radub, pe Tramclub, in 16 iunie 2008 wrote:
Iasi:
- continuarea lucrarilor demarate la calea de rulare cu fonduri BERD;
- continuarea programului de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pana la modernizarea completa a actualei retele;
- achizitia a 50 de autobuze noi (minim 10 articulate);
- achizitia a 15 tramvaie noi;
- construirea unui nou depou de tramvaie, modern;
- demararea proiectelor prevazute in programul CIVITAS PLUS (modificarea a 30 de autobuze pentru alimentarea acestora cu GPL, realizarea culoarului studentesc Copou - Tudor Vladimirescu, cu benzi destinate exclusiv mijloacelor de transport, unda verde in intersectii, statii dotate cu panouri electronice de informare, realizarea unei piste pentru biciclete pe acest traseu);
- monitorizarea mijloacelor de transport prin GPS, panouri informative electronice in statii, sistem de taxare bazat pe cartele contactless, automate pentru eliberarea legitimatiilor de calatorie, numararea automata a calatorilor (licitatia va avea loc chiar vinerea asta).
Cat il priveste pe cel care a pierdut cursa pentru Primaria Iasi, ar fi cateva chestiuni de spus:
In materie de transport public, daca nu te pricepi, fie iti iei alaturi oameni din domeniu, care sa te ajute sa intelegi notiunile, fie te descalifici singur prin ineptiile spuse si prin incapatanarea de a ramane la propriile pareri, prost fundamentate, doar de dragul de a nu asculta argumentele, de altfel logice, ale adversarului politic. Deci:
- primul lucru pe care il fac cand ajung primar va fi sa scot liniile pe care le monteaza acum RATP-ul
- se foloseste pentru reabilitare linie ca la inceputul secolului XX
- voi schimba ecartamentul si voi aduce tramvaie ca acelea de la Bruxelles, pe ecartament larg, care imi sunt atat de dragi, in care copilul de 2 ani urca de parca doar ar pasi
- in Europa nu prea mai exista orase cu ecartament ingust
- formularea "autobuz electric", cand exista un termen clar care desemneaza acest mijloc de transport
- autobuze speciale pentru pensionari care sa circule din ora in ora
sunt afirmatii care au stupefiat pe cei care se ocupa de transportul public, prin naivitate, lipsa de informare si refuz categoric de a asculta argumentele menite a trece discutia din planul aiurelilor in planul unei minime cunoasteri a notiunilor legate de acest domeniu. Nu a fost capabil nici macar sa asculte demonstratia logica a faptului ca schimbarea ecartamentului este imposibila din cauza aspectelor implicate (la nivel material, de parc electric si auto si de trasee) - si nu avea decat sa fie atent la niste simple calcule.
Mi-am permis sa citez integral mesajul lui radub. El stie foarte bine ce spune.
As vrea totusi sa dezbatem citeva dintre proiectele trecute acolo. O sa incep eu, pentru ca imi pot permite acest lucru. Nu lucrez la CFR, de exemplu, ca sa nu-mi pot permite sa critic politica Ministerului Transporturilor in domeniul cailor ferate.
In primul rind, sa scapam de actori. Nichita, este primarul reales de catre ieseni. Cel ce a decis retragerea troleibuzelor din circulatie.
Oprea, managerul unei Universitati. A pierdut in turul II primaria Iasiului. Era nevoie si de proiecte, nu doar de vorbe.
Adomnitei. Un candidat cu un program foarte bine pus la punct pentru Iasi. Venea insa cu piatra de moara legata de falimentarea sistemului educational romanesc. Institutionalizat. Iesenii n-au avut, din pacate, nevoie de el.
Sa-i punem pe Oprea si pe Adomnitei in insectarul istoriei contemporane si sa ne ocupam de programul actualului primar, cel criticat de multi useri ai acestui forum.