zsizsi wrote:
#9121
ex BVG 9121 (numar existent doar in documente)
ex BVB 219 121-6
Majoritatea oraselor RDG utilizau un sistem (unic ?) de numerotare, in stilul celui de la caile ferate.
Prima cifra era 2, iar pentru remorci, a 2'a cifra era cifra de la vagonul motor + 5. Ultimele 3 cifre (fara cifra de control) erau numarul de ordine, ca la locomotive. Cifra de control se calculeaza altfel decat la caile ferate si nu stiu cum.
Berlin
217 xxx erau vagoanele Reko pe 2 osii
267 xxx erau remorcile de la Reko
218 xxx erau vagoanele Gotha cu boghiuri, dar si Tatra T6A2
268 xxx erau remorcile dela Gotha si B6A2
219 xxx erau KT4
Dresden
222 xxx sunt T4D (xxx=incep de la 999 in jos)
224 xxx sunt T4DM
244 xxx sunt T4DM fara cabina
226 xxx sunt T6A2
272 xxx sunt B4D
276 xxx sunt B6A2
[23?] 2xxx sunt vagoanele moderne
Revenind la topic, mi se pare ciudat ca intr'un oras cu maximum 100 tramvaie (Braila) sa fie numere mari gen 9xxx, dar Arad si Timisoara au dat tonul.