Kolner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) deserveste orasul Koln si cateva suburbii ale acestuia. KVB detine 11 linii de tramvai/metrou usor (doua leaga Koln de Bonn) si 48 linii de autobuz.
Pentru inceput sa vedem cateva detalii despre Koln Stadtbahn - metroul usor. Dupa terminarea celul de-al II-lea razboi mondial, majoritatea liniilor de tramvai au trebuit sa fie refacute. Intrucat traficul auto in zona centrala a crescut enorm s-a luat decizia ca noile linii de tramvai din centru sa fie subterane. Primul tunel s-a dat in folosinta in 1968 si a fost integrat in reteaua de tramvai. Incepand din 1973 s-a inceput modernizarea liniilor de tramvai si separarea lor de trafic (majoritatea subteran in centru), astfel incat incepand din 2006 tot sistemul este sub forma de metrou usor. La sfarsitul lui 2008, se aflau in exploatare 11 linii "Stadtbahn": 1, 3, 4, 5, 7, 9, 12, 13, 15, 16 si 18, ultimile doua unind Koln-ul de Bonn. Cea mai scurta linie, 5 are 8,5km, iar cele mai lungi sunt 16 (44,4km) si 18 (46,2km). Liniile 1, 7, 9, 12 si 15 sunt linii low-floor, iar 3, 4, 5, 13, 16 si 18 sunt high-floor, liniile beneficiind de peroane inalte pentru a le permite calatorilor un acces facil.
Intrucat ultimile tramvaie clasice au fost scoase din circulatie din 2006, parcul circulant actual este format doar din vehicule de tip metrou-usor. Indiferent de tip, acestea au lungime de aprox. 30m si latime de 2.65m si pot circula cu viteza de 80 km/h sau chiar mai mult. De obicei un tren este format dintr-un cuplu de doua astfel de vehicule.
|