TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 21 Sep 2020 16:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1676 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 20:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Exista un principiu larg raspandit in Romania, cum ca daca vezi-doamne esti ales (de poporul pe care tocmai l-ai intoxicat cu minciuni), nu mai trebuie sa respecti nici o lege. De fapt, Romania nu este un stat de drept.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 21:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
FBW58 wrote:
Va fi o inghesuiala in acele microbuze...

Vad ca n-ai sesizat "poanta" cea mai tare din toata cacealmaua asta... Dupa ce, de doi ani ne otraveste sufletul cu utilizarea total improprie a expresiilor "microbuz", "trasee de microbuze" etc, RATBv ne spune acum brusc ca linia 52 va fi servita exclusiv de autobuze de tip BMC.

In primul rand, te izbeste amatorismul celui care a intocmit acest anunt, caci domnia sa habar n-are ca BMC nu fabrica numai autobuze de mica capacitate. Pentru acesta, orice pantof de sport se numeste adidas si orice copiator xerox.

In al doilea rand, au bagat in sfarsit la cap, dupa atacurile contracandidatilor la primarie, ca nu da bine sa te mai lauzi cu introducerea de microbuze. Un sut in **r si un pas inainte, vorba marxistului. Tot e bun si forumul asta la ceva, au inceput usor-usor sa inteleaga niste chestii elementare... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 22:09 
Caile la care te refereai, sunt cele pe care le ai si tu. Adica forumuri, comentarii la ziare onlinem cauta postarile, ca sa vezi cum am solicitat si ce. Nu am auzit de nici o stire cum ca drumul vechi al Poienii a devenit carosabil. Cunosc stiri cum ca s-ar fi venit cu astfel de idei, dar nu ca s-ar fi si aplicat. Daca asa ceva s-ar fi intamplat, cred ca era scandalul mare de tot pana acum. Apropos, pe ce cai ai obtinut aceste informatii? Sunt oficiale?
Te-as intreba, cum as putea de la 2800km si mai nou pentru 3 luni de la 10.000km sa am alte cai decat cele mentionate?
Lasand asta la o parte, mai bine as intreba, cum merg demersurile pentru liniile de troleibuz spre Harman? Aici intreb mai mult conducerea forumului si e din pura curiozitate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 00:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Ionescu wrote:
Nu am auzit de nici o stire cum ca drumul vechi al Poienii a devenit carosabil. Cunosc stiri cum ca s-ar fi venit cu astfel de idei, dar nu ca s-ar fi si aplicat. Daca asa ceva s-ar fi intamplat, cred ca era scandalul mare de tot pana acum. Apropos, pe ce cai ai obtinut aceste informatii? Sunt oficiale?

Prima portiune care a devenit carosabila este de cateva sute de metri la intrarea in Poiana, acolo un fotbalist si-a tras un satuc turistic de vile. Urmatoarea portiune (restul tronsonului dintre Poiana de Jos si Poiana de Sus) este in lucru in acest sens de anul trecut, se ocupa Vectra. Noul plan de dezvoltare urbana intocmit de o firma din Bucuresti prevede, in conformitate cu solicitarea primariei, ca intreg drumul sa se incadreze ca strada de categoria III-IV , ceea ce din cate stiu inseamna o strada de interes local cu maxim 2 benzi in total. De altfel nu a existat niciodata si nici acum nu exista nici un document prin care sa reiasa caracterul pietonal al drumului vechi.

Tu vrei anunturi oficiale? Alooo... aici e Romania, nu Olanda... Aici se pun nu numai perdele la ferestre, ci si gratii! Lucrurile de genul asta mai intai se fac si dupa aceea se anunta.

Ce asteptari ar trebui sa avem de la un traseu de troleibuz spre Harman? In prezent, circula pe acest traseu un midibuz la 30-60 minute in zile lucratoare si la 120 minute in zile de odihna (poti sa verifici asta in Autogara 1 Codreanu). De multe ori, chiar la aceasta frecventa, sunt locuri libere pe scaun in acest midibuz. NU mai e ce-a fost odata... Crezi ca asta e traseu potrivit pentru electrificare? Sau ca se rezolva ceva cu asta? Scade cumva poluarea din oras? Sau crezi ca oamenii din Harman vor fi mai multumiti ca troleibuzul ii duce doar pana in Triaj (asa cum s-a decis deja), in timp ce actuala cursa Codreanu ii lasa acum la gara (de unde au mai multe legaturi interioare)? Totul nu e decat un fals subiect de discutie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 14:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
De astazi a inceput sa circule linia 52, care pentru moment nu pare sa fie prea solicitata de calatori, e drept ca nici nu sar in ochi anunturile minuscule si puse doar la capete de linie. Am vazut si vehicule complet goale circuland pe aceasta linie!!!

In ce priveste linia 50 barat, nici vorba de prelungirea ei in integralitate la Pietrele lui Solomon, ci doar a unor curse selectate, notate cu asterisc pe orarele din statiile de dupa Livada Postei, neprecizate in nici un fel in statiile de la Star, Castanilor, Sanitas si Primarie - unde totusi urca multi calatori. Dupa logica RAT, acestia trebuie sa valideze mai intai un bilet pe 50 sau 50 barat pana la Livada Postei, apoi alt bilet, chiar daca nu schimba vehiculul, incepand cu Livada Postei, unde pot afla si daca respectiva cursa urca sau nu pana la Pietrele lui Solomon. :twisted: Pentru asta trebuie sa coboare repede sa vada orarele si apoi sa urce la loc, sau sa se uite de afara pe bordul autobuzului, daca soferul a pus sau nu o hartie scoasa la imprimanta pe care scrie "circula la Pietrele lui Solomon". Evident, cei mai multi il vor sacai pe sofer cu intrebarile, decat sa faca ce am spus mai inainte. Partea buna a lucrurilor este ca s-a pastrat frecventa de circulatie existenta anterior pe acest traseu, semn ca are dreptate cel care spunea ca forumul nostru este citit zilnic de persoane importante din RAT.

Asa-zisa asfaltare a Str. Podul Cretului seamana mai degraba cu o lucrare neterminata si totodata prost conceputa, vrednica de un sat de munte izolat din zona agroturistica. S-a turnat deocamdata un singur strat foarte subtire de asfalt grosier, direct pe noroiul traditional al acestui drum. In unele locuri, acesta din urma iese invingator la lumina in mici "ochiuri" cristaline. Marginea asfaltului se pierde in denivelari si tufe, fiind tot atat de dreapta precum pi***** boului. Nu tu borduri, dar mai ales nu trotuare. Ce e bun este ca s-au mai consolidat unele maluri si podete, insa din pacate nu s-a umblat la largirea drumului, asa ca doua vehicule cu greu trec unul pe langa celalalt, iar pietonii si mai ales numerosii turisti din week-end vor continua sa circule pe carosabil ca si pana acum.

Pentru amatorii de curse si senzatii tari din toata tara, si nu numai, recomand din suflet o calatorie cu bemeceul pe acest traseu. Vor avea parte de viteze incredibile pe stradute sinuoase, inguste de 4 metri, zdruncinaturi, senzatii de minge de ping-pong etc. BMC e o masina in care simti ca mergi, iar soferii trag ca disperatii din cauza ca este aproape imposibil sa se inscrie in orarele stabilite de sefii lor dintr-un birou linistit. Mi-au reinviat amintirile cu TV-uri din copilarie, doar ca acele autobuze erau mai domoale, si cu siguranta aveau o impartire mai ergonomica a spatiului interior. Go for it, ca nu se stie daca dupa alegeri isi vor mai distruge suspensiile pe aici.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 13:42 
Despre intentiile de transport din judet (MEX):

http://monitorulexpres.ro/?mod=monitoru ... s_id=59632

Consiliul Judetean va supune spre aprobare, in urmatoarea sedinta de plen, programul de transport public de persoane intre localitatile judetului Brasov, pentru perioada 2008-2011. Pentru aceasta perioada, cele 77 de destinatii din localitatile brasovene vor fi deservite de 41 de vehicule care vor asigura zilnic 284 de curse. Programul a fost realizat de Autoritatea Judeteana de Transport dupa mai multe runde de discutii cu comisiile locale de transport.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 18:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Iata cum nu demult era descrisa cu mare acuratete o anumita stare de fapt din transportul judetean. Sa speram ca macar de acum inainte va fi altfel. Intre timp, firma numitului, care e si un apropiat intim al Primariei, a achizitionat mai multe midi-buze noi. Dupa ce a testat pe propria cheltuiala deficientele lui Elcar Igero, a revenit la mama Turcie cumparand mai nou Otokar.

http://www.romanialibera.ro/a105642/sta ... lelor.html

Transportul de calatori din Brasov si alte zone turistice din Romania este asigurat de autobuze vechi, cu probleme tehnice si fara cele mai elementare conditii de confort.


Masinile apartin firmei Transbus, proprietate a unui om de afaceri brasovean care castiga suspect de usor licentele pentru trasee importante intre statiuni si localitati frecventate de turisti.

Autoritatile locale din Brasov, acolo unde sunt principalele curse ale transportatorului, desi recunosc problemele, spun ca nu pot face

nimic.

Autobuzul urca greu, aproape ca se taraste pe serpentine intr-un nor negru de fum. De fiecare data cand soferul schimba viteza, un zgomot metalic infiorator iti da senzatia ca monstrul urmeaza sa se rupa in doua. In spatele autovehiculului, o coloana de autoturisme cu soferi nervosi care incearca sa depaseasca. Degeaba insa, pentru ca drumul este prea ingust pentru orice manevra curajoasa. Inconjurati de fumul inecacios, turistii cu masini moderne se resemneaza si isi continua calvarul in spatele rablei. Aceasta a devenit una dintre imaginile-emblema de pe drumurile judetului Brasov, aflat de ani buni in topul regiunilor cele mai calcate de turisti. Autobuzul cu pricina ii apartine companiei care detine licente pentru aproape toate traseele din zona (dar si din judetele Arges, Bacau, Iasi, Prahova etc.), Transbus SA, proprietatea omului de afaceri Nicolae Constantin Codreanu.

Turistii platesc bine si primesc servicii proaste
Cu aproape o jumatate de milion de turisti anual (484 de mii in 2006), Brasovul se situeaza pe locul doi in tara, dupa Constanta, in ceea ce priveste numarul de vizitatori care-i trec hotarele. Fie ca isi petrec concediul in statiunile Predeal, Bran, Moeciu, Poiana Brasov sau pe traseele montane din Bucegi si Piatra Craiului, turistii romani si straini lasa aici sume importante de bani. Cifrele oficiale vorbesc cel mai bine despre acest lucru. Potrivit directiei locale de statistica, in hotelurile si restaurantele din judet anul trecut s-au cheltuit peste 315 milioane RON, Brasovul fiind depasit la acest capitol doar de Bucuresti si Constanta. Cel putin teoretic, asemenea sume reprezinta un nivel de trai ridicat in zona, venituri mari pentru administratia locala si, in mod logic, servicii de calitate pentru locuitori si vizitatori. Lucrurile nu stau insa tocmai asa, iar unul dintre cele mai deranjante lucruri de aici este transportul public de persoane intre statiunile si localitatile turistice. O calatorie cu un autobuz al firmei Transbus SA - ce detine licente de transport pentru aproape toate traseele intrajudetene din Brasov (si multe dintre cele care leaga judetul de alte zone din tara) - poate fi plina de surprize neplacute. Deranjul incepe inca de la intrarea in autogara companiei din orasul Brasov. O sala de asteptare sinistra, murdara si urat mirositoare, ce te duce cu gandul la garile de navetisti dinainte de 1989. Peroanele sunt murdare, zidurile coscovite, cu tencuiala cazuta. Imaginea dezolanta este bine intretinuta de autobuzele vechi, zgomotoase, care la fiecare manevra se inconjoara de un fum negru. Vechiturile sunt amestecate cu cateva autocare mai noi, care, dupa traseele afisate in parbriz, fac doar curse externe. Acestea par doar exceptia care intareste regula, pentru ca, daca te urci intr-o cursa interna, cum ar fi Brasov-Zarnesti (localitate aflata la poalele Muntilor Piatra Craiului, punctul de plecare al excursiilor din acest masiv), te umpli de nervi. Calatoria a fost un cosmar, autobuzul avea banchetele murdare si rupte, se misca foarte incet si scotea un huruit groaznic, metalic, de frecare a doua piese uriase din fier. Zgomotul era atat de intens incat discutiile dintre pasageri pareau aproape imposibile. Cu toate acestea, nimeni din autobuz nu era surprins, parea ca asemenea conditii de calatorie sunt obisnuite. "Asta nu-i nimic! Eu dimineata am venit cu un autobuz care cred ca nu avea frana, nu stiu… dar nu oprea in statii, oamenii se urcau din mers", spune Aurelia Oprea, una dintre pasagere. De altfel, localnicii s-au saturat de autobuzele lui Codreanu ca de mere padurete, dar nu au ce sa faca decat sa injure si sa-si vada de treaba. Paradoxal este faptul ca, inclusiv in randul autoritatilor locale din Brasov, se cunoaste situatia, dar toata lumea ridica din umeri. "stiu cum arata autobuzele de care vorbiti, dar Consiliul Judetean nu are atributii in acest domeniu", spune Mihaela Chicomban, purtatorul de cuvant al Consiliului Judetului.

"Asta e legea, nu am ce sa fac!"
In 2005, Transbus SA a castigat licitatia pentru obtinerea licentelor de transport pentru traseele de calatori din judetul Brasov pentru o perioada de trei ani.
Potrivit legii, licentele au fost acordate de agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane (ARR), care a realizat si programul de transport la propunerea Consiliului Judetean Brasov. Transbus a obtinut, dupa spusele conducatorilor ARR Brasov, punctajul cel mai bun dintre firmele participante, chiar daca una dintre conditiile cerute se referea la starea tehnica a autovehiculelor. Directorul acestei institutii, Constantin Crivineanu, ne explica cum, desi a primit multe reclamatii legate de mijloacele de transport in comun ale societatii Transbus, nu poate lua acum nici o masura impotriva acesteia. "Nu-mi spuneti o noutate. Am primit prin Protectia Consumatorului adrese din partea cetatenilor pe tema asta, dar legal nu avem ce face. ARR nu poate retrage licenta de transport atata vreme cat societatea imi prezinta ITP-ul (n.r. - inspectia tehnica periodica) valabil. Cu alte cuvinte, starea tehnica a masinii este certificata de Registrul Auto Roman, prin statiile sale autorizate. stim ca Transbus are o astfel de statie chiar in societate, dar asta e legea, nu am ce sa fac! Desi exista posibilitatea sa retragem licenta de transport, starea tehnica proasta a masinilor nu este printre motivele prevazute de lege pentru acest lucru", sustine Constantin Crivineanu. Asadar, din declaratiile directorului ARR Brasov reiese urmatoarea ipoteza de lucru: Constantin Nicolae Codreanu isi duce masinile la propria statie de Inspectie Tehnica Periodica, evident ca acestea sunt declarate ireprosabile, iar in baza acestor avize el isi poate continua linistit activitatea.
Patronul Transbus ne contrazice: "Legea nu-mi permite sa-mi fac inspectia tehnica la propria statie RAR". "Dar la ce firma o faceti?" "Nu stiu acum sa raspund. Am un serviciu care se ocupa de asta. Dar pot sa garantez ca toate cele 100 de autobuze ale firmei sunt in regula dupa toate normele care reglementeaza circulatia din Romania." "Se spune ca sunteti prieten cu cei din conducerea judetului Brasov…" "Nu este adevarat! De altfel, am castigat o licitatie care s-a facut pe calculator", spune Constantin Nicolae Codreanu.

Aristotel Cancescu:
"Il cunosc pe acest domn, dar atat"
Presedintele Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu, sustine ca institutia pe care o conduce nu are atributii directe in transportul din judet, ci face doar solicitari pentru traseele care trebuie acoperite. "Nu am nici o relatie cu domnul Codreanu, il cunosc, dar atat. stiu, in schimb, ca recent si-a cumparat niste autobuze noi pentru transportul din judet", spune Cancescu. Legat de omul de afaceri care controleaza Transbus, se stiu putine informatii. In judetul Brasov, se stie ca Nicolae Codreanu ar fi fostul sofer al unuia dintre directorii de pana in 1989 al actualei societati Tractorul. In 2004, numele sau a fost invocat in scandalul "turismului electoral", cand PSD a fost acuzat ca a mutat prin toata tara alegatori care au votat cu partidul de mai multe ori, la sectii diferite. Acesti votanti profesionisti au fost transportati cu autobuzele lui Codreanu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49980
Silviu Sintea wrote:
Culmea abjectiei!

La o emisiune TV cu viitorii candidati la Primaria Brasov, ai altor partide, Scripcaru a fost scuturat zdravan pt. desfiintarea tramvaiului si a troleibuzului. George Scripcaru a facut pe niznaiul: "Unde-i tramvaiul??" -ca si cum el nu ar sti despre ce e vorba!

Anul trecut a declarat ca el n-a spus sa se desfiinteze reteaua de troleibuz! El a innoit doar parcul auto, dar nu el a spus sa se dea jos reteaua din Schei, Livada Postei, Lunga, etc.


Directorul RAT, Augustin Pulpea, a declarat la un post local TV ca decizia prin care a desfiintat tramvaiul si nenorocit transportul cu troleibuze s-a luat avind avizul primarului deci, dupa consultarile cu acesta.
Vad ca au fost luati la intrebari "colegii", pe la RAT se afla si Corpul de Control al Primului -Ministru. Ce sa ne ascundem? AMBII (Scripcaru si Pulpea), dar si Gontea & Co. au distrus transportul electric, nu pt. ca i-ar fi deranjat, ci pentru ca au PROFITAT de pe urma desfiintarii acestora. Exista insa si o institutie, numita Justitie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 20:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Prin HCL Nr. 215 / 25.02.2008 sediul central RAT din Str. Harmanului nr. 49, devine "domeniu public". Deci RAT subventioneaza de fapt municipiul si nu invers, cum credeam pana acum.

De ce numai sediul din Str. Harmanului si nu si celelalte garaje? De ce tocmai acum? RAT ca persoana juridica nu poate avea in patrimoniu vehicule sau imobile?

Avand in vedere ca nici flota de autobuze noi nu ii mai apartine, RAT poate sa se duca linistita la culcare in a doua jumatate a anului, in caz ca nu va obtine incredintarea serviciului public si a respectivelor bunuri, fiind lipsita de principalele sale mijloace de productie.

Acest sediu a fost construit in perioada 1978-1983, cu mari dificultati financiare, devenind sediul IJTL Brasov, unitate de subordonare judeteana si nu municipala. Cuprindea cladirea de birouri cu trei niveluri si baza de exploatare pentru un parc de 400 vehicule, incluzand numeroase ateliere, spatii de parcare, precum si sectia de taxi. In spatele acesteia ar fi trebuit sa fie construit in prelungire depoul de tramvaie, insa ratiuni de ordin economic au condus pana la urma la alta rezolvare. Toate acestea se intindeau pe o suprafata de cca 6 ha, de drept apartinand la acea vreme de comuna Sanpetru. Imediat dupa 1989, toata partea care servea exploatarea de taximetre a fost instrainata pe nimic, creandu-se o societate pe actiuni care mai apoi a valorificat acest activ in alte scopuri.

Partea buna a tranzactiei: fiind acum "domeniu public", sediul RAT poate fi fotografiat legal inclusiv din interiorul sau. De altfel, in incinta sa ar trebui sa poata circula oricine, dupa voie, avand acum statulul unui trotuar de pe orice bulevard. Pe mine nu ma intereseaza aceste avantaje, insa, daca sunt amatori de fotografii, e bine sa se grabeasca - pentru a mai avea subiectul pozei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 21:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Astazi am observat ca pe linia 30 nu mai circula de loc troleibuze.

La terminalul Stadionul Municipal, peronul de dube a fost luat in primire de San International Business S.R.L., care serveste traseul Brasov-Codlea cu dube de tipul Iveco Daily.
Tot aici, peronul international si cladirea autogarii au revenit firmei Atlassib. Statia de taximetre din spatele ansamblului, avand 4 sau 5 locuri, este dedicata doar unor vehicule bine precizate, prin inscrierea pe asfalt a numerelor de inmatriculare ale acestora (!?!). Astfel, acesti taximetristi "agreati" detin monopolul asupra servirii potentialilor clienti ce "aterizeaza" cu cursele internationale ale Atlassib, dupa un model de discriminare si ingradire a liberei concurente ce a mai fost aplicat in Brasov in fata Hotelului Aro si in Poiana Brasov, iar in Bucuresti la Aeroportul Otopeni.

Lucrarile in zona continua cu demolarea Stadionului Municipal, lucrare demarata deja in forta prin excavarea imensului taluz ce sustinea gradenele.
Acest stadion a fost construit din bani publici in 1969, prin asanarea unor foste lacuri si mlastini, ca urmare a trecerii vechiului stadion municipal al Brasovului in patrimoniul Uzinelor Steagul Rosu de atunci (devenind "Stadionul Tineretului"). Dupa 1989, municipiul a dat cu titlu gratuit si acest al doilea stadion al sau Universitatii Transilvania. La randul sau, aceasta, fara a mai apuca sa-l utilizeze, l-a cedat tot gratuit aceleiasi uzine de autocamioane, devenita Roman S.A., aceasta vazandu-se proprietara ambelor stadioane. In anul 2006, stadionul cel mare a revenit in patrimoniul municipiului, insa de data aceasta nu gratuit, ci in contul stergerii unei uriase datorii a societatii intre timp privatizate, datorie acumulata ca urmare a neplatii sistematice a taxelor locale pe proprietate. Deci se poate spune ca brasovenii platitori corecti de taxe au finantat pana acum de trei ori stadionul orasului (in 1937, in 1969 si in 2006). Insa nu s-au ales cu nimic, pentru ca acum urmeaza demolarea sa, pe o parte din teren fiind intentionata construirea unui ansamblu sportiv mai modern (dar necesitand o investitie uriasa), iar in rest alte investitii imobiliare public-private.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 18:07 
http://transilvaniaexpres.ro/index.php? ... icol=80613

NOU TRASEU RAT: RAT Brasov va avea o noua linie de transport in comun care va deservi strict cartierul Uzina II. Primarul George Scripcaru a explicat ieri ca s-a luat aceasta decizie pentru a se intrerupe circulatia rutiera pe podul care duce spre acest cartier, pasaj aflat intr-o stare avansata de degradare si reparatii capitale: "Vom amenaja un capat de linie pentru autobuzele care vin din oras sub pod, iar peste pasarela vor merge doar pietonii. Cei care vor dori sa mearga cu autobuzul prin cartier vor avea o linie speciala in acest sens".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 23:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7837
Pentru ca trebuie facut ceva cu BMC-urile care stau degeaba.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Mar 2008 18:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
Astazi am observat ca pe linia 30 nu mai circula de loc troleibuze.

...


Azi au revenit la troleibuze. Pe linia 33 am vazut 105-ul, care e intr-o stare destul de acceptabila.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 19:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Dupa monitorizarea timp de o saptamana a traficului de pe noua linie rapida (si experimentala!) 52, s-a procedat la marirea intervalelor de succedare intre vehicule de la 20 de minute la 30 de minute, atat in zile de lucru cat si in week-end.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 20:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
era de asteptat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Apr 2008 20:24 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 26
Location: Brasov
Transport ecologic in Tractorul

Planurile regiei nu se opresc aici. Pana cel tarziu in data de 15 aprilie vor fi aduse doua autobuze pe GPL, care sunt mai putin poluante, chiar si decat cele cu motorizare Euro 4. Ele vor circula pe linia 36, decizia venind ca urmare a intentiei edililor de a declara cartierul Tractorul, cartier ecologic. "Cele doua autobuze ne sunt oferite gratuit de catre o firma si vor circula experimental. Noi vom vedea daca sunt rentabile si daca merita sa achizitionam mai multe astfel de masini sau daca nu", a precizat directorul regiei. Totodata, in cel mai scurt timp, parcul auto al RAT se va imbogati cu inca zece troleibuze second-hand, care vor circula exclusiv pe linia 8, pentru a se face fata fluxului de calatori. Procedurile de licitatie au fost deja demarate, mijloacele de transport urmand a fi achizitionate din Elvetia si din Franta.
De asemenea, pentru a veni in sprijinul persoanelor cu handicap locomotor, RAT va cumpara un autobuz special, care va putea fi solicitat de catre acestia la comanda. Din evidentele Directiei de Servicii Sociale in Brasov sunt 63 de brasoveni cu astfel de dizabilitati. Ei vor putea solicita masina acasa si ii va duce unde doresc. Deocamdata, pe traseele pe care circula brasovenii cu dizabilitati au fost introduse autobuze cu podea joasa. "Cu toate ca autobuzele noastre sunt dotate cu rampa speciala de acces a carucioarelor, metoda de coborare a trapei este destul de greoaie, soferul trebuind sa se dea jos, autobuzul sa stea mai mult in statie si astfel se creeaza diferite discutii in contradictoriu intre calatori, asa ca preferam sa punem masini cu podea joasa, in care urcarea se poate face destul de usor", a spus Augustin Pulpea.

http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=81494


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008 00:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 657
Cele relatate mai sus mi se par praf in ochi, chiar daca, luate ca atare, ideea e laudabila:
-pe de o parte se declara ecologic un cartier
-pe de alta parte, in loc sa se faca o retea de troleibuze iar acel cartier sa fie deservit in exclusivitate de troleibuze, acolo vor fi puse autobuze ecologice
Daca, intr-adevar, se doreste achizitionarea unor autobuze ecologice, consider ca acestea ar trebui conduse de cei 37 de vatmani concediati cu "ocazia" desfiintarii tramvaiului dupa ce, in prealabil, acestia sa fie rechemati la RAT si scoliti pe banii aceleiasi institutii pentru a conduce autobuzele respective. Deci, minim 19 autobuze astfel incat fiecare ex-vatman sa poata fi reangajat la RAT. Odata si odata trebuie sa li se repare nedreptatea facuta celor 37 de vatmani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008 15:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
OAB wrote:
...se declara ecologic un cartier...
...in loc sa se faca o retea de troleibuze iar acel cartier sa fie deservit in exclusivitate de troleibuze.
...astfel incat fiecare ex-vatman sa poata fi reangajat la RAT...

1. Intr-adevar, ideea de "cartier ecologic" nu are nici o noima: ecologia nu se poate aplica la bordura unui trotuar, sau la orice alta limita administrativa artificiala.
2. Retea de troleibuze exista in acel cartier; a existat retea si pe Str. Turnului, unde se putea reamenaja vechiul cap de linie, mai ales ca se va dezafecta uzina de tractoare si vor apare si aici locuinte. Insa aceasta a cazut prada furiei desfiintarilor, fiind prima victima a acesteia, in 2004. Se poate de asemenea cu minime cheltuieli (oricum mai putin decat achizitionarea de noi autobuze), extinde reteaua pe Str. Independentei, unde stalpii sunt pozati de peste 25 de ani si are si sursa de alimentare (era prevazuta retea de tramvai initial aici), iar materiale exista suficiente din demontari. De asemenea, se poate reface reteaua spre Livada Postei. Doar ca nu se doreste. Mai bine cheltuiesc din banii publici sume uriase ca sa apara ca iubitori de ecologie, decat sa pastreze si sa refaca, ca niste adevarati buni gospodari, ceeace orasul avea deja valoros in patrimoniul edilitar.
3. Daca RAT va mai supravietui un timp, se va confrunta cu o mare criza de personal, ajungandu-se iar in situatia de a culege oameni direct de la tara, cu scolarizare de doi bani si fara experienta. Mare parte din actualii soferi de autobuze cu experienta se duc incet-incet spre domeniul transporturilor internationale.
4. In prezent, chiar si la ora de varf, cel putin 35% din parcul de autobuze noi este nefolosit, stand degeaba in garaj. Ar fi fost o idee desteapta sa liciteze pentru transporturi judetene, inteleg ca in multe alte judete regiile locale au trasee externe sau urmeaza sa liciteze pentru transport judetean. Pana atunci nu are sens achizitionarea de noi autobuze, fie ele si pe GPL. Sunt doar alti bani publici aruncati, alte comisioane, alte datorii, care vor apasa pe umerii administratiei viitoare si a tuturor cetatenilor platitori de taxe. Dar principiul este, se pare: "dupa noi, potopul!".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 13:54 
Am vazut miercuri in curtea RAT din Triaj un autobuz nou MAN (poate REGIO) cu numar de Bucuresti si avea lipit in fata, pe lateral, RAT Brasov. Stie cineva ceva de el? Aici un link de la MAN Regio http://www.man-mn.com/datapool/mediapoo ... chuere.pdf


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 16:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
tubus wrote:
Am vazut miercuri in curtea RAT din Triaj un autobuz nou MAN (poate REGIO) cu numar de Bucuresti si avea lipit in fata pa lateral RAT Brasov. Stie cineva ceva de el? Aici un link de la MAN Regio http://www.man-mn.com/datapool/mediapoo ... chuere.pdf


Buna

Da apartine RAT Brasov. Este un autobuz care se poate inchiria pentru diverse ocazii cum ar fi nunti, botezuri, inmormantari, excursii etc. Este adus cu celelalte MANuri. Inainte era un Mercedes adus din Germania.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 12:27 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Buna

Revin cu o stire. Troleibuzele ce vor fi aduse sunt de marca Volvo. Vor fi folosite exclusiv pe linia 8.
Ce oras din Elvetia a avut troleibuze Volvo?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 13:42 
Biel http://www.bus-bild.de/name/einzelbild/ ... B10MA.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 11:03 
Troleu pana la Harman, tramvai pana in Noua
Pentru ca in ultimii patru ani s-a reusit modernizarea intregului transport public in comun, de acum, dupa cum spune primarul George Scripcaru, se trece la programul de eficientizare a acestei societati. Iar acest lucru inseamna si crearea unor linii de transport intre Brasov si localitatile limitrofe, cum ar fi Predeal, Cristian, Sanpetru, Brasov si Harman. Planul de eficientizare a RAT Brasov nu se bazeaza pe majorarea pretului unei calatorii, ci prin diversificarea serviciilor si printr-un management mai eficient. Predealul ne-a solicitat o linie RAT, la fel si firmele straine care au sedii la periferia orasului sau chiar in imediata lui vecinatate. Mi se pare normal ca RAT Brasov sa ofere astfel de servicii, mai ales ca beneficiaza de toata infrastructura necesara. O sa introducem un troleibuz pe ruta Brasov - Harman si un tramvai pe ruta Brasov - Noua, cu traseu prin curtea uzinei de autocamioane Roman-SA, tramvai care va lega cele doua zone ale Brasovului pe o ruta scurta si foarte usor de realizat. La Roman-SA avem un teren, pe care se afla o hala, iar noi intentionam sa o demolam si sa realizam acest traseu. De asemenea, rezolvam si componenta ecologica, de care trebuie sa tinem cont. Avem in proiect si o linie directa de troleibuz Noua - Racadau, prin strada Carpatilor si Bulevardul Muncii, pentru ca este vorba de doua cartiere importante intre care acum nu exista o legatura directa, a explicat Scripcaru.

Tramvai usor pe ruta Ghimbav - Brasov - Predeal
O alta varianta de transport intre localitati, de exemplu Ghimbav Brasov Predeal, ar fi de introducerea pe calea ferata a unui tramvai usor.

http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=41336


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 16:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Daca acum se doreste tramvai,de ce nu s-a modernizat si traseul 101? Atentie i se da transportului electric doar in timpul campaniei electorale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 17:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Alex wrote:
Daca acum se doreste tramvai,de ce nu s-a modernizat si traseul 101? Atentie i se da transportului electric doar in timpul campaniei electorale.

Stati linistiti. De tramvai in Noua se vorbeste degeaba din anii 80 incoace. Trasee RAT spre Predeal si Ghimbav au existat pana in 2001, dar le-au luat firmele private, ca erau prea profitabile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 17:45 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 246
Location: Brasov
Mie sincer im place cum suna informatia din BZB.
Nici la cascadorii rasului nu razi cum razi cand e campanie electorala.
Toti anagramatii si incultii (de ambele genuri) se trezesc ca vor realiza proiecte care mai de care.
Acelasi destept care a distrus tramvaiul vorbeste acum de reinfiintarea lui.
Si de unde: Tramvai din Brasov pana in Noua. Ce insemana asta? Ca Noua va fi un nou oras? Ca se desparte de Brasov?
Apoi ca noua linie va trece prin interiorul fostei fabricii de camioane.
Atunci ne-am rezolvat, vom avea 5 calatori in el pt ca tramvaiul nu va deservi toate hiper si supermarketurile din zona fiind exclusiv doar pt calatorii pt Noua. Va fi ca 17 baratul acum. Vin maxim 1-2 calatori din noua si pleaca acolo 3-4.
Sunt realist. Tramvai in Brasov nu voi mai trai sa il vad din nou.
Iar pana atunci printre aromele de hidrocarburi emanate de autobuze sau de viitoarele dube in caz de privatizare a rat-ului se va mai trezi cate unul cu cate o aberatie. Ca deh e campanie electorala. Si putem minti mult si frumos.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 209
Location: Brasov
De azi a iesit la plimbare, fara calatori, autobuzul Volvo etajat achizitionat de Consiliul Judetean Brasov.


Attachments:
File comment: BV-44-CJB
DSC000781.jpg
DSC000781.jpg [ 315.15 KiB | Viewed 8239 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Dar pana la urma ce traseu va avea? Se va putea incadra in ruta stabilita de catre consilieri acum cateva luni? Am inteles ca sunt probleme cu marimea autobuzului...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 01:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7837
Este acelasi model de autobuz cu cele de la Constanta (incet, incet, Brasovul devine Constanta 2 in domeniul transportului in comun).

Care este ruta stabilita de CL? Sau va circula spre Poiana, eventual cu plecare de la Gara si cu tariful dublu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 08:03 
Ieri l-am vazut la camera cand trecea pe linga Palatul de Justitie :). Nu este pentru Poiana din cate s-a zis la momentul achizitionarii de catre CJ (nu CL)! Este pentru circuit turistic prin oras. Ceva intre Piata Unirii si Centru, via pe sub Timpa.
Nu este nimic rau si nici macar o noutate, chiar bine venita. Mai toate orasele au un astfel de mijloc de transport pentru turisti: Paris, Amsterdam, Munchen, Cracovia, etc.
PS: Astept sa il vad la camera si cu calatori "pe" el :o.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1676 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group