TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 15 Nov 2019 22:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008 00:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Producator specializat de vehicule feroviare, a dat nastere si unor vehicule rutiere (autobuze open double-decker inainte de primul razboi, troleibuze in cadrul unor afaceri de joint-venture sau societati derivate, in anii nostri).

Dar cel mai consistent aspect il constituie productia de rame pentru metrou. Multa vreme, fiind "mare secret mare", despre caracteristicile, numarul si destinul acestora nu s-a putut scrie mai nimic. Si astazi pluteste inca un aer de mister. Sper ca aici sa recuperam acest handicap mostenit de la istoria recenta, intr-o abordare de ansamblu.

La treaba, deci.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Aug 2008 00:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Uzinele Astra au produs si un tip de vagon nedreptatit de istorie. Este vorba de seria 24-27 despre care se spune ca ar fi identice cu automotoarele seria 700 (atentie, 700, nu 750) si care au constituit remorcile automotoarelor seria 77-0900. Conform celor afirmate de Serban Lacriteanu, au fost 201 de vagoane seria 24-27. Din pacate, acestea au fost scoase din uz, o parte fiind taiate, o parte gasindu-se in diverse locuri in diverse grade de descompunere sau folosite in alte scopuri. Poate ca daca aceste vagoane ar fi fost functionale, modernizarea automotoarelor ar fi implicat sistemul tras-impins, prin dotarea remorcilor cu post de conducere. Citez cele afirmate de d-l Lacriteanu precum si corectura care si-o face:

Serban Lacriteanu wrote:
Referitor la remorcile pe 2 oaii, aceste au fost construite la ASTRA Arad si Malaxa Bucuresti, incepand cu anul 1936. Cele facute la Astra au avut initial seria 82500 iar cele Malaxa seria 92000. Ambele tipuri au fost numerotate ulterior 50 53 24-27 700-1 pana la 900.


Si autocorectura:

Serban Lacriteanu wrote:
Imi cer scuze. si remorcile pe 2 osii seria 92000 au fost construite tot de ASTRA Arad si nu de Malaxa.


In fisierul de mai jos poate fi observat un astfel de vagon, sursa pozei fiind Railwayfan.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Aug 2008 01:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
1. In prezent, un astfel de vagon (daca nu cumva cel din imaginea de mai sus) se afla intr-un hal fara de hal. Este dat jos de pe osii iar ferestrele frontale sunt inlocuite cu bucati de tabla sudate in stilul cel mai barbar posibil.
2. Tot la uzinele Astra s-au construit niste automotoare diesel-electrice care, initial, au primit seria 400, au circulat pe linia privata Ploiesti-Valeni si au disparut dupa 1948. Conform celor spuse de Serbal Lacriteanu, o remorca a unui astfel de automotor a aparut in jurul anului 1980 si se putea observa acum cateva luni, alaturi de vagonul 24-27 batjocorit in cel mai ordinar mod posibil, . Si acesta e dat jos de pe osii. Sper sa nu am dreptate, dar, dupa cum se prezinta lucrurile, vagoanele respective - ambele facute la Astra asteapta:
-ori autogenul
-ori utilizarea loc ca depozit; daca asteptau autogenul de ce s-au inlocuit ferestrele cu bucati de tabla?
Codul UIC (daca l-a primit) al remorcii automotoarelor seria 400 nu il cunosc, dar ar trebui sa fie de tipul 24-xx, fiind un vagon de clasa a II-a pe doua osii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Aug 2008 23:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Poate ar trebui, totusi, ca acest topic sa fie impartit in mai multe parti... de ce spun asta? Pai, fost Astra Arad a fost privatizata pe bucati, aparand Astra Vagoane Calatori, Astra Trinity (vagoane de marfa) si Astra-Bus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Aug 2008 23:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Dr2005 wrote:
Poate ar trebui, totusi, ca acest topic sa fie impartit in mai multe parti... de ce spun asta? Pai, fost Astra Arad a fost privatizata pe bucati, aparand Astra Vagoane Calatori, Astra Trinity (vagoane de marfa) si Astra-Bus.


Insasi denumirea de Astra este aiuristica; Astra este o denumire poetica, potrivita pentru societati artistice, nicidecum pentru uzine de material Rulant. As propune doua solutii:
1. Titlul subiectului sa fie cel al denumirii uzinei la inaugurare (denumirea de dinainte de 1918). Sau, daca nu se cunoaste, titlul topicului sa ramana doar Intreprinderea de Vagoane Arad

2. Impartirea subiectului de care zicea Dragos nu e rea, dar s-ar putea pierde firul ideilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 00:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Dr2005 wrote:
Poate ar trebui, totusi, ca acest topic sa fie impartit in mai multe parti... de ce spun asta? Pai, fost Astra Arad a fost privatizata pe bucati, aparand Astra Vagoane Calatori, Astra Trinity (vagoane de marfa) si Astra-Bus.

Toate denumirile care le-a avut nu incap in titlu. Am modificat, lasandu-le pe acelea care corespund productiei de autobuze, troleibuze si rame de metrou. Daca considerati necesar, poate sa apara in viitor si un alt topic pentru vagoane de cale ferata "Astra Arad / Gh. Dimitrov / Flamura Rosie / I.V.A. / Astra Vagoane Calatori". Tot e prea lung ca titlu...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group