Silviu Sintea wrote:
Dupa terminarea tuturor modificarilor o sa avem un traseu 1 barat interesant: Stadionul Tineretului -Onix -Ceasul Rau -Hidromecanica -Valea Cetatii -Toamnei -Harmanului -Triaj!
Da, inteleg. De mult timp locatarii Racadaului au cerut un traseu direct spre Bartolomeu, iar acum il vor avea: un 1 barat care circula la intervale de 30/60 min, cu care vor face un mic ocol de inca 50 min prin Triaj, pentru a ajunge la Stadionul Tineretului (pana aici ar fi necesare 2 bilete, caci Triaj va fi cap de linie). Dupa aceea vor merge pe jos spre Bartolomeu sau vor mai valida inca un bilet pe alt traseu pana la Stadionul Municipal, iar daca vor sa ajunga pe Soseaua Cristianului, vor mai face aici o a doua transbordare pe 44 (gratuita de data asta).
Recapitulatie calatorie cu RAT Valea Cetatii - Bartolomeu:
- timp mediu de mers pe jos domiciliu - statie imbarcare: 5 min;
- timp mediu de asteptare in statie de imbarcare (zile de lucru): 15 min;
- timp de calatorie cu 1 barat prin Triaj pana la Stadionul Tineretului (atentie, vor fi necesare 2 bilete, daca se aplica regula de pe linia "circulara" 50): 25+25 = 50 min;
- timp mediu asteptare transbordare I spre liniile 16, 23, 23b: 5 min;
- timp calatorie Stad. Tineretului - Stad. Municipal: 7 min;
- timp mediu asteptare transbordare II spre linia 44: 3 min;
- timp calatorie cu linia 44: 5 min;
TOTAL TIMP CALATORIE VALEA CETATII-SOS CRISTIANULUI: 90 min.
TOTAL COST CALATORIE 1 PERSOANA CU TRANSBORDARE: (1,5 + 1,5) + 1,5 = 4,5 lei.
Prin comparatie, calatoria cu taxiul, pe aceeasi ruta:
TOTAL TIMP CALATORIE TAXI: 5 min + 7,5 km x 30 km/h = 20 min.
TOTAL COST CALATORIE TAXI: 1,19 + 7,5 x 1,19 = 9,5 lei.
Se observa ca timpul este cu 78% mai scurt in cazul calatoriei cu taxi (adica se castiga 1 ora si 10 min), iar pretul este de 2,1 ori mai mare. Pentru doua persoane, pretul devine aproape identic. Calculul s-a facut pentru o zi de lucru, in zile de odihna frecventa lui 1 barat va fi probabil doar la jumatate, o calatorie medie cu RAT ajungand atunci la aproape 2 ore. Despre confortul din taxi si lipsa deplasarilor pe jos si a transbordarilor, inutil sa mai comentam.
Deci, daca intr-adevar se va adeveri, cred ca va fi vorba de un 1 "ba, RAT"!
Nu era mai firesc, rentabil pentru RAT si calatori, si ecologic sa fi pastrat reteaua de troleibuze veche si sa fi circulat o linie de troleibuz 31 prelungita la Bartolomeu, cu troleibuze articulate confortabile Volvo si G&S, la intervale de 10/15 minute?