TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 23:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:23 
Kolner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) deserveste orasul Koln si cateva suburbii ale acestuia. KVB detine 11 linii de tramvai/metrou usor (doua leaga Koln de Bonn) si 48 linii de autobuz.

Pentru inceput sa vedem cateva detalii despre Koln Stadtbahn - metroul usor.
Dupa terminarea celul de-al II-lea razboi mondial, majoritatea liniilor de tramvai au trebuit sa fie refacute. Intrucat traficul auto in zona centrala a crescut enorm s-a luat decizia ca noile linii de tramvai din centru sa fie subterane. Primul tunel s-a dat in folosinta in 1968 si a fost integrat in reteaua de tramvai. Incepand din 1973 s-a inceput modernizarea liniilor de tramvai si separarea lor de trafic (majoritatea subteran in centru), astfel incat incepand din 2006 tot sistemul este sub forma de metrou usor.
La sfarsitul lui 2008, se aflau in exploatare 11 linii "Stadtbahn": 1, 3, 4, 5, 7, 9, 12, 13, 15, 16 si 18, ultimile doua unind Koln-ul de Bonn. Cea mai scurta linie, 5 are 8,5km, iar cele mai lungi sunt 16 (44,4km) si 18 (46,2km).
Liniile 1, 7, 9, 12 si 15 sunt linii low-floor, iar 3, 4, 5, 13, 16 si 18 sunt high-floor, liniile beneficiind de peroane inalte pentru a le permite calatorilor un acces facil.

Intrucat ultimile tramvaie clasice au fost scoase din circulatie din 2006, parcul circulant actual este format doar din vehicule de tip metrou-usor. Indiferent de tip, acestea au lungime de aprox. 30m si latime de 2.65m si pot circula cu viteza de 80 km/h sau chiar mai mult. De obicei un tren este format dintr-un cuplu de doua astfel de vehicule.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:26 
Cele mai vechi vagoane in exploatare sunt Duewag Type B LRV. In prezent, in circulatie mai exista doar generatia a II-a din acest tip (seria K2100). Aceste vagoane sunt de tip high-floor.
Cand Duewag a fost preluat de Siemens Transportation Systems si desfintat, vagoanele Type B nu au mai putut fi disponibile desi in contract se stipula livrarea in continuare a acestui tip. Autoritatile din Koln au cerut vagoane noi, iar Siemens a prezentat "CitySprinter" - seria "K5000". Dupa doar 2 luni de testare, in august 1999, prototipul CitySprinter a tamponat la viteza de 50 km/h un alt tren aflat in statia subterana "Christophstrasse/Mediapark". Accidentul a fost cauzat de o cadere a echipamentelor electronice, ducand la imposibilitatea trenului de a frana. Bombardier a facut modificari la sistemele electronice de tractiune si in cele din urma a inceput livrarea seriei "K 5000" incepand cu vagonul #5101.

Vagoanele de metrou-usor low-floor au aparut din 1995, primele livrate fiind Bombardier Flexity Swift. Cele 124 de vagoane livrate pana in 1998 alcatuiesc seria "K4000" - numere de parc de la 4001.
Dat fiind faptul ca intre timp s-au modernizat si liniile 12 si 15, a aparut nevoia pentru mai multe vagoane low-floor. Bombardier a livrat astfel, o noua serie "K4500", bazata mai degraba pe seria "K5000".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:29 
Bombardier Flexity Swift - 4018 pe linia 9 la Neumarkt


Attachments:
koln stadtbahn - 4018_9.JPG
koln stadtbahn - 4018_9.JPG [ 316.75 KiB | Viewed 9758 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:31 
Bombardier Flexity Swift - 4041 - linia 1


Attachments:
koln stadtbahn - 4041_1.JPG
koln stadtbahn - 4041_1.JPG [ 355.08 KiB | Viewed 9757 times ]
koln stadtbahn - 4041_1_in.JPG
koln stadtbahn - 4041_1_in.JPG [ 313.68 KiB | Viewed 9756 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:41 
Bombardier Flexity Swift - 4124 - linia 9


Attachments:
koln stadtbahn - 4124_9.JPG
koln stadtbahn - 4124_9.JPG [ 328.06 KiB | Viewed 9749 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:42 
Statia de metrou usor - Koln Hbf


Attachments:
koln stadtbahn - statie koln hbf.JPG
koln stadtbahn - statie koln hbf.JPG [ 326.51 KiB | Viewed 9747 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:43 
Afisaj electronic in statia de metrou usor Neumarkt


Attachments:
koln stadtbahn - statie neumarkt.JPG
koln stadtbahn - statie neumarkt.JPG [ 395.78 KiB | Viewed 9748 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jan 2009 00:31 
Iata si un tramvai Duewag GT8 in anul 2005, cand inca mai circula.
Poza preluata de pe un forum german.


Attachments:
KVB_3209_2005.jpg
KVB_3209_2005.jpg [ 116.53 KiB | Viewed 9643 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group