TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 12:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 01 Sep 2008 11:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
„Vânătorul“ de autobuze

„Vânătorul“ de autobuze


Tânărul Dragoş Anoaica a făcut o pasiune din ceea ce pentru mulţi bucureşteni înseamnă un coşmar: mijloacele de transport public.

S-a îndrăgostit mai întâi de tramvaie, din mers. Avea 4-5 ani ÅŸi - pentru că la grădiniÅ£ă a ajuns destul de târziu - bunica îl plimba pe traseul tramvaiului 41, dintr-un capăt în altul. Din staÅ£ie în staÅ£ie, a ajuns să ÅŸtie tramvaiele. Apoi troleibuzele ÅŸi autobuzele - după nume, modele ÅŸi indicative, ce Å£in loc de alinturi.

Îl cheamă Dragoş Anoaica, are 19 ani şi a făcut un hobby din ceea ce mulţi înjură în fiecare zi, pe motiv de întârzieri şi aglomeraţie. Bucureştenii urcă repede să caute loc şi n-au timp să se mai uite cu admiraţie la un autobuz reuşit. Dragoş însă pare să respire pentru asta.

Are chiar şi o pagină de internet, pe care a aşezat frumos tot ce a prins pe trasee şi prin depouri. Plăcuţe cu nume de staţii, maşini de intervenţie, tot ce se poate. Se mai miră cineva că, acum un an, a devenit student la Transporturi şi că ar vrea să lucreze la Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) sau la Căile Ferate?

Mii de poze ÅŸi un forum

Ne întâlnim la Favorit, în Drumul Taberei. Pentru a ne recunoaşte, precizează că va sosi cu un autobuz 368, cu numărul 1418, dacă am reţinut bine. În rest, tricou în dungi alb-negre şi blugi. Atârnat de gât, poartă un aparat de fotografiat, cu care e gata să prindă tot ce e mare, se mişcă şi are motor.

De trei ani face fotografii şi tot de atunci are şi site-ul transportbucuresti. trei.ro. Ca el mai sunt destui. „Avem o asociaţie numită «Transira», ţinem cu toţii legătura prin intermediul unui forum, deschis de cineva din Mediaş“, spune Dragoş. În total, s-au adunat pe internet aproximativ 1.000 de poze cu mijloace de transport public şi 1.200 cu trenuri. În căutarea lor umblă mult, prin oraşe în care autobuzele sau troleibuzele sunt ameninţate. De curând a fost şi în Austria, unde a tras puţin cu ochiul la ce înseamnă un transport civilizat.

Bile negre: benzile speciale ÅŸi orarul

Ce ar trebui să se întâmple pe la noi? „Este nevoie de cât mai multe benzi speciale pentru transportul public. La noi, şi acolo unde sunt, nu se respectă. Dacă lumea n-ar mai parca neregulamentar şi ar lăsa loc troleibuzelor, lucrurile s-ar schimba. Ar mai trebui amendaţi cei care trec pe linia de tramvai. Sunt sigur că şi-n Germania, de exemplu, se întâmpla la fel până nu s-au dat sancţiuni“, crede Dragoş.

De cealaltă parte, transportatorii, alături de autorităţi, ar putea să arate mai mult respect faÅ£ă de oameni, preluând bunul obicei al occidentalilor de a afiÅŸa un program clar ÅŸi de a oferi bilete valabile la nivelul unei întregi zone: „În oraÅŸele mari, orarele sunt făcute în aÅŸa fel încât să poÅ£i prinde un tren după ce-ai luat autobuzul, iar timpul de aÅŸteptare să fie cât mai mic“.

În ultimii ani s-au făcut şi lucruri bune, pe alocuri, crede bucureşteanul pasionat de RATB: Ploieştiul îşi monitorizează maşinile prin GPS, Timişoara a cumpărat în jur de 50 de troleibuze, Bucureştiul are un parc de autobuze şi troleibuze destul de mare şi nou. La plecare, Dragoş nu vrea totuşi să urce într-unul dintre modernele Mercedes Citaro, întrucât „sunt exploatate prost“.

CRONICÄ‚ ON-LINE

Moartea unor autobuze

Înfiinţarea unui muzeu al transportului public este unul dintre visurile membrilor organizaţiei „Transira“. Acesta ar urma să adune mai ales modele scoase din uz, din diferite oraşe. Există deocamdată prima piesă de colecţ ie: un troleu fabricat în 1988, donat de Primăria Mediaşului. „Am încercat să obţinem şi de la Bucureşti două troleibuze şi un autobuz, acum un an. Nu am primit nici acum răspuns, însă cele pe care le-am cerut au fost deja casate“, arată Dragoş.

Pe forumul organizaţiei sunt poveş ti multe, liste actualizate cu autobuze casate şi câteva cuvinte de pomenire. Sună sec: „Azi la casare 2609, 2610, 1899, 1913, 2475“. Dragoş are pozele şi ştie câte ceva despre fiecare. Să luăm, de exemplu, 2609 - RK: „La sfârşitul lui 2005, a participat la nişte filmări“. 2610 - RK: „vopsit într-o schemă de culori superbă, cea mai frumoasă după părerea mea“. 1899: „Nu înţeleg cum a rezistat până acum... Poza este din 11 septembrie 2006“. 1913: „Şi ăsta mă miră cum a rezistat... Mai ales că a fost buşit zdravăn şi reparat de vreo două ori din cauza asta numai în 2007!“. 2475: „Una dintre cele mai bune maşini ale autobazei, dar la ce să te aştepţi de la un garaj care reduce cursele pe liniile preorăşeneşti de dragul dubelor?“. Şi postările curg, mai multe cifre şi mai multe poze: „Azi a murit şi 2227“.


Vlad Odobescu
Evenimentul Zilei, 30 august 2008


Attachments:
dr1.jpg
dr1.jpg [ 34.45 KiB | Viewed 2713 times ]
dr2.jpg
dr2.jpg [ 35.88 KiB | Viewed 2713 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Sep 2008 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Foarte interesant articolul.Ma bucur ca cei de la ziare mai se gandesc si la noi,pasionatzii de mijloace de transport...din pacate,vedeti comentariile acestui articol,dar vorba lui Dragos: "traim in republica bananiera romana" :roll: ..Dragos,poate ne dai niste detalii din culise :D ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 21:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Ma bucur pt Dr 2005, dar deja au aparut rautaciosii ce comenteaza asupra articolului. Daca urmariti comentariile veti vedea cat de invidiosi sunt unii. Sunt oameni ce nu stiu sa aprecieze faptul ca acest om depune un efort mare pentru a poza aceste mijloace de transport si trenurile... Dar de ce ma mir? Cand la noi in tara sunt ridicate la nivelul de eroi toate non-valorile si zdrentele, incepand cu fata de la pagina 5 si terminand cu ciobanii ce isi dau cu parerea la TV.
Felicitari Dr 2005!!! Nu e putin lucru sa ajungi pe pagina unui ziar national.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Jun 2009 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
Subjugat de autobuze

Un mediesean a facut o pasiune nebuna pentru mijloacele de transport in comun

Inginerul Silviu Sintea poate spune cu precizie ce tip de autobuz a circulat acum cinci ani pe un anume traseu si ce culoare au troleibuzele aduse din Biel

A deschis chiar un site pe Internet, cu o multime de fotografii


Unora le place jazz-ul. Altii sint innebuniti dupa sporturile de iarna, iar pe altii nu-i mai poti ridica din fata calculatorului. Acestea sint citeva din pasiunile cele mai intilnite si mai normale. Dar mai sint unele, care, desi e greu de crezut, inrobesc mintile multora. De curind, Silviu Sintea a creat un site pentru impatimitii mijloacelor de transport in comun. Pentru ca el insusi este unul din ei. Stie pe de rost istoria transportului in comun din Sibiu, dar si din tara si, la orice ora din zi si din noapte, poate sa vorbeasca despre rute schimbate de curind, ce tip de autobuz a circulat acum cinci ani pe un anume traseu si ce culoare au troleibuzele aduse in Sibiu din Biel. Initiativa lui a fost primita neasteptat de bine de ceilalti iubitori ai autobuzelor, troleibuzelor si tramvaielor, care se zgiiesc pe strada dupa mijloacele de transport in comun sa vada daca regia sau municipalitatea au mai schimbat ceva sau nu.

De mic copil

Silviu Sintea locuieste de citiva ani in Medias, dar s-a nascut si a copilarit in orasul de pe malul Cibinului. Acum este seful Sistemului hidrotehnic Medias, dar nu exclude posibilitatea ca, pe viitor, sa lucreze chiar in cadrul unei retele de transport. La Sibiu a luat insa nastere marea lui pasiune pentru mijloacele de transport in comun. Copil fiind, statea cit era ziua de lunga sa priveasca autobuzele si troleibuzele care treceau prin preajma casei lui si a scolii la care invata. "Imi aduc aminte ca mergeam la Scoala 8 si inca de pe atunci eram innebunit dupa troleibuze, le stiam toate rutele, culorile, soferii, de unde erau aduse", marturiseste Sintea.

Peste tot in lume

Pina acum citiva ani, cind a prins gustul Internet-ului, credea ca e singurul caruia ii place sa urmareasca troleibuzele si autobuzele, sa deseneze rute si sa stie totul despre transportul electrificat. Mare i-a fost mirarea cind a dat motorului de cautare cuvintul englezesc "trolleybus", iar rezultatele gasite au fost pagini intregi de informatii si nume de alti pasionati. Navigind pe Internet a aflat o multime de lucruri despre retelele din alte tari cum ar fi Anglia, Germania, Italia, Elvetia, Belgia sau Grecia. Astfel, s-a decis ca si in Romania e nevoie de un site care sa actioneze ca un liant pentru iubitorii mijloacelor de transport in comun. In august 2004 a lansat varianta experimentala, pe care a schimbat-o repede, pentru ca nu era multumit de design.

trolleybus.3x.ro

Pe noul site http://www.trolleybus.3x.ro si-a postat o multime din cele 100.000 de poze pe care le are cu troleibuzele din toata lumea. Pentru sectiunea de istorie ilustrata a mijloacelor de transport in comun din Sibiu, a fost ajutat si de Mircea Dan Lazar, de la Muzeul Brukenthal. Sectiunile in care este impartit site-ul sint din cele mai variate si includ cite o prezentare a retelelor de transport in comun din toate judetele, plus Bucurestiul. Exista si un forum, pe care pina acum au fost trimise 3.160 de mesaje cu informatii girla despre cele mai noi autobuze si troleibuze, de unde au fost aduse, cum, de catre cine, ce numere de inmatriculare au, ce culori si pe ce trasee circula.

Forumul

Cind a creat site-ul, Silviu Sintea a considerat ca e necesar ca toti cei care il viziteaza sa aiba un loc virtual de intilnire, unde sa isi poata impartasi opiniile, ultimele noutati si ofurile in legatura cu pasiunea lor. "Am creat forum-ul pentru ca urasc incompetenta, nepasarea autoritatilor, managementul defectuos, aproape inexistent si amestecul politic in transportul public si lipsa de implicare a societatii civile", a marturisit inginerul chimist. Astfel, din 3 martie, anul acesta, toti cei care au o pasiune pentru autobuze, troleibuze sau tramvaie, se pot intilni pe forum. Pina acum s-au inscris 43 de oameni din toate colturile tarii, dar si de peste granite. Multi dintre ei sint romani plecati in strainatate. Astfel, unul dintre useri este stabilit in Los Angeles, unul in Vancouver, altul in Lausanne si altul in Australia. Si pe toti, situati la mii de kilometri distanta, ii leaga pasiunea pentru mijloacele de transport in comun.

Un singur sibian

Singurul sibian care s-a inregistrat pe forumul site-ului si este membru activ este Radu Coica. Are 26 de ani si e ghid turistic. Asa cum el insusi se descrie pe forum, are propria lui agentie de turism si isi petrece vara prin toata tara cu turistii nemti care apeleaza la serviciile agentiei lui. A terminat facultatea de germanistica si un colegiu de turism, iar pasiunea aceasta pentru mijloacele de transport in comun a inceput undeva prin 1983, pe cind in Sibiu se introducea troleibuzul. "De aceea pot spune ca stiu pe dinafara toate troleibuzele care au fost vreodata in Sibiu si am desenata toata reteaua de troleibuz din Sibiu cu modificarile aduse, in mod cronologic", marturiseste sibianul. Este unul dintre cei mai vechi membri, caci s-a inscris la numai sase zile de la infiintarea forum-ului.

Bile albe pentru transportul sibian

Din punctul de vedere al unui impatimit al mijloacelor de transport in comun, sibienii circula in conditii bune si foarte bune, cu toate ca intotdeauna este si loc de mai bine. "A fost buna initiativa primarului Klaus Johannis de a aduce 50 de autobuze MAZ 103, pentru ca pe toate rutele sa circule autobuze de acelasi de fel. In plus, starea exceptionala in care se afla acestea dau o imagine de nou orasului", mentioneaza Silviu Sintea. In plus, pe ruta Calea Dumbravii - Bulevardul Spitalelor - Gara a fost schimbata reteaua si inlocuita cu mijloace de transport primite din Austria. Troleibuze pentru Sibiu au mai fost aduse si din Lausanne si Biel. "Cele aduse din Biel sint niste troleibuze rosii, vopsite acum cu reclama Pletl", tine sa precizeze pasionatul.

Ce trebuie schimbat

Pe linga toate aprecierile pozitive, Sintea e de parere ca sint si citeva lucruri care ar putea fi schimbate in transportul sibian in comun pentru multumirea si confortul calatorilor, schimbari care nu ar implica niste costuri prea ridicate. Citeva dintre acestea ar fi refacerea intrarilor troleibuzelor la garaj pentru a nu mai incurca circulatia pe Calea Dumbravii, introducerea unei noi rute directe pe care locuitorii din Valea Aurie sa ajunga la Metro. "Acum, cei care locuiesc in Valea Aurie nu au un autobuz cu care sa mearga direct la Metro sau in zona aceea. Singura lor posibilitate e sa ia 5-ul si sa schimbe la Universitate", spune Sintea. Cel mai mult isi doreste insa sa vada din nou Mocanita pe roate.

Sibiu 2007

Pentru ca in curind ar trebui sa ne aliniem si noi la standardele europene, mai ales ca Sibiul va fi Capitala Culturala Europeana in 2007, Silviu Sintea viseaza ca, pina atunci, troleibuzele si tramvaiele sa devina principalele mijloace de transport in comun in orasul de pe malul Cibinului. "Trecerea de la autobuze la troleibuze si tramvaie este una benefica din cel putin doua puncte de vedere: in primul rind, acestea din urma sint mai ecologice, iar apoi, si mai economice. Sigur ca asta ar presupune o investitie mare pe moment, dar orice regie trebuie sa isi respecte indatoririle fata de cetateni si sa le acorde respectul si confortul pe care il merita", considera Sintea.

Top troleibuz

Asezat la biroul de unde acum coordoneaza Sistemul hidrotehnic mediesean, isi aduce aminte de troleibuzul care i-a fost cel mai drag de cind se stie. Intre timp au trecut ceva ani de cind baietelul de clasa a VIII-a cutreiera orasul cu nenea Bogdanila, cel mai de treaba sofer, care conducea cel mai frumos si mai rapid troleibuz. "Era un 276 care circula pe ruta T1 si T4 si intotdeauna nenea Bogdanila mergea cu viteza. Era o incintare pentru mine sa calatoresc cu el", povesteste impatimitul. In schimb, cel mai prost era cel cu numarul 300, care nu avea deloc stabilitate pe fire si caruia mereu ii sareau captatorii.

Planuri de viitor

Cu toate ca forumul a capatat consistenta, ca site-ul prezinta retele de transport de pe tot cuprinsul tarii, dar si din lume, membrii lui nu au prea au fost ajutati de personalul din regiile de transport. In acest sens, ei se vor constitui intr-un ONG sau o asociatie sau o alta forma juridica adecvata, pentru a se putea fi afilia astfel la diferite organisme interne si internationale din bransa. "Abia atunci putem vorbi de muzeul ce trebuie pus pe picioare, de acces la anumite documente si documentatii, de acces in garaje, depouri, de schimburi de experienta internationale, dar si de intermedierea unor donatii sau achizitionarea de troleibuze si tramvaie second-hand la pret minim", precizeaza Silviu Sintea. Tot in planurile lui de viitor intra si deschiderea unui muzeu de autobuze si troleibuze la Sibiu, dupa modelul Muzeului de locomotive si reconstruirea unui vagon de tramvai care sa circule chiar si numai pe o distanta scurta.


Petruta Precup

Monitorul de Sibiu, 24.06.2005
http://www.monitorulsb.ro

Amintiri...


Attachments:
5159.jpg
5159.jpg [ 42.93 KiB | Viewed 2716 times ]
3516.jpg
3516.jpg [ 32.95 KiB | Viewed 2716 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Dec 2009 21:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
George Onofrievici este copilul de trupă al metroului

George are, la doar 19 ani, 25.000 de fotografii de la metrou. Fascinat de tuneluri şi de trenuri, tânărul este cunoscut deja de majoritatea angajaţilor Metrorex.

Scheme, fotografii şi documentaţie cât pentru o întreagă bibliotecă. Asta a strâns George Onofrievici în mai bine de doi ani pentru a-şi alimenta o pasiune iscodită din banalitatea de a merge cu metroul. Cunoaşte locul şi rolul fiecărui şurub din componenţa unei rame de metrou, fie că este vorba despre un model IVA (n.red. trenurile vechi), fie că este vorba despre un Bombardier. Mai mult decât atât, tânărul este copilul de trupă al metroului bucureştean, fiind nelipsit de la orice eveniment legat de acest mijloc de transport.

Angajaţii de la Metrorex îl ştiu ca pe calul cel breaz pentru că este de-al casei în cele patru depouri din Capitală. George a creat un site (http://metrou.transira.ro) dedicat metroului bucureştean, unde se găsesc schemele de circulaţie ale trenurilor, pe care le-a făcut după cele existente în dispecerat, o istorie a metroului, dar şi o descriere amănunţită a tuturor trenurilor care rulează pe magistralele Metrorex. Ideea realizării site-ului i-a venit după ce a participat la inaugurarea tronsonului spre Anghel Saligny, în noiembrie 2008, iar acesta a devenit accesibil la 5 aprilie 2009.

Prima vizită în depou

Meteahna pentru şine o are încă de când era copil. „Aveam un unchi care lucra pe locomotivă undeva la Regionala Suceava, iar, când mergeam la el, eram toată ziua pe locomotivă. De aici a pornit totul“, povesteşte tânărul. Apoi a apărut misterul metroului şi de aceea, după terminarea liceului, George a ales Facultatea de Transporturi, fiind acum student în anul I.

George Onofrievici are soluţii, idei şi planuri proprii de dezvoltare a reţelei bucureştene.

„Până acum doi ani nici nu mergeam cu metroul, circulam doar la suprafaÅ£ă. Apoi a început să mă roadă curiozitatea. Prima dată am intrat în depou în 2007, pe blat, la IMGB”, îşi aminteÅŸte studentul. Dar „trasul cu ochiul” pe după gardurile depourilor nu a fost de ajuns pentru tânăr. „Am făcut cerere la Metrorex să mi se permită accesul în depouri. Am trimis ceceri peste cereri până s-au convins oamenii care îmi sunt intenÅ£iile“, povesteÅŸte el. Astfel a ajuns să pătrundă în toate cele patru depouri: IMGB, Pantelimon, Militari ÅŸi Ciurel.

Acolo a descoperit prima ramă care a circulat în Capitală, trenuri care urmează să fie trimise la casat, dar şi prototipuri viitoare. Indicativul primului tren care a circulat timorat, prin tunelurile de sub Bucureşti este 009. L-a studiat, l-a fotografiat şi l-a agăţat la mica sa istorie despre metrou. „Când va creşte mare” le va aduna pe toate într-o carte a lui, însă până atunci, este autorul fotografiilor publicate în cartea „Metroul românesc şi metrourile Terrei”, semnată de publicistul Ilie Tănăsescu.

Ce-i place
Ca orice tânăr de vârsta lui, George spune că îi place să se distreze. „Nu sunt un «no lifer». Chiar la un moment dat mă întreba directorul firmei de mentenaÅ£ă de la Metrorex dacă mai am timp ÅŸi de distracÅ£ie, pe lângă pasiunea pentru metrou“, se amuză el.

Ce nu-i place
Studentul afirmă că nu-i plac oamenii care nu sunt punctuali, dar nici cei care nu au cuvânt, care lasă lucrurile de la o zi la alta.

Profil
Născut: 17 mai 1990, Bucureşti
Studii: Colegiul Naţional „I.L. Caragiale“
Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnică, Bucureşti
Familie: Mai are un frăţior de 5 ani.

Întrebări şi răspunsuri
De unde ţi-ai adunat informaţiile, de pe internet, din cărţi?
Informaţiile disponibile pe internet sunt discutabile şi nu prea poţi pune bază pe ele. Cea mai mare parte a informaţiilor o am direct de la sursă. Adică am vorbit cu oamenii de la metrou. E foarte interesant să afli povestea unei rame spusă de mai mulţi mecanici.

Câte fotografii ai de la metrou?
Aproximativ 25.000. Dar toate pozele pe care le fac eu în depou sau în staţii trec prin filtrul celor de la Metrorex mai întâi, pentru ca ei să aibă controlul asupra tot ce fotografiez eu, pentru că nu tot ce înseamnă metrou în Bucureşti aparţine de ei.


Oana Balan, 15.12.2009
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 82971.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 25.78 KiB | Viewed 2444 times ]
ADVAZI20091215_0029.pdf [3.74 MiB]
Downloaded 150 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Apr 2011 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
andrei.29 wrote:
Buna ziua, am deschis acest topic pentru a ne prezenta!
Eu ma numesc Vasile Andrei, am 29 de ani si sunt din Ploiesti!
Imi place mult transportul electric si noile troleibuze Neoplan aduse in 2010. :wink:


Aici postam asa ceva.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group