TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 26 May 2019 16:51

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Autobuzul Roman 112 #664
PostPosted: Sat 19 Jul 2008 00:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
Ultimul Roman 112 al R.A.T.B. zace de multi ani in ,,parcul rece" de langa Autobaza Alexandria. Starea lui este... vedeti si voi:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jul 2008 01:21 
Acest autobuz e printre ultimele Roman fabricate. Interesant insa ca a avut numarul 37-B-7840, care au fost date mult mai tarziu.

Este posibil ca datorita desfiintarii masive de troleibuze si tramvaie in perioada liniei 2 a metroului, ITB a re-activat niste autobuze vechi pe care a trebuit sa le re-inmatriculeze. La fel au fost si autobuzele Roman din seria 77x-79x, care aveau numere cu 37-B-75xx.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jul 2008 14:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3441
Tom wrote:
Acest autobuz e printre ultimele Roman fabricate. Interesant insa ca a avut numarul 37-B-7840, care au fost date mult mai tarziu.

Este posibil ca datorita desfiintarii masive de troleibuze si tramvaie in perioada liniei 2 a metroului, ITB a re-activat niste autobuze vechi pe care a trebuit sa le re-inmatriculeze. La fel au fost si autobuzele Roman din seria 77x-79x, care aveau numere cu 37-B-75xx.

La reactivarea unui autobuz vechi, nu era nevoie de reinmatriculare decat daca ar fi fost o data radiat deja. Parcul rece de autobuze era foarte mare la acea data (fusesera trecute pe stoc inactiv toate autobuzele de fabricatie autohtona care prezentau probleme tehnice oricat de mici), dar autobuzele nu erau de regula radiate, caci exista interesul obtinerii unei cote cat mai mari de motorina. Din ele au fost resuscitate doar o mica parte, prin canibalizarea celorlalte. In Brasov, toate cele resuscitate si-au pastrat numerele de inmatriculare vechi sau au primit numerele vechi ale sasiului pe care s-au reconstruit.

Totusi, este ceva foarte ciudat. ITB nu era deloc in criza de autobuze la momentul desfiintarii retelei centrale de troleibuz, pentru ca desfiintarile si reducerile de program la trasee de autobuz au fost cu mult, mult, mai ample. ITB vanduse la inceputul anilor 80 in tara multe din autobuzele sale R 112UD si SM 11. Ar fi amuzant ca dupa ce le-a vandut pe cele care erau cat de cat bune sa fi resuscitat epavele ramase.

Momentul M2 l-am trait in direct in Bucuresti. Nu tin minte sa fi existat vreun deficit in parcul de autobuze. Circulau inca si foarte multe Ikarus 280, tin minte ca pe 135 au fost inlocuite de DAC 117 destul de tarziu. DAC-urile 112 si 117 erau inca toate la datorie, ca si cea mai mare parte din IK 4. Se desfiintasera linii grele, cum ar fi 119, 134, 137 si multe altele. Nu vad de unde ar fi putut apare necesitatea resuscitarii Romanurilor cazute, caci daca ar fi fost deja radiate, nu se mai putea pune problema ca nu si-au indeplinit norma de casare. Ciudat. Poate cu ocazia reaparitiei unor linii in Sectorul Agricol Ilfov, sa se fi intamplat ceva in acest sens.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jul 2008 19:06 
Este posibil ca ele sa fi fost radiate, fie pentru ca au fost date altei regii de transport din tara (desi ma indoiesc ca mai veneau inapoi de acolo), fie au luat un avant mai revolutionar decat trebuia si au descoperit ulterior ca mai au nevoie de autobuzele pe care initial le radiasera.

In 1978 apare o serie de Roman 112UD cu numerele 740..806.
In 1980 apar IK4: 766,768,771,776,777,781 si DAC 117UD 750 si 761. In doar 2 ani au disparut deci 8 autobuze Roman. La vremea respectiva e greu de crezut ca au fost accidente ca acestea cu Citaro si nici incendii in autobaze cred ca n'au fost.

Numerele cu 37-B au aparut prin 1986. Pe 664 l-am vazut prima data cred ca in vara lui 1988 si parea bine intretinut. Mai multe autobuze din seria 780..806 le-am vazut prin 1989, tot la fel de bine intretinute si tot cu numere cu 37-B.

Anumite autobuze au fost re-inmatriculate cand le-a fost schimbata destinatia. De exemplu, autobuzele IK4 utilitare aveau numere cu 24-B, la fel si autobuzul 2539, modificat pentru catering. Daca si aceste Roman au avut astfel de destinatii, probabil le-au facut un RK, au canibalizat din altele si le-au refacut si au trebuit sa le dea din nou numere de inmatriculare cu 3x-B.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jul 2008 21:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3441
Tom wrote:
In 1978 apare o serie de Roman 112UD cu numerele 740..806.
In 1980 apar IK4: 766,768,771,776,777,781 si DAC 117UD 750 si 761. In doar 2 ani au disparut deci 8 autobuze Roman. La vremea respectiva e greu de crezut ca au fost accidente ca acestea cu Citaro si nici incendii in autobaze cred ca n'au fost.

Numerele cu 37-B au aparut prin 1986. Pe 664 l-am vazut prima data cred ca in vara lui 1988 si parea bine intretinut. Mai multe autobuze din seria 780..806 le-am vazut prin 1989, tot la fel de bine intretinute si tot cu numere cu 37-B.

Casarea Romanurilor a inceput abia dupa 1983. Trecerea in parcul rece a unei mari parti din acestea a avut loc in Brasov cam tot atunci, sau ceva mai devreme. Insa in prima parte a anului 1980, IJTL Brasov a primit un R 112 pe sub a carui vopsea proaspata se mai puteau citi prin transparenta insemnele caracteristice ale I.T. Bucuresti. Imi pare rau ca nu am retinut numarul sau vechi de parc, caci era inca descifrabil. Inclin sa cred ca era ceva de genul 2***. A primit nr. nou 31-BV-9338. Probabil altele au ajuns in alte orase. Bineinteles ca nu era la acel moment nevoie de ele acolo unde au fost trimise (inca "Autobuzul" mai fabrica si livra Roman 112UD, chiar daca erau deja in productie si noile modele), dar nu aveau norma de casare indeplinita si ITB a vrut cu orice pret sa se descotoroseasca de ele, pentru a isi innoi parcul cu DAC 112UDM.

Roman din Bucuresti cu numere de inmatriculare noi ar fi putut proveni de la ITA, alti detinatori sau chiar de la IJTL-uri din judete mai mici, datorita crizei de motorina (Bucurestiul avea totusi o cota mai consistenta alocata). In acest caz, nici numarul de parc nu ar fi fost cel original, ci ar fi primit numere de parc ale unor vehicule casate de acelasi tip (le-ar fi inlocuit pe acestea).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jul 2008 00:21 
Nu stiu daca ITB a casat multe autobuze in acea perioada sau daca le dadea la alte regii din tara. Cred ca multe Roman, Ikarus si IK4 au fost date prin tara. De exemplu, in 1989 au dat la Iasi 2 autobuze: 1777(?) si 1883, dar aceste numere au aparut repede din nou la ITB.
N'am prea inteles aceasta forma de 2'nd hand practicata atunci.
In perioada 1986-1989, n'am mai prea vazut autobuze Roman cu numere mari, acestea fiind primele care au intrat in parcul ITB. Din cand in cand mai scapa cate unul prin centru, in special pe linia 126.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Autobuzul Rocar Autodromo nu mai are de mult timp un traseu stabil. De fapt nici nu prea a avut vreodata. In perioada in care mai era un autobuz dorit circula pe 336, dupa aceea pe 105 si in final cred ca a vazut cam toate traseele autobazei Militari. Astazi circula pe 635, maine pe 137, poimaine pe 236 si raspoimaine, de ce nu, pe 106.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 23:44 
In ce an au fost aduse primele Rocar de Simon in Bucuresti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 07:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
Primele au venit in 1995 si ultimele in 2001.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 10:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3441
Dr2005 wrote:
Primele au venit in 1995 si ultimele in 2001.

Deci Ikarus galbene 1991>1992, DAF 1993>1994 si ROCAR DE SIMON 1995>2001?
Cifra de 340 buc Rocar 412 in total in Bucuresti este cea corecta? Cate din ele mai exista astazi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 12:03 
In realitate au fost doar 338 de Rocar de Simon.
Seria 100-151 = 152 bucati
Seria 1000-1285 = 286 bucati
Total : 338 bucati

Conform raportarilor oficiale RATB, cica ar fi fost 339 de Rocar de Simon, insa cred ca au introdus la numaratoare si Rocar-ul Autodromo, #98.

Cele 2 Rocar/DAF, #900 si #901, au fosta contorizate, in statisticile oficiale, impreuna cu DAF-urile, nu cu De Simon-urile.

Simplificand, in Bucuresti au fost doar 338 De Simon-uri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 15:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 94
ultimele DAF ale RATB au venit in 98

serie din 97, fiind cele cu numar de parc 845-883 (cele cu emblema DAF colant argintiu, si nu de plastic ca la seria anterioara)

seria din 98 884-899 (cele cu radiatorul in spate stanga si nu in fata)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 18:09 
Luna asta este titular pe linia 178, azi a fost rezerva si circula pe linia 336. Sa il vedem in cateva poze, intre Citaro 1 si 2.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 18:13 
Si cateva poze cu el din toate partile.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Mar 2009 17:02 
Pe strada Apusului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Este trist ca au trimis la casat autobuze bune si foarte bune ale autobazei Militari si Titan (ex. Militari sau Floreasca). Multe din ele au avut RK recent (2006-2008)
Vinerea trecuta am fost la o plimbare in nordul orasului.... Am fost cu linia 261 de la noul capat "Complex Comercial Baneasa" pana la "Piata Presei Libere". Semicursa s-a parcurs reletiv repede (21 minute) si asa cum este acum aceasta linie poate fi o legatura eficienta intre Complex Baneasa si Pta Presei. Intervalul de 20-25 minute intre vehicule ar trebui imbunatatit (max. 12-15 minute). Din pacate a mers mare parte e traseului cu doar 7-11 calatori. Referitor la starea vehiculului #1191 (cel cu care am mers vineri pe 261) nu e prea buna. Nu cred ca a avut parte de vreun RK complet sau revopsire...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 09:48 
La ora actuala la Militari mai sunt din seria mica doar #147 si #150 care circula zilnic pe una din liniile cu Rocar de Simon ale autobazei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 May 2009 16:37 
La Autobaza Militari a existat un singur Rocar de Simon care avea afisaj cu leduri ca la Citaro. Acesta, #1037, a fost retras din circulatie si trimis in conservare la Depoul Berceni :roll:. Cei de la Militari au considerat ca este pacat ca acel afisaj sa fie irosit si l-au montat la Rocarul #1097 :), pe semne ca acesta va mai fi pastrat o vreme, dar ar avea nevoie, dupa parerea mea, de o vopsire exterioara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 00:15 
147 si 150 au ramas in viata datorita faptului ca au primit motoare de pe autobuze din seria mare si merg perfect.

Sa vedem interiorul lui Rocar-DAF #901


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 22:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
RobertC wrote:
RK-uri adevarate nu prea s-au facut la nici un RS. De obicei doar mici reparatii si revopsiri. La un RK adevarat trebuie sa se umple si la sasiu.


S-au facut RKuri complete cel putin la #1106, #1111 si #1181. Acestora li s-a rupt sasiul in partea din spate, fiind nevoie de multa munca pentru a-l repara. #1111 a fost cel mai muncit... a fost facut ca nou, fiind inlocuite pana si lampile din trepte, dupa care a circulat numai pe serviciul de noapte (foarte rar iesea in traseu normal). Dupa aia a ajuns la Titan si acum e in parcul rece de la Berceni, ca doar era prea bun, iar singura solutie sa fortezi renuntarea la un tip de autobuz e sa retragi din circulatie toate autobuzele bune, ca apoi sa le retragi pe restul pe motiv ca au probleme.

--------
Sa vedem un DeSimon al Autobazei Floreasca: #1188 pe linia 282. Poza este facuta azi dimineata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Sep 2009 18:59 
Azi l-am revazut dupa o lunga perioada de timp, nu stiu daca pur si simplu nu l-am intalnit eu sau nu a circulat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Oct 2009 22:06 
Azi am ramas surprins sa descopar in Rocarul De Simon #1070, al Autobazei Militari, erau montate 5 din ciocanele de spart geamul in caz de urgenta. Din ce imi amintesc nu am mai vazut alt Rocar sa le aiba, nici acesta nu le avea de ani de zile sunt sigur. Cat despre traseul deviat al lui 163 prin Str. Sculptorilor este unul care cu greu poate fi numit urban :roll:. Rocarurile care circula aici sunt greu incercate si tare curios sunt daca la iarna se va putea urca si cobori panta de pe strada respectiva. De apreciat insa frecventa decenta a celor doua linii 162/163 care circula destul de bine si avand calatori fiind foarte utile pe portiunea Crangasi - Giulesti :).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 21:45 
Am alcatuit o mica statistica a situatiei actuale a autobuzelor Rocar de Simon. Initial au fost deci 340 de autobuze.

Au fost casate sigur in perioada 2007-2009 urmatoarele: 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 148, 149, 151, 900, 901, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 1009, 1010, 1013, 1014, 1015, 1016, 1019, 1026, 1027, 1028, 1030, 1031, 1033, 1038, 1039, 1040, 1043, 1045, 1046, 1048, 1049, 1051, 1053, 1054, 1056, 1059, 1061, 1063, 1066, 1067, 1069, 1071, 1072, 1074, 1076, 1078, 1081, 1082, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1092, 1093, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1107, 1108, 1109, 1113, 1114, 1116, 1117, 1119, 1121, 1124, 1126, 1131, 1137, 1138, 1139, 1140, 1142, 1147, 1149, 1151, 1153, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1166, 1170, 1171, 1196.


La Depoul Berceni sunt in conservare asteptand cel mai probabil casarea: 1006, 1017, 1029, 1037, 1052, 1090, 1105, 1110, 1111, 1112, 1120, 1123, 1125, 1133, 1134, 1146, 1168, 1172, 1175, 1176, 1177, 1181, 1190, 1192, 1194, 1198, 1201, 1208

La Autobaza Militari mai sunt urmatoarele: 150, 1008, 1011, 1012, 1018, 1020, 1021, 1022, 1023, 1025, 1034, 1041, 1044, 1050, 1055, 1057, 1058, 1060, 1062, 1064, 1065, 1068, 1070, 1073, 1075, 1077, 1079, 1080, 1083, 1091, 1094, 1095, 1096, 1097


La Autobaza Titan mai sunt urmatoarele: 1106, 1115, 1118, 1122, 1127, 1128, 1129, 1130, 1132, 1135, 1136, 1141, 1143, 1144, 1145, 1148, 1150, 1152, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1204, 1205, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1262

La Autobaza Alexandria mai sunt urmatoarele: 1225, 1261, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285

La Autobaza Floreasca mai sunt urmatoarele: 1164, 1165, 1167, 1169, 1178, 1179, 1180, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1191, 1193, 1195, 1199, 1200, 1202, 1203, 1206, 1207, 1209

Mai exista patru autobuze Scoala: 1032, 1035, 1036, 1042

Nu stiu nimic de soarta urmatoarelor 7, pe care nu le-am mai vazut la strada din primavara-vara acestui an si nici din afara Depoului Berceni nu am reusit sa vad daca sunt acolo sau nu: 147, 1024, 1047, 1173, 1174, 1182, 1197.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Mar 2010 14:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
#98 pe linia 635, pe ninsoarea de ieri:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 21:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
#150 pe linia 421, la Valea Oltului:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 21:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
#1261 la Ghencea:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 21:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
#1267 pe Bd. Ghencea (vine de la garaj):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 21:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
#1263 pe linia 453, pe Bd. Ghencea:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jul 2010 21:42 
Ziarul "Libertatea" nr. 1.621 din 20 iunie 1995.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Feb 2011 01:10 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
#150, ULTIMUL Rocar de Simon functional din seria mica din Bucuresti este de la 01 februarie retras din circulatie din cauza pompei de injectie si a consumului mare de combustibil.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group