Quote:
La ce trebuie sa fim atenti?
La aranjarea interioara:
-fara scaune fata in fata in care nu ai unde sa pui picioarele (vezi Citaro - locurile din spate); fara dulapuri sub scaune
-fara scaune duble, mai ales cand dau intr-un culoar stramt (vezi Citaro, Cegielski 118N si alte LFuri)
-fara mobilier inutil (vezi "placa de calcat" de la Irisbus Citelis)
-fara geamuri interioare, mai ales daca nu are aer conditionat
-geamuri glisante cu deschidere generoasa, mai ales daca nu are aer conditionat
-fara culoare inguste la articulatii (Ceglieski, Eurotram)
-fara banci longitudinale in dreptul boghiurilor (sa te impiedici de picioarele altora; Bucur LF si CombinoSupra (varianta pentru Portugalia), de exemplu, stau mai bine la capitolul asta - este delimitat clar culoarul pentru trecere: scaunele sunt cocotate)
-fara exagerat cu plasticul (vezi
http://www.railfaneurope.net/pix/it/tra ... nterni.jpg )
-pentru conditii de "transport de vite", nu ar strica niste scaune rabatabile (
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/tra ... 11_NZA.jpg )
-incalzire cu elemente fara ventilatoare
La usi:
-pentru sectiuni flotante ar fi bune cate doua usi duble (vezi Citadis si Bucur LF)
-usile sa fie plug-type (ca la IVA, Citadis, Bucur LF, etc), nu gen autobuz sau V3A
Sa se aiba in vedere o intretinere usoara (vezi cum se intretin tramvaiele in RO):
-fara chestii complexe gen motoare racite cu lichid, motoare CC, articulatii cu actuatoare hidraulice
-o structura de rezistenta mai solida, pentru aglomeratia romaneasca
Daca este mai scurt (relativ), nu ar strica nici capabilitatea de rulare in comanda multipla.