In anii '80 a inceput construirea unei noi cai ferate, ce urma sa lege Valea Oltului de Valea Jiului. Noua linie urma sa porneasca din Babeni si sa mearga pana la Tg. Carbunesti. Lucrarile s-au desfasurat concomitent cu cele pentru linia Valcele - Rm. Valcea, asemanarile fiind evidente intre cele 2 sectii. In 1987 a fost data in folosinta linia Babeni-Alunu, concomitent cu capatul de Vest al ,,viitoarei" linii Babeni - Tg. Carbunesti, adica Tg. Carbunesti - Albeni - Seciuri. In viitor urma a fi executata legatura intre Alunu si Seciuri. In vederea acestei legaturi s-a forat un tunel la Seciuri, singura ,,piedica" in calea deschiderii liniei fiind o vale ce necesita construirea unui viaduct. Evenimentele din '89 au dus la sistarea lucrarilor si aici, ca si pe celelalte cai ferate in constructie la momentul respectiv. Ulterior, s-au continuat lucrarile la Valcele - Rm. Valcea (dar o dam in off-topic), insa pe Babeni - Alunu s-au facut doar lucrari minore de stabilizare a solului, nici vorba de construirea unui viaduct nou. In prezent, valea ce trebuia ,,acoperita" cu un viaduct a fost umpluta cu steril de la exploatarea miniera Alunu. De altfel, exploatarile miniere de la Alunu si Berbesti sunt singurul motiv pentru care linia 205 este inca functionala. Daca acestea nu ar fi existat, linia ar fi avut probabil soarta unor linii precum Dangeni - Saveni, Bucuresti Progresu - Gradistea, Poiana Slanic - Slanic, Gura Putnei - Nisipitu, Valcele - Rm. Valcea, Oradea - Baile Felix, Rogoz - Dobresti inchise din cauza calamitatilor naturale, chiar daca avariile puteau fi usor remediate. Pentru ca am tot vorbit de ,,viitoarea" linie Babeni - Tg. Carbunesti, pe portiunea Tg. Carbunesti - Albeni - Seciuri, se circula doar intre Tg. Carbunesti si Albeni, restul liniei fiind inchisa din cauza alunecarilor de teren (si, implicit, a numeroaselor furturi ce au rezultat dupa aceea).
Sa revenim la Babeni-Alunu. Dupa cum spuneam, linia, cu o lungime de 41km, este grav afectata in fiecare an de alunecari de teren. Din aceasta cauza (si ca urmare a economiei de materiale din perioada in care a fost construita) s-a ajuns ca timpul de parcurgere al sectiei sa creasca de la 70 de minute in 2001 la 130 in 2009. Necesitatea transportarii carbunelui mentine activa aceasta sectie. In ceea ce priveste traficul de calatori, in prezent, pe sectia 215 circula doar 2 perechi de trenuri personale, dupa cum puteti vedea in atasament. Desigur, calatori s-ar gasi daca orarul ar fi mai bine pus la punct, tinand cont ca aceeasi distanta se parcurge cu duba cam intr-o ora si 30 de minute din cauza starii proaste a drumurilor si a faptului ca acestea sunt foarte serpuite. Insa legaturile cu Rm. Valcea sunt ca si inexistente, tinand cont ca e nevoie minim 30 de minute de stationare in Babeni.
Sectia numara 6 statii si halte, dupa cum urmeaza: Babeni, Sirineasa h., Popesti valcea Hm., Cernisoara h., Copaceni Hm., Berbesti si Alunu.
Attachments: |
SCAN0061.jpg [ 84.54 KiB | Viewed 20191 times ]
|
|