Poate ca o parte dintre voi isi mai amintesc cand, aducand in discutie modelul de MAZ 107 (la topicul autobuzelor 6x4) am pus intrebarea cati ar prefera un asemenea autobuz ca substitut al tramvaiului 100. Unii au raspuns negativ, ba mai mult, unul din useri (cred ca Andras, dar nu sunt sigur) ar fi zis ca, decat asa ceva, mai bine un articulat. Altii nu au raspuns, gandindu-se intrebarea e o tampenie. Ei bine, nu contest ca am pus o intrebare tampita, dar aceasta e dovedeste adevarata. MAZ 107 va substitui nu numai linia 100, ci toate liniile de tramvai.
Ceea ce nu imi dau seama daca cei din conducere au aruncat praf in ochii presei, sau chiar nu erau decisi daca sa aduca autobuze de 15 sau de 18 m. De ce zic asta?
-La inceput, Mazare a afirmat ca aduce autobuze "cu burduf". Sincer, ma gandeam la MAZ 105; capacitate sporita, dar rotile axei C sunt nedirectoare in conditiile in care tractiunea e pe axa B. Deci un comportament deficitar in curbe.
-Ulterior, se spunea in presa de autobuze cu 3 axe. Ei bine, eu, care am colaborat cu presa din 1995 pana in 2000, mi-am dat seama, inca de pe atunci, ca se doreste aducerea unui autobuz cu 3 osii, dar nearticulat. De ce? Deoarece precizarea numarului de axe are rost doar in cazul autobuzelor solo, care, de regula, au doua osii; articulatele au in mod obisnuit 3 osii, deci nu e necesara specificarea numarului acestora
-Dupa precizarea numarului de osii, a venit precizarea lungimii: cu 2 metri mai lungi ca celelalte. MAZ 107, cu o lungime de 14,48 m indeplineste aceasta cerinta
-Recent, unul din oficiali, afirma ca MAZ 107, avand rotile din spate viratoare, se inscrie bine in curbe (MAZ 107 este un 6x4 cu rotile din spate viratoare). Cat de bine se inscrie, ramane de vazut, dar aceasta ultima afirmatie poate fi un indiciu ca, initial, se dorea aducerea de MAZ 105.
|