TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 22:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 171 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 00:55 
Troleibuzul 401 la exterior si la interior. Era singurul troleibuz care nu avea sigiliu pe el si am putut urca. Scaunele din interior sunt de tramvai Timis.


Attachments:
DSC02042_resize.JPG
DSC02042_resize.JPG [ 167.73 KiB | Viewed 10199 times ]
DSC02043_resize.JPG
DSC02043_resize.JPG [ 151.46 KiB | Viewed 10197 times ]
DSC02044_resize.JPG
DSC02044_resize.JPG [ 144.96 KiB | Viewed 10198 times ]
DSC02045_resize.JPG
DSC02045_resize.JPG [ 141.11 KiB | Viewed 10199 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 00:57 
Alte detalii din troleibuzul 401.


Attachments:
DSC02046_resize.JPG
DSC02046_resize.JPG [ 54.78 KiB | Viewed 10197 times ]
DSC02047_resize.JPG
DSC02047_resize.JPG [ 104.86 KiB | Viewed 10197 times ]
DSC02048_resize.jpg
DSC02048_resize.jpg [ 112.9 KiB | Viewed 10199 times ]
DSC02049_resize.JPG
DSC02049_resize.JPG [ 123.7 KiB | Viewed 10196 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 01:06 
Troleibuzele Skoda in Decembrie 2007.


Attachments:
DSC02030_resize.JPG
DSC02030_resize.JPG [ 168.15 KiB | Viewed 8324 times ]
DSC02035_resize.JPG
DSC02035_resize.JPG [ 155.83 KiB | Viewed 8323 times ]
DSC02036_resize.JPG
DSC02036_resize.JPG [ 144.36 KiB | Viewed 8323 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 01:08 
Rezervorul de ulei pentru directie dela troleibuzul 423 si un detaliu din ce a mai ramas din reteaua de troleibuz din garaj.


Attachments:
DSC02051_resize.JPG
DSC02051_resize.JPG [ 105.03 KiB | Viewed 10193 times ]
DSC02052_resize.JPG
DSC02052_resize.JPG [ 109.65 KiB | Viewed 10194 times ]
DSC02061_resize.JPG
DSC02061_resize.JPG [ 107.71 KiB | Viewed 10194 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Feb 2008 18:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Pretul unui troleibuz: 3.600 lei

Rablele RATP iau drumul REMAT


firma Predemet Podu Iloaiei, patronata de omul de afaceri Constantin Comanescu, a cumparat ieri de la Fisc 14 trolee, trase demult pe dreapta de RATP

Pretul unei Skoda Octavia. Atat a platit ieri omul de afaceri Constantin Comanescu pentru cele 14 trolee trase pe dreapta de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si sechestrate de Fisc in contul unor datorii de 60,2 milioane de lei. "La licitatia de azi (ieri, n.r.), cele doua firme care s-au inscris au oferit doar pretul de pornire. Astfel, firma Predemet Podu Iloaiei a cumparat 14 troleibuze, semiuzate, cu o valoare totala de aproximativ 50.000 de lei, fara TVA. Pretul final al unui troleibuz a fost de 3.600 de lei, fara TVA. si firma Agi Uranus SRL Letcani si-a adjudecat patru autobuze, cu o valoare totala de 14.000 de lei, fara TVA", a declarat Maria Taran, purtatorul de cuvant al Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi. Patronul grupului de firme Pieta sustine insa ca nu va obtine un castig prea mare. "Era vorba sa iau troleele ca deseuri, nu ca utilaje. Oricum, troleele vor merge la dezmembrare, iar pentru cauciuri sau pentru alte piese, de exemplu, va trebui sa mai facem o cheltuiala, pentru ca sunt doar anumite firme care le preiau", a afirmat Constantin Comanescu. Cu toate ca a reusit sa vanda o parte din cele 36 de vechituri pe care le-a scos la licitatie pentru a patra oara, Fiscul nu a reusit sa recupereze ieri decat unu la suta din valoarea debitului. In aceeasi zi ar fi trebuit sa aiba loc si licitatia organizata pentru utilajele societatii comerciale Moldomobila SA Romania. Din lipsa de ofertanti, licitatia va fi reprogramata. (A.S.)

30-01-2008
http://www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Vandute sau nu, troleibuzele ruginesc in continuare in autobaza din Tudor Vladimirescu... majoritatea sunt sigilate, insa cateva sunt atat de apropiate unele de celelalte, incat nici cei de la fisc nu au putut intra sa puna sigiliul. Sunt nemiscate... exact cum le puteti vedea si in pozele precedente.

Incep cu Rocar/Dac 212E provenite din scurtarea modelului 217E:

#401, #403, #447, #448, #450:


Attachments:
0401-RIP-001.jpg
0401-RIP-001.jpg [ 88.56 KiB | Viewed 9853 times ]
0403-RIP-001.jpg
0403-RIP-001.jpg [ 112.15 KiB | Viewed 9856 times ]
0447-RIP-001.jpg
0447-RIP-001.jpg [ 86.03 KiB | Viewed 9854 times ]
0448-RIP-001.jpg
0448-RIP-001.jpg [ 157.93 KiB | Viewed 9853 times ]
0450-RIP-001.jpg
0450-RIP-001.jpg [ 175.62 KiB | Viewed 9853 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Au mai ramas 3, sigilate de fisc si depozitate in autobaza din Tudor Vladimirescu. Este vorba de vehiculele cu numerele #423, #438 si #443.


Attachments:
0423-RIP-001.jpg
0423-RIP-001.jpg [ 71.58 KiB | Viewed 8509 times ]
0438-RIP-001.jpg
0438-RIP-001.jpg [ 124.78 KiB | Viewed 8510 times ]
0443-RIP-001.jpg
0443-RIP-001.jpg [ 79.22 KiB | Viewed 8509 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Continui cu cele 11 troleibuze Rocar 212E (scurte de la mama lor), cu numerele #501-#511:


Attachments:
0501-RIP-001.jpg
0501-RIP-001.jpg [ 81.62 KiB | Viewed 9853 times ]
0502-RIP-001.jpg
0502-RIP-001.jpg [ 149.57 KiB | Viewed 9850 times ]
0503-RIP-001.jpg
0503-RIP-001.jpg [ 88.26 KiB | Viewed 9853 times ]
0504-RIP-001.jpg
0504-RIP-001.jpg [ 171.9 KiB | Viewed 9851 times ]
0505-RIP-001.jpg
0505-RIP-001.jpg [ 80.17 KiB | Viewed 9850 times ]
0506-RIP-001.jpg
0506-RIP-001.jpg [ 181.59 KiB | Viewed 9851 times ]
0507-RIP-001.jpg
0507-RIP-001.jpg [ 170.44 KiB | Viewed 9851 times ]
0508-RIP-001.jpg
0508-RIP-001.jpg [ 86.2 KiB | Viewed 9852 times ]
0509-RIP-001.jpg
0509-RIP-001.jpg [ 88.88 KiB | Viewed 9852 times ]
0510-RIP-001.jpg
0510-RIP-001.jpg [ 173.47 KiB | Viewed 9853 times ]
0511-RIP-001.jpg
0511-RIP-001.jpg [ 158.02 KiB | Viewed 9852 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Troleibuzul Rocar 312E #512, cu chopper, (fiind si cel mai nou troleibuz din Iasi, livrat in 1997) impartaseste si el soarta colegilor de suferinta:


Attachments:
0512-RIP-001.jpg
0512-RIP-001.jpg [ 164.54 KiB | Viewed 9850 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#601, #602, #603, #605 (ex-#608), #606, #607, #608 (ex-#604), #609, #610, #611, #612 sunt nemiscate. Pacat... sunt in stare destul de buna, ar fi putut fi cumparate de alt operator la cat de ieftin le da fiscul.


Attachments:
0601-RIP-001.jpg
0601-RIP-001.jpg [ 165.67 KiB | Viewed 8117 times ]
0602-RIP-001.jpg
0602-RIP-001.jpg [ 143.28 KiB | Viewed 8117 times ]
0603-RIP-001.jpg
0603-RIP-001.jpg [ 91.83 KiB | Viewed 8116 times ]
0605-RIP-001.jpg
0605-RIP-001.jpg [ 152.62 KiB | Viewed 8116 times ]
0606-RIP-001.jpg
0606-RIP-001.jpg [ 167.01 KiB | Viewed 8117 times ]
0607-RIP-001.jpg
0607-RIP-001.jpg [ 149.98 KiB | Viewed 8116 times ]
608, 610-RIP.jpg
608, 610-RIP.jpg [ 95.38 KiB | Viewed 8117 times ]
0609-RIP-001.jpg
0609-RIP-001.jpg [ 84.04 KiB | Viewed 8117 times ]
0610-RIP-001.jpg
0610-RIP-001.jpg [ 75.41 KiB | Viewed 8116 times ]
0611-RIP-001.jpg
0611-RIP-001.jpg [ 153.52 KiB | Viewed 8116 times ]
0612-RIP-001.jpg
0612-RIP-001.jpg [ 136.82 KiB | Viewed 8117 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 00:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
O vedere generala a ,,parcului rece":


Attachments:
qP5170377.jpg
qP5170377.jpg [ 84.19 KiB | Viewed 9848 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 13:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Motto:
"Sistemul de suspensie a firului de contact pentru troleibuze utilizat in municipiul Iasi este total depasit si nu este adecvat pentru viteze de circulatie corespunzatoare necesitatilor actuale fara producerea de incidente" Cristian Stoica, director tehnic RATP, 8 iulie 2008.

Dupa introducerea troleibuzului in municipiul Iasi, s-a cautat extinderea traseelor deservite de acest mijloc de transport. Alaturi de tramvai, troleibuzul a reprezentat o solutie pentru un transport complet nepoluant.

S-a investit masiv in extinderea retelei de troleibuze si existau planuri in a extinde, in continuare, aceasta retea.

Din pacate, vehiculele nu au dat randamentul scontat. Troleibuzele DAC/ROCAR nu aveau chopper si nu asigurau un confort acceptabil pentru publicul calator. Cei de la RATP, in lipsa unor fonduri alocate de catre municipalitate, au incercat solutii miraculoase, cum ar fi chiar scurtarea unor troleibuze DAC/ROCAR 117. Cu toate acestea, troleibuzele reprezentau mijlocul de transport dorit de majoritatea iesenilor, lucru confirnat de un sondaj de opinie.

Au fost aduse troleibuze Skoda. Cu variator de tensiune, cu captatoare din fibra, cu tragatoare, cu incalzirea salonului. Se parea ca transportul cu troleibuze va renaste.

Dintr-o data, cineva (cine? -doar Consiliul local putea decide in acest sens) a hotarit ca troleibuzul nu mai este bun pentru Iasi. Au aparut urgent autobuzele MAZ, achizitionate la un pret piperat. Au aparut apoi si autobuzele Renault 312. Aceste autobuze au aparut si in alte orase din Europa, dar numai in acelea care au avut sau vor avea colaborari cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Coincidenta?

Odata cu scoaterea troleibuzelor de pe trasee au aparut declaratii care condamnau acest mijloc de transport. Declaratiile mincinoase au continuat pina in prezent. Cea mai recenta este cea a directorului general RATP, dl. Maricel Gherca: "Nu este recomandat ca pe aceleasi trasee sa avem doua tipuri de transport electric, in cazul nostru tramvaie si troleibuze. Spre exemplu, daca apare o avarie la reteaua de alimentare cu energie electrica, este blocat in totalitate transportul in comun". Cum asa? Ce tronsoane comune troleibuz/tramvai exista in Iasi? Cel din Copou? O sa caut doua fotografii ce le-am realizat in anul 2001, cu un tramvai ce a rupt reteaua sa de contact, in timp ce troleibuzul isi vedea linistit de drum. De separatoare s-a auzit?

Daca nu spune altcineva altceva, insemna ca tu ai dreptate!?

In lipsa altor reactii, s-a reusit, probabil, intoxicarea iesenilor. In acest timp, municipalitatile europene cauta sa extinda reteaua de troleibuze. Pentru ca exista proiecte, pentru ca se gindesc serios sa elimine imisiile de dioxid de carbon, oxizi de azot, alti compusi volatili. Se gindesc cu ingrijorarea la cresterea alarmanta a pretului produselor petroliere, la epuizarea resurselor minerale, la Protocolul de la Kyoto.

A aparut oferta adresata municipalitatii iesene, de achizitionare a troleibuzelor din Innsbruck precum si a pieselor pentru sustinerea retelei de troleibuz, Kummler-Matter, inclusiv incrucisari tramvai-troleibuz. Troleibuze dotate cu motor auxiliar! Oferta a fost refuzata!

In acest timp, desi troleibuzele au fost retrase de pe trasee, reteaua acestora a fost intretinuta corespunzator. Iar eu am trait cu speranta ca, intr-adevar se doreste revenirea troleibuzului in Iasi.

Deodata, dispare reteaua de troleibuz de pe traseul 44. O retea aflata in stare buna (o sa postez imagini). Nu demult, s-a investit in aceasta retea, in zona CUG, pentru intoarcerea troleibuzelor de pe traseul 44. Traseul 44 a fost preluat de catre Unistil. Era un moment prielnic pentru ca RATP sa-l preia inapoi, introducind troleibuze. Nu stiu daca traseul mai este rentabil, dar o sa vedem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Pt. troleibuze moderne!

De ce am ales municipiul Iasi ca referinta?

- investitia (reteaua de troleibuz) exista deja, nu trebuie pornita de la zero;
- exista experienta salariatilor RATP in domeniul transportului electric;
- exista poluare masiva datorata motorului termic;
- se constata cresterea insemnata a pretului motorinei si cresterea moderata a pretului energiei electrice;
- exista ineficienta economica a exploatarii vehiculelor cu motor termic, cind exista infrastructura electrica;
- exista baza materiala si intelectuala;
- avem acces in mediul universitar iesean (fundamentarea celebrei HCL 444 din 2004 s-a facut si cu ajutorul universitarilor);
- cunosc bine structura municipiului dar si baza morala a iesenilor (am participat cu lucrari la Zilele Academice Iesene, m-am inscris la doctorat la Facultatea de Textile din Iasi, am absolvit un curs postuniversitar in domeniul Apararii impotriva dezastrelor la Facultatea de Hidrotehnica din Iasi, sotia mea a absolvit Facultatea de Chimie din Iasi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 20:43 
Cand troleibuzul a fost introdus la Iasi, scopul sau principal a fost acoperirea zonelor care nu beneficiau de infrastructura de tramvai, in contextul reducerii masive a transportului cu autobuze. La vremea respectiva, deviza era economia de combustibil, nu transportul ecologic.

In primii 10 ani de functionare, troleibuzele au ajuns la fel de uzate ca si tramvaiele, datorita supraaglomerarii, a lipsei pieselor de schimb si a calitatii marca Rocar. La fel si intreaga infrastructura electrica + problemele legate de furnizarea electricitatii, cauzate in principal de datoriile acumulate de proasta (de fapt, idioata) administratie de pe vremea lui nea' Costica.

Pe langa interesele obscure ale nikitenilor si a golanilor din spatele lor, troleibuzul a pierdut teren datorita starii retelei si a razboiului pierdut cu automobilul. Nicaieri in tara asta transportul in comun nu a mai functionat bine dupa anii '80, iar cine si-a permis s'a orientat catre altceva, in timp ce primariile scapau incetul cu incetul de griji si de firele de troleibuz, pentru ca apoi sa toarne asfalt si pe sinele de tramvai ca sa incapa automobilele pe soselele minunate cu 2 benzi pe sens si blocuri de 10 etaje dupa un trotuar de 6m cu tot cu spatiul verde, opera geniala a stim noi cui.

Tot ce conteaza pentru POPOR este un mijloc de transport care sa mearga repede. In rest, de detalii se ocupa Costica si Gheorghita, in timp ce universitelul de opozitie viseaza la metroaie cu ecartament larg, ca sa poata incape cu rotile masinii sale pe ambele sine, in rest gargara cu ecartamentul pe post de podea joasa.

Ca exemplu de repunere in functiune a unei retele vechi de troleibuz, putem compara cu bd Eroii Sanitari si Armata Poporului (zona Leului), unde existau niste resturi destul de lungi de retea, care a fost complet inlocuita la reintroducerea troleibuzului.

As vrea sa vad la Iasi din nou troleibuzele, dar, fiind in alta epoca decat cea de aur, as prefera din nou sa merg pe strada si sa vad gauri europene de stalpi, in ziua urmatoare stalpi europeni, saptamana urmatoare retea europeana, pe urma mareata inaugurare si o plimbare cu troleibuze europene. Pentru asta ar trebui sa avem insa si primari europeni, nu mitici si costici refulati din partid si din "baieti".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 21:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Va veni se pare mai curand decat ne asteptam vremea cand nu numai companiile aeriene vor fi terifiate de pretul combustibililor fosili, dar si ilustri anonimi precum RATP etc etc etc. Cine are ochi sa vada si urechi sa auda. Nu e problema de "daca va veni", ci de "cand va veni".

Atunci, iesenii, care vad ca sunt mai grabiti decat alti romani, vor fi multumiti si cu o "karutza", doar sa se miste.

Nu contest ca aproape toata reteaua de troleibuz din RO e uzata cel putin moral, dar, cu exceptia Bucuresti, nici autobuzele din restul tarii nu sunt Mertzane noi facute in Europa si cu aer conditionat. De unde atatea pretentii fata de troleibuz, la niste oameni care-si risca viata uneori in dube? Ma tem ca toata povestea cu "inalta exigenta a publicului calator" nu este decat o scorneala a celor interesati. De altfel, de cand sunt autoritatile atat de grijulii cu confortul contribuabililor si timpul lor de deplasare?...

Da, troleibuzul a fost intotdeauna si inca mai este in Romania cu mult mai lent decat autobuzul, mai ales ca acesta din urma circula si cu 80 la ora prin localitati, dupa cum se vede uneori la stirile "negative" din mass-media. Dar inainte de a cheltui cu Kummler-Matter, si-au pus oare autoritatile problema de a-i rade prin amenzi zilnice pe cei care parcheaza aiurea? Nu cumva de aici trebuia inceput?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 22:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Trebuia inceput in felul urmator: concursuri pentru posturile de manageri ai regiilor/societatilor de transport (nu impuneri politice) si respectarea legislatiei in vigoare. Acest lucru este valabil pentru entitatile din toata Romania.

Daca tu iti permiti sa tii garate autobuze functionale ani multi, pina sa le poti casa (criteriu: nr. de ani trecuti de la achizitionarea vehiculului, nu nr. de kilometri parcursi) sau daca tu casezi vehicule ce tocmai au trecut printr-un RK, doar pentru a arunca banii pe altele noi, atunci ce fel de manager esti?
Este un subiect despre care ne vom ocupa in perioada imediat urmatoare, cel al mijloacelor fixe aflate in anume patrimonii. Legislatia, poate nu tocmai cea mai completa, are totusi prevederi foarte clare in ceea ce priveste mijlocul fix. Dar si proprietatea retelei electrice de troleibuz sau tramvai este foarte clar stabilita prin lege. Degeaba faci artificii constantene, trecind reteaua de troleibuz si tramvai in domeniul privat al localitatii, daca legea nu-ti da voie. Cum poti numi actiunea de demontare a unei retele de troleibuz daca tu nu esti proprietar? Mai ales, daca ea nu este amortizata integral (deja trecem si in alte zone geografice), oricit ai incerca tu sa o declasezi, cu tot felul de comitete si comitii mincinoase.

Nu vreau sa deviez de la titlul acestui topic, asa ca va voi prezenta fotografii ale retelei de troleibuz din Iasi. Criteriul vizual nu are o pondere asa de mare in a clasa un anume mijloc fix, insa poti trage niste concluzii.

Trix wrote:
s'au montat console pe str. Socola intre Podul Ros si Casa Tineretului (legatura cu 43 si 46), precum si pe pasarela Nicolina, pentru un traseu de troleibuz care nu a fost construit niciodata, iar consolele au fost demontate la inceputul acestui an


N-am inteles niciodata ce traseu de troleibuze dorea sa se realizeze pe acolo. Cert este ca aceste console au stat montate vreo 10 ani. Pina anul acesta.

Fotografiile le-am realizat in 15 mai 2006.


Attachments:
pod Nicolina 1.JPG
pod Nicolina 1.JPG [ 88.02 KiB | Viewed 9715 times ]
pod Nicolina 2.JPG
pod Nicolina 2.JPG [ 85.94 KiB | Viewed 9715 times ]
pod Nicolina 4.JPG
pod Nicolina 4.JPG [ 70.36 KiB | Viewed 9717 times ]
pod Nicolina 5.JPG
pod Nicolina 5.JPG [ 81.62 KiB | Viewed 9717 times ]
pod Nicolina 222.JPG
pod Nicolina 222.JPG [ 82.39 KiB | Viewed 9716 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Dupa cum observati, nu s-a intentionat ancorarea retelei de troleibuz pe traverseele de sirma ale tramvaiului. Tocmai pentru a evita eventuale avarii.
Asa s-a procedat si in celelalte tronsoane comune troleibuz tramvai (Copou - Universitate, Tg. Cucu - Tudor).

Singurele fotografii preluate de la altii sint cele in care vedem troleibuze pe traseul 44, dat in functiune la inceputul anului 2006. Fotografiile au fost realizate de catre userii "radub" si "blood13".


Attachments:
403-44 tb.jpg
403-44 tb.jpg [ 103.27 KiB | Viewed 9715 times ]
450-44.JPG
450-44.JPG [ 59.07 KiB | Viewed 9715 times ]
508-44.JPG
508-44.JPG [ 58.47 KiB | Viewed 9715 times ]
509-44.JPG
509-44.JPG [ 83.76 KiB | Viewed 9716 times ]
510-44.JPG
510-44.JPG [ 76.36 KiB | Viewed 9715 times ]
605-44 tb.JPG
605-44 tb.JPG [ 98.8 KiB | Viewed 9714 times ]
610-44.JPG
610-44.JPG [ 86.86 KiB | Viewed 9719 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ne aflam in zona CUG 1, in data de 14 mai 2007. Pe viaduct sosesc vehiculele liniei 43.


Attachments:
cug1 1a.JPG
cug1 1a.JPG [ 71.62 KiB | Viewed 9697 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
In dreapta, curba pt. linia 43. Pe sens opus, reteaua pt. 44. Vezi si poza de mai sus cu troleibuzul 509, in sens opus liniei 43.


Attachments:
7000 -44- 2-.JPG
7000 -44- 2-.JPG [ 87.93 KiB | Viewed 9699 times ]
9315-44.JPG
9315-44.JPG [ 89.79 KiB | Viewed 9700 times ]
cug1 a.JPG
cug1 a.JPG [ 97.88 KiB | Viewed 9701 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Spre Rond vechi CUG.


Attachments:
9303 rond vechi cug.JPG
9303 rond vechi cug.JPG [ 99.24 KiB | Viewed 9696 times ]
9307 cug1.JPG
9307 cug1.JPG [ 79.35 KiB | Viewed 9695 times ]
7010 rond vechi cug.JPG
7010 rond vechi cug.JPG [ 94.65 KiB | Viewed 9694 times ]
7000 -44.JPG
7000 -44.JPG [ 90.33 KiB | Viewed 9695 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Am selectionat fotografiile care surprind atit reteaua de troleibuz cit si autobuzele Unistil.


Rond vechi CUG.
Intilnire cu linia 41.


Attachments:
rond vechi cug g.JPG
rond vechi cug g.JPG [ 72.49 KiB | Viewed 9692 times ]
rond vechi cug 44-41.JPG
rond vechi cug 44-41.JPG [ 45.27 KiB | Viewed 9695 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Rond vechi CUG.


Attachments:
7010 -44-.JPG
7010 -44-.JPG [ 81.18 KiB | Viewed 9694 times ]
9302 rond vechi cug.JPG
9302 rond vechi cug.JPG [ 81.89 KiB | Viewed 9696 times ]
9303 -44 rond vechi cug.JPG
9303 -44 rond vechi cug.JPG [ 83.16 KiB | Viewed 9692 times ]
9307 cug1a.JPG
9307 cug1a.JPG [ 90.12 KiB | Viewed 9692 times ]
07 rond vechi cug.JPG
07 rond vechi cug.JPG [ 74.29 KiB | Viewed 9690 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Rond vechi CUG.

Intrarea troleibuzelor 44 spre CUG se facea direct, fara macaz electric. Reteaua suspendata de consola este a liniei 41.


Attachments:
48 rond vechi cug.JPG
48 rond vechi cug.JPG [ 99.77 KiB | Viewed 9692 times ]
9324 rond vechi cug.JPG
9324 rond vechi cug.JPG [ 100.65 KiB | Viewed 9691 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Rond vechi CUG.

Zona se numeste asa datorita unui capat de linie al tramvaiului, abandonat. Se vede calea de rulare a fostelor tramvaie 9 si 10.


Attachments:
rond vechi cug.JPG
rond vechi cug.JPG [ 110.98 KiB | Viewed 9688 times ]
rond vechi cug b.JPG
rond vechi cug b.JPG [ 80.08 KiB | Viewed 9688 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 10:49 
Intr'adevar, din imagini reteaua arata foarte bine, dar se vad niste curbe, plus intersectii cu alte fire de troleibuz si macazuri, pe unde nu se vede, dar se stie cat de incet merg troleibuzele, chiar si la Bucuresti, pe acelasi tip de retea. Plus ca pe langa retea, mai sunt si drumurile care fac ca la viteza mai mare sa sara coarnele troleibuzului. Intre 1985 si '87 n'am vazut niciodata asa ceva la Iasi, pe urma rar, iar apoi tot mai des, in special in perioada de trista amintire a simiradului.

Ceea ce se mai vede in poze este vechea linie de tramvai, care are sanse sa fie refacuta chiar inaintea troleibuzului. Desi chiar si aceasta se prezinta destul de bine, tot ce e acum din ea va fi inlocuit complet. Acelasi lucru se va intampla si cu reteaua de troleibuz, daca fie Nikita isi mai schimba mentalitatea, fie opozitia renunta la tovarasii cu ecartament coborat si cu podea lata.

Din pacate, Nikita si gasca au fortat nota atat cu autobuzele vechi, care erau inca bune pentru linii de Cucuiata, cat si cu troleibuzele. Ei s'au blindat insa bine cu legislatie, cu licitatii de trasee si cu alte vrajeli, pentru ca acest comert cu trasee este foarte rentabil. La fel, predecesorii lor au fortat nota in 1992 cu retragerea vagoanelor ITB, care aratau la fel de rau ca autobuzele vechi si troleibuzele de astazi. Invatand din lectia de atunci, simirazii au introdus duba, iar poporul a acceptat-o, ca "merge si asa, si chiar mai repede".

Este insa interesant de ce au inceput sa dea reteaua jos si pe unde au inceput. Prin zona liniei 44 urma sa apara nu stiu ce mare pasarela, dar ma indoiesc ca au inceput lucrarile deja.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
E numai un inceput palid. Veti vedea din imaginile ce le voi posta saptamina asta ce inseamna retea de troleibuz. Afirm ca in majoritatea covirsitoare a sa reteaua de troleibuz arata foarte bine. Mult mai bine decit cea din Cluj sau Timisoara! Sa vedeti linia 41.

A inceput un razboi (inclusiv mediatic) la adresa vehiculelor articulate (troleibuzele erau numite balene care se taraiau). Unistil a adus autobuze articulate. RATP vrea autobuze articulate. Cum de s-a schimbat optica?
Eu vreau troleibuze articulate pe linia 41.

Se vorbeste de banda speciala pentru transportul public. Ce vrei banda mai buna decit linia tramvaiului? Unde vrei sa pui benzi speciale pentru troleibuze? In Copou? In Tudor? In Pacurari? In Bucium? Unde?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 14:12 
Singurele locuri unde teoretic s'ar putea face banda pentru transport in comun este in Pacurari si pe Bd Independentei. Alt loc unde este posibil este la CUG, daca nu apare tramvaiul intre timp si mai papa o banda pe sens.
In Bucium, de fapt dela intersectia cu str Bucium + pasarela, este posibil, dar este o sosea circulata. E discutabil.

In rest, in Copou, pe str Palat, str Elena Doamna + Tudor Vladimirescu, Tatarasi, Zona Industriala, Canta si Dacia (bulevarde, strazi sau ce sunt acestea), sunt foarte inguste, uneori practic se merge pe linia de tramvai, prima banda si singura in afara de cea cu tramvaiul fiind ocupata de masini parcate. De fapt cam peste tot in afara de Bucium prima banda e ocupata de masini. E greu de crezut ca pesedistul Nikita va face greseala electorala facuta de colegul sau dela un oarecare sector al capitalei: sa ia poporului parcarea mokka (la Bucuresti le-a luat apa mokka), ca sa le bage la schimb banda de transport in comun. Oricum, in primele doua locuri mentionate mai sus este posibil, daca se hotaraste cineva sa ia simiradul de coarne.

Din pacate, majoritatea strazilor din Iasi sunt inguste. Cam toata linia 44, de exemplu, e pe strazi cu o banda pe sens.

Legat de vehicule articulate, sa ne amintim de reactia inexistenta a RATP la dubele care blocau troleibuzul, comparativ cu reactia patronului dela Unistil, care era sa dea de pamant cu pristavul si cu dubele lui cu tot. Asta, in afara de diferentele intre articulatia de MAN si Mercedes fata de Rocar.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 14:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ne aflam la intersectia str. Doamna Elena - str. Anastasie Panu.

Pe str. Anastasie Panu circulau troleibuzele traseului 41 (si linia 28 era in plan sa fie deservita de catre troleibuze).

Pe str. Doamna Elena circulau troleibuzele 42, 43, 46.

Locatia noastra este intre str. Padurii si Tg. Cucu.


Attachments:
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 1.JPG
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 1.JPG [ 93.75 KiB | Viewed 9619 times ]
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu.JPG
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu.JPG [ 92.01 KiB | Viewed 9618 times ]
08 y -str. Anastasie Panu.JPG
08 y -str. Anastasie Panu.JPG [ 76.9 KiB | Viewed 9618 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 14:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Intersectia str. Anastasie Panu - str. Doamna Elena.

Macaz mecanic.


Attachments:
20 -str. Doamna Elena.JPG
20 -str. Doamna Elena.JPG [ 88.46 KiB | Viewed 9618 times ]
336 -13- str. Doamna Elena.JPG
336 -13- str. Doamna Elena.JPG [ 83.7 KiB | Viewed 9615 times ]
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 2.JPG
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 2.JPG [ 103.63 KiB | Viewed 9617 times ]
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 3.JPG
str. Doamna Elena -str. Anastasie Panu 3.JPG [ 84.78 KiB | Viewed 9617 times ]
12 -str. Doamna Elena.JPG
12 -str. Doamna Elena.JPG [ 86.12 KiB | Viewed 9615 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 14:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Str. Doamna Elena.

Se vad ambele macaze, mecanic si electric (in dreapta tramvaielor).


Attachments:
142, 127 str. Doamna Elena.JPG
142, 127 str. Doamna Elena.JPG [ 92.55 KiB | Viewed 9615 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 171 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group