TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 15:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 890 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Jan 2009 21:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. I. Coroianu, spre str. Traian.

062, 080


Attachments:
str. I. Coroianu 062.JPG
str. I. Coroianu 062.JPG [ 82.22 KiB | Viewed 9569 times ]
080 -str. Traian.JPG
080 -str. Traian.JPG [ 88.91 KiB | Viewed 9570 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Jan 2009 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Traian.

153, 166, 168, 171, 062


Attachments:
153 -Str. Traian.JPG
153 -Str. Traian.JPG [ 87.15 KiB | Viewed 9568 times ]
166 -Str. Traian.JPG
166 -Str. Traian.JPG [ 88.2 KiB | Viewed 9569 times ]
166 -Str. Traian 1.JPG
166 -Str. Traian 1.JPG [ 104.29 KiB | Viewed 9568 times ]
168 -Str. Traian.JPG
168 -Str. Traian.JPG [ 90.9 KiB | Viewed 9569 times ]
171 -Str. Traian.JPG
171 -Str. Traian.JPG [ 96.46 KiB | Viewed 9569 times ]
062 Traian.JPG
062 Traian.JPG [ 90.92 KiB | Viewed 9568 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Jan 2009 21:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Traian.

034, 073, 167


Attachments:
034 -Str. Traian.JPG
034 -Str. Traian.JPG [ 100.11 KiB | Viewed 9565 times ]
073 -Str. Traian.JPG
073 -Str. Traian.JPG [ 127.22 KiB | Viewed 9566 times ]
167 -Str. Traian.JPG
167 -Str. Traian.JPG [ 132.84 KiB | Viewed 9567 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Jan 2009 21:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Traian, spre Piata Mihai Viteazul.


Attachments:
073 -Str. Traian 1.JPG
073 -Str. Traian 1.JPG [ 102.55 KiB | Viewed 9563 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 02:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Silviu Sintea wrote:
Str. Regele Ferdinand.

In dreapta -reteaua (nefolosita) catre Piata Mihai Viteazul.


Reteaua acee era destinata liniilor:
-4 barat (devenit, la renumerotare, 5)
-30 (devenit, la renumerotare, 2)
-8 (care s-a pastrat si dupa renumerotare)
-25 (o perioada de timp); troleibuzul 134, care circula pe 25, e surprins mergand pe respectiva retea
-35 (devenita 9) atunci cand accesul la gara era inchis din cauza constructiei liniei de tramvai (in anul 1987)

Macazul care racorda reteaua ceea (si care se gasea putin mai sus de central; vizavi de Hotel Vladeasa) avea doua particularitati:
1. patinele de comanda erau foarte departate una de alta; prima se afla nu departe de macazul mecanic care asigura racordarea linie 9 cu cea care venea de la Sora
2. existau doua abateri; practic, directa nu era; pe consola era o cutie pe care era desenata o sageata verticala (inainte) si una la stanga ,dar, din cate imi aduc aminte, macazul respectiv se comporta ca si cum directa era inainte. Daca nu gresesc, orice troleibuz care dorea sa ia curba de pe Regele Ferdinand in Piata Mihai Viteazul trebuia sa accelereze la a doua patina. Accelerarea la a doua patina se face pentru a actiona macazul pe abatere. Nu imi aduc aminte unde era intreruperea de curent, dar acesta nu e un criteriu chiar daca, de regula, separatorul e pus pe abatere.

De exemplu, macazul electric de pe Traian, care separa linia 1 de 3 si 4 are intreruperea de curent pe directa; daca soferul nu franeaza corespunzator da o flama zdravana


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 10:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Exista directia inainte, urmata de un element de curba, pt. Mihai Viteazu. Pe acest sens era intreruperea de curent iar actionarea pt. acea directie se realiza cu ajutorul patinei nr. 2 (de linga magazinul Central).
Directia dreapta era folosita de troleibuzele ce mergeau la gara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
O alta zona interesanta se afla in cartierul Manastur.
Troleibuzele ce vin dinspre Centru, pe Calea Manastur, intra pe sub pasaj Calvaria pe str. Primaverii, ajungind la capatul de linie situat la intersectia str. Primaverii cu str. Bucium. Pe str. Bucium circula autobuzele ce ajung pe Calea Floresti, apoi in Centru. Troleibuzele au statia de imbarcare linga intersectia str. Primaverii cu Aleea Clabucet, ruleaza pe str. Izlazului apoi pe str. Campului, revenind pe Calea Manastur.

Exista retea pe sensul opus, Calea Manastur -str. Campului -str. Izlazului. Reteaua a fost folosita ultima data in anul 1993 sau 1994, cind troleibuzele intorceau in sensul giratoriu Primaverii/Izlazului. Exista un macaz electric acolo, cu retea ce facea legatura cu str. Primaverii /str. Bucium, pus "pe direct" pe aceasta legatura.


Attachments:
str. Islazului -pe partea stinga retea nefolosita.JPG
str. Islazului -pe partea stinga retea nefolosita.JPG [ 82.74 KiB | Viewed 9475 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Configuratia retelei de troleibuz in sensul giratoriu Primaverii/Izlazului s-a schimbat. S-a montat macaz electric pe str. Primaverii, troleibuzele traseului 7 intrind in sensul giratoriu, pe str. Izlazului.


Attachments:
018 -1- Manastur.JPG
018 -1- Manastur.JPG [ 107.67 KiB | Viewed 9475 times ]
Manastur 10 -101-.JPG
Manastur 10 -101-.JPG [ 111.31 KiB | Viewed 9472 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Sensul giratoriu Primaverii/Izlazului, traseul 7.


Attachments:
027 -7- rond Islazului.JPG
027 -7- rond Islazului.JPG [ 108.05 KiB | Viewed 9473 times ]
027 -7- Islazului.JPG
027 -7- Islazului.JPG [ 108.62 KiB | Viewed 9474 times ]
Manastur 027 -7-.JPG
Manastur 027 -7-.JPG [ 107.22 KiB | Viewed 9474 times ]
Manastur 027 -7 spre str. Islazului.JPG
Manastur 027 -7 spre str. Islazului.JPG [ 90.72 KiB | Viewed 9473 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Primaverii.

002, 003, 018, 034, 042, 106


Attachments:
Manastur 002 -25.JPG
Manastur 002 -25.JPG [ 101.45 KiB | Viewed 9471 times ]
Manastur 002 -25-.JPG
Manastur 002 -25-.JPG [ 125.41 KiB | Viewed 9471 times ]
Manastur 003 -25-.JPG
Manastur 003 -25-.JPG [ 114.02 KiB | Viewed 9471 times ]
Manastur 018.JPG
Manastur 018.JPG [ 91.83 KiB | Viewed 9471 times ]
Manastur 034.JPG
Manastur 034.JPG [ 107.59 KiB | Viewed 9470 times ]
Manastur 042 -1-.JPG
Manastur 042 -1-.JPG [ 88.65 KiB | Viewed 9471 times ]
Manastur 106 -1-.JPG
Manastur 106 -1-.JPG [ 114.1 KiB | Viewed 9470 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Primaverii.

150, 155, 161, 162, 163, 169


Attachments:
Manastur 150 -25-.JPG
Manastur 150 -25-.JPG [ 111.2 KiB | Viewed 9469 times ]
Manastur 155 -6-.JPG
Manastur 155 -6-.JPG [ 138.82 KiB | Viewed 9470 times ]
Manastur 161 -25-.JPG
Manastur 161 -25-.JPG [ 111.62 KiB | Viewed 9470 times ]
Manastur 162 -6-.JPG
Manastur 162 -6-.JPG [ 114.69 KiB | Viewed 9469 times ]
Manastur 163 -25-.JPG
Manastur 163 -25-.JPG [ 99.08 KiB | Viewed 9470 times ]
Manastur 169 -6-.JPG
Manastur 169 -6-.JPG [ 108.48 KiB | Viewed 9469 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Primaverii (zona Aleea Clabucet /str. Bucium).

023, 020, 160, 170, 051


Attachments:
Manastur -023.JPG
Manastur -023.JPG [ 107.97 KiB | Viewed 9467 times ]
Manastur 020 -25-.JPG
Manastur 020 -25-.JPG [ 107.19 KiB | Viewed 9469 times ]
Manastur 160 -6-.JPG
Manastur 160 -6-.JPG [ 85.54 KiB | Viewed 9468 times ]
Manastur 170 -25-.JPG
Manastur 170 -25-.JPG [ 86.48 KiB | Viewed 9467 times ]
051 -25- Manastur.JPG
051 -25- Manastur.JPG [ 106.53 KiB | Viewed 9465 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Imagini din zona garajului Manastur.

150, 156, 161, 029


Attachments:
Manastur -150.JPG
Manastur -150.JPG [ 87.87 KiB | Viewed 9466 times ]
Manastur -150a.JPG
Manastur -150a.JPG [ 117.46 KiB | Viewed 9466 times ]
Manastur -156.JPG
Manastur -156.JPG [ 93.18 KiB | Viewed 9466 times ]
Manastur -156a.JPG
Manastur -156a.JPG [ 103.25 KiB | Viewed 9467 times ]
Manastur -156b.JPG
Manastur -156b.JPG [ 103.6 KiB | Viewed 9467 times ]
Manastur -161.JPG
Manastur -161.JPG [ 112.78 KiB | Viewed 9467 times ]
Manastur 051, 029.JPG
Manastur 051, 029.JPG [ 107.14 KiB | Viewed 9467 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Garaj Manastur.


Attachments:
depou  Manastur 10, 65, 41.JPG
depou Manastur 10, 65, 41.JPG [ 91.84 KiB | Viewed 9465 times ]
Manastur -41d.JPG
Manastur -41d.JPG [ 122.25 KiB | Viewed 9464 times ]
Manastur -0451.JPG
Manastur -0451.JPG [ 98.69 KiB | Viewed 9465 times ]
Manastur -002.JPG
Manastur -002.JPG [ 122.31 KiB | Viewed 9464 times ]
Manastur -007, 002.JPG
Manastur -007, 002.JPG [ 160.11 KiB | Viewed 9464 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Garaj Manastur.

034, 106, 155, 160, 162, 170


Attachments:
Manastur -034.JPG
Manastur -034.JPG [ 100.41 KiB | Viewed 9463 times ]
Manastur -106b.JPG
Manastur -106b.JPG [ 102.35 KiB | Viewed 9465 times ]
Manastur -155.JPG
Manastur -155.JPG [ 95.84 KiB | Viewed 9464 times ]
Manastur -160.JPG
Manastur -160.JPG [ 86.6 KiB | Viewed 9464 times ]
Manastur -162.JPG
Manastur -162.JPG [ 89.69 KiB | Viewed 9464 times ]
Manastur -005, 170.JPG
Manastur -005, 170.JPG [ 140.74 KiB | Viewed 9463 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 12:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Capatul de linie al traseului 8, fost troleibuz, la iesire din Cluj Napoca spre Apahida. Troleibuzele de pe acest traseu au fost retrase din circulatie exact cand a fost data in folosinta benzinaria LukOil, construita chiar in acel capat de linie!?

Daca se va reda in folosinta traseul de troleibuz nr. 8 propun sa se desfiinteze actualul capat de linie din jurul benzinariei si sa se prelungeasca reteaua (cca 100 m) pana in sensul giratoriu, langa pilonul viaductului autostrazii.


Attachments:
tr. 8.JPG
tr. 8.JPG [ 67.66 KiB | Viewed 9182 times ]
tr. 8 a.JPG
tr. 8 a.JPG [ 83.45 KiB | Viewed 9182 times ]
tr. 8 b.JPG
tr. 8 b.JPG [ 85.67 KiB | Viewed 9182 times ]
tr. 8 c.JPG
tr. 8 c.JPG [ 64.37 KiB | Viewed 9182 times ]
tr. 8 d.JPG
tr. 8 d.JPG [ 102.45 KiB | Viewed 9182 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 14:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Bul. Horea.

Reteaua de troleibuz este ancorata cu ajutorul consolelor iar cea de tramvai, cu traversee.

Multe masini sunt parcate pe banda 1, ingreunand deplasarea troleibuzelor. In plus, nici reteaua nu mi-a parut a fi bine intretinuta.


Attachments:
Horea 175.JPG
Horea 175.JPG [ 113.95 KiB | Viewed 9166 times ]
Horea 001.JPG
Horea 001.JPG [ 112.34 KiB | Viewed 9166 times ]
P1130456.jpg
P1130456.jpg [ 125.1 KiB | Viewed 7719 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Bul. Horea.

165, 175.


Attachments:
Horea 165.JPG
Horea 165.JPG [ 82.91 KiB | Viewed 9166 times ]
Horea 175 t.JPG
Horea 175 t.JPG [ 108.06 KiB | Viewed 9165 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 14:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Bul. Horea.

071, 153, 157, 159


Attachments:
Horea 071.JPG
Horea 071.JPG [ 77.19 KiB | Viewed 9164 times ]
Horea 153.JPG
Horea 153.JPG [ 103.39 KiB | Viewed 9165 times ]
Horea -157.JPG
Horea -157.JPG [ 79.95 KiB | Viewed 9164 times ]
Horea 159.JPG
Horea 159.JPG [ 80.68 KiB | Viewed 9165 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Bul. Horea.

156, 169


Attachments:
Horea 156.JPG
Horea 156.JPG [ 85.76 KiB | Viewed 9162 times ]
Horea 169.JPG
Horea 169.JPG [ 89.22 KiB | Viewed 9162 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 14:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Pe partea opusa se afla in conservare reteaua de troleibuz ce asigura legatura Gara - Piata Mihai Viteazu. Acest tronson nu a mai fost folosit dupa ce a fost introdus tramvaiul.


Attachments:
Horea a.JPG
Horea a.JPG [ 137.33 KiB | Viewed 9161 times ]
Horea c.JPG
Horea c.JPG [ 84.71 KiB | Viewed 9161 times ]
Horea d.JPG
Horea d.JPG [ 117.77 KiB | Viewed 9160 times ]
Horea e.JPG
Horea e.JPG [ 93.78 KiB | Viewed 9161 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Mar 2009 01:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Silviu Sintea wrote:
Exista directia inainte, urmata de un element de curba, pt. Mihai Viteazu. Pe acest sens era intreruperea de curent iar actionarea pt. acea directie se realiza cu ajutorul patinei nr. 2 (de linga magazinul Central).
Directia dreapta era folosita de troleibuzele ce mergeau la gara.


Aici este o contradictie:

1. Actionarea macazului. Daca nu gresesc, la macazele cu doua patine:
-directa se actioneaza de catre prima patina
-abaterea de catre a doua

Troleibuzele care mergeau la gara nu cumva actionau patina de langa separator? Daca iti mai aduci aminte, dupa macazul mecanic care asigura unirea liniei 9 cu 2, 3 si 4 se afla un separator iar la distanta mica prima patina. Frecvent, imi aduc aminte ca acolo se producea flama, ori producerea flamei ar trebui sa insemne comanda macazului. A doua patina era, intr-adavar, destul de aproape de Central, chiar langa macaz. Pentru ca, nu cumva, sa fie actionata din greseala, troleibuzele care mergeau la gara chiar franau la trecerea peste ea. Sau gresesc? Totusi, parca tin minte ca 8-ul accelera la a doua patina, dand flama.

Deci, dupa modul de functionare, macazul se comporta ca unul inainte si la dreapta:
-patina de langa separator se actiona de catre troleibuzele 2, 3 si 4; ca si cum, acestea ar fi mers pe directa
-patina de langa Central de catre 2, 5 si 8; ca si cum acestea ar fi mers pe abatere, mai ales ca si eu tin minte ca acolo era intreruperea de curent
pe undeva, e si logic; troleibuzele care mergeau la gara isi continuau mersul inainte iar cele ce o luau catre piata faceau viraj la dreapta

2. Configuratia retelei. Judecand dupa acest aspect, da, intr-adevar, ai dreptate. Elementul de curba pentru directia Gara era mai aproape de macaz decat elementul pentru directia Piata Mihai Viteazul. ca si cum, intr-adevar, macazul ar fi de tipul inainte si la stanga.

O vreme m-am gandit la urmatoarea ipoteza. Orice asemanare e posibil sa aiba legatura cu realitatea.

A. Macazul a fost gandit ca unul de tip inainte si la stanga; abaterea fiind, in acest caz, linia spre gara. Poate ca a si functionat ca atare iar patinele erau mai apropiate; intreruperea de curent pe directa e ceva atipic, dar mai exista asemenea macaze in Cluj. In plus, eu imi amintesc de cutia cu sageti care indica clar inainte si la dreapta
B. Ulterior, si-au dat seama ca un macaz de tip inainte si la stanga e ilogic din moment ce directiile retelelor erau inainte (gara) si la dreapta (Piata Mihai Viteazul). Ca urmare:
-abaterea a devenit directa, fiind actionata de catre prima patina
-directa a devenit abatere
fara ca sa se schimbe configuratia retelei; elementul de curba mai apropiat a ramas pe linia de gara
Oare de la bun inceput au fost patinele de comanda atat de departate sau dispunerea lor departata e consecinta posibilei schimbari de functionare a macazului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Mar 2009 13:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Nu e contradictie. La macazul de la Central, prima patina actiona macazul pt. "stanga" (bul. Horea) iar patina a doua pt. "inainte" (Piata Mihai Viteazul". Intotdeauna stiu ca a functionat asa. M-a mirat doar ca patina de actionare pt. Piata Mihai Viteazul era foarte aproape de macaz, directie ce avea si "intrerupere de curent".

Ai detalii legate de configuratia retelei de troleibuz in zona garii si Horea -M. Viteazul, inainte de introducerea tramvaiului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 00:36 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Silviu Sintea wrote:
Ai detalii legate de configuratia retelei de troleibuz in zona garii si Horea -M. Viteazul, inainte de introducerea tramvaiului?


Pe strada Horea, pe sensul de intoarcere de la Gara spre Piata Mihai Viteazul se aflau doua elemente. Din pacate, nu am poze.

1. Un separator de tip vechi, cu suporti dreptunghiulari, similar celor care erau, candva, in Constanta si la Bucuresti. Acesta se afla, undeva, in zona intersectiei strazii Horea cu Crisan. Vizavi, pe sensul spre gara, mai era un astfel de separator, dar care s-a inlocuit cu unul de tip "intermediar", similar celui care era, candva, in dreptul actualului Seminar Teologic Unit (pe atunci, acolo era Scoala Ajutatoare). Cand troleibuzele treceau separatoarele respective, cei din interior auzeau o detunatura scurta, dar puternica

2. Un macaz electric, de tip inainte si la stanga (sper a nu gresesc), situat langa benzinarie; acolo unde Strada Stefan Ludwig Roth (Maloasa) se uneste cu Horea. Pe abatere mergeau 3-ul si 4-le iar pe directa 9-le (pe atunci 35). Macazul respectiv era singurul de pe traseul 9 (ex 35) care era abordat pe directa. In rest, toate macazele, fie electrice, fie mecanice, erau abordate pe abatere

3. Langa Posta Centrala era un macaz mecanic unde 1-le si 14-le intrau pe directa iar 9-le (35-ul) pe abatere. Asta in conditiile in care 35-ul venea drept, deci, directa trebuia sa-i fie alocata acestuia; 1-le si 14-le luau viraj.

4. In mod sigur, la intersectia Piata Mihai Viteazul-Doja-Baritiu erau 3 cruci. Doua au disparut, dar cea care a ramas avea o configuratie diferita de cea actuala. in sensul ca intreruperea de curent era pe linia care pe liniile 3 si 4 nu pe 1 si 14 cum ar fi fost de asteptat. Frecvent se dadeau flame; troleibuzele liniei 3 si 4 se grabau sa prinda verdele si nu totdeauna franau indeajuns sa treaca suficient de incet pe la intreruperea de curent. In prezent, intreruperea de curent e pe linia 1; 3-ul si 4-le pot trece repede ca, neavand intrerupere de curent, scanteile sunt minuscule


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 01:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Silviu Sintea wrote:
Nu e contradictie. La macazul de la Central, prima patina actiona macazul pt. "stanga" (bul. Horea) iar patina a doua pt. "inainte" (Piata Mihai Viteazul". Intotdeauna stiu ca a functionat asa. M-a mirat doar ca patina de actionare pt. Piata Mihai Viteazul era foarte aproape de macaz, directie ce avea si "intrerupere de curent".

Ai detalii legate de configuratia retelei de troleibuz in zona garii si Horea -M. Viteazul, inainte de introducerea tramvaiului?


In poza din fisierul atasat (prezenta pe Flickr.com) se pot vedea:

1. patinele, care sunt apropiate
2. macazul, cu intreruperea de curent pentru linia care merge la Piata
3. elementul de curba al liniei de Piata; nu se vede elementul de curba al liniei care merge la gara
4. nu se vede macazul mecanic de langa posta deoarece, la vremea respectiva, nu exista troleibuz pe relatia Gara-Manastur.


Attachments:
File comment: Patinele de comanda ale macazului electric de pe strada Doja. A se remarca pozitia intreruperii de curent pe linia de Piata; de asemenea, se remarca faptul ca linia spre Piata are un unghi mult mai pronuntat decat cea spre Horea. Care e directa??
Doja 1974.jpg
Doja 1974.jpg [ 81.94 KiB | Viewed 8086 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 08:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Eu nu am prins configuratia aceea. Prima patina a fost mutata in amonte, dupa macaz mecanic si separator, iar patina a doua a fost mutata chiar inainte de macazul electric!

Troleibuzele ajungeau in fata garii mari? Se reincadrau pe bul. Horea pe ruta pe care o are acum tramvaiul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 12:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Silviu Sintea wrote:
Eu nu am prins configuratia aceea. Prima patina a fost mutata in amonte, dupa macaz mecanic si separator, iar patina a doua a fost mutata chiar inainte de macazul electric!

Troleibuzele ajungeau in fata garii mari? Se reincadrau pe bul. Horea pe ruta pe care o are acum tramvaiul?


Troleibuzele ajungeau in fata Garii Mari, dar intorceau in Piata Garii. Intrarea pe strada Horea se facea din Piata Garii, nu de pe Caragiale; troleibuzele nu aveau ruta pe care o are in prezent, tramvaiul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 19:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Care ar fi putut fi ratiunea pentru care se foloseau doua patine de comanda?

1. Nu era dorita instalarea unui mecanism de revenire a macazului pe directia implicita? Era mai scump sau mai greu de intretinut acest mecanism?
2. Pe ambele directii, fluxurile erau foarte apropiate ca intensitate?
3. Soferii sufereau de neatentie cronica, gresind prea frecvent directia, in cazurile in care era doar o patina?
4. Se dorea ca vehiculele care intra pe directia secundara sa poata pastra o distanta mai mica intre ele, din motive de trafic aglomerat?

Fiind intr-o epoca in care orice economie de echipament conta, trebuie sa fi existat o ratiune bine fundamentata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 02:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. La Cluj, functionarea macazelor este urmatoarea:

A. Prima patina actioneaza directa; in acest caz, e chiar de dorit ca, la trecerea peste a doua patina, sa se franeze

B. A doua patina actioneaza abaterea; de regula, poate din reflex, poate din ratiune de siguranta, se franeaza la prima patina

C. De cele mai multe ori, intreruperea de curent este pe abatere, dar, in cazul macazului de pe Traian, directa are interuperea. De asemenea, mai exista un macaz mecanic cu interuperea de curent pe directa. Era ori cel de langa Posta Centrala, ori cel de pe Cuza Voda. Nici unul dintre acestea nu mai sunt.

Cine calatorea cu troleibuzul pe Cuza Voda (dedesubtul locului unde sunt prinse captatoarele) auzea bubuituri repetate deoarece, pe strada respective erau:
-un macaz mecanic
-doua patine de comanda pentru macazul electric
-macazul electric
-daca memoria nu ma inseala, acolo era si un separator

2. Cum functioneaza macazul cu o patina? Ce face soferul ca sa actioneze directa si ce face sa actioneze abaterea?

Uneori, troleibuzul din spate il putea gresi pe cel din fata, prin actionarea patinei de directa cand cel din fata a comutat pe abatere; de regula, insa, soferul se oprea la o distanta suficient de mare fata de primul senzor pentru ca, odata ce troleibuzul din fata a trecut de macaz, acesta sa poata accelera serios

3. Nu de putine ori m-am gandit cum ar fi ca macazele electrice sa fie actionate cu o telecomanda. E chiar atat de scump un senzor de infrarosu? Evident, bataia telecomenzii sa fie suficient de mica pentru a evita glume proaste de genul comutarea macazului pe abatere cand trebuie sa fie pe directa si invers.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 02:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
O alta zona interesanta din acest punct de vedere era inceputul strazii Fabricii si capatul Bulevrdului 21 Decembrie.

A. La capatul Bulevardului 21 Decembrie se afla un macaz electric inactiv; nu ava patine de comanda:
-directa o constituie linia spre IRA si Aeroport
-abaterea o constituia linia spre zona industriala; aceasta era spre dreapta, contrar logicii dupa care, cand o lua la stanga, spre strada Fabricii, avea doua cruci cu intrerupere de curent. Probabil, tronsonul abaterii cuprins intre macaz si Piata Marasti era fosta linie 2 care, intr-adevar, o lua la dreapta, pe BNA / Dorobantilor.
Pentru a intra pe abatere, trebuiau mutate captatoarele manual; neavand patine de comanda, macazul era cuplat tot timpul pe directa

B. Tot la capatul Bulevardului 21 Decembrie se afla un macaz mecanic; directa o constituia linia care venea dinspre IRA iar abaterea o bretea care se desprindea din fosta linia 10 si care, o perioada scurta de timp, a fost folosita de 14 (la intoarcere ,avea traseul CUG-Marasti-Manastur); in rest, era inactiva

C. La inceputul strazii Fabricii erau, de asemenea, 4 fire intr-o configuratie asemanatoare celei de la intersectia Vlaicu-Cehoslovaciei:
MACAZUL MECANIC
-linia 10 dus - abatere
-breteaua 21 Decembrie-Fabricii - directa, desi era folosita rar
MACAZUL ELECTRIC
-directa: linia 10 intors
-abaterea: reteaua Fabricii-21 Decembrie, utilizata de 14 pentru o perioada scurta de timp (parca a fost una din vizitele de lucru ale Tovarasului... stiu sigur ca, la o astfel de vizita, troleibuzele liniei 1 si 9/35 efectuau o bucla in Piata Victoriei)

Nu trebuie uitat complexul de macaze de la inceputul strazii Aurel Vlaicu, care asigura racordul liniei 10 cu 3, 4, 8, 25


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 890 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group