TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 23 Apr 2019 21:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 26 Oct 2007 07:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Asociatia TRANSIRA
Nr. 65 din 25 octombrie 2007


Prin adresa cu nr. 47 din 19 martie 2007 am solicitat primarului municipiului Iasi sa dispuna realizarea unei analize amanuntite a activitatii RATP (RATEC si Autobuzul) -costuri/subventii/pierderi, date comparative ale cheltuielilor cu combustibilul (energie electrica, motorina), mentenanta si oricare alti parametri relevanti- pe o perioada medie de timp (anii 2004-2006), pentru a putea alege variantele corecte de functionare a transportului in comun din municipiul Iasi, cu diferite sisteme de transport. Nu s-a primit insa raspuns solicitarii noastre legale.

Demersul a fost initiat tocmai pentru a asigura cheltuirea judicioasa a banului public, fundamentat, stopand risipirea fondurilor doar pentru satisfacerea dorintelor unor functionari vremelnici.

Transmitem Consiliului Local dorinta noastra de anulare a procedurilor pentru achizitionarea altor 50 de autobuze si directionarea celor 11 milioane euro pentru achizitionarea unor troleibuze noi, ecologice, economice si ergonomice, punand in valoare reteaua de troleibuz existenta, construita cu fonduri publice consistente. De altfel, Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 444 din 17.09.2004, prevede doua trasee deservite de catre troleibuze, cu indicativele 41 si 42, Hotarare nerespectata.

Facem precizarea ca, in conformitate cu Legea nr. 92 din 19 aprilie 2007, a serviciilor de transport public local, rutele, traseele precum si programele de circulatie sunt stabilite prin Hotarari ale legislativului local.



Reflectare in presa: http://www.bzi.ro/Reintroducerea-trolei ... 15885.html

Quote:
Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a sustinut ca presedintele Asociatiei Transira, o organizatie non-guvernamentala (ONG) din Sibiu, a solicitat municipalitatii iesene sa renunte la intocmirea unui nou caiet de sarcini pentru achizitionarea a 50 de autobuze noi si sa foloseasca fondurile de care dispune Regia pentru a cumpara troleibuze noi, mult mai economice si mai ecologice.

"Am solicitat primarului sa faca o analiza corecta pentru a vedea ceea ce se intampla, care este modalitatea de transport, de ce se pierd atatia bani si de ce Regia a acumulat atatea datorii. La buget pierderile sunt mari, iar cheltuielile sunt suportate de populatie. De aceea, aceasta analiza este mai mult decat necesara pentru a se putea stopa aceste pierderi si pentru a redresa transportul public la nivel de municipiu Iasi", a declarat Silviu Sintea, presedintele Asociatiei Transira. Conducerea RATP Iasi a sustinut ca deocamdata nu poate renunta la intocmirea caietului de sarcini pentru achizitionarea a 50 de autobuze noi si nici nu poate folosi acesti bani pentru a cumpara troleibuze noi sau tramvaie. "Deocamdata nu putem renunta la intocmirea caietului de sarcini pentru cumpararea celor 50 de autobuze. Fondurile de care dispunem au un obiectiv foarte clar. In plus, autobuzele asigura un transport mai rapid al calatorilor si, avand in vedere aglomeratia din oras, am avea mari probleme cu aceste troleibuze, in conditiile in care acestea circula pe baza de curent electric si necesita conectarea la reteaua electrica", a declarat Mihai Adrian, purtatorul de cuvant al RATP Iasi. Silviu Sintea a sustinut ca in cursul saptamanii viitoare va sosi la Iasi si va incepe o campanie de strangere de semnaturi pentru a obliga municipalitatea ieseana sa investeasca intr-un transport ecologic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Nov 2007 22:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Precizare importanta:

Comunicatul l-am transmis doar presei locale iesene, in forma in care il vedeti mai sus.

Postul de televiziune TeleM a difuzat o stire ce a facut harcea-parcea comunicatul nostru.

N-am afirmat niciodata ca transportul public din Iasi ar fi unul dintre cele mai proaste si mai scumpe din tara. Pentru ca m-as discredita, rezultind ca as fi neinformat si as folosi un limbaj de lemn.

Mentionez ca am fost contactat de o doamna de la postul de televiziune amintit. Intr-o discutie de aproximativ 20 de minute am reiterat cele sintetizate in comunicat. Crimpeie din discutie au fost insailate intr-un mod neprofesionist, tendentios, jignitor chiar. Pacat.

Ramine dorinta adresata factorilor de decizie, de a achizitiona troleibuzele noi, punind in valoare o retea de troleibuz deja existenta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 12:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Am considerat necesar sa am o discutie cu Conducerea RATP Iasi, inainte de a ma adresa efectiv Primariei si Consiliului Local, cu doleantele redate in Comunicatul de presa de mai sus.

Discutia cu d-nii Gherca si Stoica a fost una benefica pentru ambele parti. Rezumind, sint de acord ca este nevoie de achizitionarea altor 50 de autobuze, pentru eliminarea dubarilor din municipiu, cit si pentru introducerea unor trasee noi.

Mi s-a spus ca nu s-a renuntat la ideea revenirii troleibuzului in municipiul moldav, de aceea reteaua electrica a acestuia este bine intretinuta.

Troleibuzele vechi au fost retrase din circulatie tocmai datorita evitarii compromiterii sistemului de transport cu troleibuze. De acord, dar atunci si purtatorul de cuvint al RATP Iasi sa inceteze cu comentariile false, referitoare la ceea ce inseamna troleibuz.

Ramin cu ideea ca daca s-ar fi dorit, s-ar fi putut achizitiona si citeva troleibuze noi. Si ramin cu speranta ca de transportul public iesean se vor ocupa profesionistii (d-nul Gherca si aparatul propriu al RATP Iasi), fiind ajutati de catre Primarie si Consiliul Local.

In contextul celor prezentate aici, am renuntat la demersul nostru, acela de solicitare a directionarii celor 11 milioane de euro, pentru achizitionarea unor troleibuze, in detrimentul celor 50 de autobuze.


Nu am renuntat la speranta de a vedea troleibuze noi pe strazile municipiului Iasi. Nu este necesar ca acestea sa aiba culoarea rosie!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jul 2008 12:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 74 din 7 iulie 2008

Am transmis municipalităţii ieşene solicitarea de a achiziţiona troleibuze noi ecologice, economice şi ergonomice. Pe fondul creşterii poluării datorate motorului termic precum şi a creşterii alarmante a preţului motorinei, troleibuzele reprezintă o soluţie demnă de luat în seamă.

Considerăm că troleibuzul, alături de tramvai (ca mijloc principal de transport) reprezintă soluţia pentru municipiul Iaşi, oraş cu un grad ridicat de poluare datorat motorului termic. Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare zero, economic (investiţie iniţială mare, dar amortizare rapidă şi durată de viaţă dublă faţă de cea a unui autobuz), ce elimină tunelul de poluare, avînd şi o mobilitate superioară în trafic, datorită sistemului auxiliar de propulsie. S-a constatat o dezvoltare economică rapidă a zonelor deservite de către transportul electric, populaţia din ţările Uniunii Europene apreciind în mod deosebit acest tip de transport, datorită fiabilităţii şi a sigurantei în exploatare a acestuia.

Răspunsul? Zilele acestea s-a demontat reţeaua de troleibuz de pe traseul 44! Ilegal, pentru că reţeaua de troleibuz este parte componentă a patrimoniului public. Se poate spune că toată reţeaua electrică aparţine, de fapt, contribuabilului ieşean.

Solicităm, în regim de urgenţă, remontarea reţelei de troleibuz de pe traseul 44, pe cheltuiala proprie a celor ce au luat decizia dezafectării acesteia, fără a fi îndeplinite condiţiile legale.

Autobuzele MAZ au fost achiziţionate din banul public. Refacerea căii de rulare a tramvaiului se realizează cu ajutorul unui împrumut BERD, complet rambursabil, cu dobînda aferentă, deci tot din ban public. În timp ce există fonduri europene nerambursabile destinate dezvoltării transportului electric. Dăm exemplu municipiul Oneşti, ce a apelat la fonduri europene pentru introducerea transportului cu troleibuze.

Lăsaţi specialiştii să lucreze!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 10:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
In urma Comunicatului nostru de presa, televiziunea Tele'M Iasi a difuzat iarasi un material dubios.

Vreau sa vedem mesajul complet transmis publicului iesean si inregistrat la Tele'M:
Ing. Silviu Sintea, presedinte Asociatia Transira: "Suntem o organizatie nonguvernamentala si tocmai asta promovam: transportul electric. De ce? Sunt trei argumente: ecologie, economie, ergonomie.

La Iasi reintroducerea troleibuzelor s-ar realiza mai usor pentru ca exista infrastructura de troleibuz, in care s-a investit sume uriase de bani. Nu suntem de acord cu desfiintarea retelei de troleibuz de pe traseul 44, un traseu ghinionist. Stiti ca in 2006 a circulat ultimul troleibuz chiar pe acceasi linie, 44. Desi RATP a incercat in 2006 sa reactiveze troleibuzul 44 acesta a fost sufocat de dube.

Am cerut sa se achizitioneze troleibuze noi si sa se puna mai mare accent pe transportul electric".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 10:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Trei E-uri pozitive pentru RATP

Ecologie, economie, ergonomie - trei E-uri pozitive care nu au convins nici Primaria, nici Regia Autonoma de Transport Public sa reia transportul cu troleibuze in municipiu....

Asociatia Transira cere Primariei Iasi achizitionarea de troleibuze pentru transportul in comun. RATP-ul ia in calcul pentru viitorul indepartat aceasta posibilitate. Primaria nici nu se gindeste la asa ceva. Reprezentantii Asociatiei Transira din Medias, o organizatie care are ca scop promovarea transportului ecologic, protesteaza impotriva deciziei Primariei Iasi de a desfiinta reteua de troleibuz de pe traseul 44. Ei solicita autoritatilor iesene introducerea trolebuzelor pentru transportul public. Cererea lor este motivata de cele trei E-uri: ecologie, economie, ergonomie.

Care este pozitia celor direct implicati in aceasta problema? Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public Iasi spun ca, pe viitor, exista o mica posibilitate de a fi reluat transportul cu troleibuze. Nu se stie, insa, cu ce bani.RATP are datorii, numai la bugetul statului, de 66 de milioane de lei.

Adrian Mihai, purt. cuv. RATP Iasi: "Noi luam in calcul aceasta posibilitate. Trebuiesc indeplinite mai multe conditii. Una dintre ele si poate cea mai importanta ar fi banda exclusiv pentru transportul public de persoane si bineinteles ca mai sunt si altele legate de reteaua fir contact si intersectiile comune cu tramvaiul, pe care tb obligatoriu sa le evitam."

Reactia Primariei: nici gind de troleibuze. Acum obiectivul principal este achizitionarea de tramvaie si autobuze.

Andrei Trofor, purt. cuv. Primaria Iasi: 'Troleele au fost scoase din circulatie, erau foarte vechi si greoaie. Deocamdata nu se discuta despre reintroducerea troleelor. E adevarat ca transportul electric este nepoluant, dar deocamdata Regia de Transport lucreaza pentru refacerea liniei de tramvai si continua achizitia de tramvaie". In prezent troleibuzele retrase de pe traseu sunt depasite moral si fizic, fiind in conservare la depoul RATP. (Bianca Caldaras/Ionut Jigolea)


Mai precizez ca ieri am transmis Institutiei Prefectului Judetul Iasi solicitarea de a verifica respectarea prevederilor legale in ceea ce priveste dezafectarea retelei de troleibuz a traseului 44 dar si cum este aplicata legislatia in domeniul transportului urban la Iasi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Primim de la RATP Iasi:


Attachments:
ratp iasi.JPG
ratp iasi.JPG [ 296.23 KiB | Viewed 5033 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 14:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 76 din 8 iulie 2008

Către,
Regia Autonomă de Transport Public Iaşi
-domnului director tehnic, ing. Cristian Stoica



Referitor la adresa Dvs. fără număr de înregistrare, transmisă unei persoane fizice numită Sîntea, prin fax, în data de 8 iulie 2008, vă facem cunoscute următoarele:

Toate comunicatele de presă şi corespondenţa purtată cu instituţiile Statului au fost realizate de către o entitate juridică, în numele căreia semnează, conform legii, persoana cu atribuţii în acest sens.

Legislaţia în vigoare obligă autorităţile publice centrale şi locale să consulte organizaţiile non–guvernamentale cu privire la luarea tuturor deciziilor şi la elaborarea strategiilor pe termen mediu şi lung în care sînt angrenate comunităţi.

Există studii publicate pe pagina noastră de internet referitoare la sistemul de transport cu troleibuzul, existînd date concrete şi comparaţii în ceea ce priveşte sistemul de transport cu autobuzul sau tramvaiul. Aceste studii m-au îndreptăţit să transmit publicului caracterizarea troleibuzului în lumina a trei parametri: “economie, ecologie, ergonomie”.

Am cerut municipalităţii să ia în considerare achiziţionarea unor troleibuze noi, cu sistem auxiliar de propulsie (pentru evitarea producerii unor avarii) şi modernizarea pieselor speciale ale reţelei de troleibuz, tocmai pentru a nu compromite ideea de troleibuz. Prin adresa cu nr. 47 din 19 martie 2007 am solicitat primarului municipiului Iaşi să dispună realizarea unei analize amănunţite a activităţii RATP (RATEC şi Autobuzul) –costuri/subvenţii/pierderi, date comparative ale cheltuielilor cu combustibilul (energie electrică, motorină), mentenanţă şi oricare alţi parametri relevanţi- pe o perioadă medie de timp (anii 2004-2006), pentru a putea alege variantele corecte de funcţionare a transportului în comun din municipiul Iaşi. Nu am primit nici un răspuns.

Presa locală a citat declaraţiile Conducerii RATP Iaşi referitoare la posibila reintroducere a troleibuzului, începînd cu anul 2009. Vă rugăm să ne transmiteţi rutele pe care le aveţi în vedere să fie deservite de către troleibuze, precum şi numărul de troleibuze pe care doriti să-l achiziţionaţi.

Nu sîntem de acord cu cele scrise de Dvs.:” sistemul de suspensie a firului de contact pentru troleibuze utilizat în municipiul Iaşi este total depăşit şi nu este adecvat pentru viteze de circulaţie corespunzătoare necesităţilor actuale fără producerea de incidente” şi vă rugăm să ne transmiteţi date care vă susţin afirmaţia. În alte localităţi există sisteme de suspensie a firului de contact identice cu cele folosite în municipiul Iaşi, chiar cu vechime mai mare şi asigură viteze de deplasare corespunzătoare a vehiculelor acţionate electric (viteza legală, de 50 km /h. Pentru creşterea vitezei comerciale este necesară implicarea municipalităţii).

Pentru dezafectarea reţelei de troleibuz este nevoie de Hotărîre a consiliului local, însoţită de o fundamentare completă. Am transmis Instituţiei Prefectului –Judeţul Iaşi solicitarea de a verifica procedura de dezafectare a reţelei de troleibuz de pe traseul 44, prin adresa cu nr. 74 din 7 iulie 2008.

De asemenea, am solicitat Instituţiei Prefectului –Judeţul Iaşi să verifice respectarea legislaţiei în vigoare în ceea ce priveşte activitatea de transport public desfăşurată la nivelul municipiului Iaşi. Raspunsurile instituţiei sus–amintite vă vor fi puse la dispoziţie.

Nu dorim să ne angrenăm intr-o polemică inutilă, tocmai datorită respectului pe care îl purtăm specialiştilor RATP Iaşi. Toate nemulţumirile noastre au fost transmise factorilor locali de decizie. De aceea, am adresat un îndemn public, să fie lăsaţi specialiştii să lucreze şi deciziile legislativului local să fie luate în baza unor studii.

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Materialul l-am transmis prin fax, cu confirmare de primire, azi 08.07.2008, ora 14:09.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Quote:
"Zilele acestea s-a demontat reteaua de troleibuz de pe traseul 44! Ilegal, pentru ca reteaua de troleibuz este parte componenta a patrimoniului public".


Iata si textul transmis Institutiei Prefectului.

Quote:
Nr. 75 din 7 iulie 2008

Către,
Instituţia Prefectului -judeţul Iaşi


Vă rugăm să vă implicaţi în aşezarea activităţii transportului public ieşean în coordonate legale.

Prin Hotărîrea Consiliului Local Iaşi nr. 444/17.09.2004 sînt prevăzute traseele şi programele de circulaţie, inclusiv existenţa a două trasee deservite de către troleibuze. Hotărîrea nu este respectată, troleibuzele au fost retrase din circulaţie în anul 2006.

Este necesară revizuirea acestei Hotărîri şi aplicarea corespunzătoare a Legii nr. 92/2007.

De asemenea, zilele acestea a fost demontată reţeaua de troleibuz de pe traseul 44. Ilegal, pentru că reţeaua de troleibuz este parte componentă a patrimoniului public, fiind nevoie de Hotărîre de Consiliu Local în acest sens. Vă rugăm să transmiteţi Primăriei, în regim de urgenţă, să asigure remontarea reţelei de troleibuz de pe traseul 44, pe cheltuiala proprie a celor ce au luat decizia dezafectării acesteia, fără a fi îndeplinite condiţiile legale.


Attachments:
Primaria Iasi.JPG
Primaria Iasi.JPG [ 391.3 KiB | Viewed 4696 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 15:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
In data de 7 iulie 2008 am atras atentia asupra ilegalitatii actiunii de desfiintare a retelei de troleibuz de pe linia 44. Imediat am fost amenintat cu judecata de catre RATP! Cum isi permite acea unitate sa ameninte un reprezentant al societatii civile? E abuz in functie! A unui angajat al RATP!

Primesc instiintare de la Primaria Iasi cum ca in sedinta Consiliului Local din 31 iulie 2008 s-a aprobat casarea retelei de troleibuz de pe linia 44. Prin HCL 0334 /31.07.2008.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 15:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Negasind publicata pe siteul Primariei Iasi http://www.primaria-iasi.ro hotarirea respectiva, am cerut-o, prin e-mail.

In data de 11.08.2008 primesc urmatorul raspuns: "Ultima Hotarare a Consiliul Local al Municipiului Iasi adoptata in sedinta ordinara din data de 21 iulie 2008 este inregistrata cu cu nr 327!"

Cine minte?


Attachments:
CL Iasi.gif
CL Iasi.gif [ 39.92 KiB | Viewed 4895 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Aug 2008 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Odiseea continua.

Exista o Hotarire a Consiliului Local Iasi de trecere a mijloacelor fixe din domeniul public al municipiului Iasi, administrate de RATP Iasi, in domeniul privat al municipiului Iasi, in vederea casarii.

Hotarirea are nr. 334.

Dar este din 31 august 2007!

Insa:
Pe forum atasam in data de 6 iulie 2008 proiectul de hotarire, cu toate mijloacele fixe propuse pentru casare.

In plin scandal, iata ca se schimba acel proiect. Apar in plus pozitiile 146 si 147, referitoare (bineinteles, nu-i asa?) la reteaua de troleibuz aferenta liniei 44! Atasez proiectul de hotarire modificat in anul 2008, pentru o hotarire din 2007 ?!!!


Attachments:
hcl25072007.pdf[1].pdf [200.94 KiB]
Downloaded 227 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Dec 2008 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Primesc prin Posta HCL 334 din 2007. Fara a mi se cere taxa de copiere a documentelor, asa cum s-a procedat anterior.


Attachments:
Iasi 1.JPG
Iasi 1.JPG [ 270.53 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 2.JPG
Iasi 2.JPG [ 313.44 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 3.JPG
Iasi 3.JPG [ 301.62 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 4.JPG
Iasi 4.JPG [ 383.4 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 5.JPG
Iasi 5.JPG [ 469 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 6.JPG
Iasi 6.JPG [ 442.36 KiB | Viewed 4699 times ]
Iasi 7.JPG
Iasi 7.JPG [ 291.38 KiB | Viewed 4699 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jun 2010 11:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Silviu Sintea wrote:
Cine minte?


RATP Iasi minte! Primaria Iasi minte!

Demontarea retelei de troleibuz aferenta traseului 44 a inceput in data de 28 iunie 2008. Deci, nu a existat Hotarare a Consiliului local Iasi in acest sens. Mai pe romaneste, furt.

Fotografii, in atasament. Sursa fotografiilor: dl. Andrei Lazar.


Attachments:
29.06.2008-troleibuz 44 a.zip [4.8 MiB]
Downloaded 337 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group