Va salut, de curand am 'descoperit' acest forum si sunt foarte entuziasmat ca exista oameni ca voi si un forum ca acesta. Sunt lucruri deosebit de laudabile. Intre timp incerc sa citesc tot ce s-a scris pe forum, in toate categoriile, toate fiind foarte interesante iar eu fiind din copilarie pasionat de mijloacele de transport in comun. Dar viata e ciudata, continuarea e usor de dedus. Am vazut ca sunteti cativa care stiti cam tot ce misca, mi se pare senzational acest fapt. Si veniti cu idei poate chiar mai bune decat cele ale conducerilor anumitor regii. Tot respectul.
Legat de Bucur LF si de propuneri legate de acesta...
1. A/C. Subscriu intru totul ideii de introducere A/C si in salonul calatorilor, motivele sunt cele doua principale enumerate de cei care au postat anterior propunerea. In plus, este absolut firesc sa existe A/C in salonul calatorilor tinand cont si de cresterea anuala a temperaturilor in sezonul cald cat si de extinderea acestei perioade an de an.
Aici as putea veni cu o idee, in cazul in care A/C este activ pe salon sa se mai intample doua lucruri.
In primul rand functionarea A/C sa fie semnalata calatorilor printr-un afisaj, cum ar fi, dar nu neaparat, de genul aceluia inscris cu STOP in autobuze si troleibuze. De ce nu, poate merge afisat chiar pe panoul electronic de informare, care este si el necesar, asa cum a fost spus mai sus. De ce? Pentru ca unii ori nu vor ori chiar nu realizeaza cand functioneaza A/C. Asa le sare in ochi, iar combinat cu propunerea numarul doi, poate mai se mai educa cativa tarzani.
In al doilea rand, niste senzori plasati la fiecare sistem de inchidere a geamurilor (practic niste contacte) sa declanseze un gen de alarma, insa nu una atat de stringenta incat sa iti irite scoarta cerebrala daca suna mai mult de 3 statii intr-una, ci una mai discreta, care totusi sa iti arate ca ori ai lipsa de bun simt (cum am vazut ieri pe 336 la doua domnisoare care nu stiu ce naiba faceau de stateau si invers pe scaune, nu ma intrebati mai mult, nu am inteles nimic) ori esti imobilizat la podea de auto-provocatele sechele pentru a cersi un ban cinstit. Un gen de 'beep-beep' discret. Poate se sesizeaza careva si face un bine inchizand geamurile lasate deschise de altii, reducandu-se astfel risipa de energie si crescandu-se confortul termic in vehicul.
2. Geamuri mai mari! Suntem in anul 2009, urmeaza tot ani din mileniul numarul doi, toata lumea pune geamuri mari peste tot pe unde poate. Si nu numai ca sunt mari, dar au si curburi ce din punct de vedere al design-ului sunt foarte reusite, ce insufla un aer de modernism. Exemple ar putea fi modelele ce au fost ras-licitate pentru RATB, de la cei trei producatori, dar nu se opresc aici. Pana si LF-ul rusesc are geamuri cu suprafata mult mai mare si forme unduite. Pentru ca, sincer, LF sau ne-LF, tot din mileniul trecut arata din punct de vedere al design-ului. Geamurile ar trebui marite si in sus si in jos, fata de pozitia actuala a acestora. De altfel ar trebui curbate.
3. Geamuri atermice. Pentru ca vor economisi energie si vor mari confortul termic interior.
4. 'Triunghiurile de tabla' ar trebui sa dispara. Se leaga partial de punctul doi. Pe segementele din colturile interioare cu plafonul, pe care se afla inainte sistemul de ilumintat ce acum este pozitionat pe centru, de ce mai trebuie sa ramana acele 'cutii de tabla'? Daca ar disparea, geamurile ar putea fi prelungite pana sus. In plus, estetic, arata groaznic acea tabla vopsita.
5. Modularitatea caroseriei. Vedeti Citaro ca un exemplu la indemana, zi de zi. Caroseria modulara da un aspect mult mai modern si este mai practica, din mai multe motive. In plus, modulele pot fi finisate mult mai bine din punct de vedere calitativ. Poate dispar, dupa zeci de ani, acele 'valuri' prezente la nivelul caroseriei la vehiculele vechi sau noi cat si la cele cu RK.
6. Alt material pentru caroserie. Ar trebui inlocuita acea tabla cu ceva mai ridicat din punct de vedere calitativ cat si mai modern. Aluminiu?
7. Chedere. Sau non-chedere. Calitatea finisarii chederelor sau non-chederelor (nu am idee cum se numeste metoda noua de montare a geamurilor pe caroserie) de pe CH-PPC este groaznica. Cel putin pe interior. Erau si niste poze pe aici pe forum, dar nu cred ca erau legate de subiectul asta. Insa se vedea clar cat este de groaznic. Oare materialul acela negru (cauciuc sau silicon sau ce este?) nu poate fi altfel aplicat decat cu lingura?
8. Trepte din alt material decat tabla. M-am saturat de treptele din tabla de otel cu motivul acela pe ele. Au disparut peste tot in lume. Pana si la tramvaiul rusesc au disparut. In plus, poate fi luat exemplu despre desenarea scarii, a treptelor. Sunt mai adanci, mai usor de abordat, nu asa abrupte cum inca le pastram pe cele din perioada interbelica...
9. Alt material pentru peretii interiori. Este absolut depasit acel MDF sau ce naiba este. Carton presat lucios. Cine mai pune asa ceva? Inclusiv pe plafon. Este tot la fel de groaznic. Puneti un ABS sau ceva gen Citaro 2. Nu cred ca influenteaza costurile atat de mult.
Mai adaug in timp. Util, sper.