TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 09 Dec 2019 20:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jul 2008 22:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
E vorba chiar de stire oficiala, daca era preluare din presa, puneam link-ul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Am cautat date referitoare la mijloacele fixe aflate in patrimoniul public al municipiului Iasi si in administrarea RATP Iasi; ma refer la infrastructura de tramvai si troleibuz, nu la vehicule.

Pe www.primaria-iasi.ro am gasit doar o hotarire de consiliu local din februarie 2007, referitoare la infrastructura tramvaiului (in atasament).

In atasament se gaseste si o propunere de infiintare a traseului 43b.


Attachments:
hcl_06022008 Iasi.pdf [91.28 KiB]
Downloaded 222 times
25.07.2007 Iasi 1.pdf [164.08 KiB]
Downloaded 363 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Sep 2008 21:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
RATP IaÅŸi va monitoriza electronic transportul public

Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi organizează la sfârşitul acestei luni o nouă licitaţie pentru implementarea sistemului de gestionare, dispecerizare şi ticketing a mijloacelor de transport în comun. Astfel, astăzi este ultma zi când firmele care doresc să participe la licitaţie pot trimite cereri de clarificare. Procedura de achiziţie propriu-zisă se va desfăşura pe data de 28 august.
"Licitaţia este programată pentru data de 28 august. Practic, prin introducerea acestui sistem integrat de management al transportului urban de călători, vrem să venim în sprijinul clienţilor Regiei. Sistemul, care funcţionează de mulţi ani în Occident cu rezultate foarte bune, urmăreşte să asigure o legătură permanentă între mijloacele de transport în sine, dispecerat şi staţiile de transport", a aratat Maricel Gherca, directorul RATP.
Regia de transport a mai organizat în luna iunie o licitaţie pentru implementarea sistemului de gestionare, dispecerizare şi ticketing a mijloacelor de transport în comun. Licitaţia a fost blocată atunci de două dintre firmele participante, Cognitive Consult din Bucureşti şi Alien Concept din Oradea. Acestea s-au adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), fiind nemulţumite de cerintele din caietul de sarcini. Valoarea proiectului se cifrează la suma de 3,5 milioane Euro. Aceşti bani includ diverse facilităţi pentru călători, cum ar fi compostoare automate de bilete în fiecare mijloc de transport, un computer de bord, GPS, respectiv panouri de afişaj amplasate în staţiile de transport.

Ziua de Iasi, 08.08
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Sep 2008 21:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Silviu Sintea wrote:
Aceşti bani includ diverse facilităţi pentru călători, cum ar fi compostoare automate de bilete în fiecare mijloc de transport, un computer de bord, GPS, respectiv panouri de afişaj amplasate în staţiile de transport.


Validatoare electronice de bilete parca erau in MAZuri, ba chiar puteau functiona si cu carduri contactless... se doreste inlocuirea lor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Sep 2008 22:51 
In timp ce troleibuzele si autobuzele Ikarus zac in garaj cu sigilii cu etichete de Na Cl, din ordinul LIBERALULUI Ferfenechiu, iar RATP plateste datoriile facute de SC Autobuzul, in timp ce Tatrele se taie, MAZul loveste tramvaiul, iar sina dispare din fata Palatului ca nu mai vrea s'o vada nea' Politehnica Pallas, zis si Iulius, iesenii se vor bucura in curand de cardul de tip RATB, implementat evident de (cine oare?) pUTI.

Vom urmari prin satelit tramvaiele blocate de bizonul cu jeep, MAZurile care lovesc tramvaie, aglomeratia de pe liniile 28 si 41, singura legatura intre Podul Ros si Copou, si ne vom bucura ca s'au mai cheltuit niste bani publici.

RATB a dispus de alte fonduri si n'a venit liberalul sa-i puna sechestru pe vehicule. La Iasi, situatia e alta. S'a dus vremea dubei, vine vremea autobuzului omniprezent. Macar de-ar mai fi Ikarus 280 si SM-11, nu porcarii dunarea-lizingoase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Oct 2008 08:09 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 168
Location: Iasi
Apar din nou autobuze pe gaz.

Unistil vrea sa aduca la Iasi autobuze care sa functioneze pe gaz. Vasile Puscasu, patronul Unistil, a afirmat ca are in vedere achizitionarea unor astfel de mijloace de transport de la operatorul din Viena.

"Am reusit astfel sa facem economie de combustibil. Din calculele noastre, am iesi mai ieftin cu 20% decit in prezent", a declarat Puscasu. Acesta a specificat ca autobuzele sint de tip MAN si Mercedes si indeplinesc normele de poluare Euro 3 si Euro 4.

Pretul unui mijloc de transport care are o capacitate totala de 90 locuri este de aproximativ 30.000 euro.

Conducerea Unistil a specificat ca are in vederea achizitionarea unui numar cuprins intre 4 si 10 autobuze, in functie de modalitatea de plata acceptata de furnizor.


Sursa:
http://ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/ne ... 63696.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Feb 2009 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
RATP Iaşi cumpără 14 tramvaie


Şefii RATP Iaşi vor să cumpere 14 tramvaie din Augsburg (Germania). Preţul negociat pentru fiecare vehicul este de aproximativ 250 de euro. „E drept că transportul costă în jur de 10.000 de euro, dar, per total, preţul este avantajos. În negocierile noastre am fost sprijiniţi şi de Prietenii tramvaielor, care au fost şi au văzut cât de bine am întreţinut aceste vehicule”, ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP Iaşi. „Prietenii tramvaielor” sînt tineri din toată Europa pasionaţi de tramvaie, care participă la toate evenimentele organizate de regiile de transport ce au ca obiect transportul electric. Tramvaiele pe care le va achiziţiona RATP vor ajunge la Iaşi vara aceasta. „Ei au început deja să le scoată de pe trasee şi pînă la vară le vom putea lua pe toate”, a conchis dl Ghercă.


Evenimentul, 18.02.2009

Am o intrebare: de ce le cumpara? Sa inlocuiasca altele uzate? Sau sa suplimenteze parcul existent?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Feb 2009 22:24 
Mai sunt inca Tatre in circulatie.
Vagoanele GT4 aduse in '97 si 2000 nu sunt modernizate, si-au facut excelent datoria, unele pot sa si-o faca in continuare, la altele caroseria nu e de invidiat (vor rezulta piese de schimb daca vor fi casate).
Vagoanele GT5 si-au facut si ele datoria, insa problema pieselor de schimb este mare, sunt tinute inca in circulatie datorita capacitatii, fiind potrivite pentru orele de varf ale traseului 5.
Lotul de la Augsburg este format exclusiv din vagoane modernizate, este si ultima posibilitate de a achizitiona un numar mare de vagoane GT4.
In parcul RATP se afla peste 90 de tramvaie GT4, este normal sa nu fie ratata o astfel de oferta, in conditiile in care personalul de intretinere s-a obisnuit deja cu acest tip de vagon.
Acum se circula cu parc redus din cauza lucrarilor la cale, insa cand se va reveni la normal va fi nevoie de un numar suplimentar de vagoane, astfel incat sa fie asigurat si un coeficient de utilizare a parcului rezonabil.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 15:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
In atasament, planificarea vehiculelor pt. transportul public iesean, preluata de pe www.ratp-iasi.ro

Ce rezulta de acolo? Parcul maxim de autobuze in traseu al RATP este de 76 de unitati. Microbuze RATP: 44 (din care 14 pe fostul traseu de troleibuz 46).

Stiu ca in parcul RATP sunt 50 de autobuze MAZ si 30 de Renault-uri. La ce e nevoie de achizitionarea a inca 30 de autobuze? Poate ca e nevoie de inca 6, 13, 21 de autobuze, dar chiar de 30? Cum s-a facut dimensionarea? Ca la Sibiu?
Daca se doreste inlocuirea "microbuzelor" RATP cu autobuze, da, ar fi o idee foarte buna.

In alta ordine de idei, iata un raspuns pe www.domnuleprimar.ro la intrebarea adresata municipalitatii iesene referitoare la reintroducerea troleibuzelor:

Raspunsul primarului
17 Februarie 2009

Stimate domnule Stefano,

Mai intai trebuie rezolvata problema parcarilor si acordarea de benzi unice de circulatie pentru mijloacele de ransport in comun, asa cum s-a procedat pe artere mari cum ar fi Bd. lndependentei, circulatia troleibuzelor nu se poate desfasura decat cu mare dificultate, introducerea acestora fiind deci ineficienta.

Avand in vedere acestea si inceperea lucrarilor de reabilitare a caii de rulare, regia a fost si va fi nevoita sa achizitioneze autobuze, mult mai mobile decat troleibuzele si de mare capacitate.

Astfel, achizitia de troleibuze nu se justifica decat dupa expirarea duratei de viata a autobuzelor si numai dupa rezolvarea problemelor de trafic mentionate mai sus.

Cu stima,
Gheorghe Nichita


Attachments:
planificare febRATP.JPG
planificare febRATP.JPG [ 349.1 KiB | Viewed 7683 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Pe linga cele amintite mai sus, RATP Iasi achizitioneaza inca 9 autobuze second-hand tip Mercedes O405 N2 Burillo Venus:

Transportul, mai scump decît autobuzele

Şefii RATP au anunţat că doresc să contracteze un transportator care să aducă la Iaşi cele 9 autobuze second hand, de tip Mercedes, recent achiziţionate. Pentru transportul vehiculelor de la Compania Del Tranvia din Donostia – San Sebastian (Spania), şefii RATP sînt dispuşi să cheltuiască aproximativ 150.000 de lei, în timp ce pe autobuze se va plăti mai puţin de 60.000 de lei. "Transportul celor 9 autobuze se va efectua în două tranşe: 4 în luna februarie şi 5 în aprilie", a arătat dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Firmele interesate pot depune oferte pînă pe 16 februarie. Va fi selectată firma care va oferi cel mai mic preţ.


A.Rusu, Evenimentul, 06.02.2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 16:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Silviu Sintea wrote:
Parcul maxim de autobuze in traseu al RATP este de 76 de unitati. Microbuze RATP: 44 (din care 14 pe fostul traseu de troleibuz 46).


Parcul maxim este de 76 si ei au 80 + cateva Ikarusuri. Din astea 80, 1 Renault e pentru piese de schimb, iar restul MAZurilor si Renault-urilor (si cele cateva Ikarus) trec si ele periodic prin diverse revizii sau se defecteaza si trebuie reparate. In mod sigur mai trebuie cateva autobuze de rezerva, cred ca 9 ar fi de ajuns. Sunt curios ce se face acum daca intr-o zi sunt imobilizate mai mult de 5 autobuze... se lasa goluri sau se completeaza cu dube?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 19:22 
Dr2005 wrote:
In mod sigur mai trebuie cateva autobuze de rezerva

Bingo! Si mult mai mult decat atat!

Dr2005 wrote:
se completeaza cu dube?

Nu. Deci...
Sa vezi "haz" daca se trezeste vreun idiot sa-si lase masina pe linia de tramvai sau apare vreo defectiune majora! Cateva dube se duc acolo. Deci...
In plus, nici dubele nu sunt perpetuum mobile...

Luam autobuze pentru ca:

- graficul ala trebuie ajustat (in favoarea calatorilor) si respectat (ca numar de unitati)
- vrem sa trimitem autobuze pe trasee facute acum cu dube
- vrem sa introducem trasee noi
- urmeaza etape dificile la reabilitarea caii de rulare si va fi nevoie de vehicule care sa inlocuiasca tramvaiele/golurile lasate de alte vehicule (stiu ca suna a limba de lemn, dar e adevarul).

Cele 9 MB-uri erau initial 14 (si le-am fi luat pe toate). Din motive interne ale dBus, respectiva societate si-a reconsiderat de doua ori oferta, ajungandu-se in final la cele 9.

Vom lua si autobuze noi, pentru ca in final trebuie sa ramanem cu ceva care sa existe mai mult timp. Chiar daca toate conditiile pentru ca circulatia troleibuzelor sa fie reluata ar fi indeplinite, exista, totusi, si trasee de autobuz. Atentie: inainte de scindarea RATC aveam un parc activ de peste 100 de autobuze (iar traseele exterioare incepeau sa fie ca si inexistente)! Si troleibuzele circulau.

RATP va renunta in final la utilizarea dubelor proprii (nu e deloc o fericire ca le are) pe traseele din oras. Unele vor fi utilizate in proiectul amintit mai sus, altora va trebui sa li se gaseasca o intrebuintare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Intrucat proiectul pentru achizitionarea celor 50 de autobuze inteleg ca se afla in derulare am cateva intrebari:

-autobuzele or sa fie articulate?
-care sunt traseele noi propuse? (inteleg ca trebuie sa existe fundamentari temeinice);
-cu cate autobuze se doreste suplimentarea traseelor existente? Trebuie sa se stie acest lucru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 May 2009 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Mercedes O405 N2 Burillo Venus la traseu, cu nr. de inventar RATP (foto: Radu Bialus).


Attachments:
81.JPG
81.JPG [ 104.14 KiB | Viewed 7256 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 14:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Autobuze second hand la RATP de la o firma din Bulgaria

Acestea sint marca Van Hool A500, cu motoare MAN

Iesenii se vor plimba cu inca un set de autobuze second hand. Mijloacele de transport in comun vor fi inchiriate pentru o perioada de sase luni.

Autobuzele urmeaza sa fie utilizate pe mai multe trasee, pentru a suplini lipsa tramvaielor. Lucrarile de la sina tin deja o mare parte din parcul de tramvaie al RATP in depouri.

Licitatia organizata ieri de regia de transport vizeaza inchirierea a 20 de autobuze. "Am primit o singura oferta, de la o firma din Bulgaria. Este filiala unei societati din Olanda. Oferta este de aproximativ 4.500 euro/autobuz pentru toate cele sase luni. La sfirsit, le putem pastra. Daca le vom pastra, va trebui sa le achitam taxa de prima inmatriculare, adica in jur de 6.000 - 7.000 euro. Daca nu le vrem, firma le va lua inapoi. Vom vedea la momentul respectiv ce facem, dar suma necesara este destul de mare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Firma care a depus oferta se numeste Shans Tour Limited. Societatea a oferit regiei de transport 20 de autobuze Van Hool A500. "Astfel de autobuze au circulat in Bruxelles si Eindhoven. Au motoare MAN situate pe mijloc si punte ZF, una dintre cele mai bune. Fiecare autobuz are o capacitate de 100 de locuri, 11,7 metri lungime, 2,5 metri latime si 2,9 metri inaltime. Capacitatea motorului este de 6.800 cmc. Autobuzele au cite trei usi", a explicat Gherca. El a mai spus ca, in cazul in care nu apar contestatii, contractul va fi semnat peste aproximativ o saptamina. Autobuzele ar urma sa ajunga la Iasi peste inca o saptamina.


Felix Guzga, Ziarul de Iasi, 26.05.2009
www.ziaruldeiasi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 19:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Autobuzele Van Hool in traseu, pe linia 46 (fotografie: Valentin Balan).
Dupa cum se vede, autobuzele liniei 46 au multi calatori. Ceea ce creeaza (sper) premizele reintroducerii troleibuzelor pe aceasta linie.


Attachments:
8416.jpg
8416.jpg [ 73.58 KiB | Viewed 6954 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 21:56 
Parerea mea e ca va mai trece mult timp pana sa vedem trolee pe oricare traseu din Iasi. Momentan principale sunt lucrarile la calea de rulare a tramvaielor si poate aducerea de tramvaie noi in viitorul apropiat. Reintroducerea troleelor inseamna realizarea unor benzi unice pentru autobuze si trolee pentru a spori viteza in trafic si in ultimul rand dotarea cu capacitati moderne a liniilor de troleu. Bani, bani si iar bani. Si cred ca nu prea o sa contam pe asta in viitorul apropiat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Cum ai avut bani pentru achizitionarea autobuzelor second-hand (sau, mai nou, inchirierea lor), de ce n-ai avea fonduri si pentru achizitionarea unor troleibuze (second-hand)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 07:52 
N-am spus ca nu ar fi fonduri, am spus doar ca in viitorul apropiat aceste fonduri vor fi folosite pentru refacerea caii de rulare a tramvaiului iar autobuzele trebuiau aduse pentru suplinirea tramvaielor pe perioada lucrarilor. Intre troleu si tramvai, voi alege mereu tramvaiul pentru orasul Iasi. Mai ales ca se intentioneaza acum refacerea liniei de tramvai in CUG, care Doamne ajuta sa se realizeze. Asa ca ma bucur ca se face ceva pentru tramvai si nu putem decat spera lucruri mai bune pentru troleu in viitor. Si mi se pare ca acele fonduri europene nu acopera toata investitia necesara, pentru ca e nevoie de infinit mai multi bani decat pentru niste autobuze. Poate ma insel, nu sunt un priceput intr-ale domeniului fonduri europene.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Nu vorbeam de tramvai. Acesta trebuie sa-si urmeze calea sa. Vorbeam de faptul ca o retea de troleibuz zace nefolosita, in timp ce tu cumperi autobuze second-hand, de tipuri diferite.

Ce culoare speciale sa faci pt. liniile 43 sau 46? Mai lasati povestile insirate de Nichita, prin gura unor Mihai, Chirica sau Stoica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 13:33 
Autobuzele au fost aduse pentru a suplini tramvaiele. Asta e clar. Si in plus, e nevoie de mai multe autobuze pe strazi, pentru a scoate dubele din serviciu si pentru a reinfiinta alte trasee si cine stie, a prelua poate din liniile acordate Unistil. Daca nu avem cu ce, cum sa le preluam? Si daca alta oferta n-au gasit, ce era sa faca?...acum nu scrie nicaieri ca parcul trebuie sa fie uniform. E asa cum poate fi date fiind conditiile.
Cu ce suplineau lipsa tramvaielor de pe trasee? trebuiau oare sa aduca trolee? Tatarasiul nu are legatura prin trolee cu centrul si este un cartier serios afectat de lucrarile de acum. Autobuzele se pot strecura pe strazi, pot avea nenumarate variante de a ajunge la destinatie daca pe unele strazi se lucreaza. Troleele din pacate sunt legate de captatorii lor si de curentul din firul contact. Si sa presupunem ca sunt pene de curent. Ce autobuze trimiti pe traseu sa-i preia pe calatori daca nu ai destule? E vorba sa avem un parc suficient si la autobuze, pentru a nu uza atat de mult pe cele pe care le avem acum.
Nu vorbesc de ce zice Nichita....nu il am deloc la suflet pentru alte chestii legate de transportul in comun (idem Simirad). Vorbesc ca pentru 43 si 46 trebuie facute culoare unice (acolo unde este posibil evident...poitiers, socola,primaverii,independentei, pacurari zona blocuri) unde sa se aplice la sange legea si cine parcheaza aiurea sa aiba masina ridicata si amendat. Stim cu totii de ce se mergea prost cu troleul.
Nu sustin autobuzele in detrimentul troleelor, e bine sa fim ecologisti si cat mai verzi posibil , doar ca trebuie sa fiu si sa fim cu totii realisti. Reteaua de trolee nu este atat de dezvoltata incat sa preia fluxul in urma intreruperii temporare a circulatiei cu tramvaiul. Linia 44 a si fost dezafectata mi se pare, nu? Si slava domnului s-au intrerupt atatea linii....In plus, as vrea sa vad in conditiile actuale de trafic si in zonele afectate si de lucrari cam cum s-ar descurca un troleu. Iasul are strazi mici si inguste majoritatea, mai pune si gropi pe ele si iaca pozna.
Dupa ce se vor reface strazile, ca vad ca au un proiect mare la Primarie (macar declarativ si in planuri) si linia de tramvai se va lua sper in considerare si problema troleului. Trebuie sa ii cream conditii nu? altfel s-ar circula la fel de prost ca si pana acum. Nu cred ca cei de la RATP au abandonat total pista troleului, dar altele sunt prioritatile acum. Sa avem rabdare. Poate rabdarea sa ne fie acum rasplatita cu linia din CUG.
E frumos si bine sa sustinem troleul dar trebuie sa fim si realisti. Si daca trebuie sa ne facem frati cu dracul ca sa mai vedem tramvai pe la Podu Ros si str.Palat si acum, cu putin noroc, prin CUG....atunci sa o facem oricat de nasol ar fi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 13:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Sa nu ne facem ca nu intelegem.

Vorbesc de autobuzele folosite pe fostele linii de troleibuz, nu de cele care inlocuiesc tramvaiele. Asa ca nu stiu de ce aberezi cu troleele ce sa inlocuiasca tramvaiele.

Vreau sa scot in evidenta sistemul de transport electric extins pe care l-ar fi putut avea Iasiul. Harburile de trolee scoase din circulatie sa ajunga la Remat. Eu vorbesc de trolee performante. Cat despre durata de viata a unei retele de troleu, am tot vorbit.

Am fost in multe orase aglomerate, cu strazi inguste si am vazut ca troleibuzul se descurca exceptional. Nu vorbesc de Salzburg sau Szeged. Pot vorbi de Cluj sau chiar de Medias.

Uite, in loc sa fi inchiriat Van Hool-urile, ai fi luat cateva troleibuze. Iar autobuzele folosite pe 43 (sau 46) sa le folosesti pe 13 sau alte foste linii de tramvai.

Reteaua de troleu nu e suficient de extinsa incat sa poata prelua calatorii tramvaielor afectate de posibile avarii? FALS. DIMPOTRIVA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 18:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget. Stim cu totii ca motivele desfiintarii troleibuzului in Iasi (si oriunde in Romania) nu au nici o legatura cu minciuna conform careia se doreste de catre edili a oferi calatorilor un transport mai de calitate, pe care vezi-doamne troleele nu l-ar putea oferi, din mii de motive... Nu mai repet aici motivele adevarate, ca am promis sa nu supar unii oameni din sistem carora le port toata stima. Dar vad ca aceasta minciuna este preluata din gura nichitenilor si simirazilor in continuare. Dupa ce s-a facut intentionat tot posibilul ca troleele sa arate prost, sa nu fie intretinute, sa sufere blocaje etc etc etc, au adus autobuze si lumea a rasuflat usurata. Chiar nu vedeti cu ochii vostri? Trebuie sa va explice politicienii realitatea?

Hmmm... Sa tacem din gura despre trolee, ca nu cumva sa se supere cineva (?) si sa ne pedepseasca sa nu mai avem tramvaie pe Podul Ros? Vad ca paranoia a cuprins rau de tot aceasta tara.

Cea mai simpla demonstratie a celor afirmate de mine: IN NICI O TARA FOST SOCIALISTA NU SE DEZAFECTEAZA LINII DE TROLEIBUZ. Nici macar in tarile foste republici sovietice. Doar in Romania (ciudat, nu, ca numai noi avem strazi inguste, lipsa de parcaje, lipsa de bani, alte "prioritati" - de care de regula nu se alege pana la urma nimic etc).

De ce tot timpul cand se discuta despre troleibuz la Iasi, in secunda urmatoare deja se si pune imediat acesta in contradictie cu tramvaiul? Chiar punem botul de fiecare data la aceasta stratagema inventata pentru a ascunde realitatea?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 19:27 
Brassovia wrote:
am promis sa nu supar unii oameni din sistem

Din punctul meu de vedere puteti spune fara probleme absolut orice doriti. Eu le stiu pe ale noastre de acolo unde lucrez si nu am de ce sa plec urechea la terti care, pesemne, ar vrea sa-mi explice cum stau lucrurile in transportul public din Iasi (cu bunele si relele sale - banuiesc ca nu ati avut vreodata senzatia ca afirm ca nu exista bube; am spus doar ca exagerati cu teoriile conspirationiste si discreditarea tuturor celor 1500 de oameni care lucreaza in unitatea de la Iasi - luand acum in discutie subiectul Iasi).

Brassovia wrote:
Dupa ce s-a facut intentionat tot posibilul ca troleele sa arate prost, sa nu fie intretinute, sa sufere blocaje etc etc etc, au adus autobuze si lumea a rasuflat usurata.

Huh?! Sunteti in eroare. Incepand de prin 1996 un anume primar visa cum desfiinteaza tramvaie si baga in locul lor trolee. Intr-o mica masura a si facut asta, insa - slava Domnului din punctul asta de vedere - nu a mai continuat, pentru ca a descoperit alte borcane, cu miere mai buna. Dar a distrus transportul public complet, prin lipsa investitiilor, prin marinimie cu scop electoral, dar uitand sa-si achite obligatiile fata de regie, si cate si mai cate. Deci, nu doar troleele atat de dragi dvs. au avut de suferit, ci absolut toate mijloacele de transport si sistemul in profunzimea sa.
Celalalt primar care a venit dupa domnul cu parul alb nu s-a obosit sa lase troleele sa decada pentru a demonstra ceva cuiva. Le-a ras pur si simplu inca din start (de altfel, chiar din primele zile de interimat a spus ca le va rade dintr-o anumita zona).

Deci, inca o data spun: trolee, tramvaie, autobuze - toate au fost lasate de izbeliste dupa '89. Tramvaiul, desi hulit, a avut un catusi de mic noroc. Si va avea mereu, pentru ca e parte din orasul asta si asta l-a ajutat foarte mult in lupta cu politicul.

Brassovia wrote:
Chiar nu vedeti cu ochii vostri? Trebuie sa va explice politicienii realitatea?

Mmm, mai usor cu astfel de "aprecieri"...

Brassovia wrote:
Hmmm... Sa tacem din gura despre trolee, ca nu cumva sa se supere cineva (?) si sa ne pedepseasca sa nu mai avem tramvaie pe Podul Ros?

Ironie, ironie, dulce esti tu... Sincer, nu stiti despre ce vorbiti...

Nu inteleg de ce faptul ca se reabiliteaza masiv caile de rulare din Iasi (si asta va fi prioritatea noastra si in anii urmatori, pana la refacerea integrala a retelei) nu suscita mai deloc interes (doar e transport electric, chiar daca nu e cu 2 fire in plan orizontal). Mereu povestea asta cu troleele. Le-o veni si lor vremea candva, cand unii s-or hotari intai sa le faca viata usoara unor astfel de vehicule, adica sa faca ordine in traficul infernal si dezorganizat din oras. V-ar incalzi cu ceva niste vehicule electrice circuland pe motorul auxiliar, departe de reteaua de contact? Cred ca nu.
Cat despre retea, o fi aratand ea mai bine decat prin alte orase, insa asta nu inseamna ca e in stare buna sau ca poate asigura o exploatare a troleibuzelor "a la Salzburg". Nu mai reiau nici povestea cu incrucisarile tramvai-troleu, ca voi fi acuzat ca vorbesc cu vorbele altora. Realitatea e cea care e. Daca au existat solutii, dar ele au fost refuzate, a se intreba politicul de ce...

Legat de traseul 46, am spus-o si pe alt forum, o spun si aici: s-au introdus autobuze Van Hool pe acel traseu pentru ca de acolo au fost scoase microbuze (foarte multe) pentru traseul special Gara - Tg. Cucu, pentru a asigura aceasta legatura importanta cat timp vor lipsi tramvaiele in Centru (din pacate, nu a fost alta solutie decat sa circulam pe stradute inguste, de aceea am pus microbuze). Daca e sa-mi dau cu parerea, cu foarte putine exceptii traseul 46 nu are nevoie nici de autobuze, nici de troleibuze, ci de midibuze (sau miditroleibuze, daca suna mai bine si s-or fi inventat - recunosc, in cazul asta nu m-am documentat). Daca vor ramane autobuze pe 46 si dupa terminarea lucrarilor, nu ar fi decat spre binele calatorilor, carora trebuie sa li se asigure transport public cu vehicule adecvate, nu cu microbuze. Poate, candva, fi-vor din nou troleibuze...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Decat sa raspundem cu ironii, mai bine ne abtinem. Si dovedim, cu modestie, ca partenerul de dialog poate ca nu are intotdeauna dreptate.

NIMENI nu a contestat vreodata profesionalismul Regiei din Iasi (aici includem si oamenii ce au lucrat la troleibuze, da?). Vorbim de politicul ce ia decizii.

Unii stiu ca am vorbit atat cu Conducerea RATP dar si cu alti specialisti din cadrul regiei iesene. TOTI au indicat numele Nichita ca fiind acela care se opune reintroducerii troleibuzelor.

Reteaua arata bine? Are punere in functiune cunoscuta. Normativele, or avea si ele anumite chestii de stabilit. Nu stiu daca e atat de greu sa pui incrucisari moderne tramvai-troleibuz.

Da, exista si miditroleibuze. In Lyon.

In fine. Nu cred ca e nevoie de polemica aici. Dar daca mi se aduc propuneri de imbunatatire a activitatii mele, tin cont de ele. Vrem, nu vrem, imi lipseste obedienta de a confunda vorbele sefilor cu propriul cuget.

Se reabiliteaza tramvaiul (cu tot ceea ce inseamna el). Este un lucru bun si sper ca se va reabilita si fosta linie 9, prin P.O.R. Insa dorinta de a revedea troleibuze acolo unde este posibil, nu mi-o poate interzice nimeni. Nici Mihai, nici Stoica, nici Chirica (atentie! am vorbit cu toti acesti oameni). Ca nemernicii care au intocmit proiectele de extindere a retelei de troleibuz erau niste zevzeci, ce probabil au fost "izolati".

Noroc ca exista un cap limpede, discret, un adevarat manager la RATP. Care mai estompeaza dorinta de distrugere nichiteana a transportului electric.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 20:24 
Dupa mine, ca iesean, realitatea e asa. Tramvaiul e no.1 Orice se face in folosul lui e mai mult decat bine. Orice km castigat e excelent, vezi linia din CUG si cea de pe Palat. Autobuze nu sunt suficiente. Si pe vremea cand aveam toate liniile de troleu active inclusiv 47, erau mult mai multe autobuze....Troleul va reveni la Iasi dar sa nu-i grabim revenirea si sa-i cream un cadru propice. Si Radu a subliniat ceea ce am zis si eu. Traficul e ceea ce va omori troleul daca mai marii urbei nu vor decide sa-i acorde o sansa.
Si nu e vorba de paranoia cand spun ca mai bine tacem decat sa ramanem fara tramvai pe str.Palat. E realism. Zona aceea cu tramvai face parte din istoria orasului mai mult decat orice troleu. Si daca se va reabilita linia in CUG atunci 41-le isi pierde orice utilitate.
Nu sunt impotriva troleului, dar vorba proverbului, mi-e mai mila de tramvai....
Mi-e dor de 45 pe traseul Pacurari-T.V.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Dragi ieseni, am fost si eu cativa ani in orasul dvs., dar sigur ca voi cunoasteti indeaproape problemele de acolo, mai bine decat oricine.

Dar 43 barat troleibuz ar deranja? Dar troleibuzul 43? Dar proiectul troleibuzului 28?

Troleul poate circula independent de reteaua lui, tramvaiul, nu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 13:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Imi pare rau nu am stiut sa nuantez suficient esenta mesajului pe care am vrut sa-l transmit anterior: NU TREBUIE CREAT UN ANTAGONISM INTRE TRAMVAI SI TROLEIBUZ.

Da, stiu perfect ca intregul sistem de transport (inclusiv cel cu autobuze) este o catastrofa in Romania, incepand nu doar din 1990, ci de prin 1980-83, cand a demarat actualul trend al inlaturarii profesionistilor din sistem si inlocuirea lor cu cozi de topor. Din punctul meu de vedere exista o perfecta continuitate intre ce s-a intamplat in perioada 1981-1989 si ce a urmat apoi. Noutatile au inceput sa apara abia dupa ce acest domeniu a inceput sa genereze afaceri grele, cumpana fiind prin 2001.

De asemenea, sunt constient ca, la nivelul scazut al cererii la care s-a ajuns si in lipsa "clasei de mijloc", in orasele Romaniei nu mai exista justificare tehnica pentru a se crea de la zero noi sisteme, in paralel cu cele existente. Acolo unde s-a desfiintat tramvaiul, desfiintat va ramane; acolo unde s-a desfiintat troleibuzul, desfiintat va ramane. De nicaieri nu va dispare insa motorul diesel, atat timp cat largi categorii de persoane fizice si juridice folosesc inca automobile cu motor diesel.

E greu sa inteleaga cineva care nu a trait direct trecerea de la deceniul 9 la deceniul 10, ce presiune uriasa a fost pe motorina si cu ce intensitate au rabufnit apoi frustrarile celor care-si vazusera parcul de diesele suprimat aproape, timp de 6 ani negri. Omeneste, inteleg pe toata lumea. Nu am cu nimeni nici un diferend, mai ales ca viata mea zilnica nu depinde prea mult de performantele transportului in comun. Poate doar aerul pe care-l respir... Despre cum a pornit distrugerea transportului electric in Romania voi povesti in alt context, aici intram in off-topic.

Nu sunt atat de naiv incat sa cred ca la Iasi vor mai circula troleibuze in viitorul previzibil. Sa speram macar ca tramvaiul va supravietui. Dar supravietuirea acestuia nu a avut si nu are ca si conditie "lipsa troleibuzelor", asa cum vad ca exista tentatia de a se interpreta. E adevarat ca troleibuzele la Iasi au fost introduse tarziu, in disperare fata de lipsa de carburanti si fata de imposibilitatea extinderii rapide si performante a tramvaiului. Poate a fost o idee proasta. Poate a luat din cascavalul tramvaiului, nu stiu detalii precise. Poate unii au gandit ca vor inlocui tramvaiul, nu numai autobuzele. Pericolul care-l reprezentau pentru autobuze le-a facut insa antipatice. Nu era greu apoi sa lasi sistemul sa se degradeze de la sine, in lipsa oricarei preocupari de mentenanta corespunzatoare.

Povestea troleibuzului la Iasi este incheiata, cel putin pentru mult timp, dar asta nu inseamna ca nu e bine sa o dezbatem, ca de-aia se numeste forum. Poate din discutii sa se desprinda si vreo invatatura de minte pentru viitor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 18:01 
Exact, aparitia troleibuzului la Iasi a fost generata de situatia dificila de la mijlocul anilor '80 (criza combustibililor). In '85 Iasul a pierdut toate traseele de transport public cu autobuzul din interiorul orasului, ramanand doar cursele exterioare. Acesta a fost contextul aparitiei troleibuzului, meritele punerii in practica a solutiei "troleibuze" revenind in totalitate specialistilor de la IJTLI. Evident, traseele de troleibuz nu au fost concepute pentru a dubla sau a inlocui tramvaiul, ci pentru a se incerca acoperirea uriasei gauri lasate de disparitia autobuzelor din zonele care nu beneficiau de transport cu tramvaiul.

Pericolul distrugerii infrastructurii pentru tramvai a aparut incepand cu anii '90 si s-a mentinut pana la plecarea simiradului de la primarie (intr-o oarecare masura chiar si dupa, dar pe moment lucrurile par a se fi indreptat). Acest individ gandea inlocuirea tramvaielor cu troleibuze in anumite zone, fara vreun motiv plauzibil. Pana la urma i-a trecut, insa si-a batut joc in alt mod de transportul public din Iasi.

Traseul de troleibuz 41 a aparut in 2002 tot intr-o situatie de criza, din disperarea regiei de transport electric (rezultata din faramitarea regiei mari de catre acelasi individ pe nume Simirad). Noua unitate se vedea pusa in situatia de a nu mai avea nici un traseu intr-o zona care aduce o contributie uriasa la veniturile zilnice. Tramvaiul din acea zona fusese oprit in '97 (motivele au fost expuse, nu revin) fara sperante de revenire intr-un viitor previzibil, astfel ca regia de transport electric a venit cu solutia disperata de infiintare a traseului 41 (ma rog, e de discutat si in privinta povestii acordarii acestui numar, insa nu mai intru in detaliile astea). Cu mare greutate simiradul a fost de acord cu propunerea RATEC, insa chiar si asa facea mofturi, nefiind de acord cu montarea retelei pe intreg parcursul care asigura legatura directa, ci doar pana intr-o zona de unde calatorii ar fi urmat sa ia tramvaiul (o solutie absolut inacceptabila, in conditiile in care vorbim de elevi/studenti care trebuie sa ajunga la cursuri sau salariati care au nevoie de transport catre serviciu si pe care nu-i poti pune la transbordare dintr-o statie in alta, statii aflate la 200 de metri una de alta; in plus, tramvaiele veneau deja aglomerate). Dupa multe insistente s-a reusit realizarea legaturii directe CUG - Copou cu troleibuzul 41. Dar, repet, a fost o solutie disperata. Pe tot acest traseu exista infrastructura de tramvai, tronsonul inchis in '97 trebuie reabilitat (si va fi, deja fiind facuti primii pasi) si redeschis circulatiei, iar traseul CUG - Copou trebuie acoperit cu tramvaie de mare capacitate (e singura solutie pentru a rezolva pentru totdeauna problema de transport dintre cele doua zone; am avut mereu necazuri cu zona CUG, avem si in prezent, cu toate ca trimitem zeci de vehicule pe acel traseu).

Cu traseul 28 RATEC a incercat acelasi lucru in 2002: sa aiba din nou acces intr-o zona ce aducea venituri. Nu s-a putut, pentru ca in parc nu erau suficiente troleibuze (ideea a aparut si in contextul ofertei primite de la RATC - Constanta - care vindea o serie de troleibuze articulate, pe care noi urma sa le cumparam si sa le scurtam; din pacate, pretul cerut a fost prea mare, achizitia nu s-a mai facut, iar ideea cu traseul 28 nu a mai putut fi pusa in practica). Din punctul meu de vedere traseul 28 se preta foarte bine la troleibuze, insa 41 nu poate fi rezolvat altfel decat cu tramvaie.

Nu as pune mana in foc in privinta desfiintarii definitive a sistemului de transport cu troleibuzul la Iasi. Deocamdata, probabil, e un subiect greu de abordat in relatia cu politicul, insa niciodata nu se stie ce aduce viitorul. Oricum ar fi, problemele de trafic, de retea si vehicule trebuie rezolvate, altfel nu le arati oamenilor decat un sistem ineficient (si reiau faptul ca nu incalzeste pe nimeni posibilitatea ca un troleibuz sa circule independent de retea, daca ajunge sa parcurga portiuni mari din traseu pe motorizarea auxiliara).

Desi voi cauza suparari, voi insera si un comentariu nostalgic: troleibuzul 41, in forma de dupa 2002, e un surogat; adevaratul 41 ramane de neuitat pentru pasionati: Pacurari - Piata Independentei. Iar 42 o fi ramas in memoria fostilor studenti de dupa mijlocul anilor '90 ca traseul ce lega facultatile de campusul Tudor Vladimirescu, insa pentru pasionatul nostalgic adevaratul 42 inseamna Pacurari-Hlincea. Si apropos de 42-ul studentesc: tramvaiul 8 de ce n-ar fi bun?!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48821
Niciodata n-am inteles de ce s-au desfiintat traseele 4 si 8 de tramvai, ce treceau prin Tudor, pentru a exista traseul 42 (Tudor - Copou).

Sper ca se va relua traseul de tramvai nr. 9. Dar nu m-as grabi sa distrug reteaua de troleibuz, ci as folosi-o pt. un traseu Pacurari - Podu Ros - CUG, ajutand tramvaiul.

Nici acum nu inteleg DE CE graba pt. desfiintarea retelei fostului traseu 44, adica exact traseul pe care putea reveni troleibuzul.

URTP a recomandat reintroducerea troleibuzului in Iasi. Sunt specialisti care cunosc situatia din municipiul moldav. Din discutiile purtate cu dumnealor nu intrezaresc revenirea troleibuzelor intr-un viitor apropiat, din cauza...Nichita.

Sa nu cumva sa se creada ca umblu dupa cai verzi pe pereti si minimalizez eforturile municipalitatii in a reabilita infrastructura de tramvai. Il rog pe Radu, ca om din RATP, sa posteze fotografii si explicatii in acest sens si pe forumul nostru. E important ca, pe orice cale, sa se afle ce se intampla bun in tara asta.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group