TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 00:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Mar 2009 17:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Expresul de Obor nu face statie la Baneasa (fosta candva regala si prezidentiala), desi nu ar costa nimic si ar fi o legatura utila pentru multi. In acelasi timp, se face mare caz de P.O. Dragonul Rosu si semnificatia sa determinanta, inclusiv economic. Ce sa intelegem din asta, ca s-a pus in circulatie doar pentru a-i satisface pe angajatii/patronii Dragonului? Am ajuns si la CFR-Cacatori sa facem curse in conventie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Mar 2009 21:50 
Pai hai sa dam un mail la Dragonu Rosu si sa zicem ca vrem sa luam trenul din Baneasa, dupaia trecem la halta Basarab, po Carpati, Podul Constanta, Podul Aviatiei, Pipera, si vdem noi ce mai gasim.
Daca ma gandesc bine, o oprire la Podul Constanta si po Carpati ar putea dubla numarul pasagerilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 12:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Dupa ani lungi de agonie se pare ca nu se mai doreste mentinerea in viata a CFR-ului, ci doar pastrarea acestuia in coma, cu ajutorul "aparatelor", pentru ca mai e loc de muls.

Incepand cu 1 aprilie se desfiinteaza nu numai rute ci si programe existente. Pe ce baza se fac aceste modificari nu pot sa spun.
Se vorbeste de restructurare. Se ajunge pana acolo incat vor fi dati afara si instructorii speciali. Acestia vor fi inlocuiti de catre inginerii angajati in ultimii ani pe criterii politice. Sunt curios cum, de exemplu, o sa faca instructaj inginera din Sighisoara, ce a absolvit Silvicultura!

Ati auzit de GFR (Grup Feroviar Roman)? Cine coordoneaza activitatea acestei firme? Cine raspunde, va primi premiu din partea lui Radu Berceanu finantarea unei calatorii dus Dangeni - Saveni.

Cat a investit in infrastructura RegioTrans? Nu primiti nici un premiu pt. ca s-a luat totul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 19:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Silviu Sintea wrote:
Dupa ani lungi de agonie se pare ca nu se mai doreste mentinerea in viata a CFR-ului, ci doar pastrarea acestuia in coma, cu ajutorul "aparatelor", pentru ca mai e loc de muls.

Dupa cum merg lucrurile, se pare ca nu prea mai e de muls, de s-a inceput cu ,,mulgerea" cu autogenul a unor trenuri si cu utilizarea celor care inca nu au norma de casare indeplinita pe rute gen Bucuresti - Dragonul Rosu, ori cele de pe Otopeni care, desi ar putea prelua un numar mare de navetisti, li se face reclama doar ca ,,Henri Coanda Express" cand, de fapt, sunt niste personale ca toate celelalte, cu aceleasi tarife (6 RON platesti pana la Aeroport ca 2,8 e autocarul).

Silviu Sintea wrote:
Incepand cu 1 aprilie se desfiinteaza nu numai rute ci si programe existente. Pe ce baza se fac aceste modificari nu pot sa spun.

Treaba e ca se anuleaza tocmai trenurile profitabile, acele trenuri care sosesc pe la 7:00 in orase, numai bune de adus muncitorii la lucru si elevii la liceu si perechile lor de pe la 17:00 si 19:00 - 20:00 care aduceau inapoi categoriile descrise mai sus. Se lasa in schimb in circulatie trenuri care pleaca spre oras pe la 1 - 2:00 AM si se intorc pe la 12, cand oricum nu merge nimeni cu ele la ora aia. Voi incerca sa fac o lista cu toate anularile astea... (dupa ce am pierdut 3 nopti sa modific tot mersul tiparit)

Silviu Sintea wrote:
Sunt curios cum, de exemplu, o sa faca instructaj inginera din Sighisoara, ce a absolvit Silvicultura!

Face la padure cu organu' (de control, nu va ganditi la altceva) C.F.R.-ului. :twisted:

Silviu Sintea wrote:
Ati auzit de GFR (Grup Feroviar Roman)? Cine coordoneaza activitatea acestei firme?

E coordonata de cineva care a stiut sa ia gratis un parc de locomotive si vagoane de milioane de euro. Acum circula cu ele doar in Ungaria si Bulgaria, pentru ca, conform contractului, nu are voie in Romania. Dupa ce se va finaliza procedura de primire de locomotive si punerea lor in circulatie, mai mult ca sigur ca va ataca contractul la consiliul concurentei si va castiga. Atunci statul va ramane doar cu partea neprofitabila din CFR Marfa, ca restul va fi fost deja transferat G.F.R.-ului, impreuna cu contractele C.F.R. Marfa. Momentan G.F.R. lucreaza la pret de dumping, atragand mari clienti ai C.F.R. Marfa.


Silviu Sintea wrote:
Cat a investit in infrastructura RegioTrans?

Suficient cat sa isi creasca viteza de circulatie pe sectiile lor. Chiar daca nu vorbim de sume mari, au fost lucrari pe care C.F.R. le-a ignorat ani de-a randul, preferand sa impuna tot felul de limitari, pana a zburat linia in rau (vezi Gura Putnei - Nisipitu, inchisa de curand, desi sectia e SUPERBA ca peisaj). Cei de la RegioTrans au consolidat podurile si podetele, au inlocuit suruburile furate de pasarile daunatoare culturilor agricole (sa nu facem discriminare), au mai completat pietrisul pe unde era nevoie, au mai strans/slabit joantele etc. Deci lucrari de mica amploare la prima vedere, dar care, cumulate, au adus beneficii mari operatorului si calatorilor.
Desigur, s-a inceput punerea de bete si-n roatele RegioTransului. AFER a primit ordin sa nu mai autorizeze niciun vehicul (fie el locomotiva, automotor sau simplu vagon) 2nd hand luat din afara... acum, practic, RegioTrans sta cu Gara Intorsura Buzaului plina de rame si au mai adus si ceva X4500 care asteapta pe la Brasov. Asa ca, singura solutie ramane achizitonarea materialului rulant din tara. Dar de unde? Daca locomotive mai poti sa iei de la privati, vagoane nu ai de unde (decat sa le iei noi, dar sunt exagerat de scumpe si nu se pot amortiza doar pe trenuri de navetisti)... decat de la C.F.R. Calatori. Dar, C.F.R. (indiferent la care din societatile desprinse din fostul S.N.C.F.R. ne referim) nu vinde a privati, ci doar la fier vechi sau la G.F.R. (de la C.F.R. Marfa la G.F.R. gratis, de la restul societatilor la pret de fier vechi, desi locomotivele sunt perfect functionale si complete) si, foarte rar, la vreun privat, gen DoriTrans ori Rompetrol. In rest... doar inchiriere, la 1000 de euro/zi de vehicul motor (nu stiu la vagoane cat e). De aia RegioTrans a inceput sa circule cu Malaxe inchiriate de la C.F.R.. Asa spera Berceanu ca ii va desfiinta... pai sa platesti 1000 de euro pe zi chirie + motorina + reparatii pentru un jeg din ala... calatorii care se asteptau la ceva bun si confortabil odata cu privatizarea vor merge la dube, iar RegioTransul va ajunge un C.F.R. mai mic pe rutele respective.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Daca CFR-ul nu e in stare sa asigure anumite rute si programe de circulatie, sa le concesioneze, nu sa le desfiinteze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 19:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pai asta e... ca daca e concesionata nu mai aduce bani la stat, deci nu mai au de unde sa fure... s-a demonstrat "stiintific" ca, odata cu trecerea in conservare, linia tinde sa se ,,evapore", vezi Oradea - Baile Felix si diverse portiuni de cai ferate inguste sau industriale furate aproape 100%. Si va asigur ca nu le-a furat nea' Ion sa-si hraneasca piranda si puradeii, ci s-a furat oragnizat, cu autogen, macara, camion si tot tacamul. Bucatile de sina sunt prea grele pentru a fi carate asa ... la 49kg/metru liniar, o bucata dintre 2 joante poate avea 10-15m, deci peste 490 kg, plus ca, din cauza lungimii, nu incape intr-o caruta sau masina obisnuita.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 20:59 
Cine cordoneaza activitatea GFR? Fostul director CFR MARFA Pitesti.
(nu sunt sigur, se poate sa fac confuzie cu fostul director CFR MARFA Brasov, care coordoneaza activitatea la Servtrans, sau cu fostul director CFR CALATORI Brasov, care coordoneaza RegioTrans, sau cu fostul director CFR MARFA Constanta, care coordoneaza UniferTrans, oricum prindeti voi ideea in mare).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Mar 2009 21:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Dr2005 wrote:
De aia RegioTrans a inceput sa circule cu Malaxe inchiriate de la C.F.R.. Asa spera Berceanu ca ii va desfiinta... pai sa platesti 1000 de euro pe zi chirie + motorina + reparatii pentru un jeg din ala... calatorii care se asteptau la ceva bun si confortabil odata cu privatizarea vor merge la dube, iar RegioTransul va ajunge un C.F.R. mai mic pe rutele respective.


Legat de inchiriatul de material rulant:

Art. 28. -
(1) Operatorii de transport feroviar care preiau, in conditiile legii, activitatea de transport feroviar public de calatori pe sectii de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile primesc, in conditiile legii, prin contract de inchiriere de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., parcul de material rulant necesar desfasurarii activitatilor asumate pentru primii 3 ani de activitate si preiau personalul feroviar calificat de la C.F.R. si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., necesar efectuarii activitatii de transport feroviar public de calatori. Nivelul chiriei va fi la nivelul cheltuielilor pe care le inregistreaza Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., in calitate de proprietar, cu acest parc de material rulant.
(2) Dupa incheierea perioadei de 3 ani de valabilitate a contractului de inchiriere pentru materialul rulant, o comisie formata din reprezentanti ai C.F.R., ai Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. si ai Ministerului Transporturilor va face o analiza a indeplinirii obligatiilor asumate de operatorul de transport feroviar si va decide asupra conditiilor de prelungire a contractului de inchiriere sau va decide achizitia materialului rulant de catre operatorul respectiv, in conditiile legii.
http://www.legestart.ro/AfisareAct.aspx?id_act=289114

Quote:
Pai asta e... ca daca e concesionata nu mai aduce bani la stat, deci nu mai au de unde sa fure... s-a demonstrat "stiintific" ca, odata cu trecerea in conservare, linia tinde sa se ,,evapore", vezi Oradea - Baile Felix


Aduce bani la CNCFR SA prin chiria anuala.
S-a taiat sectia Rogoz-Dobresti 10 Km, nu Oradea - Baile Felix - Rogoz - Holod.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Mar 2009 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 118
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Brassovia wrote:
Expresul de Obor nu face statie la Baneasa (fosta candva regala si prezidentiala), desi nu ar costa nimic si ar fi o legatura utila pentru multi. In acelasi timp, se face mare caz de P.O. Dragonul Rosu si semnificatia sa determinanta, inclusiv economic. Ce sa intelegem din asta, ca s-a pus in circulatie doar pentru a-i satisface pe angajatii/patronii Dragonului? Am ajuns si la CFR-Calatori sa facem curse in conventie?
Am cerut in nenumarate randuri celor de la CFR ca trenurile care circula pe magistrala 800, sa opreasca si in gara Baneasa, o gara regala, o gara cu traditie, mai ales ca suntem nevoiti ca din Gara de Nord sa ne intoarcem inapoi in cartierele apropiate Garii Baneasa si nici metrou nu avem! Raspunsul a fost categoric NU! Le-am cerut sa desfiinteze halta Dragonul rosu pt. ca mi se pare in plus! raspunsul a fost NU! Oare nu sunt alte interese la mijloc? Credeti ca cei care au cerut infiintarea acestui tren sunt calatorii? Eu nu cred, ci cred ca cei de la Dragonul Rosu au cerut asa ceva! Si cum sa nu ii asculte pe ei cefereul? Iar gara Baneasa saraca ramane pustie si in bezna ca noaptea nici becurile nu mai sunt aprinse ! Asa am ajuns! Ce se intampla daca oprea si in Baneasa acest tren? Ma intreb daca o sa aiba calatori acest tren! Au scos cei de la ITB linia 52 de tramvaie care circula de la Gara Obor la Gara de Nord din lipsa de calatori, si biletul era si mai ieftin, si linia trecea si prin oras, cu opriri dese, si va rezista oare acest tren?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Mar 2009 23:42 
Cu siguranta o sa aiba calatori. Dar nu platitori, ci tipul de calatori care merg cu "nasul". Asa se face profit!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 07:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Stai asa... de ce TU ai cerut desfiintarea unei statii? Trebuie mai mult de o solicitare in acest sens. Asa... si eu pot sa cer desfiintarea Garii de Nord ca e plina de aurolaci, dar asta nu inseamna ca o sa o si desfiinteze.

Statia Pantelimon Sud a aparut tocmai la cerere celor din zona... oricum toate trenurile opreau acolo si inainte sa fie statie, un ,,reprezentant" fiind trimis in tren sa traga semnalul. Cati vor folosi sau nu bilet... putem vedea incepand de azi. Desi mie tare imi e ca aceste trenuri vor circula la fel de pline ca cele de Balotesti, adica cu maxim 4 calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 09:57 
Nu mai esti la curent cu cele de Henri Conada (ca nu merge nimeni la Balotesti). Sunt in medie cam 12-15 calatori. Ba chiar am vazut saptamana trecuta si 20. E deja un progres.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 10:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Bun... 20 de calatori intr-un tren de 120 de locuri, deci un grad de umplere de 16,67%. Presupunand prin absurd ca fiecare din cei 20 de calatori plateste 6 RON (facand, deci, abstractie de categoriile cu reduceri si gratuitati, de cei cu abonamente si de navetisti si alti oameni care nu merg la aeroport, deci platesc bilet normal de P) inseamna 180 RON. Daca fiecare automotor face 3 curse dus-intors pe zi inseamna 3 * 360 RON = 1080 RON. Daca inmultim cu 22 (ca nu cred ca lucreaza mai mult de 22 de zile pe luna un mecanic sau un nas) inseamna 23.760 RON. Fiecare tren are cate 2 angajati C.F.R. in el (mecanic + controlor), se plateste un T.U.I. de 2 * 22 * 9 = 396 RON la fiecare cursa dus-intors, deci 1.188 pentru automotorul despre care vorbeam, care inmultit cu 22 face 26.136. Deci... daca incasarile sunt de 23.760 din care se plateste T.U.I. 26.136, se mai plateste motorina si se mai platesc si salariile celor 2 angajati si mai apar si alte cheltuieli de care nu am tinut cont (de la femeia de serviciu care matura automotorul si pana la uzura acestuia)... sa se raspunda la intrebarea ,,Ce profit avem?".
Revenind on-topic, putina publicitate nu ar strica trenurilor de aeroport, doar un baner in Gara de Nord nu e de ajuns. Deasemenea, s-ar putea scoate ceva banet si din exploatarea acestor trenuri ca trenuri de navetisti Balotesti - Bucuresti Nord si retur. Clienti s-ar gasi, dar lumea nu stie de aceste trenuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 11:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Cefereul a pierdut din mai multe motive clientii, si in primul rind nu s-a adaptat deloc la piata, la care putem adauga conform teoriei conspiratiei si interesul unora de a prolifera dubele.

S-a vazut la stiri ce strigau sindicalistii:autogarile sint linga gari, cereti bani.

Autogarile sint linga gari pentru a prelua calatorii care erau in gari si nu aveau trenuri.

Daca un tren a fost cit de cit rentabil a fost ridicat rangul devenind foarte scump comparativ cu autobuzele.

Nu trebuie uitat ca exista situatii cind garile sint departe de satele deservite iar in alte cazuri (cel putin aici ) trenul trece pe linga localitate si opreste in afara ei, nu s-a gindit nimeni sa infiinteze un PO in dreptul localitatii.

Atunci cind unele trenuri sint in circulatie acestea au o viteza foarte mica deoarece nu s-a investit in infrastructura.
Sa nu uitam ca pe unele linii secundare se circula cu 15-30km/h si atunci cum sa nu fie preferate autobuzele?
Cine mai foloseste trenul spre orase daca autobuzul reduce timpul?

Atunci cind sint trenuri in circulatie acestea nu sint corelate cu legaturi.
trenul de legatura pleaca cu putin inainte sa soseasca celalalt.


Trenurile de lung parcurs sint foarte obositoare, au extrem de multe opriri, in loc sa aiba o trasa cu putine opriri, compensate cu trenuri de scurt parcurs.

O buna dovada ca CFR nu este interesata de rentabilizarea unui tren este si ignorarea parerii calatorilor, dovada fiind acest tren spre Obor care ar fi putut sa devina o alternativa la traficul auto aglomerat, dar iata trenul nu opreste in toate statiile unde ar putea avea aflux de pasageri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 11:45 
In momentul actual CFR Calatori are nevoie de cat mai multe opriri utile pasagerilor, PO Dragonul Rosu e o oprire utila pasagerilor.
O gandire de genul "da de ce sa faca profit aia" sau de genul "de ce acolo da si dincolo nu" nu poate fi categorisita decat ca infantila si de gica-contra, nefiind un argument pentru desfintarea unei opriri utile. Faptul ca CFR Calatori nu e in stare sa-si taxeze calatorii nu e de asemenea un argument pentru desfiintarea unei opriri utile.

Gara Balotesti e o gara in mijlocul campului care nu serveste decat racordul liniei de kerosen (si probabil nisip) a aeroportului, PO Aeroport e mai aproape de Comuna Otopeni decat Gara Balotesti, in plus, trenul tot ajunge in Gara Balotesti pentru cruce, deci lumea l-ar putea folosi (daca se gasesc cativa sadomasochisti care vor sa coboare in camp ca sa se intoarca 1km pe jos).
Ce ar trebuii facut ar fi introducerea de bilete pana la Mogosoaia sau bilete mai ieftine pana la PO Aeroport care sa nu includa transbordarea cu autobuzul.
Oamenii din Comuna Otopeni sigur stiu de tren, ca doar le trece autobuzul prin comuna (sau ce o fi acolo).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 11:59 
Dr2005 wrote:
Deasemenea, s-ar putea scoate ceva banet si din exploatarea acestor trenuri ca trenuri de navetisti Balotesti - Bucuresti Nord si retur. Clienti s-ar gasi, dar lumea nu stie de aceste trenuri.


Si totusi iti garantez ca nimeni din Balotesti nu ar fi suficient de nebun ca sa mearga cu trenul. De ce? Pai pentru ca gara "Balotesti" este situata la "dracu-n praznic". In linie dreapta sunt aproape 4km intre gara si centrul comunei. Oricum, nici macar nu exista vreun drum de acces cum trebuie intre comuna si gara.
Asadar, orice locuitor al comunei va merge sau cu RATB-ul sau cu dubele, in lipsa unei masini personale.


Attachments:
balotesti.jpg
balotesti.jpg [ 110.29 KiB | Viewed 14061 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Apr 2009 12:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Atunci cei din Otopeni?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 01:13 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Totusi care este motivul pentru care trenul care circula de la Gara Obor la Gara de Nord trebuie sa rebruseze in Pantelimon, cand dupa P.O. Dragon... poate sa faca stanga inspre Baneasa. As fi preferat sa nu treaca deloc prin Pantelimon dar sa opreasca in Baneasa. Gara aia oare de ce a fost modernizata? Are peroane la trei linii. Chiar incurca atat de mult traficul feroviar o stationare de un minut in Gara Baneasa?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 10:11 
Gara Baneasa a ramas gara doar cu numele, ca sa redevina gara de calatori are nevoie de vanzator de bilete si femeie de serviciu pentru sala de asteptare si toalete, iar acum CFR Calatori nu stie cum sa scape de cateva mii de angajati, nu sa mai angajeze si altii. Fara astea, Gara Baneasa ar trebuii degradata la rangul de halta sau punct oprire, si atunci am avea Halta Prezidentiala (nu ca nu s-ar potrivi cu starea tarii).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 01:39 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Bilete poate da si IDM-ul.
Femeie de sevici pentru ce ?
Nu are nevoie de sala de asteptare pentru ca nu este statie de tranzit.
Spre exemplu Eurogara Sighisoara nu are pentru motivul ca nu ar fi statie de tranzit, desi este.
In Baneasa din cate stiu va opri rapidul sezonier Timisoara Nord - Mangalia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 08:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
cristi CFR wrote:
Bilete poate da si IDM-ul.
Femeie de sevici pentru ce ?
Nu are nevoie de sala de asteptare pentru ca nu este statie de tranzit.
Spre exemplu Eurogara Sighisoara nu are pentru motivul ca nu ar fi statie de tranzit, desi este.
In Baneasa din cate stiu va opri rapidul sezonier Timisoara Nord - Mangalia.


Pai din cite stiu eu Sighisoara este un oras extrem de vizitat de catre straini, motiv pentru care toate trenurile internationale opresc acolo.
Dupa ce viziteaza orasul, turistii trebuie sa plece in alte directii si se poate prezuma ca ar dori sa stea in gara citeva minute sau ore sa astepte un alt tren spre Brasov sau Sibiu care sint de asemenea orase demne de vizitat.
Ca sa nu mai socotim calatorii romani care vor sa schimbe trenul acolo.

Sint socat sa aud ca gara asta numita EUROGARA nu are sala de asteptare.Pe vremea cind era vechea AFROGARA construita de Imperiu, am stat 2 ore in sala de asteptare cu alti calatori asteptind un personal spre Teius.

Dar atunci nu eram in Europa.

Ei bine mintile care au gindit o gara mare fara sala de asteptare sint responsabile de situatia actuala a caii ferate din Romania.

Normele astea europene ce spun in astfel de cazuri???

Scaune sau banci sint la peron? sau nu trebuie nefiind statie de tranzit.
in mod logic nu are nici WC nu? de fapt ar fi putut sa ii puna o copertina de plastic si sa opreasca trenurile in curenta nu?
cam asa ca in aceasta statie, nu era o investitie minima, desigur si comisioanele erau mai mici.
se observa totusi o banca desi statia nu e de tranzit.
-------------------

Timisoara Nord-Mangalia a oprit mereu in Bucuresti Baneasa pentru schimbarea masinii, cred ca si acuma tot asta e motivul ca doar nu are CFR calatori intentia de a deservi calatorii cum ii spune si numele.


Attachments:
P3153587.jpg
P3153587.jpg [ 148.93 KiB | Viewed 13700 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 10:48 
Lucrurile stau cam asa:
- punct oprire - nu are nimic
- halta - are vanzator de bilete
- halta miscare - are idm
Deci pana la urma gara cum se defineste? Ca are o cladire cu un spatiu mai mare de inspe metrii patrati, care oricum nu are nici o legatura cu pasagerii, decat daca e nod feroviar?
Si pana la urma un spatiu mai mare cu cladire, peroane la mai multe linii, tot trebuie sa aiba femeie de serviciu care sa mature peronul, ca atfel se transforma in maidan.
Odata cu inceperea lucrarilor, sezonierele nu au mai oprit in Baneasa, si inainte de astea, am prins cateva sezoniere ziua, dar nu schimba nici unul locomotiva. Oricum, cu linia Baneasa - Grivita inca neredata circulatiei, mai bine il duce si schimba locomotiva in Nord, ca tot aia ar fi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 11:01 
Stai un pic. Haltele nu prea stiu sa aiba vanzatori de bilete!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 11:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Pai da ca acuma e halta ,,h" ce era cindva PO.
si mai e un aspect: biletele le vinde alta firma,,voiaj CFR" sau cum dracu ii spune si atunci eventualele statii mai mici sau HM vind bilete doar pentru garile din jur sau pina in prima statie mai mare.
IDM ii aceste gari si HM apartin de Infrastructura si deci e un serviciu care trebuie platit.

Pai sa presupunem ca in conformitate cu normele europene, ma urc in personal cu 5 statii inainte de Sighisoara si acolo urmeaza sa iau rapidul care vine din urma,dupa 62 de minute. Unde astept eu dupa normele astea europene?
Sau daca am venit de la X cobor in Sighisoara din IC stau 74 de minute si ma urc in personalul care ma duce la Y h ce fac?

aa stiu , ma duc in Restaurantul garei unde pot consuma mincaruri alese, bauturi si licheruri fine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 13:38 
Da, haltele nu au vanzator de bilete, ramasesem in minte cu Halta Sinaia, unde e vanzator de bilete...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 14:08 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Gara Baneasa are sala de asteptare, casa de bilete si intr-o anexa chiar o toaleta, ce-i drept nu foarte curata. Inainte de inceperea lucrarilor la magistrala 800 era un personal de la Constanta - pe la 21:05 - care oprea in Baneasa si sa stiti ca erau calatori care coborau acolo. Presupun ca ceva intentii de valorificare a garii exista de vreme ce s-a construit si un pasaj pietonal subteran.
Revin cu intrebarea, de ce trebuie sa rebruseze acel tren in gara Pantelimon?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 14:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
De fapt:
-PO = punct oprire, un peron la linia curenta, fara nimic
-h. = halta, restul e la fel ca la PO
-hc. = halta de calatori - are IDM si vanzator de bilete
-hcv. = halta deschisa traficului e calatori si marfa - are de toate
-Hm = halta de miscare - are IDM, plus o groaza de alti angajati necesari. Se pot cumpara si bilete.

feroviar wrote:
de ce trebuie sa rebruseze acel tren in gara Pantelimon


Racordul direct spre Gara Baneasa este in stare foarte proasta, grav afectat de furturi si ingropat in gunoaie. In plus, daca ar lua-o pe acolo, nu ar mai trece prin ,,mareata" halta Pantelimon Sud.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 15:31 
Am fost acum cateva luni si racordul nu numai ca se prezenta foarte bine, mai era si folosit (se lucra la racordul spre Pantelimon).
Problema e ca nu au peron pe acest racord, si poate se gandesc ca vor legatura si cu Gara Pantelimon pentru legatura cu trenuri de rang superior sau care nu merg in Obor.
Cat despre Baneasa, intr-adevar, mai faci un peron pentru doua linii, faci pasaj subteran si apoi iti bati joc de aceasta investitie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 20:56 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 118
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
feroviar wrote:
Gara Baneasa are sala de asteptare, casa de bilete si intr-o anexa chiar o toaleta, ce-i drept nu foarte curata. Inainte de inceperea lucrarilor la magistrala 800 era un personal de la Constanta - pe la 21:05 - care oprea in Baneasa si sa stiti ca erau calatori care coborau acolo. Presupun ca ceva intentii de valorificare a garii exista de vreme ce s-a construit si un pasaj pietonal subteran.
Revin cu intrebarea, de ce trebuie sa rebruseze acel tren in gara Pantelimon?
In schimb gara Baneasa mai are ceva ce nici in Gara de Nord nu gasesti, si anume cismea cu apa rece.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Apr 2009 11:09 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Din partea mea n-are decat sa mai rebruseze si la Chitila. Problema e ca trenul parcurge o distanta scurta, Gara Obor - Gara de Nord, intr-un interval foarte mare de timp.
shoppy wrote:
Am fost acum cateva luni si racordul nu numai ca se prezenta foarte bine, mai era si folosit (se lucra la racordul spre Pantelimon).
Problema e ca nu au peron pe acest racord, si poate se gandesc ca vor legatura si cu Gara Pantelimon pentru legatura cu trenuri de rang superior sau care nu merg in Obor.

Sa inteleg ca in Gara Pantelimon nu opresc doar trenuri personale? M-am uitat pe Google Earth si nu am reusit sa-mi dau seama unde se afla P.O. Dragonu Rosu. Probabil imaginile sunt mai vechi.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group