nevoie de T8 si ca nu inteleg de ce l-au scos", a declarat presedintele Transira.

Traseul T8 nu va mai fi repus in functiune.

"Avem opt trasee care merg pe linia lui T8. L-am scos din varii motive, justificate. Cei de la Transira vor traseu la gara Turnisor. Acolo nu e infrastructura necesara pentru traseu. Drumurile trebuiesc reparate. Nu pot duce calatorii pe astfel de strazi", sustine Adrian Popa.


Monitorul de Sibiu, 19.12.2007
http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 29872.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 22:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Nu stiu la ce acuzatii se refera directorul Tursib. Este vorba doar de constatari, de fapte.
Cit despre "variile motive" invocate de catre dl. Popa, da, acesta este sistemul de fundamentare a activitatii Tursib.

Pe Ordinea de zi a sedintei Consiliului municipal Sibiu se afla un punct interesant:
Proiect de hotarire privind aprobarea traseelor principale si secundare si a programelor de transport public de persoane prin curse regulate

Materialul supus dezbaterii este in atasament.


Attachments:
18.pdf [13.93 MiB]
Downloaded 303 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 231 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group