Brassovia wrote:
mai exista inca acea binecunoscuta forma de eludare a legii, numita "protocol incheiat intre doua localitati invecinate, in vederea efectuarii transportului public intre acestea"?
Da, in Legea 92/2007 se prevede in mod expres aceasta posibilitate.
Nu inteleg insa de ce o numesti "eludare", care inseamna ceva de genul "posibilitate de ocolire a legii", pentru ca mie mi se pare bine-venita aceasta oportunitate pentru dezvoltarea transportului civilizat, daca s-ar vrea, o sa argumentez mai jos de ce sustin asta.
Ramane insa sa cercetam conditiile in care se poate face aceasta. In Buzau, de exemplu, dubele depasesc limita administrativa a municipiului, ajungand pana in satele Maracineni si Potoceni, in timp ce autobuzelor nu li se permite sa depaseasca limita orasului, fiind obligate sa intoarca la Pod Maracineni. Cum se poate interpreta asta decat ca fiind concurenta neloiala facuta de dubari atat autobuzelor Transbus, cat si operatorilor de transport de pe traseele judetene. Cine va raspunde penal pentru aceste aspecte?
Sa revenim cu citatul din lege:
Art. 17. (1) Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
. . . .
g) asocierea intercomunitara in conditiile legii, in vederea realizarii unor investitii de interes comun in domeniul infrastructurii tehnico-edilitare aferente sistemului de transport public local, precum si administrarea . . .Brassovia wrote:
Sa inteleg deci ca traseele din Piatra Neamt, viitoarele trasee din Oradea si altele asemenea se vor scoate la licitatie periodic, sau sunt incredintate direct unui operator propriu al Consiliului Judetean?
Tot Legea 92 ne da si raspunsul exact la acest aspect:
Art. 28. (1) Durata delegarii gestiunii serviciului de transport public local se stabileste prin contracte de delegare a gestiunii de catre autoritatile administratiei publice locale si trebuie sa fie corelata cu durata medie de amortizare a tuturor mijloacelor de transport detinute in proprietate sau in baza unui contract de leasing, dar nu mai mult de:
a) 6 ani pentru transporturile realizate cu autobuze;
b) 10 ani pentru transporturile realizate cu tramvaie, troleibuze si mijloacele de transport pe cablu;
c) 5 ani pentru transportul fluvial;
d) 5 ani pentru transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.
Ca atare, in cazul troleibuzelor, este necesara reinnoirea contractelor de delegare din 10 in 10 ani, insa asta nu inseamna neaparat ca trebuie facuta licitatie din 10 in 10 ani, ci doar ca trebuie reinnoit contractul, se poate face cu aceeasi societate, dupa cum veti vedea mai jos.
Aici intervine insa un alt aspect, pe care unii nesimtiti dintre "alesi", ajunsi in functii de conducere, se fac ca nu le vad si eu refuz sa cred ca nu le "vad" din nestiinta...
Despre ce e vorba: tot Legea 92/2007 spune in mod foarte clar si raspicat ca, in cazul
societatilor comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale sau de asociatiile de dezvoltare comunitara sau al
societatilor comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar de catre unitatile administratiei publice respective,
delegarea gestiunii serviciului de transport public local se atribuie in mod direct acestora, fara licitatie, prin contract de delegare a gestiunii.Asadar, daca intr-o anumita localitate exista societati de transport in subordinea autoritatilor locale, acestea primesc fara licitatie, DIRECT, gestiunea serviciului de transport!
De ce nu se folosesc de asta? Pai de, de la dubari ai de muls, nene, vine "ciolaniada" din toamna (alegerile alea nenorocite pentru care se toaca fonduri imense din banii publici, ai nostri, ai tuturor
), trebuie bagati bani negri cat cuprinde pentru unul sau alt candidat... ehe... cred ca ar trebui informata si Comisia de Transporturi a Uniunii Europene de modul grobian in care se incalca legea in Romania...
Hai sa vedem acum si citatele din lege care sa sustina ce am afirmat mai sus:
CAPITOLUL VII
Administrarea serviciilor de transport public local
Sectiunea 1
Dispozitii generale
Art. 21. (1) Serviciile de transport public local se pot administra prin atribuirea acestora in urmatoarele modalitati:
a) gestiune directa;
b) gestiune delegata;
c) alte modalitati stabilite prin prezenta lege.
(2) Alegerea modalitatii de atribuire a serviciilor de transport public local se face, in conditiile prezentei legi, precum si ale Legii nr.51/2006, prin hotarare adoptata de consiliile locale, de consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.apoi:
Art. 27. (1) In cazul operatorilor de transport rutier prevazuti la art. 30 alin. (2) lit. a) si b) si a transportatorilor autorizati prevazuti la art. 30 alin. (3) lit. a) si b), delegarea gestiunii serviciului de transport public local se atribuie in mod direct acestora, fara licitatie, prin contract de delegare a gestiunii.si in final:
Art. 30. (1) Pot executa transport public local de persoane si de marfuri, operatorii de transport rutier si transportatorii autorizati.
(2) Operatorii de transport rutier sunt detinatori ai licentelor de transport eliberate de A.R.R. in conditiile legii. Acestia pot fi:
a) societati comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale sau de asociatiile de dezvoltare comunitara, detinatoare de licente de transport valabile;
b) societati comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar de catre unitatile administratiei publice respective, detinatoare de licente de transport valabile;
. . .
(3) Transportatorii autorizati sunt transportatorii care detin autorizatii de transport eliberate de catre autoritatea de autorizare, care este compartimentul sau serviciul specializat de transport local din subordinea primariei, a consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz. Acestia pot fi:
a) societati comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale, detinatoare de autorizatii de transport valabile;
b) societati comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar, de catre unitatile administratiei publice respective, detinatoare de autorizatii de transport valabile;Din pacate incalcarile acestei legi sunt mult prea grosolane ca sa le mai pot suporta, cu atat mai mult cu cat sunt afectat direct; m-am saturat de idiotii astia care ne conduc, asa ca va indemn si pe voi sa punem mana sa-i bombardam si pe ei, dar si organele de ancheta abilitate, cu petitii in care sa demascam neregulile din acest domeniu.
Pentru asta insa, e nevoie sa dispunem de argumente solide, sa le dam in cap cu Legea 92 pana li s-o acri si o vor lua intr-o directie, ori fac ce trebuie pentru a avea un transport civilizat, ori la parnaie...
Legea e la indemana tuturor, Silviu a postat-o pe undeva, faceti efortul si cititi-o, hai sa ne punem cap la cap si sa cautam si noi toate caile prin care sa demascam matrapazlacurile din transport, dar numai cu argumente solide si documentate, sa nu le lasam loc de intors.
Ar fi nevoie insa si de ceva juristi, care sa ne invete cum anume sa "montam" toate aceste paragrafe din lege, si sa le dam peste bot astora care ne silesc sa calatorim ca in epoca de piatra...
In timp ce noi ne certam din motive de multe ori puerile, in timp ce noi vorbim vrute si nevrute, dubarii isi bat joc de noi, pe banii nostri; a venit timpul sa ne maturizam cu toti si sa ne unim fortele sa facem ceva impotriva dusmanilor comuni: dubele si cei care le protejeaza!