TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 19:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
Asociatia TRANSIRA
Nr. 99 din 20 martie 2009



Catre,
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII


In data de 6 martie 2009 orele 12-12:30, aflandu-ma in tranzit prin municipiul Zalau, am poposit in gara Zalau Nord, fotografiind cladirea garii si doua locomotive stationate, apartinand CFR Marfa.

Am fost agresat verbal de catre o femeie in uniforma CFR (fara chipiu), ce a parasit perimetrul garii pentru a-mi comunica faptul ca fotografiatul este interzis, iar eu mi-am permis sa fotografiez "fara a avea acceptul sefului statiei". Femeia nu a dorit sa se recomande, spunandu-mi ca este impiegat de miscare.

Am fost condus la sectia de politie din gara, unde mi s-au preluat datele de identificare.

Avand in vedere ca astfel de incidente, in care sunt implicati fotografi (multi dintre ei fiind pasionati de turismul feroviar) si persoane obraznice si agresive in costumatie CFR, se repeta, va solicit sa luati masurile care se impun impotriva impiegatului de miscare la care am facut referire anterior.

De asemenea, este necesar sa atentionati personalul CFR, cu privire la accesul permis pe domeniul public, in vederea fotografierii statiilor de cale ferata si a materialului rulant.

Raspunsul, in termen legal, il voi posta pe pagina noastra de internet, pentru informarea celor interesati.

Rog sa imi transmiteti pe mail, numarul de inregistrare dat de catre Dvs. prezentei petitii.


Cu stima,
ing. Silviu Sîntea
Presedintele Organizatiei Non-Guvernamentale TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
DIRECTIA GENERALA INFORMARE PUBLICA SI COMUNICARE
Serviciul de Relatii cu Publicul si Registratura


Informare

Stimate domnule Silviu SINTEA,

Va multumim pentru disponibilitatea de a va adresa Ministerului Transporturilor si Infrastructurii prin petitia dumneavoastra inregistrata sub nr. 5568/20.03.09. Registratura generala.

In conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 233/2002, dupa cercetarea si analiza tuturor aspectelor sesizate, petitia dumneavoastra a fost indrumata, spre competenta solutionare, C.N. CFR SA de sub autoritatea Ministerului, urmand sa va transmitem raspunsul in termenele legale.

Va asiguram de intreaga noastra solicitudine in litera si spiritul legii.

Cu stima,
Sef serviciu,

Hella BARA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 17:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Ar fi de dorit sa solicitam o precizare clara din partea ministerului, despre statutul legal al fotografierii efectuate in locurile cu acces pentru public din cadrul cailor ferate. Aceste locuri nu au ingradiri, nici demarcatii sau indicatoare care sa te atentioneze ca n-ai fi pe domeniul public sau ca ar exista restrictii de vreun fel. Iar pe domeniul public, daca poti vedea ceva, atunci poti si fotografia acel ceva - intr-o tara care respecta drepturi si libertati cetatenesti, bineinteles. Normal ar fi ca, daca ceva este secret (vai de secretele mamei noastre...), acel ceva sa nu fie vizibil, sa fie ingradit si sa fie semnalizata corespunzator eventuala interdictie de fotografiere/filmare... Iar angajatii din gari sa fie atentionati ca a trecut vremea cand ne aparam de o eventuala debarcare a americanilor. De fapt, acestia chiar au venit pana la urma, in ciuda restrictiilor stupide de genul "fotografiatul interzis".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 22:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
,,Secretul" poate bine mersi sa stea intr-o camera din gara (fie ca e vorba de o bomba atomica sau doar de un teanc de hartii), unde nu au acces decat angajatii.

Din cate imi aduc aminte, la ,,evenimentul" descris de Silviu mai sus, cei de la Politia T.F. au afirmat ca legea care interzice fotografiatul in gari e abrogata de vreo 15 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Mar 2009 00:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Trebuie sa facem deosebire dintre libertatea de a fotografia pentru sine, orice si pe oricine, in spatiul public, si situatia in care fotografia este ulterior difuzata mai departe. Aici intr-adevar este nevoie de acceptul persoanei fotografiate, daca este vorba de un prim plan ce poate fi considerat portret si daca persoana in cauza nu era de notorietate publica / in exercitarea unei atributii publice. Deci, un sofer sau dispecer sau ceferist care sunt surprinsi in serviciu public, dar apar intr-o poza in care nu ei, ci un vehicul sau alta dotare materiala reprezinta subiectul principal, n-au sanse la o eventuala confruntare in justitie.

Alta realitate este aceea ca oamenii care au ceva de ascuns nu se simt bine sa se stie fotografiati. Sunt multi in Romania, dupa cum se vede. E problema lor, dar i-as anunta ca in orase sunt montate sute de camere de luat vederi ultraperformante, pe care nici macar nu le observa. In schimb, daca vad pe cineva cu un aparat in mana, intra brusc in agitatie: ce-o fi vrand asta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Mar 2009 02:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Chestia e ca nu era picior de om prin gara si prin locomotive.... IDMista din Zalau a aparut dupa aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 16:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
Ce semnalez eu si ce primesc...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
DIRECTIA INFORMARE PUBLICA SI COMUNICARE

24/RP/380/2009


Stimate domnule Silviu SINTEA,

Urmare petitiei dumneavoastra transmisa la casuta electronica a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, va transmitem, in atasament, raspunsul CNCF SA, de sub autoritatea MTI.



COMPANIA NAÅ¢IONALÄ‚ DE CÄ‚I FERATE CFR SA
DIRECÅ¢IA TRAFIC
Serviciul Reglementări Acces Infrastructură
tel: 122124, 122126 021 224 84
BucureÅŸti, 77113 Bd. Dinicu Golescu nr. 38 fax: 021 319 25 11

Nr. 11/3 k - 239 /2009


Domnului Sintea Silviu
Asociaţia TRANSIRA (e-mail: info@transira.ro)

Urmare sesizării dvs. adresată Ministerului Transporturilor vă comunicăm următoarele:

Legea nr. 289 din 11.10.2005 prevede:
Art. 1 – (1) se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranÅ£ă a infrastucturii feroviare publice;
Zona de siguranÅ£ă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fîşiile de teren, în limita a 20 de m fiecare, de o parte ÅŸi de alta a axei căii ferate, necesare amplasării instalaÅ£iilor de semnalizare, de siguranÅ£a circulaÅ£iei, a instalaÅ£iilor necesare conducerii operative a circulaÅ£iei precum ÅŸi a instalaÅ£iilor ÅŸi lucrărilor de protecÅ£ie a mediului;
Aceste zone sunt obligatoriu semnalizate pe teritoriul localităţilor;
Art. 2 – se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilorde cale ferată, depourilor, reviziilor şi triajelor de reţea;
Art. 3 – persoană neautorizată este, în înÅ£elesul art. 1 ÅŸi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deÅŸi are această calitate, nu are atribuÅ£ii de serviciu în zonele de sigurănÅ£ă a infrastructurii feroviară publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art.2.

Având în vedere cele de mai sus ÅŸi faptul că dvs. vă aflaÅ£i în zona de siguranÅ£ă a infrastructurii feroviare, IDM din staÅ£ia Zalău Nord a acÅ£ionat conform atribuÅ£iilor de serviciu cînd a solicitat legitimarea dvs. de către organele de poliÅ£ie..
Situaţia sesizată putea fi evitată dacă vă adresaţi în prealabil organelor feroviare din zonă.
Vă asigurăm că pe viitor, în baza solicitării şi în limita reglementărilor, CFR SA vă va acorda tot sprijinul.

BucureÅŸti, 24 aprilie 2009

DIRECTOR GENERAL
Viorel Scurtu

DIRECTOR TRAFIC
George Marcu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 16:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Quote:
Aceste zone sunt obligatoriu semnalizate pe teritoriul localităţilor

Ati vazut vreodata in Romania asa ceva? Circul cu metrul in buzunar, pentru a verifica daca nu cumva m-am apropiat la mai putin de 20 m de axul (ax imaginar si greu de aflat)??? Si in tren cum mai urc, daca n-am voie sa strabat zona de siguranta? :lol: :lol: :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 22:18 
Brassovia wrote:
Quote:
Aceste zone sunt obligatoriu semnalizate pe teritoriul localităţilor

Ati vazut vreodata in Romania asa ceva? Circul cu metrul in buzunar, pentru a verifica daca nu cumva m-am apropiat la mai putin de 20 m de axul (ax imaginar si greu de aflat)??? Si in tren cum mai urc, daca n-am voie sa strabat zona de siguranta? :lol: :lol: :lol:

Am vazut in Sibiu, de'a lungul unei strazi paralele cu calea ferata (Str. Dorobantilor, pentru cunoscatori) niste table pe care e scris cu sablonul "ACCESUL INTERZIS. ZONA DE SIGURANTA FEROVIARA".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 22:45 
Oricum ar fi, "ACCESUL INTERZIS" nu inseamna "FOTOGRAFIATUL INTERZIS". Partea cu zona speciala pe peronul garii seamana cu olita de noapte pusa pe aragaz. In Romania, merge.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 16:54 
Ai gresit cand ai spus ca erai "langa gara" si asta le-a dat portita de a stipula ca ai incalcat cei 20 de metrii si ca angajata nu avea treaba cu fotografiatul ci cu cei 20 de metrii. Data viitoare sa mentionezi ca te aflai pe peronul liniei x, pe un drum public sau pe o proprietate privata, de asemenea sa mentionezi articolul din lege care spune ca legea nu se aplica in cazul folosirii unui drum public sau a accesului pe o proprietate privata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Apr 2009 14:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Legea nu interzice accesul la PERON.
Legea interzice accesul in anumite spatii, bine mentionate: revizii, depouri, triaje de retea, diverse trenuri de lucru etc.

Pe acest considerent am fost agatat o data de catre un mecanic de la marfa, eram intre doua linii de marfa, prin urmare am trecut la linia de calatori si am explicat ca in acceptiunea mea linia X peron este cuprinsa intre marciloe de siguranta. Si am ramas acolo pozind cu zoom.

Cum corb la corb nu-si scoate ochiul, sigur ca raspunsul s-a agatat de prezenta in zona de siguranta, nu de fotografiat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 22:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
cb wrote:
Brassovia wrote:
Quote:
Aceste zone sunt obligatoriu semnalizate pe teritoriul localităţilor

Ati vazut vreodata in Romania asa ceva? Circul cu metrul in buzunar, pentru a verifica daca nu cumva m-am apropiat la mai putin de 20 m de axul (ax imaginar si greu de aflat)??? Si in tren cum mai urc, daca n-am voie sa strabat zona de siguranta? :lol: :lol: :lol:

Am vazut in Sibiu, de'a lungul unei strazi paralele cu calea ferata (Str. Dorobantilor, pentru cunoscatori) niste table pe care e scris cu sablonul "ACCESUL INTERZIS. ZONA DE SIGURANTA FEROVIARA".

Au aparut si la Brasov...
Este nostima chestia cu cei "20 m din axul caii ferate"... In ei se include o promenada dotata cu banci de odihna, trotuarul strazii, un important monument al eroilor, ba chiar si un giratoriu... Deci conform inscriptiei, suntem infractori daca trecem pe aici! :lol: :? :evil:


Attachments:
promenada_in_zona_de_sig_ferov.jpg
promenada_in_zona_de_sig_ferov.jpg [ 105.44 KiB | Viewed 8107 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Jun 2009 00:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
De fapt, textul complet al legii mai contine si (reprodus cu aproximatie) ,,cu exceptia cladirilor deja construite, a proprietatilor private, a drumurilor publice deja existente si a locurilor amenajate pentru urcarea si coborarea din trenuri si pentru traversarea liniilor", ca altfel si pe peron eram in ilegalitate, dar si pe podurile peste linie si in tunele de sub linie, ca doar nu eram la 20m deasupra/sub axa caii. Desigur, nu au incaput atatea pe placuta aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Jun 2009 00:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Dr2005 wrote:
De fapt, textul complet al legii mai contine si (reprodus cu aproximatie) ,,cu exceptia cladirilor deja construite, a proprietatilor private, a drumurilor publice deja existente si a locurilor amenajate pentru urcarea si coborarea din trenuri si pentru traversarea liniilor", ca altfel si pe peron eram in ilegalitate, dar si pe podurile peste linie si in tunele de sub linie, ca doar nu eram la 20m deasupra/sub axa caii. Desigur, nu au incaput atatea pe placuta aia.

Si atunci de ce au mai pus aici aceasta placuta? Ca peste tot in jurul acestei cai ferate, pana la 1 m de ea, e totul construit sau amenajat dinainte. In alte locuri, unde chiar ar fi necesar, lipseste orice avertizare.

Acum cativa ani, un alt primar al Brasovului a reusit sa oblige printr-o hotarare sau sentinta CFR-ul sa-si puna garduri de-a lungul cailor ferate ce tranziteaza zona dens construita, asa cum e in toate tarile civilizate. Bineinteles ca nu s-a facut nimic, sub pretextul lipsei banilor. Un cunoscut care lucra la Urgente mi-a destainuit ca, in anii 80, saptamanal aveau pe masa cel putin un mort sau mutilat grav pe calea ferata dintre Darste si Bartolomeu. Dau marturie de asta si zecile de cruci insirate in zona de siguranta. Care siguranta??? A unei morti instantanee?... Nici macar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Jun 2009 01:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Placutele alea s-au confectionat cateva zeci de mii acum cativa ani, de vreo firma a cuiva de prin MTul de atunci. S-au pus inlcusiv in Bucuresti in 2007 pe caile ferate uzinale demontate tot de C.F.R. in 2006 (!). E clar ca cineva a scos ceva de aici.

C.F.R. Infra poate e obligat sa puna gard dar... gardul se poate construi numai cu autorizatie de construire de la primarie, trebuind facut inclusiv PUZ pentru zonele afectate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Jun 2009 14:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Legea s-a dat pentru a avea acoperire impotriva hotilor de fier si cupru.
ca se abuzeaza e altceva.
Tot in lege scrie ca zonele interzise trebuie marcate.Asa au aparut placile peste tot.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Jun 2009 15:19 
Nu neaparat, in toate tarile civilizate sunt placute de gen "Private property" sau "No tresspasing on railway", deci trebuia sa ne aliniem si noi. Numa ca acolo nu se fura, e doar ca familiile celor loviti de tren sa nu poata da pe cineva in judecata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Jun 2009 08:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Domle, ce mai tura vura, unii ceferisti sint batuti in cap, mai sint si unii politisti proveniti din sau transformati in militieni, mai sint si badigarzii astia patrunsi de inaltimea misiunii care cu totii impreuna te iau ca nu ai voie sa pozezi.

In Gara de Nord CFR Calatori a deschis un birou de relatii cu publicul, cind am vazut afisul m-am dus glont acolo, cred ca am fost primul musteriu.
Am intrebat daca pot poza, doua dame amabile mi-au zis ca nu au cunostinta de vreo interdictie, dar pentru siguranta am mers la sefu.

Sefu mi-a zis, domle noi sintem chiriasi aici de la trafic nu stim daca poti sa pozezi in gara,trebuie sa intrebi la ei la Infra, dar in tren ai nevoie de autorizare de la noi.
Normal ca am intrebat temeiul legal in baza caruia se elibereaza autorizatia, dar pauza.

Toti imi arata placile alea cu accesul interzis, dar ultima data am vorbit la Politia TF si mi s-a spus ca la peron pozatul este permis, iar in depouri si in revizia de vagoane este interzis accesul nu pozatul asa incit e bine sa evit ACCESUL in zona. In rest liber la pozat, ba chiar si cunosteau pe ceferistii care obisnuiesc sa se ia de fotografi.


Dar iata aici TARIFUL pentru pozare la CFR
http://trenuletz.myfreeforum.ro/informa ... 307-15.htm


Attachments:
5-29-200990215AM.jpg
5-29-200990215AM.jpg [ 276.09 KiB | Viewed 7947 times ]
5-29-200990340AM.jpg
5-29-200990340AM.jpg [ 133.71 KiB | Viewed 7947 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Jun 2009 22:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
La 2868 lei + TVA pe zi, nici nu mai este nevoie de alta interdictie mai mare. Te costa niste poze cat un drum cu trenul pana la Viena si inapoi. Mersi. Prefer varianta din urma. Acolo pot fotografia gratis, ca nu e tara de lux.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Aug 2009 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Si ca sa fac haz de necaz: Cel putin stim si noi cati bani aduna cefereul de la cei care fac spoturi publicitare sau filme artistice in gari sau cu material rulant!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 May 2010 12:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
In a doua zi de Paste, impreuna cu un prieten am dat o raita pe liniile tarii.
fortati de imprejurari si de lipsa de informare de la biroul de informatii, am ajuns sa stationam un timp in Filiasi.

In timp ce pozam am fost abordat de catre IDM de serviciu care era insotit de un tinar politist.

Dupa cum probabil intuiti, discutia s-a axat pe aspecte cunoscute de catre noi, cum ar fi: este interzis sa pozati in gara fara aprobare, va iau aparatul, va legitimez.

Prin urmare a inceput un dialog al surzilor despre lege si ordine.
Avind legea si hotarirea de guvern in mina precum si mersul trenurilor in care e un regulament, facind apel la acelasi regulament afisat in holul salii de asteptare, am primit invariabil acelasi raspuns. Nu ai voie sa pozezi fara aprobare de la regionala unde eu sun chiar acum

Argumentul lui era printre altele ceea ce scrie pe toate tablitele amplasate in lungul retelei feroviare. La remarca mea cum ca aceeasi lege imi da dreptul sa stau la peron cu bilet valabil si nu interzice pozatul a spus ca nu il intereseaza legea.

Am intrebat politistul care e scopul lui acolo, sa ma apere pe mine care respect legea sau pe el care afirma ca legea nu il intereseaza?

Luat pe nepregatite politistul a facut apel la aceleasi placute, iar IDM a cerut politistului sa nu ma lase sa pozez in gara, moment in care am fost invitat la post.
Motivul?
domnule un reprezentat al CFR a solicitat sprijinul politiei in ceea ce va priveste si va rog sa poftiti la post.

La post a cerut lamuriri telefonice si mi-a dat dreptate iin privinta prezentei la peron, m-a legitimat si mi-a spus ca pot poza.
Intre timp a venit si IDM in post care a continuat scandalul pina in momentul in care a cerut si el lamuriri telefonice. Dupa aceea mi-a spus ca trebuie sa lase dupa mine, dar ca sa vad sa dreg, ca e piinea copiilor de la gura si alte aberatii de acest gen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 May 2010 15:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
dan tm wrote:
La post a cerut lamuriri telefonice si mi-a dat dreptate iin privinta prezentei la peron, m-a legitimat si mi-a spus ca pot poza.
Intre timp a venit si IDM in post care a continuat scandalul pina in momentul in care a cerut si el lamuriri telefonice. Dupa aceea mi-a spus ca trebuie sa lase dupa mine, dar ca sa vad sa dreg, ca e piinea copiilor de la gura si alte aberatii de acest gen.


Pai e vechea problema romaneasca... IDM-ul se stia cu musca pe caciula. Regulamentele C.F.R.-ului sunt (sau erau?) destul de drastice in anumite privinte, fiind reglementat in scris cam totul, de la cum trebuie sa poarte uniforma IDM-ul si pana la cum se da plecarea trenurilor.
Am trecut si eu prin problema cu politia de cateva ori (o data la Zalau cu Silviu, o data la Ploiesti Sud si mai era si la Buzau, dar nu am mai avut timp ca imi venea trenul) si nu au avut nimic impotriva cei de acolo (in ciuda faptului ca ceferistii tot faceau gura, da' n'au avut de ales pana la urma).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group