TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 07 Aug 2020 16:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 14:49 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 100
Location: BUCURESTI
Am vazut si eu reportajul de dimineata de la stirile PROTV despre noul incident cu tramvaiul V3A care a scos fum in spate. Reprezentantii regiei de transport s-au plans ca tramvaiele sunt foarte vechi fiind aduse la mana a doua din afara acum 9 ani de zile, si ca solutia este desfintarea lor si inlocuirea cu autobuze si ca acest lucru va fi facut peste cateva luni de zile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 16:35 
Ca V3A au 24 ani de functionare este corect. Ca Tatra KT4D au 9+vreo 16 ani la Berlin, si asta e adevarat. Dar de unde pana unde solutia este inlocuirea lor cu autobuze?

N'ar fi mai logic sa spuna ca tramvaiele vechi ar trebui inlocuite cu unele noi, iar linia sa fie reparata?

Daca mamica lui nenea reporterul isi rupe piciorul, o inlocuim cu vanzatoarea dela buticul de peste drum?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 20:50 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Dr2005 wrote:
Vagonul ramas cu federele blocate este un V3A-C, boghiul afectat fiind boghiul nr. 4.
Se vede de la o posta ca tramvaiul este condamnat, daca un incident atat de banal ca blocarea federelor (se intampla zilnic in Bucuresti si nu sunt ,,calatori ingroziti") este transformat in ,,incendiu", ,,tragedie" etc.

http://www.telegrafonline.ro/1203976800 ... l_102.html
Vagonul implicat este de tip tatra. Nu cred ca se poate intampla asa ceva de la simpla blocare a federelor. La Bucuresti am vazut vagoane impilate, dar asta se rezolva simplu cu deblocarea cu cheia de federe, si nu se ajunge la situatii de genul celei de la Constanta.
Tom wrote:
N'ar fi mai logic sa spuna ca tramvaiele vechi ar trebui inlocuite cu unele noi, iar linia sa fie reparata?

Intr-o tara normala, da. In Romania, NU. Daca aducerea de autobuze este mai profitabila pentru cine trebuie, atunci se vor cumpara autobuze. In Romania inca nu e profitabil sa fii ecologist.
Sunt curios cum se va proceda la Bucuresti cu licitatia daca Siemens, Bombardier sau cine va participa nu vor sa dea comisioane.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 20:52 
Octavian wrote:
... Vagonul implicat este de tip tatra. Nu cred ca se poate intampla asa ceva de la simpla blocare a federelor...

In afara de tramvaiul KT4D 182 a mai ramas un V3A-C ramas blocat cu federele.Nu este vorba de acelasi incident.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Mar 2008 15:22 
Azi de 8 martie ,la 101 au lucrat cel putin 3 femei.Iar la 102 nu am fost si nu stiu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
Constanta, oras personalizat?


Este ciudat cum un oras sau o zona intra in constiinta colectiva. Cum este personalizat.... Uneori, eforturile oamenilor sunt zadarnice. Orasul este blamat prin epitete peiorative, sau prin situatii dubioase. (Vezi Giurgiu si... ciinii; desi azi, nu mai sunt maidanezi in oras. Sau nu mai erau prin '95-'96, cind am lucrat eu acolo.)
Alteori, oamenii incearca zadarnic sa realizeze ceva. Si nu reusesc. Din cauza lor, din cauza unor rauvoitori, din cauza unor interesati. Greu de spus... O fi fatalitatea!
Constanta, a incercat sa-si construiasca o linie de tramvai. In anii '40. Cum tramvaiul era adus (captura de razboi) de la Odesa, cu sine cu tot, dupa razboi a trebuit sa-l demonteze si sa-l trimita inapoi.
Prin anii '80, s-a incercat iar.
De data asta, lucrurile erau autohtone (sau prin bani autohtoni). Ceea ce este de remarcat este faptul ca autoritatile, au gindit orasul ca un prim oras romanesc si poate european, in care transportul in comun sa fie total electrificat. Cum s-ar spune azi, un transport (in comun) total ecologizat. Fara indoiala, trebuie sa ne raportam la autoritati (comuniste, evident), caci pe atunci nimic nu se putea face fara acordul lor.
Dar ideea si dorinta erau ale populatiei.
Constanta avea deja citeva linii de troleibuze in interiorul orasului. Liniile de tramvai, ocoleau orasul pe la exterior (pe atunci), ca un fel de centura de legatura. Exista o singura linie "interioara" de la gara (si Autogara Sud) la "Satul de Vacanta" (pe linga Autogara Nord). Legatura dintre gara si zona industriala si Poarta 6, erau jumatate interioare, jumatate de ocolire.
Din pacate, dupa '89, desi au existat eforturi pentru modernizarea parcului de troleibuze si tramvaie, s-a impus ideea ca transportul (in comun) electric ar fi mai costisitor decit transportul bazat pe combustibili fosili (motorina).
Nu stiu ce calcule s-au facut, si nu stiu cine a fost convins si cine a votat o astfel de decizie. Cert este ca aproape toate troleibuzele au fost date la fier vechi si inlocuite cu autobuze de mica capacitate. Intrebarea este: daca se cumparau troleibuze de aceeasi capacitate, cu podeaua jos, mai existau diferente economice? Si in favoarea cui.
Linia de tramvai care strabatea tot orasul pe Bdul. Lapusneanu, a fost desfiintata. Transportul a fost preluat de aceleasi autobuze cu platforma joasa.
Din pacate, toata infrastructura pentru troleibuze a fost desfiintata, firul de cupru fiind, evident, vindut. (Cu exceptia liniei 48 )
Acum, s-a inceput demontarea sinei de tramvai. Pe B-dul Al. Lapusneanu. Nu stiu ce se va pune in loc. Intimplator, am aflat ca in Arad, primaria a facut un imprumut substantial la UE, pentru a-si mari reteaua de tramvai. Acolo, tramvaiele sunt mai eficiente decit in Constanta?
Ceea ce ma mira, este ca nimeni nu indrazneste sa protesteze, nimeni nu "misca in front".
Chiar daca stiu ca aceste fenomene au adus comenzi si beneficii substantiale firmelor ce produc si comercializeaza motorina.
Acum, constantenii asista cum visul lor se destrama, din ratiuni...."economice". Desi s-a atras atentia asupra problemei energetice in UE, de dependenta de combustibili fosili de o anumita putere, desi rafinaria de linga Constanta nu mai este romaneasca, desi energia electrica este mai ieftina ...
Ce importa?
Ecologizarea? Ce-i aia? A... da, niste chestii de trecut in cuvintarile electorale, niste intilniri internationale, la care ne trimitem nepotii, amantele si ce s-o mai gasi pe acolo.
In schimb, s-au gasit alte "personalizari". Fostele vedete graniceresti, construite dupa model german (vedetele Lursen), in loc sa fie trimise la muzeu, au fost cocotate pe suporti si "pazesc" intrarile in oras. Iar una, este plasata chiar in parculetul garii. Nu cumva cei care intra in oras, sa nu stie ca sunt in Constanta si la malul marii.
Oare asta este personalizarea de care avea nevoie orasul Constanta? Oare acum, este cu adevarat personalizat?

Munteanu Mircea, 12.03.2008


http://www.romanialibera.com/articole/a ... yde%20Park


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 03:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7865
Am o vaga senzatie ca acest topic se va umple in curand... MAZare a castigat Primaria Constantei din primul tur (63,7%) :x :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 09:31 
Iar Scripcaru la Brasov cu 69,8% a castigat.
La aceste alegeri vad ca in multe orase/sectoare s-a mers pe continuitate. Pentru unii benefica...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 21:01 
170.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 21:43 
I-a venit randul si lui 130.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 11:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
Astfel s-a produs dezafectarea liniei 100...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
La rind, liniile 101 si 102...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 22:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
A existat si o linie 105 ce lega zona depoului de troleibuze de pe str. Dezrobirii de satul de vacanta din Mamaia. As vrea sa aflu date suplimentare despre acest traseu.

Citeva fotografii cu linia dezafectata, pe str. Dezrobirii. Constantenii, inventivi (am vazut ca nici bucurestenii nu se lasa mai prejos): parcare pe mijlocul drumului.

"Light parking".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
Incepem cu putina istorie.

124

Fotografii realizate de Stiasny in anul 2002.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
149

Fotografie realizata de Stiasny in anul 2002.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
Sa vedem impreuna ce tramvaie mai exista inca in municipiul Constanta.

139


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
142


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
146


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
147


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
148


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
149


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
154


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
157


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
158


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
159


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
160


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
161


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
162


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
164


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49760
165


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group