De la primul mesaj din acest topic s-au scurs aproape 2 ani... intre timp, reteaua de metrou a mai capatat cativa kilometri, ajungand la 69,5 km (inclusiv ,,tramvaiul" U6), linia U2 fiind prelungita de la Schottenring la Stadion Prater. Aceasta retea transporta zilnic peste 1,3 milioane de pasageri, intre orele 5 si 24 (chiar mai devreme si/sau mai tarziu, in fuctie de pozitia statiei fata de depou).
Reteaua are 3 depouri:
-Wasserleitungswiese (U1, U4)
-Erdberg (U2, U3)
-Michelbeuern (U6),
carora li se adauga 4 remize si mai multe linii de stocare localizate in punctele importante ale retelei.
Sistemul de siguranta folosit se numeste
LZB.
Parcul de vehicule:
Pentru liniile U1, U2, U3, U4
SGP tip U
,,Sagetile argintii" sunt primele garnituri livrate metroului vienez, incepand cu anul 1972. Sunt produse de SGP, designul fiind realizat de Johann Benda. Sunt alcatuite din 2 vagoane (a si b), cuplate semi-permanent, ambele vagoane fiind motoare si prevazute cu cate o cabina de conducere si cate trei usi pe fiecare parte, plus usa pentru cabina. Fiecare vagon are o lungime de 36,8 m si o latime de 2,8 m.
Fiecare vagon are o putere de 400 kW (deci 800 kW pentru o rama). Un tren poate fi compus din 1, 2 sau 3 rame.
Fiecare vagon are cate 49 de locuri pe scaune si 91 in picioare, astfel ca un tren normal (3 rame, 6 vagoane) are 294 de locuri pe scaune si 546 in picioare.
Intre 1972 si 1982 au fost livrate 135 de garnituri tip U, cu numerele de la #2001 la #2136 pentru vagoanele a, respectiv #3001-#3136 pentru vagoanele b. E lesne de inteles ca numerele sunt de forma #2abc+#3abc, unde abc sunt aceleasi.
In prezent, mai sunt in serviciu 61 de rame tip U (vedem mai tarziu ce s-a intamplat cu restul, nu sunt casate).
SGP tip U1
Incepand cu anul 1987, SGP a livrat o noua generatie de rame de metrou. Desi acestea sunt foarte asemanatoare (din punct de vedere estetic, dar si la dimensiunile si capacitatea vagoanelor) cu ramele tip U, partea tehnica a fost radical imbunatatita. Astfel, aceste 117 rame sunt echipate cu motoare asincrone trifazate si franare recuperativa. Incepand cu anul 2006 au fost dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED si camere de luat vederi in salon.
Numerele lor sunt cuprinse in intervalul #2201+#3201 - #2317+#3317.
SGP tip U2
Incepand cu 1999 s-a trecut la modernizarea ramelor tip U, in vederea prelungirii duratei de viata cu minim 20 de ani. Pana in prezent, 74 de rame tip U au devenit U2. Modernizarea a constat, printre altele, prin inlocuirea motoarelor de curent continuu cu motoare asincorne trifazate de curent alternativ.
Vehiculele modernizate au pastrat numerele originale.
tip V
La sfarsitul anilor '90, un consortiu format din companiile Siemens, ELIN si Adtranz a prezentat un nou tip de garnitura de metrou, numit tip V (,,V-Wagen"). Acest vehicul este alcatuit din 6 vagoane, cuplate permanent, din care 2 remorci cu post de conducere si 4 vagoane motoare intermediare. Intre vagoane sunt prevazute burdufuri de trecere, astfel ca pasagerii se pot muta dintr-un vagon in altul in timpul mersului. V-urile au fost primele garnituri de metrou vieneze dotate cu aer conditionat si camere video pentru supravegherea pasagerilor dar, totodata, au fost si primele metrouri cu scaune de plastic (ulterior s-au mai montat asemenea scaune incomode si in unele garnituri tip U/U1/U2). Desigur, ramele sunt dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED-uri. Prototipul a fost introdus in circulatie in decembrie 2000.
Fiecare garnitura de sase vagoane are o capacitate de 260 de locuri pe scaune si 618 in picioare.
In iunie 2002 au fost comandate 25 de garnituri, urmate de alte 15 in decembrie 2007 si 20 in septembrie 2009. Primele garnituri au sosit in februarie 2005, insa au fost introduse in circulatie abia la mijlocul lui august 2006 (!). In prezent, circula 29 de asemenea garnituri.
Numerele lor incep de la #3401+#2401+#2801+#2802+#2402+#3402 si continua dupa acest principiu.